rOcky_lofz schreef:Maar alsnog! een hond wat je krijgt, wat gewend is om brokken te krijgen, kan je toch niet zomaar overgooien naar vlees ? je weet niet hoe hij/zij reageert...
Maar als vlees daadwerkelijk beter is ? waarom is brok dan slecht ?
als het ene hoofdstel beter is, zijn de andere toch niet slecht?
Oh jawel hoor
Zo heb ik dat ook gedaan bij onze Chihuahua pup (ja zo'n handtas-accesoire ja
)
Ik kreeg van de fokker een volle, nog dichte, zak Royal Canin Chihuahua puppy brokken wat hij daar ook gevoerd kreeg.
Ik was me toen al wel aan het inlezen over KVV en wilde dat ook wel gaan proberen maar wist er naar mijn gevoel nog niet helemaal genoeg vanaf en kende ook niemand met Chihuahua puppy's dus ik heb eerst die zak maar op gevoerd want weggooien vond ik ook zonde.
Tegen de tijd dat die zak op was had ik me al meer ingelezen in KVV en Barf, al viel Barfen al gauw af bij mij aangezien ik vegetariër ben en ik kipfilet snijden al een heule opgave vind
dus zodoende heb ik een pak Duck gekocht. Ik dacht, ik kies gewoon een merk wat ze hier in de buurt hebben en ik kijk wel, vind ik het niks dan ga ik gewoon verder met een ander merk.
Rambo heeft 's avonds zijn laatste bak brokken gekregen en de volgende dag heeft hij KVV als ontbijt gekregen.
Hij heeft er even een paar dagen wat dunnere ontlasting van gehad en maar daarna was zijn ontlasting veeel beter als op die Royal Canin. Daar was het altijd wisselend, dan dun, dan dikker, dan geel, dan weer een andere rare kleur.
De Duck vond ik echt een tegenvaller qua structuur en slikte het zelfs met zijn inieminie-chihuahua-puppentandjes heel door en stond me dan zo aan te kijken van 'nou baas, wanneer komt de rest?'
Dus toen dat pak op was, na 10 dagen ben ik overgegaan op Carnibest, dat vond ik echt precies wat ik in gedachten had.
Nu krijgt hij Lotgering, Carnibest en Tinlo door elkaar. Hij glimt als een spiegeltje, zit prachtig in zijn vacht en is nog steeds even kieskieurig met eten als hij met zijn brokken was. De ene keer eet hij het wel op, de andere keer kan ik het weggooien.
Ook wissel ik iedere dag af qua diersoort want als hij iets 3 dagen achter elkaar krijgt dan wil hij het al niet meeer. Zeikerd
Maar goed, gewoon cold turkey overschakelen gaat prima.
Ontdooien doe ik door het in een dicht tupperware bakje in de koelkast te leggen, als ik dan pens voor bijv, meurt niet heel mijn koelkast ernaar.
Als ik de pakken voer binnen krijg, à 500 gram, dan laat ik ze ietwat ontdooien tot ik ze kan snijden en dan snijd ik ze in stukken van zo'n 125 gram.Dat eet hij nu per dag, ik weet eigenlijk niet of het precies zoveel is als hij moet hebben, hij is nu bijna 9 maanden en is natuurlijk heel klein dus al veel meer uitgegroeid dan een grote hond van dezelfde leeftijd. Ben laatst bij de dierenarts geweest en die zei dat hij er perfect uitziet dus voorlopig blijf ik hem deze hoeveelheid maar geven.
Laatst bijgewerkt door ashley1 op 15-09-12 23:06, in het totaal 1 keer bewerkt