Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly
Citaat:Myxomatose is een virus ...
Myxomatose wordt veroorzaakt door een virus (Myxomavirus, een virus behorend tot de pokkenvirussen). Myxomatose wordt met name verspreid door stekende insecten zoals vlooien, muggen en vliegen. Ook is besmetting via direct contact met besmette dieren of materialen mogelijk. Voorkom dus dat wilde konijnen in de tuin bij uw konijnen kunnen komen !

Faniek schreef:Wat een topic met veel verschillende dingen, met een aantal dingen ben ik het zeker niet eens, maar zeker ook wel weer met andere dingen.
Een erg leuk konijntje is het in ieder geval!
Zo las ik dat als een konijn binnen zit en niet met andere konijnen in contact komt niet ingeënt hoeft te worden, helaas ken ik meerdere konijnen die gewoon myx hebben gekregen terwijl ze binnen zaten. Wordt je nooit gestoken door muggen in je slaap? Deze kleine beestjes komen gewoon binnen en brengen myxomatose over.
Verder lees ik dat dit konijn veel opgesloten zit in haar hok en maar 4 uur per dag mag los lopen, zonder vaste ren, dat is veel te klein en met een 2e konijn erbij heel veel te klein en dan gaat het onderling ook niet goed, daar kan je donder op zeggen.
Je hebt nu een maatje, maar hou er wel rekening mee dat er aan het hok echt een vaste grote ren moet komen, anders gaat het ongetwijfeld mis opgesloten op zo'n beperkte ruimte.. Ik wil ook niet met mijn vriend op het toilet opgesloten worden
Chronische diarree is besproken, komt door verkeerde voeding.. en las nu ook dat ze bij de dierenarts zit door darmproblemen.. Misschien moet je moeder toch maar is wat gaan doen aan haar verkeerde lekkernijtjes.
@ Zoolgangster
Je zegt het antwoord zelf al... Happier alleen dan met de verkeerde partner, maar je moet helemaal geen verkeerde partner koppelen. Een konijn is happier samen met de juiste partner dan alleen... Dat is het uitgangspunt..
Ik heb nog geen enkel konijn gezien van de meer dan 3000 die ik zo'n beetje gekoppeld heb die unhappy werd met een juist maatje.
@ Diaz
Diep triest..... geen woorden voor... En zelfs strafbaar.
@ Nathas
Voor zover ik weet heb jij alleen ongeholpen mannen en dan dames.. Ik ben er ook van overtuigd dat er niet opeens 7 konijnen uit de lucht vallen die niet te koppelen zijn. Er zal vast wel ooit een uitzondering zijn, al moet ik die nog vinden met die meer dan 3000 konijnen en ja soms klikt pas het 8e maatje..

Faniek schreef:Dan zit ze wel de helft van de 24 uur opgesloten in het hok en dat kan samen met een vriendje echt niet. Je moet ze wel koppelen en dag en nacht bij elkaar huisvesten, maar het is vragen om problemen om ze samen op het "toilet" op te sluiten voor de halve 24 uur.
Faniek schreef:Wat een topic met veel verschillende dingen, met een aantal dingen ben ik het zeker niet eens, maar zeker ook wel weer met andere dingen.
Een erg leuk konijntje is het in ieder geval!
Zo las ik dat als een konijn binnen zit en niet met andere konijnen in contact komt niet ingeënt hoeft te worden, helaas ken ik meerdere konijnen die gewoon myx hebben gekregen terwijl ze binnen zaten. Wordt je nooit gestoken door muggen in je slaap? Deze kleine beestjes komen gewoon binnen en brengen myxomatose over.
Verder lees ik dat dit konijn veel opgesloten zit in haar hok en maar 4 uur per dag mag los lopen, zonder vaste ren, dat is veel te klein en met een 2e konijn erbij heel veel te klein en dan gaat het onderling ook niet goed, daar kan je donder op zeggen.
Je hebt nu een maatje, maar hou er wel rekening mee dat er aan het hok echt een vaste grote ren moet komen, anders gaat het ongetwijfeld mis opgesloten op zo'n beperkte ruimte.. Ik wil ook niet met mijn vriend op het toilet opgesloten worden
Chronische diarree is besproken, komt door verkeerde voeding.. en las nu ook dat ze bij de dierenarts zit door darmproblemen.. Misschien moet je moeder toch maar is wat gaan doen aan haar verkeerde lekkernijtjes.
@ Zoolgangster
Je zegt het antwoord zelf al... Happier alleen dan met de verkeerde partner, maar je moet helemaal geen verkeerde partner koppelen. Een konijn is happier samen met de juiste partner dan alleen... Dat is het uitgangspunt..
Ik heb nog geen enkel konijn gezien van de meer dan 3000 die ik zo'n beetje gekoppeld heb die unhappy werd met een juist maatje.
@ Diaz
Diep triest..... geen woorden voor... En zelfs strafbaar.
@ Nathas
Voor zover ik weet heb jij alleen ongeholpen mannen en dan dames.. Ik ben er ook van overtuigd dat er niet opeens 7 konijnen uit de lucht vallen die niet te koppelen zijn. Er zal vast wel ooit een uitzondering zijn, al moet ik die nog vinden met die meer dan 3000 konijnen en ja soms klikt pas het 8e maatje..
Geryon schreef:Wat is er met haar darmen? Wat zegt de dierenarts ervan? En wat voor medicatie heb je mee gekregen? Eet en drinkt zij nog wel?
Super trouwens dat je een groter hok gaat kopen!
Geryon schreef:Hmm die namen ken ik niet.. Maar wel raar dat ie een middel geeft voor katten. Is het een konijnkundige dierenarts? Heb je ook pijnstilling meegekregen?
Even een citaat van Faniek waar ik het helemaal mee eens ben:
''Wees alsnog met gas voorzichtig met dwangvoeren, kan zich gigantisch ophopen en opgegeven moment de boel mis gaan.
Verstopping zie je lang niet altijd op rontgenfoto's, helaas, maar is dikwijls mede een oorzaak van gas.
Heb je geen darmstimulerende middelen gekregen (cisaral drops of voor de maag metocloral drops)? Dat lijkt me zeer verstandig en laxeermiddel, want het moet eruit..
Hoe is haar temperatuur nog goed?
Masseren van de buik kan nog wel is wat uithalen (en dat moet niet heel, heel zacht). ''
Heeft je dierenarts een foto gemaakt? Dwangvoer bij gas door verstopping is gevaarlijk. Maar ze eet zelf en dat maakt het wel anders.. Maar het lijkt me alsnog niet goed. Er vanalles in doen maar er niets uit doen.. Of keutelt ze wel?