Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek
svdijk schreef:Ik denk dat de soep een beetje te heet word gegeten...
Een kat is, zoals al eerder aangehaald, heel anders dan een hond.
En tja, een kat kan lelijk verwonden, maar niet dodelijk als een hond, tenzij de kat enorme slachttanden heeft?Lijkt me niet toch?
CK88 schreef:Een vriendin heeft een kat al vanaf kitten van 8 weken. Een prachtige lichtrode poes, ze komt van een boerderij. Het is een super lief beestje, voor hun dan. De kat reageert erg heftig op vreemd bezoek, en met heftig bedoel ik dat de kat midden in de kamer gaat staan en er niemand meer langs laat. Ze wordt dan echt vals en gromt, ze wil welleens een tik uitdelen. Als je wat langer in de kamer bent accepteert ze het wel, maar ze blijft alert.
Ze heeft al met een katten gedragskundige gepraat, en die zei dat het angst was en de kat het huis en 'haar' gezin wil beschermen.
Peppertree schreef:Ok. Deze kat heeft de neiging om 'tikken' uit te delen. Da's inderdaad minder heftig als een 'echte' aanval. Maar wat voor effect zal een 'tik' van de kat tegen een babyhoofdje hebben, denk je?
Peppertree schreef:Een vriend van mij heeft een litteken van een paar centimeter naast zijn oog. Omdat hij als peuter te dicht bij een boerderijkat kwam, de signalen niet oppakte en deze kat een haal over zijn gezicht heeft gegeven.
Van een litteken ga je natuurlijk niet dood. Echt een trauma heeft hij ook niet. Maar hij heeft écht een onwijze, ongezonde aversie tegen katten.
cam schreef:Toch weet je dat je risico loopt door een dronke automobilist aan gereden te worden maar neem je het risico en stap je toch in een auto. En dat bedoel ik dus. Je loopt diverse risico 's maar neemt dat risico toch.
) van het samenplaatsen van een weerloze baby met een kat die zich nu al agressief gedraagt tegenover volwassenen? Vind ik een beetje bizar

cam schreef:weet je een hele lieve kat die in de box springt en aan zijn staart wordt getrokken door een baby kan uit halen en dus schade veroorzaken.Huisdieren en baby's en kleine kinderen moet je altijd en dan bedoel ik ook echt altijd gescheiden houden als je er niet bent. zo heb ik het tenminste altijd gedaan en ik had 9 katten en 3 honden