Na de zoveelste noodstop nu te laat, kat aangereden...

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

_RMHorse_

Re: Na de zoveelste noodstop nu te laat, kat aangereden...

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-08-12 21:09

Zoo wat een reacties. Hoewel ik het enorm zielig vind als ze worden aangereden en ik enorm geschrokken ben (slimmer om ze in de tuin te houden) vind ik het ook erg vervelend als ze in me tuin poepen of als de hond er weer achteraan rent. (licht ook aan de opvoeding uiteraard, hond moet bij je blijven)

Het is ook gevaarlijk voor de automobilisten (van schrik remde we keihard na de bocht ook niet slim als de ander dat niet zag!

Kahawa

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-08-12 22:04

xMarloes schreef:
Skygirl schreef:

Omdat ze dat leuk vinden? In de tuin zullen ze niet zoveel muizen vangen. Gelukkig blijven al onze katten uit de buurt van auto's en gaan juist verder de berm/weiland in als er 1 langs komt.

Een kat binnen opsluiten, en een lang ongelukkig leven geven, nee dat is wat je wilt :roll:
Tuurlijk zijn er katten die binnen vinden zitten helemaal niet erg, kijk maar naar sommige ras katten.
Maar het is gewoon zielig om een dier op te sluiten en niet zijn ''natuurlijke'' dingen kan doen, zoals vliegjes achterna rennen, muizen vangen, jagen en ga zo maar door....

Uhm dat is toch niet in strijd met mijn post? :+

Ik zeg dat onze katten hier al jaren zonder problemen buiten lopen. :) Ze blijven allemaal uit de buurt van de weg..

xMarloes

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-08-12 08:16

Mensen irriteren zich tegenwoordig aan de kleinste dingen en willen nergens rekening mee houden.
Nederland is overbevolkt, voor dieren, en dus vinden veel mensen, ook hier, dat we ze maar op moeten sluiten, dan hoeven hun ( lekker egoistisch ) zich er niet aan te irriteren.'
Beesten worden aangereden, ja vroeger waren er geen auto's, waren er paard en wagens. Alles veranderd in deze wereld en het word allemaal erg dier on vriendelijk.
Zo staan er tegenwoordig ook al steeds minder koeien op de wei, en houden de meeste kippenboeren en varkensboeren ( en andere boeren ) de beesten het liefst binnen, want dat levert meer geld op.
Leuk voor al die dieren hoor :n

xMarloes

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-08-12 08:17

skygirl; zal wel voor iemand anders geweest zijn :P

_MG

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-08-12 08:22

Je blijft maar bezig he... Discussie is ondertussen genoeg uitgekauwd lijkt me. Iedereen vrede met zijn mening en stop gewoon met mensen te beschuldigen.

jesito

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-08-12 08:28

_MG schreef:
Je blijft maar bezig he... Discussie is ondertussen genoeg uitgekauwd lijkt me. Iedereen vrede met zijn mening en stop gewoon met mensen te beschuldigen.

Spijt me geweldig maar ik zie hier meer mensen die anderen beschuldigen van dat ze de kat buiten laten dan andersom.

xMarloes

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-08-12 08:32

alleen omdat ik nog reageer blijf ik bezig? Jij blijft ook bezig met op mij reageren.
Ik geef alleen nog een aanvulling. Ik lok verder niks er mee uit, en als jij dat wel zo vind, het is niet mijn bedoeling ;)

_MG

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-08-12 08:35

Maar volgens was dat niet de bedoeling van het topic :)

TS startte een topic naar aanleiding van een aanrijding met een kat, daarop volgende een discussie over een onderwerp waar mensen het nooit met elkaar eens kunnen worden, denk ik. Lijkt me verstandiger om dan zelf een topic te gaan openen :)

xMarloes

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-08-12 08:40

ik heb het erover dat het een beetje vol word in nederland, en de komst van auto's het leven ook al van veel dieren gekost heeft, dat bedoel ik.

jesito

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-08-12 08:44

Een kat kan gewoon los lopen, mits de omgeving ernaar is vind ik zelf.
Ik zou ook geen 3 katten hebben als ik deze plek niet had.
Maar de discussie loopt al een aantal blz en idd eens zullen we het hier allemaal niet over worden ben ik bang.

_MG

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-08-12 08:45

Marloes, ik bedoelde eigenlijk dat je weer erover begon dat mensen die hun kat binnen houden, egoïstisch zijn. Je hebt je punt duidelijk gemaakt, al meerdere pagina's lang, dus het is mss onnodig om daar nu weer mee te beginnen :) (omdat men het toch nooit eens zal worden :) )

_MG

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-08-12 08:46

Sorry, scheef getypt, maar ben via mijn telefoon online. Je snapt denk ik wel wat ik je probeer te zeggen :)

Kahawa

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-08-12 09:19

_MG schreef:
Marloes, ik bedoelde eigenlijk dat je weer erover begon dat mensen die hun kat binnen houden, egoïstisch zijn. Je hebt je punt duidelijk gemaakt, al meerdere pagina's lang, dus het is mss onnodig om daar nu weer mee te beginnen :) (omdat men het toch nooit eens zal worden :) )

:) :) :)

Die discussie begon gelijk op pagina 1 al, waarom heb je toen niet een ander topic aangemaakt dan? of zag je dat niet aankomen? :) :) :)

Peppertree

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-08-12 09:28

Marloesx, je hebt nog steeds niet gereageerd op mijn suggestie.

xMarloes

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-08-12 09:32

Peppertree schreef:
Marloesx, je hebt nog steeds niet gereageerd op mijn suggestie.

Omdat ik hier geen rel topic van wil maken.
Verder vind ik een kastje en een elektirce schok erg onvriendelijk voor een dier. Snap eerlijk gezegd niet dat zoiets op de markt ligt.
Maar dit is mijn mening, snap best dat mensen het misschien handig vinden, maar ik vind zoiets echt vreselijk, je geeft een mens ook niet zoiets om zijn nek, zodat die zijn grenzen van het terrein weet.

Peppertree

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-08-12 09:47

Hoe blijft jouw paard dan op zijn weiland? Of laat je die ook loslopen? :?

jesito

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-08-12 09:49

Peppertree schreef:
Hoe blijft jouw paard dan op zijn weiland? Of laat je die ook loslopen? :?

Ik geloof dat zij het heeft over een halsband met shock als die teveel uit de buurt loopt.
Ik vind een omheining met stroom wel kunnen, maar geen halsband.
Bestaat dat uberhaupt??

Letizia

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-08-12 09:52

Ja hoor, je kan bv een stroomdraadje langs je schutting spannen :)

Peppertree

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-08-12 09:53

Ik heb uitgelegd hoe het zit. Beesten krijgen een waarschuwingssignaal en als ze doorlopen een schokje. Dat is misschien nog wel vriendelijker dan stroomdraad om een weiland, paarden krijgen namelijk niet eerst een waarschuwing voor ze stroom krijgen.

Je leert je dier dit door een bepaald gedeelte af te zetten met vlaggetjes zodat ze weten: Vlaggetje=grens.

Er bestaan heel veel verschillende soorten van deze omheiningen. Zowel draadloos als met draad, in een cirkel of in een zelf uit te zetten gebied.

Een keer een schokje vind ik trouwens een heel stuk vriendelijker voor een dier dan een autoband over zijn nek. Maar goed, dat zal ik wel verkeerd zien...

Floortje88

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-08-12 09:57

Peppertree schreef:
Nee, ik bedoelde dat de katten die in Nederland leven bij mensen in huis, gefokt zijn om bij mensen in huis te leven. In Nederland wonen allang geen echte wilde katten meer. De verwilderde katten (huiskatten die los lopen, nestjes krijgen enz...) die zorgen voor schade aan beschermde diersoorten.
Die verwilderde katten worden weer uitgezet na sterilisatie omdat ze niet in een huis te handhaven zijn en ze dus nergens anders terecht kunnen. Niet om de populatie in stand te houden.

Als alle verwilderde katten worden gesteriliseerd, zijn er op een gegeven moment geen verwilderde katten meer.

Nederland is ook te klein om katten buiten te laten lopen. Het verschil met hazen, fazanten en herten is dat dat echt wild is, zonder eigenaar die er verantwoordelijk voor is.

Geen wilde katten in nederland? Ik denk dat je een keer met een willekeurig asiel of db moet praten! Was laatst nog doc. Op tv...

Peppertree

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-08-12 10:00

Zeepsop

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-08-12 10:01

ik heb een kat gehad en hij ging 3x per dag naar buiten en hij is nooit aangereden of niks. Hij was 21 jaar oud geworden. Je moet gewoon oppassen en geluk hebben. Maar het gaat dus niet altijd fout.

Zeepsop

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-08-12 10:02

Floortje88 schreef:
Peppertree schreef:
Nee, ik bedoelde dat de katten die in Nederland leven bij mensen in huis, gefokt zijn om bij mensen in huis te leven. In Nederland wonen allang geen echte wilde katten meer. De verwilderde katten (huiskatten die los lopen, nestjes krijgen enz...) die zorgen voor schade aan beschermde diersoorten.
Die verwilderde katten worden weer uitgezet na sterilisatie omdat ze niet in een huis te handhaven zijn en ze dus nergens anders terecht kunnen. Niet om de populatie in stand te houden.

Als alle verwilderde katten worden gesteriliseerd, zijn er op een gegeven moment geen verwilderde katten meer.

Nederland is ook te klein om katten buiten te laten lopen. Het verschil met hazen, fazanten en herten is dat dat echt wild is, zonder eigenaar die er verantwoordelijk voor is.

Geen wilde katten in nederland? Ik denk dat je een keer met een willekeurig asiel of db moet praten! Was laatst nog doc. Op tv...

dat zijn zwerf katten en geen wilde katten ;)

Floortje88

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-08-12 10:09

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-08-12 10:20

xMarloes schreef:
Zo staan er tegenwoordig ook al steeds minder koeien op de wei, en houden de meeste kippenboeren en varkensboeren ( en andere boeren ) de beesten het liefst binnen, want dat levert meer geld op.
Leuk voor al die dieren hoor :n

Ahum er word juist nu veel meer gesupport om koeien buiten te zetten, mijn vader krijgt zelfs een boete als zijn koeien minder als 100 dagen per jaar naar buiten gaan.
En varkens en kippenboeren hebben bijna geen andere keuze als hun beesten binnen houden aangezien de consument niet iets meer wil betalen voor een stukje vlees, al zouden ze voor dezelfde prijs hun beesten buiten moeten doen zijn ze binnen no time failliet.
Dus je eerst ff informatie verschaffen voordat je iets neer zet.