Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek
xMarloes schreef:Skygirl schreef:
Omdat ze dat leuk vinden? In de tuin zullen ze niet zoveel muizen vangen. Gelukkig blijven al onze katten uit de buurt van auto's en gaan juist verder de berm/weiland in als er 1 langs komt.
Een kat binnen opsluiten, en een lang ongelukkig leven geven, nee dat is wat je wilt
Tuurlijk zijn er katten die binnen vinden zitten helemaal niet erg, kijk maar naar sommige ras katten.
Maar het is gewoon zielig om een dier op te sluiten en niet zijn ''natuurlijke'' dingen kan doen, zoals vliegjes achterna rennen, muizen vangen, jagen en ga zo maar door....

Ze blijven allemaal uit de buurt van de weg..
(omdat men het toch nooit eens zal worden
)
_MG schreef:Marloes, ik bedoelde eigenlijk dat je weer erover begon dat mensen die hun kat binnen houden, egoïstisch zijn. Je hebt je punt duidelijk gemaakt, al meerdere pagina's lang, dus het is mss onnodig om daar nu weer mee te beginnen(omdat men het toch nooit eens zal worden
)

Peppertree schreef:Marloesx, je hebt nog steeds niet gereageerd op mijn suggestie.

Peppertree schreef:Nee, ik bedoelde dat de katten die in Nederland leven bij mensen in huis, gefokt zijn om bij mensen in huis te leven. In Nederland wonen allang geen echte wilde katten meer. De verwilderde katten (huiskatten die los lopen, nestjes krijgen enz...) die zorgen voor schade aan beschermde diersoorten.
Die verwilderde katten worden weer uitgezet na sterilisatie omdat ze niet in een huis te handhaven zijn en ze dus nergens anders terecht kunnen. Niet om de populatie in stand te houden.
Als alle verwilderde katten worden gesteriliseerd, zijn er op een gegeven moment geen verwilderde katten meer.
Nederland is ook te klein om katten buiten te laten lopen. Het verschil met hazen, fazanten en herten is dat dat echt wild is, zonder eigenaar die er verantwoordelijk voor is.
Floortje88 schreef:Peppertree schreef:Nee, ik bedoelde dat de katten die in Nederland leven bij mensen in huis, gefokt zijn om bij mensen in huis te leven. In Nederland wonen allang geen echte wilde katten meer. De verwilderde katten (huiskatten die los lopen, nestjes krijgen enz...) die zorgen voor schade aan beschermde diersoorten.
Die verwilderde katten worden weer uitgezet na sterilisatie omdat ze niet in een huis te handhaven zijn en ze dus nergens anders terecht kunnen. Niet om de populatie in stand te houden.
Als alle verwilderde katten worden gesteriliseerd, zijn er op een gegeven moment geen verwilderde katten meer.
Nederland is ook te klein om katten buiten te laten lopen. Het verschil met hazen, fazanten en herten is dat dat echt wild is, zonder eigenaar die er verantwoordelijk voor is.
Geen wilde katten in nederland? Ik denk dat je een keer met een willekeurig asiel of db moet praten! Was laatst nog doc. Op tv...
Peppertree schreef:http://nl.wikipedia.org/wiki/Wilde_kat
Wilde katten komen niet in NL voor.
Verwilderde katten wél.
http://commons.wikimedia.org/wiki/File: ... de_kat.JPG
xMarloes schreef:Zo staan er tegenwoordig ook al steeds minder koeien op de wei, en houden de meeste kippenboeren en varkensboeren ( en andere boeren ) de beesten het liefst binnen, want dat levert meer geld op.
Leuk voor al die dieren hoor