Zielige hondenindustrie vanuit o.a. Spanje

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

chimello

Re: Zielige hondenindustrie vanuit o.a. Spanje

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-08-12 11:50

Hey mensen een oud klasgenoot van mij ging de hondje zelf halen en hield ze in huis tot ze naar nieuwe baasjes konden gaan en de paar die echt niet te plaatsen waren hielden ze zelf. Hoe weinig dieren ook geholpen worden er zijn er een paar die wel een tehuis vinden zo dus ik vind dat we ze dat moeten gunnen.
Helaas worden ook asieldieren ingeslapen maar proberen ze van te voren te plaatsten is ten minste nog iets.

UrbanL

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-08-12 12:03

@chimello
Dus jij vindt het goed dat we dieren uit andere landen gaan "redden" omdat die landen te lui zijn hun probleem om te lossen?. Toen met EK dat die dieren werden opgeruimd was triest maar wel de beste oplossing helaas leren ze er niets van en over een paar jaar loopt het land weer vol en rijden er auto's vol ervan naar landen die ze willen opvangen. Triest ERG triest.

Daarbij zitten onze asiels vol en vinden we het triest als mensen een hond aan een boom binden. Of puppies in een zak vinden?.

Als we hier nu alles zo goed op orde hadden zou ik het anders vinden maar zolang er nog dagelijks dierenleed is omdat een dier geen goede plek heeft moeten we niet over de grens kijken. En moet dat klasgenootje hier puppies gaan redden en plaatsen. Of oudere hond helpen te herplaasten of honden waar een probleem mee is DAN pas ben je goed bezig.

chimello

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-08-12 12:40

Ja, ik vind van wel. Die landen veranderen niet dus moet iedereen maar zo gaan denken en een oogje dicht knijpen?
Deze honden worden ook naar America vervoerd, Amerikaanse vriendin heeft zo'n hondje geadopteerd. Ze gaan dus niet alleen naar Europa. Er zijn ten minste mensen die nog iets willen doen. Honden worden hier aan de boom gebonden. In Spanje worden ze aan de boom opgehangen, en zo dusdanig dat ze eerst nog even mogen stikken met hun gebroken beentjes.

Ik vind het ook heel erg dat Nederlandse dieren eraan lijden maar dat probleem komt echt niet alleen door Spanje hoor. Mensen die niet steriliseren, die maar wat dom hun dieren broodfokken en die dieren weer gewoon rond laten rennen doen hier dus ook aan mee he. Zelfs paarden. Broodfokkers fokken er op los en als het niet verkocht raakt gaat het op de trailer naar Italie.

Mijn katten (we hebben er 6 waarvan 1 uit asiel komt, 1 komt van mensen die haar niet wilden, en een ander van straat omdat ze gedumpt was dus niet iedereen wil raskatten en kittens. Wij hebben nota bene 4 egaal zwarte katten) zijn niet gesteriliseerd maar komen ook niet buiten. Meer mensen moesten zo denken maar die doen ook alsof ze dat niet weten. Ik vind niet dat de honden een enorm groot probleem vormen aangezien er stichtingen zijn die zich puur met deze dieren bezig houden. Alleen een klein deel gaat naar asiels. Ik snap je probleem maar ik vind dat als er alleen al een dier gered wordt dat beter is dan niets.

UrbanL

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-08-12 14:23

Ik ben ook tegen de broodfokkers en ook de mensen die een kat komen want een nestje is zo leuk. net als de combies van allerlei rassen enz.. want het is zo leuk een jong dier.

Maar zolang er hier een probleem is waarom moeten we dan de andere helpen?.
maar deze landen bewust van HUN probleem en niet door het hierheen te halen.

Zet dan wat op net als Brooke en dan daar en laat het aanpakken door het hierheen halen los je het niet op.
Je weet een probleem moet eerst heeeeeeeeeeel erg worden wil er een oplossing komen?.

Palmera

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-08-12 15:16

Hoeveel instanties denken jullie wel niet dat er in Spanje bezig zijn om de mensen wat te leren? Om ze voorlichting te geven, medische verzorging, tot castratie/sterilisatie aan toe! Gratis. Doet de gemiddelde zuid-europeaan daar wat mee? Natuurlijk niet.
Dus hoe kunnen mensen dan blijven brullen dat het probleem in het land van herkomst opgelost moet worden. Als het volk daar niet luisterd houdt het helemaal op.
Zien we niet hetzelfde met ontwikkelingshulp? Uiteindelijk is Nederland helemaal vol hoor, zowel met dieren als met mensen. Nee hoor, lekker mensen blijven binnenhalen. Overigens hoor ik daar helemaal niemand over hier. Wel de mensen maar niet de dieren? Iedereen die die mening heeft is wat mij betreft geen haar beter dan de gemiddelde zuid-europeaan die op bagger wijze met zijn dieren omgaat.

countrygirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-08-12 23:33

Of, femke27, weten ze wél degelijk wat de wet voorschrijft, nl. in ieder geval het verplicht inenten van pups.... maar zijn er gewoon geen contrôles op dit soort wetten. En zo kan het gebeuren dat er nog steeds pech-nestjes geboren worden... en ach... laat maar lopen joh... en zo fokt het maar aan en aan... never ending story. Moet ook zeggen dat het ook vaak een geldkwestie is... veel Portugezen hier op het platteland bijvoorbeeld, kunnen echt geen sterilisatie- of castratiekosten voor honden en katten betalen.

En helaas.... honden aan bomen vastbinden helpt niet tegen ongewenste nesten he? Tot mijn grote spijt moet ik erbij vermelden.... want soms kan ik het niet eens aanzien.

UrbanL

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-08-12 10:13

Idd Countrygirl de mensen kunnen het niet dus de overheid moet ingrijpen de mensen opvoeden helpt dus gewoon niet.

Wat die mensen in bepaalde landen nu wel doorhebben is dat toeristen DOL zijn op de puppies en proberen eraan te verdienen. Dit is wat je veel ziet je denkt een dier te redden neeee je hebt ze nog meer te fokken.

Je ziet het met de paarden transporten het moet eerst erger worden om het aan te kunnen pakken. Zolang er een overschot aan dieren is zullen dit soort zaken aan de gang blijven.
Het is in het belang van de dieren dat we het fokken aan banden leggen.

Klinkt hard maar komt ze uiteindelijk alleen maar ten goede.

Collie2008

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-08-12 10:31

Citaat:
Wat die mensen in bepaalde landen nu wel doorhebben is dat toeristen DOL zijn op de puppies en proberen eraan te verdienen. Dit is wat je veel ziet je denkt een dier te redden neeee je hebt ze nog meer te fokken.

Nou ik heb nog nooit meegemaakt, gehoord of wat dan ook dat er bewust pups worden gefokt voor de toeristen. Het gebeurt gewoon omdat er 1) teveel straathonden leven die maar voort blijven planten en 2) de huishonden niet gecastreerd/gesteriliseerd worden. Al denk ik dat 1 veel meer de overlastgevende partij is dan 2

petra1970181

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-08-12 10:38

heb n aantal honden opgevangen uit spanje....paar zijn herplaats 2 die niet herplaats baar waren heb ik gehouden jammer genoeg een in moeten slapen na dat ik hem n jaar had de ander heb ik nog
maar ik trap er niet meer in! scheer niet alle stichtingen over een lijn
heb veel dieren uit asiels of afdankers voor mij zijn het geweldige dieren denk dat er in nederland ook zat dieren is asiels zitten die nieuwe baas zoeken voordeel is die kan je zien en soms mee wandelen voor dat je kiest kijk honden uit spanje bij gast gezin in nl kan je ook eerst zien maar blind n hond in huis nemen nee dankje voor mij niet meer

spatter

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-08-12 10:45

dat snap ik ook niet

ik heb 2 honden hier gewoon in Nederland bekeken en na 2 x langs gaan besloten ze te nemen

bij de laatste kwam ze wel gelijk naar hier maar met de optie adoptie wat inhoud dat als het niet klikt ze hier zou blijven tot er iemand anders gevonden was of als het echt niet ging, ze werd overgeplaatst
wel is er erg goed gekeken naar wat voor hond ik zocht en dat bleek ook want Alma paste hier perfect

ik ben tegen het zielige hondenverhaal
het zou nooit de reden moeten zijn om een hond te nemen, je moet er 10 jaar mee samenleven dus zo'n dier moet bij je passen
wel kun je een hond nemen van het buitenland als je een dier zoekt wat daar veel gefokt wordt en hier niet of nauwlijks

spaanse mastins, er is hier 1 fokker en vraagt kapitalen voor zijn pups
in Spanje zitten de asiels vol en zijn ze de grote eters graag kwijt, zij blij, ik blij :j

Collie2008

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-08-12 10:59

Ik geloof niet echt in kliks. Ik heb nog nooit een paard op proef gehad of meerdere keren gaan kijken. Het staat me aan of niet. Zelfde met een hond. Al ben ik bij mijn huidige hond wel heel betrokken geweest vanaf de 1e week tot de week dat we hem meenamen, maar dat was gewoon mijn interesse en niet om te voelen of er een klik was

spatter

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-08-12 11:05

een klik is wat anders als bij je passen

een hond moet bij mij met een druk gezin kunnen omgaan
verder heb ik katten , kippen en ander spul en dat moet heel gelaten worden

aangezien ik al honden heb moet de nieuwe daar ook mee om kunnen gaan
dus geen kleine hondjes opvreten bijvoorbeeld

zulke dingen zijn voor mij belangrijk
verder weet ik zelf heel goed wel karakter mij het beste ligt maar dat zie ik gelijk wel als ik de hond of paard of noem maar op, ontmoet

petra1970181

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-08-12 11:08

klik bij dieren geloof ik nie echt in
wat ik heb past bij me en tja soms moet je dan extra moeite doen als het dier anders is je gaat er 200% voor of niet en dan nog doe ik dat dier niet meer weg dan knok ik wel wat langer en idd soms met bloed zweet en traanen

spatter

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-08-12 11:09

dat is stom! gewoon gelijk goed uitzoeken en daar even tijd in steken scheelt een hoop moeite en ellende

petra1970181

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-08-12 11:12

spatter schreef:
dat is stom! gewoon gelijk goed uitzoeken en daar even tijd in steken scheelt een hoop moeite en ellende

sloeg dat op mij?

zo ja ik zocht niks uit ik ving honden op en daar werd niet de waarheid over verteld..........en dan sta je.....aangezien ik die keus maakte de honden op te vangen en de instantie te laks was..........zat ik er mee
dus ging ik er voor en ben blij dat ik dat deed want voor mij zijn het pracht honden

spatter

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-08-12 11:18

na één hond ben je er toch achter dat een instantie niet fatsoenlijk werkt?
ik heb behoorlijk wat afgezocht via forums en internet voordat ik bij een stichting ging kijken voor een hond

hier in Belgie zat(of zit, je hoort er niet veel meer van) een stichting die ook groot geld verdiende over de ruggen van spaanse windhonden
haalde er gewoon 50 op nadat er 50 mensen betaald hadden en leverde gewoon kreupele en nog gewonde dieren af
de mensen die het eerst betaald hadden mochten het eerste kiezen(of diegene die wat meer geld hadden betaald) en de laatste moesten het maar doen met de rommel die overbleef
de schuwe, meest gewonde, beschadigde honden en terug geven ging bijna niet want dan dreigde de stichting met enkeltje Spanje voor de hond

petra1970181

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-08-12 11:26

de eerst honden waren in orde en werden herplaats........toen kwam er n mooie hond en die gromde naar zn eigen achter poot vaak gebeld naar de instantie en naar me dieren arts....wat dat kon zijn paar weeken later begon ie te bijten in ze poot.............je schrok je lam maar die was niet herplaats baar hij deed geen vlieg kwaad....we hebben hem n jaar gehad(hersenbloeding en in moeten laten slaapen) de hond die 3 weeken voor hem kwam knapte goed op maar zodra die verplaats werd at ie nie dronk ie niet en huilde als n wolf 3x weg en terug deze hond is nog bij ons en gaat prima er was hier geen spraaken van enkeltje spanje..........maar hou de hond maar tot er plek is bij n ander gast gezin ik heb dat n week gehad met n herder ook via hun en dat was geen pretje ik heb ook gehoord van de verhaalen dat ze gewoon honden idd ophaalde en zo ff door verkochten en toen ik voor de hond die gromde naar zn poot de dieren bescherming kreeg(melding valse hond) gaf die stichting niet thuis toen was ik er acuut klaar mee,mn eigen dieren arts stond voor die hond in heb hem uiteindelijk zelf geadopeerd n wereld hond voor ons zo blij alsie de kids zag ect ect als t hondje dood is moet je dat melden heb ik gedaan huilend en wel........antwoord was wil je n andere?NEE DANK U WEL

Palmera

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-08-12 13:37

Het verschil tussen zuid en noord europa is dat er hier in zuid europa geen bewuste broodnestjes worden gefokt. Niet veel in ieder geval, want ze weten dat ze er toch niets aan verdienen. Wil je hier een hond? Prima, dat zeg je 1 keer en dan moet je eens zien wat je krijgt aangeboden. Gratis uiteraard.
Het probleem hier is dat ze gewoon niet doen aan castreren/steriliseren. Ondanks dat alle dierenartsen, vele instanties, zelfs de overheid zegt dat dat juist wel moet gebeuren. Kortom, alles jonkt maar aan. Maar niet voor het geld!

Toen ik Boem liet castreren 2 jaar geleden waren de reacties van Spaanse vrienden: wat zielig, dat beestje heeft toch ook recht op een seksleven. 8)7 Zo wordt er hier gedacht.

UrbanL

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-08-12 13:44

Femkie27 die mentaliteit om omgedraaid worden door de overheid als dat niet gebeurt blijven ze met de problemen zitten en krijg je straks weer van die afschiet acties die iedereen zielig vind. Waarom moeten andere landen dit oplossen als ze het daar best vinden laat ze lekker dan daar hoe zielig ook.

Land zelf verantwoordelijk maken voor hun problemen en sluit de grenzen om dit soort dingen te voorkomen.

Palmera

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-08-12 13:49

Je kunt mentaliteit niet ´even´ omdraaien. Zo werkt de wereld niet. Over die afschiet acties hoef je je geen zorgen te maken. Die gebeuren sowieso wel. Dat kleine percentage honden dat wél een goed leven kan krijgen is het klaarblijkelijk ook niet gegund. Dat doet mij persoonlijk heel veel pijn. Het zijn en het blijven onschuldige dieren. Ondanks het beleid en de mentaliteit in het land.

Alane

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-08-12 13:53

spicegirl schreef:
qua vliegreis zijn ze geen geld kwijt. ze vragen nl. aan vakantiegangers/spanjegangers om ze mee terug te nemen als b.v. handbagage.

of vertellen dat ze met het vliegtuig komen en dan worden ze in een vrachtwagen geladen voor transport.. en helaas mag je dan niet extra betalen voor een vliegreis of de door jou geadopteerde hond op een rustpunt of overslag punt ophalen.
Ach die honden gaan niet dood van een reis Spanje via Duitsland naar Nederland reis.. toch?

Liannevh

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-08-12 14:51

.
Laatst bijgewerkt door Liannevh op 18-11-22 15:54, in het totaal 1 keer bewerkt

UrbanL

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-08-12 15:01

femke27 schreef:
Je kunt mentaliteit niet ´even´ omdraaien. Zo werkt de wereld niet. Over die afschiet acties hoef je je geen zorgen te maken. Die gebeuren sowieso wel. Dat kleine percentage honden dat wél een goed leven kan krijgen is het klaarblijkelijk ook niet gegund. Dat doet mij persoonlijk heel veel pijn. Het zijn en het blijven onschuldige dieren. Ondanks het beleid en de mentaliteit in het land.

Ik begrijp dat het niet om te zetten is dat is ook het erge ervan.

Klopt dat heb ik ook hoor is allemaal zeer triest hoe andere landen met dieren omgaan. Maar het gaat mij tever om dan maar even al die hondjes op transport naar NL te zetten want daar zijn de mensen wel goed voor hun dier...en dat valt ook ERG tegen. Is vakantie tijd en dan houdt bij bepaalde mensen de dierenliefde echt op.

Mensen moeten hier bewust worden dat wij hier ook nog veel dieren hebben die een beter leven willen.

Ik heb zojuist een hond van 12 jaar erbij genomen. Puur ter voorkoming dat hij na 12 jaar het asiel zou ingaan. Beestje is echt super leuk en actief nog.

Ankie2011

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-08-12 15:23

Veel mensen in Nederland zijn echt niet beter voor hun hond dan Spanjaarden hoor. Kijk maar eens op Marktplaats hoeveel mensen van hun huisdier af willen met het zogenaamde 'pijn in hart', want ze hebben geen tijd meer voor de hond, de hond kost te veel, de hond is te groot, ze krijgen een baby, dus de hond moet weg etc. etc. En veel dierenliefde houdt op zodra de vakantie begint. Kijk maar naar hoeveel honden, cavia's, konijnen e.d. gewoon worden gedumpt.

UrbanL

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-08-12 19:55

@ankie2011
Daarom wil ik ook graag dat mensen ophouden met dieren uit buitenland te halen en hier te kijken.