Chihuahua gezocht per november

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

Winner91

Re: Chihuahua gezocht per november

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-09-12 12:06

@Ironic, heb je ook een website?
@Kohtje, dat is een aanamen die je zelf maakt en hoeft niet zo te zijn. Tuurlijk zijn er fokkers die hun dier niet na laten kijken maar dit zal verdeeld zijn.

Diablo

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-09-12 12:10

kohtje schreef:
En laat dat nu zijn waar de meeste stamboomloze fokkers ook niets mee doen. Denk je nu echt dat iemand die zonder stamboom fokt de honden verder laten na kijken dan het even na laten kijken door hun eigen dierenarts?

Er zijn er zat die dat doen hoor. Wij hebben een Cane Corso teef, uit Italië en de fokker doet wat moeilijk wat betreft de stamboom. Ik verwacht 'm wel, maar wanneer.....ze wordt binnenkort loops en we laten haar dekken, ongeacht of de stamboom er wel of niet is, maar eerst wordt ze netjes getest op wat nodig is, daar heeft ze geen stamboom voor nodig.

ironic__

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-09-12 12:25

Winner91 schreef:
@Kohtje, dat is een aanamen die je zelf maakt en hoeft niet zo te zijn. Tuurlijk zijn er fokkers die hun dier niet na laten kijken maar dit zal verdeeld zijn.

nee heb geen website ben geen fokker
fok zo af en toe een nestje
maar heb wel facebook en daar kun je mijn beesjes ook volgen ;)

Cayenne
Crazy Bird Lady en onze Berichtenkampioen!

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-09-12 12:33

Als je een nestje fokt ben je toch gewoon een fokker? Het woord zegt het al.

Jis_
BKB 2025 winnaar 2D

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-09-12 12:40

ironic__ schreef:
Winner91 schreef:

nee heb geen website ben geen fokker
fok zo af en toe een nestje
maar heb wel facebook en daar kun je mijn beesjes ook volgen ;)

19 Chi's en af en toe een nestje maar geen fokker? Dat rijmt niet.

@winner91, ga er maar van uit dat het merendeel van de nestjes met ouderhonden zonder stamboom niet getest zijn op erfelijke aandoeningen.

Zoek ook even de nadelen op van het krijgen en hebben van een nestje, zo leuk is het namelijk lang niet altijd.

Cayenne

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-09-12 12:51

Negentien??? :wow:

magda_90

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-09-12 13:12

kohtje schreef:
En laat dat nu zijn waar de meeste stamboomloze fokkers ook niets mee doen. Denk je nu echt dat iemand die zonder stamboom fokt de honden verder laten na kijken dan het even na laten kijken door hun eigen dierenarts?

Lees om te beginnen eerst maar eens goed wat ik schrijf, want nu haal je mijn berichten uit hun context.

Jullie bestempelen fokkers die geen stambomen meegeven als "slechte fokkers". terwijl ik zeg dat dat niet altijd zo hoeft te zijn, gezien de fokker van mijn hond. Dat was een fokker die voor de ervaring eens een nestje wou, beide ouderdieren volledig gekeurd maar ze gaf de keus aan de nieuwe baasjes of ze wel of geen stamboom wilden. Wij dus niet gezien we geen fokplannen hebben.

Als je goed had gelezen, dan had je dus begrepen dat ik simpelweg een voorbeeld had aangehaald dat jullie generaliseerde berichten tegen sprak. ;)

ironic__

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-09-12 13:31

Cayenne schreef:

ik ben geen fokker
ik fok af en toe een nestje heel sporadisch
en een fokker is wel heel wat anders
lees je eens goed in voordat je met onzin komt
en 19 honden ............en dan ????
al had ik er 50
ik woon vrij heb er de tijd en ruimte voor
val ik er iemand mee lastig ?
wat is je probleem ?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-09-12 13:42

magda_90 schreef:
kohtje schreef:

Lees om te beginnen eerst maar eens goed wat ik schrijf, want nu haal je mijn berichten uit hun context.

Jullie bestempelen fokkers die geen stambomen meegeven als "slechte fokkers". terwijl ik zeg dat dat niet altijd zo hoeft te zijn, gezien de fokker van mijn hond. Dat was een fokker die voor de ervaring eens een nestje wou, beide ouderdieren volledig gekeurd maar ze gaf de keus aan de nieuwe baasjes of ze wel of geen stamboom wilden. Wij dus niet gezien we geen fokplannen hebben.

Als je goed had gelezen, dan had je dus begrepen dat ik simpelweg een voorbeeld had aangehaald dat jullie generaliseerde berichten tegen sprak. ;)

Wat was het verschil in prijs dan? :)
Heeft ze de stamboom dan zelf gehouden? Heb je stambomen van de andere puppen gezien?

Overigens klopt het wel wat kohtje zegt: je vraagt óf een stamboom voor het hele nest aan, óf helemaal niets. En zo duur is dat idd niet.

NesG schreef:
Ik ken toevallig een serieuze Chi fokster, die ik ook aan TS had doorgespeelt. Zij heeft zo goed als nooit een keizersnede bij haar honden.
Maar dat bedoel ik dus, een raszuiver dier is niet altijd even gezond en ondanks gezondheidstesten heb je nog risico's.
Ouders van een herderr kunnen HD vrij zijn, maar wil niet zeggen dat de pups dat blijven.
Ouders van een York kunnen vrij zijn van Patella Luxatie.. maar wil niet zeggen dat de pups dat blijven.
Mijn mening is dat men hier in dit topic wel ontzettend kort door de bocht gaat. Kijk bijv eens naar de Duitse herders van tegenwoordig en hoe laag die kont staat, gewoon verschrikkelijk.

Mijn honden niet hoor. Die hebben geen aflopende rug, kunnen gewoon normaal lopen, HD/ED-vrij, niks mis mee.
Vind dat zo een generalisatie, de Duitse Herders van tegenwoordig....... het ligt er maar aan waar je ze koopt, en hoe goed je zelf je huiswerk wilt doen. Overigens heb ik er wel stambomen bij, niet omdat ik fokplannen heb, maar omdat ik wil weten wat er aan lijnen achter zit. Afstamming kan heel veel zeggen over karakter, en zeker ook over gezondheid iig van de ouders en voorouders. De ouders HD-vrij geeft idd geen garantie, maar je heb een redelijk nauwkeurig idee van de kans op...... Als je je hond zonder stamboom koopt, heb je helemaal niks, dan kun je wel een pup hebben van twee kapotte honden omdat een nestje zo leuk leek 8)7

Cayenne

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-09-12 13:55

ironic__ schreef:
Cayenne schreef:

ik ben geen fokker
ik fok af en toe een nestje heel sporadisch
en een fokker is wel heel wat anders
lees je eens goed in voordat je met onzin komt
en 19 honden ............en dan ????
al had ik er 50
ik woon vrij heb er de tijd en ruimte voor
val ik er iemand mee lastig ?
wat is je probleem ?

Waar kom ik met onzin? Ik verbaas me alleen over 19 honden. Er staat verder toch niets? :?
en wanneer je fokt ben je een fokker ja. Of het nou een hobbyfokker is of een broodfokker, dat staat er toch niet?
Het woord fokt betekent fokken. Meer is het niet :) Apart dat je je direct zo aangevallen voelt.....

ironic__

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-09-12 14:08

ja zeker apart die frustratie
want er is toch wel duidelijk een verschil
en waarom onzin door je smilie ..... zit je nogal dwars
maar jou feesie jou dag leef er maar lekker in door !!

Cayenne

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-09-12 14:10

:?
Nou nou, iets minder mag ook wel. We zijn hier allemaal volwassen mensen geloof ik.
Maar je reactie zegt me genoeg. Jij ook een fijne dag! :)

ironic__

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-09-12 14:28

Cayenne schreef:
:?
Nou nou, iets minder mag ook wel. We zijn hier allemaal volwassen mensen geloof ik.
Maar je reactie zegt me genoeg. Jij ook een fijne dag! :)

dat snap je dan weer wel :)
inderdaad zegt mij meer dan genoeg

Kimbers

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-09-12 14:58

Als je afentoe een nestje hebt ben je een fokker, zo simpel is het.

Ik hoop dat je goed nadenkt ts voordat je een hond neemt. Waarom wil je er trouwens maar 1? Een kleine chi kan nauwelijks samenspelen met andere honden en het is juist erg belangrijk dat het wel kan. Ben benieuwd naar je redenatie.

magda_90

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-09-12 17:25

Yamcha, zoals gezegd hebben mijn ouders de betaling afgehandeld dus ik moet het nog navragen. ;)
Wellicht hoefde niemand een stamboom bij de pup toen want zij had ze niet aangevraagd voor de onze iig. Wat is daar het probleen van als beide ouders gewoon gezond zijn en jezelf geen fokplannen hebt? :?

Cayenne

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-09-12 17:26

Is er bij chihuahua's ook zoiets als regels dat je maar per jaar een bepaald aantal nestjes mag fokken en daar dus papieren voor aan kunt vragen? Bij raskatten komt dat ook voor.

Diablo

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-09-12 17:44

magda_90 schreef:
Yamcha, zoals gezegd hebben mijn ouders de betaling afgehandeld dus ik moet het nog navragen. ;)
Wellicht hoefde niemand een stamboom bij de pup toen want zij had ze niet aangevraagd voor de onze iig. Wat is daar het probleen van als beide ouders gewoon gezond zijn en jezelf geen fokplannen hebt? :?

Ik denk dat dat geen enkel probleem is, alleen moet dan inderdaad het hele nest geen stamboom gehad hebben. En om de kosten te drukken, kan eigenlijk niet, omdat die kosten niet zo hoog zijn. Wellicht hadden ze geen zin om de stambomen te regelen. Of een andere, logische reden die ik bijvoorbeeld eerder noemde.

orkaan

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-09-12 17:47

@Cayenne als je een serieuze fokker bent dan houd je je aan de richtlijnen van de rasvereniging (daarin staan ook het aantal nestjes..). een een liefhebbende fokker zal nooit zijn teven vaak "volstoppen"...

ik vind het ook zonde dat een chihuahua zo'n modegril is geworden...op iedere hoek van de straat kun je er tegenwoordig 1 krijgen, en dan nog die mensen die het zelf ook allemaal "zo leuk"vinden om ook een nestje te fokken...

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-09-12 17:53

magda_90 schreef:

Wat mij betreft is er geen probleem dan, maar ben nieuwsgierig naar de reden waarom.

magda_90

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-09-12 17:58

Lees de laatste zin Yamcha voor de reden. ;)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-09-12 18:06

Vanuit de fokker, bedoelde ik eigenlijk :) soms wordt een teef namelijk 2 keer per jaar gedekt, voor nest 1 wordt wel een stamboom aangevraagd en voor nest 2 niet.
Trek zelf je conclusies.

Cayenne

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-09-12 18:08

Yamcha schreef:
Vanuit de fokker, bedoelde ik eigenlijk :) soms wordt een teef namelijk 2 keer per jaar gedekt, voor nest 1 wordt wel een stamboom aangevraagd en voor nest 2 niet.
Trek zelf je conclusies.

Daarom vroeg ik dus naar de richtlijnen. Ik krijg steeds meer het idee dat om die redenen vaak geen stamboom wordt aangevraagd.
Het levert de fokker op deze manier meer geld op. Dat is dus gewoon letterlijk broodfok.

Ragdollcat

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-09-12 18:13

Tja, vermeerderen is het. Zeker als het hier pretnestjes betreft.

Asielen zitten vol met honden en katten.

Diablo

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-09-12 18:47

Ragdollcat schreef:
Tja, vermeerderen is het. Zeker als het hier pretnestjes betreft.

Asielen zitten vol met honden en katten.

Dat is waar, maar dat geldt natuurlijk ook voor stamboomfokkers.
,

annepaardoes

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-09-12 20:57

ironic__ schreef:
de prijs voor het pupje dat ik hier geplaatst heb is 650

Alle mensen wat een prijs voor een stamboomloze hond! Welk testen hebben ouders allemaal ondergaan om de prijs van de pup zo hoog te hebben?