Eigenlijk een beetje zinloos om een update te plaatsen aangezien er niet extreem veel veranderd is. Gisteren moest ik van half 10 tot 18:00 uur werken en mijn ouders + broer zijn op vakantie dus er is niemand voor de hond overdag. Normaal gezien kan Jesda wel paar uur alleen zijn maar nu ze niet 100% is wil ik dat liever niet. Heb tussen de middag maar een half uurtje pauze en het heeft geen zin om heen en weer te rijden. Dus moest ik naar een andere oplossing zoeken en die vond ik snel. Vriendin gebeld gevraagd of ze rond half 1 een keertje wilde kijken, brokjes en water met vla geven en uit laten en dat is genoeg. Dat heeft ze gedaan en rond 6 uur was ik weer thuis en was ze goed te pas!
Vandaag moest ik werken van 8 tot 15:00 dus dat kon ze wel alleen zijn even lekker rusten zonder dat ze af en toe gestoord word. Vanochtend heeft ze de brokjes laten staan en ze wou zelfs geen water met vla. Ik meteen weer schrikken maar heb een bak met alleen water bij der neer gezet en als ze drinken wou kon ze krijgen. Alleen heeft ze niks gehad xD Toen ik rond 3 uur thuis was ze super blij, gauw naar buiten gegaan met haar voor een plasje en heeft ze even lekker buiten gelegen, een half uurtje. Toen werd het nog al donker hier en is ze helemaal alleen naar binnen gegaan. Er zijn wel 4 regendruppels gevallen. Daarna even water gedaan en dat had ze zo op. Eventjes gewacht, enkele minuutjes, toen nog een bak met water voor gehouden + vla en die was ook zo leeg. Dus heb niks meer te vrezen. Wel geef ik haar vanavond pas weer brokjes, op haar normale tijd. Kijken of ze dan wel wil.
Super leuk, heb op meerdere spellen/forums een topic gemaakt maar hier ben ik het fanatiekst want hier wordt gereageerd en krijg ik het idee dat er ook echt iemand naar leest xD
Ik lees elke keer hoor Fijn dat het elke keer beter lijkt te gaan. En logisch dat je d'r niet zo lang alleen wil laten nu! Of in ieder geval even uitlaten, top!
Haha, je topic en Jesda zijn een stuk populairder dan je dacht! Kortom, we lezen allemaal mee, reageren af en toe, maar willen wel steeds updates van jullie.
sneeuwuil
Geplaatst: 03-08-12 22:49
Jep, we lezen mee, of houden je van je werk Maar toppie deze berichten, gaat toch aardig vooruit nu, houden zo!! Top hond Groetjes, Kirsten en Angus
rocymax
Geplaatst: 04-08-12 08:48
Ik lees ook nog steeds mee hoor, ik ben superbenieuwd hoe het met je schat verdergaat. Fijn dat ze de brokjes ook opgegeten heeft!! Geef Jesda nog maar even een dikke knuffel
Gisteravond ben ik met vriendinnen een avondje wezen 'stappen'. Eigenlijk gewoon naar een cafeetje, maar de hond was dus weer en poosje alleen. Ik heb echt het idee dat ze dan goed tot rust komt. Maargoed, ik was dus best wel laat thuis en kan het niet maken om uit te slapen terwijl die hond gewoon brokjes en haar medicijn moet krijgen, dus ik wekker om 7 uur gezet, er uit gegaan. Hond brokjes gedaan en medicijn, wat water en even uitgelaten. Daarna ben ik lekker weer in bed gekropen.
Toen ik tijdje later weer beneden kwam wilde ze niet mee naar buiten, maar ik denk meer omdat ze niks hoefde te doen dan dat ze echt niet wou. Dus laten liggen weer water gedaan en rond 1 uur weer brokjes gedaan, die at ze braaf op.
Enn.. we zijn een hèel klein stukje langs de weg gelopen. Ik denk zo'n 10 meter, naar de eerste lantaarnpaal en weer terug. Ik was zò nieuwsgierig hoe ze het deed en hoe ze op autos zou reageren. Er stond een geparkeerde auto en daar keek ze in en zag haar spiegelbeeld, dat vond ze vreemd want ze bleef echt in de auto kijken, daarna zijn we stukje verder gelopen en ik hoorde een auto naderen en die zoefde er langsheen.. Jesda keek niet op of om Ze vond ze zelfs leuk, had ik het idee.
Over een uurtje ongeveer ga ik weer een stukje met haar langs de weg en weer tot de lantaarnpaal en weer terug. De rondjes in de tuin heeft ze denk ik wel een keer gezien. Zou het graag filmen/foto's maken maar mijn ouders zijn op vakantie en hebben de camera mee :}