Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly
jiehaaa schreef:Kindje is naar ziekenhuis geweest, en heeft een gaatje in haar neus en krassen op het gezicht. Dus dat is wel degelijk zichtbaar, toch?

Koia schreef:Ik vind het trouwens zowiezo raar dat mensen die naar de supermarkt gaan hun hond meenemen. Ik woon recht tegenover een supermarkt en ik zie het zo vaak.mensen die gewoon in de buurt wonen, nemen hun hond mee en binden ze vervolgens buiten vast terwijl ze lekker gaan shoppen. Laat je hond dan thuis denk ik dan. Het excuus 'ja ze kunnen niet alleen thuisblijven' vind ik ook so lauw..nu moet de hele buurt het keiharde geblaf/gejank van die hond aanhoren die voor de supermarkt ligt..dan verplaats je het probleem alleen maar inplaats van het proberen op te lossen.
Een aggressieve hond hoort a) niet zonder toezicht voor een winkel/openbare voorziening te liggen en b) niet zonder muilkorf de straat op (mocht je hond zich van de riem ontdoen en hij pakt iemand heb je een probleem).
Kinderen ( en andere mensen) moeten gewoon rond kunnen lopen bij de supermarkt, het is de omgekeerde wereld niet hoor! Net zoals bij de supermarkt waar ik tegenover woon, mensen dumpen hun hond gewoon tussen de fietsen..het zou even lekker wezen als ik niet eens mijn fiets van het slot zou kunnen halen bij wijze van spreken omdat ik anders een hond aan m'n nek heb hangen.
Magrathea schreef:Koia schreef:Ik vind het trouwens zowiezo raar dat mensen die naar de supermarkt gaan hun hond meenemen. Ik woon recht tegenover een supermarkt en ik zie het zo vaak.mensen die gewoon in de buurt wonen, nemen hun hond mee en binden ze vervolgens buiten vast terwijl ze lekker gaan shoppen. Laat je hond dan thuis denk ik dan. Het excuus 'ja ze kunnen niet alleen thuisblijven' vind ik ook so lauw..nu moet de hele buurt het keiharde geblaf/gejank van die hond aanhoren die voor de supermarkt ligt..dan verplaats je het probleem alleen maar inplaats van het proberen op te lossen.
Een aggressieve hond hoort a) niet zonder toezicht voor een winkel/openbare voorziening te liggen en b) niet zonder muilkorf de straat op (mocht je hond zich van de riem ontdoen en hij pakt iemand heb je een probleem).
Kinderen ( en andere mensen) moeten gewoon rond kunnen lopen bij de supermarkt, het is de omgekeerde wereld niet hoor! Net zoals bij de supermarkt waar ik tegenover woon, mensen dumpen hun hond gewoon tussen de fietsen..het zou even lekker wezen als ik niet eens mijn fiets van het slot zou kunnen halen bij wijze van spreken omdat ik anders een hond aan m'n nek heb hangen.
Niet helemaal ontopic maar ik snap helemaal wat je bedoelt. Ik heb één keer een hond die ik mee had buiten vastgebonden bij de Turkse bakker, en zelfs toen liep ik continue te loeren of het allemaal wel goed ging. Er zal maar een gek komen die hem meeneemt of een schop verkoopt omdat ie in de weg zit...

Urielle schreef:Nanne, voor een bijtende hond hoef ik het verhaal of de achtergrond niet eens te kennen.
Mocht mijn hond ooit iemand bijten, dan ben ik de eerste om haar weg te brengen naar de DA, ongeacht de omstandigheden. Ze mag weglopen, ze mag bij mij steun zoeken, ze mag van mij ook nog grommen, maar de grens van bijten mag ze echt niet overgaan.
Nanne schreef:Wat geweldig om te lezen hoe de bloeddruk van een aantal bokkers stijgt om een hear say verhaal..
TS is er niet bij aanwezig geweest en heeft alleen het verhaal van, vermoedelijk, haar zus gehoord. Die ouders zijn waarschijnlijk geschrokken en herinneren zich misschien ook niet meer precies hoe het gegaan is.
En hoe sommige mensen dan op hun achterste benen gaan staan... Echt ongelooflijk..
Niemand kan over deze situatie oordelen, ook TS niet. We zijn er niet bij geweest, we hebben die situatie niet gezien of meegemaakt, we kennen de hond niet.
Mocht deze hond erom bekend staan, is het een ander verhaal.
Maar ik vind het werkelijk onvoorstelbaar dat een hoop mensen denken te kunnen oordelen over een situatie waar ze niet bij geweest zijn en een hond die ze niet kennen.
TS, sterkte voor je nichtje en hopelijk houd ze er geen angst aan over.
Urielle schreef:Nanne, voor een bijtende hond hoef ik het verhaal of de achtergrond niet eens te kennen.
Mocht mijn hond ooit iemand bijten, dan ben ik de eerste om haar weg te brengen naar de DA, ongeacht de omstandigheden. Ze mag weglopen, ze mag bij mij steun zoeken, ze mag van mij ook nog grommen, maar de grens van bijten mag ze echt niet overgaan.

Nanne schreef:Niemand kan over deze situatie oordelen, ook TS niet. We zijn er niet bij geweest, we hebben die situatie niet gezien of meegemaakt, we kennen de hond niet.
slimmerik schreef:De maatschappij veranderd. Dieren staan boven mensen. Mensen hebben liever dieren als kinderen en sowieso staat een dier altijd in zijn recht. Een nare tendens.
Een dier krijgt ook niet meer de kans om dier te zijn. Sowieso een rare gewoonte vind ik het om je hond buiten vast te binden en dan zelf boodschappen te gaan doen. Doe je met je paard toch ook niet? Vastzetten en dan weggaan? Wereld is te klein als hond meegenomen wordt door voorbijganger....
Daar hoor ik niemand over (of ik heb er overheen gelezen)
Ziektekosten kan inderdaad ook groot probleem worden. Als bij verzekering gemeld wordt dat kind voor bijtwonden behandeld is, wil en gaat de verzekering hoogstwaarschijnlijk de kosten verhalen op eigenaar hond. Kan dan helemaal een probleem worden als hij niet betaald als er geen aangifte is gedaan. En zo te lezen kunnen die kosten behoorlijk oplopen... heb ik het nog niet eens over blijvende littekens en misschien nodige behandelingen ivm mogelijk trauma bij kind.
En zo kan ik nog wel meer dingen opnoemen waarbij de verantwoording van dit incident wel het meeste ligt bij eigenaar van de hond. En die moet je als ouders zijnde ook verantwoordelijk stellen.....
Draai het eens om: kind zit in zandbak te spelen en eigenaar met hond loopt langs en laat per ongeluk de lijn te lang en hond bijt kind.... Vindt men dan kind ook schuldig? Moet echt niet gekker worden.....
Nanne schreef:Koia,
Ik zal mezelf nog maar een keertje quoten..
Tenzij jij bij deze gebeurtenis aanwezig bent geweest, kan je er niet over oordelen. Simpel.
Je weet namelijk niet wat er gebeurt is.
Overigens is er een groot verschil tussen bijten en "waarschuwen".
De hond van mijn ouders is ooit beschuldigt van bijten.. Het vreemde was alleen dat er nergens letsel zichtbaar was en we het dan hebben over een Rottweiler van 55 kg..Nanne schreef:Niemand kan over deze situatie oordelen, ook TS niet. We zijn er niet bij geweest, we hebben die situatie niet gezien of meegemaakt, we kennen de hond niet.