Wesley update 2,5 jaar later, tijdperk ten einde, bijna 16

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

BigOne

Re: Wesley update 2,5 jaar later, jonge honden blessure met 14,5

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-11-13 18:25

Die hond is gewoon onverslijtbaar en blijkbaar nog lang niet klaar om naar de eeuwige jachtvelden te gaan.

zodiacje

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-11-13 18:26

pfoe, gelukkig maar!!

karuna
Drukke kabouter

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-11-13 19:33

Onbegrijpelijk voor ons ook. Gisterochtend er zo beroerd aan toe, een half uur geleden heeft hij flink geworstelt met onze kleine dame. Het ging er wild aan toe. Oke na 5 minuten volledig buiten adem maar dat mag als je bijna 16 bent. Nu ligt hij als een dolle te schooien. :+

Voor ons best zwaar emotioneel, hij houdt ons zo fijn bezig met slapeloze nachten. Maar als je dan nu zijn blije wakkere koppie ziet. :oo

timokyana

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-13 08:43

Wat een leeftijd he! Ongelooflijk sterk mannetje!
Gelukkig, nog lekker even genieten van hem.

karuna
Drukke kabouter

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-11-13 01:40

Het tijdperk is ten einde |( toch nog heel onverwachts. We zijn net terug van de dierenarts en het crematorium. De rest komt nog.

We zijn nu stuk, kapot, leeg. |(

Jess

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-13 07:43

Ahh nee dat is een update die ik nog lang niet had willen lezen, zelfs hier wat tranen |(

Heel veel sterkte de komende tijd :(:)

karuna
Drukke kabouter

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-11-13 08:10

Sinds de laatste update eigenlijk goede dagen gehad en afgelopen paar dagen waren top dagen. :j heerlijk lekker meegewandelt steeds in het bos. Zondag mee geweest naar de hoge veluwe. Daar eerst met mij mee wat hangen bij een roofvogeldemonstratie en veel knufjes. Daarna bij manlief lekker in het zonnetje bij de auto liggen genieten.

Met als grote afsluiter, een mac donalds hamburger en zwemmen. Dat laatste totaal niet gepland maar de weg naar de plas was weer open dus daar gegeten en de hndjes lekker laten poedelen in het water. Ging daar wel onverwachts diep waar hij van schrok maar de pret was er niet minder om. Rond gekeuteld, overal geplast en ons erg uitgedaagd.

Gister was het natuurlijk heerlijk weer, zonnig windstil en fijn. Eerst knollie gedaan en daarna naar het bos. Een bospad dat uitkijkt over de landerijen. Daar hebben we ruim een uur gezeten, gescharreld, gesnuffeld. Met de stok geknabbelt op de warme droge bladeren. Nog een paar keer me uitgedaagd en door Chivas even in het voorbijrennen gepakt. :)

Kortom een heerlijk ontspannen bosuitje geschikt voor tevreden oude mannen. Eenmaal thuis laat ik een ei stuk vallen. De twee jonkies lusten dat niet dus Wesley heeft heerlijk dat ei staan opsmikkelen. Afgelopen week krijgt hij al steeds kipvlees van smuldier erbij dus zijn eetlust is meer dan goed. S avonds gewoon met smaak zijn bakje staan opeten en erbij gekropen op de bank.

Alles normaal eigenlijk. We zagen om half 9 dat hij wakker was dus even geroepen voor een plas. Hij staat op maar wel erg wiebelig. In de kamer toch wel erg onstabiel achter. Eerst leek het een slapende poot maar al heel snel was duidelijk dat zijn sturing niet goed was. Manlief heeft hem opgetild en op het gras buiten neergezet. Daar heeft hij wiebelig maar ok geplast en wat rondgelopen.

Toch maar maar binnen getild. In eerste instantie geen echte paniek want het leek weer op zo n aanval die hij al eerder heeft gehad alleen dan minder heftig zonder overgeven. Uiteindelijk heeft hij 10 minuten wat onrustig overal willen liggen op alle plekken. Manlief heeft hem toen op bed gelegd maar hij wilde daar snel weer vanaf richting zijn favoriete zachte kleedje.

Toen kwam de paniek. %) hij wilde overeind wat niet lukte omdat de helft niet werkte. Ook dat hoort bij zo n aanval en duurt normaal maar kort. Toch even de dierenarts gebeld voor overleg ivm donker of licht. Wel meteen gezegd we kijken het een uur aan maximaal want iets klopt er niet. Het lijkt hetzelfde maar minder erg maar het is anders. Onze bekende dierenarts had eigenlijk geen dienst meer en de enige onbekende voor ons wel. Dat voelde niet goed.

Bij hem gezeten, Wesley lag inmiddels tegen manlief aan, en overlegd wat doen we. En eigenlijk was van beiden we gaan naar de dierenarts voor controle. In het beste geval is hij opgeknapt als we daar aankomen omdat we 3 kwartier aanrijtijd hebben. Ik ben in de achterbak erbij gaan zitten tegen Wesley aan. De paniek was al langer weg gelukkig maar de kramp en het verlies van controle nog heel erg aanwezig.

De rit was rustig, Wes lag half tegen me aan met een verkrampte nek opzij. Kijkt me halverwege aan, likt me zachtjes aan mijn hand met een sorry het lukt niet meer blik. |( dat was duidelijk zijn tijd zat erop. De dierenarts had in eerste instantie zelf het idee, Wesley kennende komt hij kwispelend binnen en met een prikje weer kwispelend weg. Tot ze zijn ogen bekeek en binnen een paar seconden ook erg duidelijk was. Het is inderdaad klaar, dit is helemaal niet goed.

Een oogbeweging horizontaal is normaal bij die aanvallen. Een oogbeweging vertikaal/draaiend heel foute boel. Met ook bij jonge gezonde honden een minimale kans op herstel. Iets in zijn hoofd was goed kapot. |( en ze wilde ook snel zorgen dat hij zou gaan slapen zodat zijn lijden over was. Omdat hij zo zijn orientatie en evenwicht kwijt was. Hij leunde tegen manlief aan op de tafel anders zou hij ervan af rollen. Zo is hij ook langzaam gaan slapen. Gelukkig heel rustig al was het prikje even niet fijn helaas. Voor de zekerheid een tweede portie slaapmiddel en morfine gegeven zodat hij echt heel diep zou slapen als ze de definitieve prik zou geven.

We hebben met zijn drieen de hele tijd liggen aaien, en hebben hem ook even lekker laten slapen ontspannen en herinneringen opgehaald. Daarna ging alles snel, te snel eigenlijk. Ons eigen crematorium kregen we niet te pakken vreemd genoeg. En mee naar huis nemen ging wel alleen vandaag het wegbrengen werd wat lastiger maar wel te doen.

Toen besloten hem naar een crematorium daar in de buurt te brengen. Uiteindelijk een kleine kilometer van de plek waar hij bijna 16 jaar geleden is geboren en waar zijn moeder is gevonden aan een lantaarnpaal. Dat past ook eigenlijk beter bij de oude man. :j

Hij wordt vandaag gecremeerd, ik word gebeld als ze gaat beginnen. Vrijdag halen we zijn as weer op en gaat hij bij zijn oude vriendjes in de groepsurn.

Het is raar leeg, stil zonder die oude hijgmans. Ik liep vanmorgen gedachteloos naar zijn plekje waar hij altijd lag in de ochtend. Op zijn strechbedje. Maar nee een lege plek. De andere twee zijn stilletjes. Mochten mee afscheid nemen waar vooral Chivas goed behoefte aan had. Onze kleine dame is te stilletjes, die moeten we goed in de gaten houden omdat die heel gemakkelijk depressief wordt, arm ding.

Vandaag maar eens gaan kijken wat ik ga doen en waar.waarschijnlijk doelloos rondhangen/lopen. Het is zo snel gegaan, alles bij elkaar misschien een uur kunnen wennen aan het idee dat het echt goed mis is. Maar gelukkig na een paar topdagen en heerlijk weer.

naompi

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-13 08:23

Heel veel sterkte!

LoveBodin

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-13 08:41

heel erg veel sterte de komende tijd.
En dat het ook zo snel ging, best heftig.
Ik ben er wel even stil van, eigenlijk.

YvonneV

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-13 08:48

Heel veel sterkte

timokyana

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-13 09:01

Nee .............. Karuna....
Wat schrik ik van je update! Jeetje, lieve wes... zo snel en zo toch nog onverwachts.
Arme kerel, hoe kan het zo snel gaan ineens..

Afbeelding

Pfff ik ben er even helemaal stil van....
Ontzettend veel sterkte met dit grote verlies. Wat is hij sterk geweest he!

Ik weet zeker dat Rumba hem gedag gaat zeggen, Slaap zacht lieve sterke wes, je rust is verdiend!
Hondjes worden nooit oud genoeg..
Sterkte!

BigOne

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-13 10:32

Heel veel sterkte, wat heb je nog een paar prachtige laatste dagen met hem gehad en als het dan toch afgelopen moet zijn dan maar snel zoals nu gebeurd is. grenzen worden vaak onbewust verlegd en nu hadden jullie geen keus meer, het was op en het was goed zo.

zodiacje

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-13 15:13

Ach wat vreselijk...
Zit hier gewoon te huilen, vindt het zó erg voor je!
Al die tijd meegeleefd met jouw dappere oude man. Wat een bijzondere hond
Heb jij bij je mogen hebben.
Wat zal het gemis groot zijn. :(:)

Wil jou en je man héél veel sterkte wensen met dit grote verlies.

karuna
Drukke kabouter

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-11-13 21:28

Timokyana mooi gedicht |( . Verder dank voor de lieve woorden, ze doen goed.

Het is vreemd leeg en stil hier. Mis het schooiende gehijg, de trouwe kussen, zijn kriebeloren waar je heerlijk uren aan kon frutselen rustgevend, de snurkjes, de rennende poten tijdens het dromen. Mijn middag scharreltjes met meneer om te plassen en poepen. De twee jonkies keken me vanmiddag aan met een blik ga maar alleen. ;( liep vanmorgen naar de lege plek weer om een knufje te geven. Dacht net opeens, o jee de medicjnen moeten gegeven worden. O nee hoeft niet meer.

Een bak minder geven, het aangebroken voer van Wesley opvoeren aan de jonkies doet zeer. Voelt niet goed maarweggooien is ook niet handig.

Vandaag moest ik naar knollie om medicijnen te geven. Het uitlaten vooraf was stilletjes en onwennig. Erna naar een stukje bos gegaan waar we nog met zijn allen heenwilden. Nu dus met drie ipv vier. Al is Wesleys halsband wel mee geweest naar knol en met wandelen. De jonkies hadden het nodig ook.

Donja is te stilletjes, hopelijk herpakt ze zich snel. Zo depressief is niet fijn voor haar. Chivas doet zijn best om ook ons te troosten alleen vergeet zichzelf daarin. De trouwe man.

Om even voor 3 werd ik gebeld door het crematorium dat Weslyes crematie ging starten. Ik hoorde de deur van de oven dichtgaan. Wel een een heftig moment maar ik ben blij dat ik gevraagd heb gebeld te worden. Nu is hij er fysiek dus ook niet meer. |(

zodiacje

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-13 23:22

:(:)

timokyana

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-13 00:18

Zo herkenbaar...en moeilijk! ;(

arme donja van slag,hopelijk kan ze het een plaatsje gaan geven met de tijd.
En de lieve Chivas, hoe bijzonder dat hij er voor jullie wil zijn.

Heel veel sterkte voor jullie allemaal :(:)

Confronterend als het besef komt dat nu werkelijk alles weg is, ook zijn lijfje.
Ga je hem morgen halen?

karuna
Drukke kabouter

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-11-13 09:26

Vrijdag halen we hem op, crematorium is wat verder weg en we moeten er dan even wat tijd voor vrijmaken.

Het is zo raar stil hier. Bijna 16 jaar een schooiende hijgmans rondlopen die er altijd is waar je ook staat. Altijd blij en in voor actie en leuke dingen of eten. En nu, geen gekeutel om je heen bij eten pakken of maken, ritselende verpakkingen die een hoopvolle blik en snel aanrennende poten opwekken. ;(

Vannacht wakker gemaakt door manlief, die kon niet slapen opent zijn mail en vindt daar een mail van zijn broertje. Die wilde ik toch delen met jullie, broertje heeft zijn emotie voor Wesley uitgedrukt in een nu nog ruwe versie geschreven en gespeelde muziek. Die hakt er even flink in op de heel vroege ochtend.

https://soundcloud.com/johnpoot/when-te ... dium=email

kimmie261

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-13 11:10

ach Wesley is er niet meer...hij leek bijna onsterfelijk....en zo is het dan opeens gebeurd,hij heeft zijn leven echt tot op de laatste dag geleeft,maar wat doet dat afscheid nemen toch zeer...

je zou ze gewoon nooit kwijt willen raken..gewoon dat ze voor altijd bij je blijven,dat is hij ook wel,voor altijd in je hart...maar ja...ik weet uit ervaring dat je ze liever gewoon in levende lijve bij je hebt...

heel veel sterkte met het verlies van jullie ventje.. ;(

timokyana

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-13 11:55

*snik*
Wat een prachtig nummer heeft je zwager gemaakt. Kippevel over mijn hele lijf.
Prachtige tekst ook.

Wat bijzonder dat hij deze moeite heeft genomen.
Wes moet echt heel speciaal geweest zijn he
*dikke knuf* :(:)

karuna
Drukke kabouter

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-11-13 12:12

Kimmie echt onbegrijpelijk dat hij toch er niet meer is, dat kan eigenlijk niet. :n vreemd.

Yeps het is zijn beste manier zijn emoties te uiten. :j muziek maken en tekst schrijven gebeurt eigenlijk heel natuurlijk. Maar Wesje heeft idd op heel veel mensen een goede invloed gehad. Hij loopt natuurlijk al een tijdje mee ook. Maar zo n zachtaardige, vriendelijke blije hond met een gigantische wil en doorzettingsvermogen het leven een feestje te maken die zijn denk ik zeldzaam. Live life to the max, een beter motto past niet en hij kan een voorbeeld zijn voor heel veel mensen met wat klachten. :j

Een van de grappigste dingen is toen we bij de open dag van de luchtmacht waren. Wesje doe je er geen groter plezier mee naar dat soort dingen mee te nemen, mensen, knufjes, reuring, nieuwe dingen en veel lawaai. Er was uiteraard een demonstratie met een luchtaanval met explosies, voorbij jagende straaljagers met naverbranders. Niet de meest ideale omgeving omgeving voor een hond zou je zeggen. Zelfs de leger honden reageerden op de harde knallen, de vlammen en de chaos.

Welsey lag op een gegeven moment heerlijk te slapen omdat hij al moe was van de hele dag knufjes krijgen enzo. Een straaljager komt aan, doet een aanval met nepraket die pal voor ons ontplofte. Hij trekt even een oog open wie die herrie maakt en snurkt weer verder. :')

Een andere keer is mee backstage bij een hardrock concert. De hele dag bierdrinkende hardrockers waar hij tussen mocht lopen. Hier een slokje bier, daar een bierkus, weer op een andere plek een halve hamburger en een slok bier. Hij had de dag van zijn leven alleen de volgende dag tot onze grote schrik een kater :oo maar wat een lol heeft hij gehad.

Edit ik bedenk me nu dat ik het tehuis waar mijn moeder nu woont ik het moet gaan uitleggen aan dementen waarom hij er niet meer is. ;( hun maatje en rustgever. Wesley mocht altijd mee en heeft daar best veel mensen rustig gekregen of getroost en heel veel blijheid gegeven. Slik. -O-

zodiacje

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-13 23:04

Afbeelding

karuna
Drukke kabouter

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-11-13 10:26

|( slik hoe waar is dat en wat een wijze woorden van het jongetje. En wat een les voor volwassenen om zoveel wijsheid.

Tweede nacht met akelige stilte. Merk aan veel dingen hoe de gewoontes na zoveel jaar zijn ingesleten. De slaapkamer inlopen en extra alert zijn omdat er een paar lange stelten voor de deur kunnen liggen. De kast open doen en niet eerst een mannetje even opzij schuiven. Korstjes brood die overblijven ipv in onze wandelende kliko gaan. We houden nu etensresten over, geen rauwe bloemkool of aardappelliefhebber meer. -O- de kippenpoepjes die niet meer geruimd worden nu.

Wandelingen zijn misschien langer nu maar een stuk saaier omdat zij veel meer hun eigen gang gaan ipv de trouwe man die naast je loopt. Geen warm groot lijf met natte kussen meer tegen je aan. Eten vol automatisch hoog opbergen om een wegglippende man met een verpakking tussen zijn snijtanden te voorkomen.

Het zal wel slijten maar jemig wat zit alles diep.

kimmie261

Re: Wesley update 2,5 jaar later, tijdperk ten einde, bijna 16

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-13 11:14

herkenbaar hoor,en nog steeds...ik mis mijn 2 honden die dit jaar overleden zó erg...in alles,in het buiten zijn,in het voeren,vind het nog steeds vreselijk maar 5 bakken te pakken ipv 7 ,geen do meer die achter mij zit blij te zijn dat ie eten krijgt...

het naar bed gaan,de lege plek van Joes,zij die bijna 12 jaar tegen mij aan gelegen heeft is nu een lege plek...ik probeer er maar niet aan te denken,maar damn...wat zit dit verdriet diep...

je zal hem echt nog een hele poos gaan missen...16 jaar is ook zo'n lange tijd dat hij bij jullie was..

:(:) ;(

sparretje

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-13 12:37

Karuna, heel veel sterkte met het missen van je ventje ;(
Hij heeft een fantastsch leven gehad bij jullie, maar inderdaad komt het afscheid voor ons altijd veel te vroeg.
Uit je verhalen te lezen was het een one of a kind hond, dat kost tijd voor je kan accepteren dat je zonder zijn fysieke aanwezigheid verder moet.... Dikke knuffel.

timokyana

Re: Wesley update 2,5 jaar later, tijdperk ten einde, bijna 16

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-11-13 19:23

hoe is het met je? en met de andere honden?