Nichtje gebeten door hond

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Chantal1973

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-12 19:12

Arme meisje hoop dat ze niet bang geworden is voor honden maar daar is aan te werken.
Wat betreft de hond.. kan zijn dat deze nog nooit gebeten heeft en de eigenaar zich ook een hoedje is geschrokken.
Heb het zelf ook eens meegemaakt met onze herder was de liefste hond op aarde nog nooit een vlieg kwaad gedaan en toch een medewerker van de mac donalds gebeten toen deze voor de zoveelste keer langs liep.
Wat er is gebeurd zal ik nooit weten maar nadien laat ik mijn honden nooit meer alleen achter want een ongeluk is zo gebeurd.
hoop iig voor jullie dat het goed afloopt en de eigenaar laat zien dat hij dit voortaan voorkomt door het dier niet meer alleen te laten.
En nichtje maar voortaan alleen nog bij honden laten waar de eigenaar bij is want het blijven dieren.

DebGizmo

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-12 19:13

Ik wil al die mensen weleens horen, met eigen kinderen, als hun eigen kind gebeten word door een hond. Dan reageren ze vast ook niet zo meegaand voor de hond!!!

Shiloh

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-12 19:13

onverdraagzaamheid??

Dus omdat sommige mensen vinden dat het niet vreemd is om een dergelijke hond eens nader te bekijken na zo'n incident om herhaling te vooerkomen zijn ze onverdraagzaam?

Ik hoor hier eigenlijk niemand zeggen "gelijk de spuit erin" ...

Thats_Me

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-12 19:17

jiehaaa schreef:
Kindje is naar ziekenhuis geweest, en heeft een gaatje in haar neus en krassen op het gezicht. Dus dat is wel degelijk zichtbaar, toch?

Ja, zo lees ik het ook. Daarbij hadden ziekenhuizen vroeger ook meldplicht als het gaat om bijtincdenten (soort verwonding, ernst, soort ras etc). Ik weet niet hoe dat nu zit maar verwacht dat dit er ook nog wel is. Dat was ook mede voor de verzekering mochten die moeilijk gaan doen.

Magrathea

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-12 19:20

Okee okee ik heb een vertekend beeld van de golden retriever :o
Op zich is het eigenlijk niet eens zo heel raar. Net als dat mensen zeggen dat shetlanders eigenwijze krengen zijn: nee, vaak zijn het de eigenaren die denken 'oh leuk een klein pony'tje ' en het dier nooit eens op zijn plek zetten. Maar goed, dat is offtopic.

Ik ben benieuwd of de zus van TS nog iets gehoord heeft van de eigenaar.

@Debgizmo, een vergelijkbare zaak: laatst was ik ergens op een stal en daar werd een jongetje gebeten door het veulen van zijn moeder. Het was zijn eigen schuld, ik zag het gebeuren, hij gaf een worteltje maar niet op een plat handje. Dus veulen zegt hap... en daar zat een flinke snee in het vingertje. Heel vervelend, maar het ventje weet nu tenminste wel dat mama toch echt wel eens iets nuttigs zegt :Y)

Koia

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-12 19:21

Ik vind het trouwens zowiezo raar dat mensen die naar de supermarkt gaan hun hond meenemen. Ik woon recht tegenover een supermarkt en ik zie het zo vaak.mensen die gewoon in de buurt wonen, nemen hun hond mee en binden ze vervolgens buiten vast terwijl ze lekker gaan shoppen. Laat je hond dan thuis denk ik dan. Het excuus 'ja ze kunnen niet alleen thuisblijven' vind ik ook so lauw..nu moet de hele buurt het keiharde geblaf/gejank van die hond aanhoren die voor de supermarkt ligt..dan verplaats je het probleem alleen maar inplaats van het proberen op te lossen.
Een aggressieve hond hoort a) niet zonder toezicht voor een winkel/openbare voorziening te liggen en b) niet zonder muilkorf de straat op (mocht je hond zich van de riem ontdoen en hij pakt iemand heb je een probleem).
Kinderen ( en andere mensen) moeten gewoon rond kunnen lopen bij de supermarkt, het is de omgekeerde wereld niet hoor! Net zoals bij de supermarkt waar ik tegenover woon, mensen dumpen hun hond gewoon tussen de fietsen..het zou even lekker wezen als ik niet eens mijn fiets van het slot zou kunnen halen bij wijze van spreken omdat ik anders een hond aan m'n nek heb hangen.

LadyMadonna

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-08-12 19:21

Pardon terpentijn? Ze hebben een halve avond in het ziekenhuis gezeten... 1 tand is dwars door haar neus gegaan....
Dit zit nu geplakt. Ondanks dat hondenbeten eigenlijk open moeten blijven. Kindje zit aan de antibiotica en moest aan het infuus omdat ze hemofilie heeft.

Ik weet even niet meer wie het vroeg, maar het gaatje op haar neus zal waarschijnlijk een litteken blijven. Is even afwachten wat de rest doet.

Shiloh, ja, echt waardeloos. Ik respecteer een ieders mening, hoewel dat soms best lastig is. Maar mensen alsjeblieft! LEES wat ik schrijf, dan hoef ik niet in herhaling te vallen.

Eigenaar, een jongen van 18 ofzo is inmiddels gebeld. Deed een beetje banketstaaf en vaag, en ze moest maar terug bellen als zijn ouders thuis waren :?

Magrathea

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-12 19:23

Koia schreef:
Ik vind het trouwens zowiezo raar dat mensen die naar de supermarkt gaan hun hond meenemen. Ik woon recht tegenover een supermarkt en ik zie het zo vaak.mensen die gewoon in de buurt wonen, nemen hun hond mee en binden ze vervolgens buiten vast terwijl ze lekker gaan shoppen. Laat je hond dan thuis denk ik dan. Het excuus 'ja ze kunnen niet alleen thuisblijven' vind ik ook so lauw..nu moet de hele buurt het keiharde geblaf/gejank van die hond aanhoren die voor de supermarkt ligt..dan verplaats je het probleem alleen maar inplaats van het proberen op te lossen.
Een aggressieve hond hoort a) niet zonder toezicht voor een winkel/openbare voorziening te liggen en b) niet zonder muilkorf de straat op (mocht je hond zich van de riem ontdoen en hij pakt iemand heb je een probleem).
Kinderen ( en andere mensen) moeten gewoon rond kunnen lopen bij de supermarkt, het is de omgekeerde wereld niet hoor! Net zoals bij de supermarkt waar ik tegenover woon, mensen dumpen hun hond gewoon tussen de fietsen..het zou even lekker wezen als ik niet eens mijn fiets van het slot zou kunnen halen bij wijze van spreken omdat ik anders een hond aan m'n nek heb hangen.

Niet helemaal ontopic maar ik snap helemaal wat je bedoelt. Ik heb één keer een hond die ik mee had buiten vastgebonden bij de Turkse bakker, en zelfs toen liep ik continue te loeren of het allemaal wel goed ging. Er zal maar een gek komen die hem meeneemt of een schop verkoopt omdat ie in de weg zit...

Dora88

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-12 19:24

Ten eerste, erg vervelend voor je nichtje. Hoe het ook is gebeurd, daar is nu naar gissen en honden blijven dieren, er kan altijd wat mee gebeuren. Of ze nou wel of niet de hond heeft uitgelokt, wel of niet te dicht in de buurt is geweest, wel of niet de hond heeft aangeraakt, feit blijft wel dat je nichtje nu zit met de gevolgen. Hopelijk heelt het snel en heeft ze geen blijvende gevolgen. Al mooi dat de eigenaar bekend is en hopelijk reageert hij/zij ook op een goede manier. Dus aangifte (ook verzekeringtechnisch) en verzekering inschakelen, dus dat is volgens mij het enige wat je kunt doen. Beterschap voor je nichtje!

Heeft ze ook al tetanus gehad?

jiehaaa

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-12 19:25

Ik zou als ik de ouders was dat wel proberen (contact leggen met de ouders). Die knul weet misschien ook niet wat hij nu moet doen. Mocht dat ook op niets uitlopen, dan zou ik informeren bij de buurtregisseur of er eerder klachten over de hond zijn binnengekomen.
Laatst bijgewerkt door jiehaaa op 27-08-12 19:25, in het totaal 1 keer bewerkt

slimmerik

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-12 19:25

De maatschappij veranderd. Dieren staan boven mensen. Mensen hebben liever dieren als kinderen en sowieso staat een dier altijd in zijn recht. Een nare tendens.

Een dier krijgt ook niet meer de kans om dier te zijn. Sowieso een rare gewoonte vind ik het om je hond buiten vast te binden en dan zelf boodschappen te gaan doen. Doe je met je paard toch ook niet? Vastzetten en dan weggaan? Wereld is te klein als hond meegenomen wordt door voorbijganger....

Daar hoor ik niemand over (of ik heb er overheen gelezen)

Ziektekosten kan inderdaad ook groot probleem worden. Als bij verzekering gemeld wordt dat kind voor bijtwonden behandeld is, wil en gaat de verzekering hoogstwaarschijnlijk de kosten verhalen op eigenaar hond. Kan dan helemaal een probleem worden als hij niet betaald als er geen aangifte is gedaan. En zo te lezen kunnen die kosten behoorlijk oplopen... heb ik het nog niet eens over blijvende littekens en misschien nodige behandelingen ivm mogelijk trauma bij kind.

En zo kan ik nog wel meer dingen opnoemen waarbij de verantwoording van dit incident wel het meeste ligt bij eigenaar van de hond. En die moet je als ouders zijnde ook verantwoordelijk stellen.....

Draai het eens om: kind zit in zandbak te spelen en eigenaar met hond loopt langs en laat per ongeluk de lijn te lang en hond bijt kind.... Vindt men dan kind ook schuldig? Moet echt niet gekker worden..... :n

Koia

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-12 19:27

Magrathea schreef:
Koia schreef:

Niet helemaal ontopic maar ik snap helemaal wat je bedoelt. Ik heb één keer een hond die ik mee had buiten vastgebonden bij de Turkse bakker, en zelfs toen liep ik continue te loeren of het allemaal wel goed ging. Er zal maar een gek komen die hem meeneemt of een schop verkoopt omdat ie in de weg zit...

Dat heb ik ook, geen haar op mijn hoofd dat ik mijn hond ergens alleen buiten laat hoor! Nier omdat hij iemand iets zal doen want daar is het een veel te lieve sul voor, maar omdat ik bang ben dat hem wat aangedaan wordt of dat hij gestolen wordt. Maar goed sorry voor het offtopic :Y)

Nanne

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-12 19:28

Wat geweldig om te lezen hoe de bloeddruk van een aantal bokkers stijgt om een hear say verhaal..

TS is er niet bij aanwezig geweest en heeft alleen het verhaal van, vermoedelijk, haar zus gehoord. Die ouders zijn waarschijnlijk geschrokken en herinneren zich misschien ook niet meer precies hoe het gegaan is.

En hoe sommige mensen dan op hun achterste benen gaan staan... Echt ongelooflijk..

Niemand kan over deze situatie oordelen, ook TS niet. We zijn er niet bij geweest, we hebben die situatie niet gezien of meegemaakt, we kennen de hond niet.

Mocht deze hond erom bekend staan, is het een ander verhaal.

Maar ik vind het werkelijk onvoorstelbaar dat een hoop mensen denken te kunnen oordelen over een situatie waar ze niet bij geweest zijn en een hond die ze niet kennen. :n

TS, sterkte voor je nichtje en hopelijk houd ze er geen angst aan over. :)

Urielle

Re: Nichtje gebeten door hond

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-12 19:32

Nanne, voor een bijtende hond hoef ik het verhaal of de achtergrond niet eens te kennen.
Mocht mijn hond ooit iemand bijten, dan ben ik de eerste om haar weg te brengen naar de DA, ongeacht de omstandigheden. Ze mag weglopen, ze mag bij mij steun zoeken, ze mag van mij ook nog grommen, maar de grens van bijten mag ze echt niet overgaan.

terpentijn

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-12 19:33

Dus die Golden Retriever die dit op diens conto heeft, moet dan maar dood/ingeslapen worden?
Laatst bijgewerkt door terpentijn op 27-08-12 19:34, in het totaal 1 keer bewerkt

Nanne

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-12 19:34

Urielle schreef:
Nanne, voor een bijtende hond hoef ik het verhaal of de achtergrond niet eens te kennen.
Mocht mijn hond ooit iemand bijten, dan ben ik de eerste om haar weg te brengen naar de DA, ongeacht de omstandigheden. Ze mag weglopen, ze mag bij mij steun zoeken, ze mag van mij ook nog grommen, maar de grens van bijten mag ze echt niet overgaan.

Ik snap niet hoe iemand zo kan denken.. Als jij of de hond zelf dusdanig bedreigt word dat het ook gevaarlijk is en de hond haalt uit, puur uit bescherming?

Jammerdebammer Fikkie.. Je hebt dan wel mijn bedreiger in z'n arm gebeten, maar afgespoten zal je worden..

Hele nare opmerking eerlijk gezegd..

Koia

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-12 19:35

Nanne schreef:
Wat geweldig om te lezen hoe de bloeddruk van een aantal bokkers stijgt om een hear say verhaal..

TS is er niet bij aanwezig geweest en heeft alleen het verhaal van, vermoedelijk, haar zus gehoord. Die ouders zijn waarschijnlijk geschrokken en herinneren zich misschien ook niet meer precies hoe het gegaan is.

En hoe sommige mensen dan op hun achterste benen gaan staan... Echt ongelooflijk..

Niemand kan over deze situatie oordelen, ook TS niet. We zijn er niet bij geweest, we hebben die situatie niet gezien of meegemaakt, we kennen de hond niet.

Mocht deze hond erom bekend staan, is het een ander verhaal.

Maar ik vind het werkelijk onvoorstelbaar dat een hoop mensen denken te kunnen oordelen over een situatie waar ze niet bij geweest zijn en een hond die ze niet kennen. :n

TS, sterkte voor je nichtje en hopelijk houd ze er geen angst aan over. :)

Je hoeft een hond niet persoonlijk te kennen om te weten dat bijten een no go is hoor. Al had dat kind de hond wél aangeraakt (ik neem aan dat geen een zelf respecterende ouder het toelaat dat hun kind zomaar een hond loopt te schoppen of te treiteren) dan nóg zou hij niet mogen bijten. Hij lag voor een openbare voorziening, hier moeten mensen veilig rond kunnen lopen zonder dat ze het risico lopen aangevallen te worden. De eigenaar is hoe dan ook fout (hond alleen laten, nog fouter als de eigenaar weet dat zijn hond bijtgraag is en NOG fouter als hij niet eens het karakter van zijn eigen hond weet te beoordelen).
Daarbij vind ik het nogal een extreme uitbarsting van die hond om met zulke geringe prikkels meteen iemand te grijpen. Een evenwichtig dier zou dat niet doen. En een hond met zo'n karakter zou niet alleen gelaten mogen worden. Just my two cents.

slimmerik

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-12 19:36

Urielle schreef:

Misschien neemt de eigenaar die verantwoording ook wel. Als ik van meerdere getuigen zou horen dat mijn hond zonder goede aanleiding bijt dan zou mijn hond ook zo eindigen. Maar zou sowieso mijn hond nooit zonder begeleiding achterlaten.... waar dan ook.

LadyMadonna

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-08-12 19:36

terpentijn schreef:
Dus die Golden Retriever die dit op diens conto heeft, moet dan maar dood/ingeslapen worden?

Dat wordt nergens gezegt (toch?)
Sorry als ik niet op iedereen reageer, t gaat nogal hard hier

Nanne

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-12 19:38

Koia,

Ik zal mezelf nog maar een keertje quoten..

Tenzij jij bij deze gebeurtenis aanwezig bent geweest, kan je er niet over oordelen. Simpel.
Je weet namelijk niet wat er gebeurt is.

Overigens is er een groot verschil tussen bijten en "waarschuwen".

De hond van mijn ouders is ooit beschuldigt van bijten.. Het vreemde was alleen dat er nergens letsel zichtbaar was en we het dan hebben over een Rottweiler van 55 kg.. :x

Nanne schreef:

Babsiej

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-12 19:40

slimmerik schreef:
De maatschappij veranderd. Dieren staan boven mensen. Mensen hebben liever dieren als kinderen en sowieso staat een dier altijd in zijn recht. Een nare tendens.

Een dier krijgt ook niet meer de kans om dier te zijn. Sowieso een rare gewoonte vind ik het om je hond buiten vast te binden en dan zelf boodschappen te gaan doen. Doe je met je paard toch ook niet? Vastzetten en dan weggaan? Wereld is te klein als hond meegenomen wordt door voorbijganger....

Daar hoor ik niemand over (of ik heb er overheen gelezen)

Ziektekosten kan inderdaad ook groot probleem worden. Als bij verzekering gemeld wordt dat kind voor bijtwonden behandeld is, wil en gaat de verzekering hoogstwaarschijnlijk de kosten verhalen op eigenaar hond. Kan dan helemaal een probleem worden als hij niet betaald als er geen aangifte is gedaan. En zo te lezen kunnen die kosten behoorlijk oplopen... heb ik het nog niet eens over blijvende littekens en misschien nodige behandelingen ivm mogelijk trauma bij kind.

En zo kan ik nog wel meer dingen opnoemen waarbij de verantwoording van dit incident wel het meeste ligt bij eigenaar van de hond. En die moet je als ouders zijnde ook verantwoordelijk stellen.....

Draai het eens om: kind zit in zandbak te spelen en eigenaar met hond loopt langs en laat per ongeluk de lijn te lang en hond bijt kind.... Vindt men dan kind ook schuldig? Moet echt niet gekker worden..... :n

Je kan je gewoon verzekeren in de WA voor schade die je hond aanricht, dat hoeft dus geen probleem te zijn.

Verder kan je als eigenaar nooit garanderen dat ie niet zal bijten. Ik vind dat je zo niet kan beoordelen wie er goed of fout was. Hoe lang was de lijn, waar lag de hond precies vast, 1 meter bij de ingang vandaan,2,3,4 ? Heeft ie eerder gebeten, gedrag van het kind, en dan niet wat vaders gezien denkt te hebben maar werkelijk .

De echte schuldvraag is dus lastig. wel moge duidelijk zijn dat deze hond gewoon niet meer ergens kan wachten op de baas of in ieder geval niet zonder muilkorf.

Petpa

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-12 19:42

WA wordt een lang verhaal. Dat gaat een discussie worden of het kindje wel / niet te dicht bij de hond in de buurt gekomen is! Hond lag immers vast.

Duhelo

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-12 19:52

Nanne schreef:
Koia,

Ik zal mezelf nog maar een keertje quoten..

Tenzij jij bij deze gebeurtenis aanwezig bent geweest, kan je er niet over oordelen. Simpel.
Je weet namelijk niet wat er gebeurt is.

Overigens is er een groot verschil tussen bijten en "waarschuwen".

De hond van mijn ouders is ooit beschuldigt van bijten.. Het vreemde was alleen dat er nergens letsel zichtbaar was en we het dan hebben over een Rottweiler van 55 kg.. :x

Nanne schreef:

ook een punt. Hond in verhaal heeft zo te zien gewaarschuwd, een beetje hond (ging over een golden toch?) kan zo een kind zijn gezicht erafscheuren of de keel overbijten.
Onze berner sennen heeft ook al enkele malen gewaarschuwd, maar nog niet gebeten. (naar vreemden)
als ik in een spel echter haar tanden voel als het er eens wild aan toe gaat, en al voel welke impact dat al heeft (terwijl ze dan niet eens kracht zet), dan ben ik ervan overtuigd dat ze met een beet zo mijn pols kan overbijten. Als ze wil kan ze me vermoorden.
Bijten en waarschuwen is een héél groot verschil. en het kan ook een héél klein verschil zijn om de grens te doen vervagen, of om het op een bepaalde manier op te vatten.
Mijn hond heeft een verleden, is niet gevaarlijk, maar je mag ze niet in het nauw drijven. Mensen die zonder vragen direct hun hand op haar kop leggen worden gewaarschuwd door haar. En dan wordt ze bestempeld als aggressief. Maar dat is ze niet!, de mens is in haar ogen agressief omdat die zonder voorstellen direct een extreem dominante positie aanneemt.

Je moet zo voorzichtig zijn bij dieren, en zéker bij dieren dat je niet kent, en zéker als er kinderen in het spel zijn, en zéker als er ook leken in het spel zijn...

Babsiej

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-12 19:53

Hond lag vast.... Dus wat dat betreft zal het wel vergoedt worden, hond had kind nooit kunnen bijten als kind niet naar hond was toegegaan.

Maar lastig en vervelend is het natuurlijk voor iedereen ...

LadyMadonna

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-08-12 19:54

Een waarschuwing in het gezicht met als resultaat verwondingen en ziekenhuis? Is het dan nog wel een waarschuwing?