Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek
cinn87 schreef:Ook ik durf er absoluut voor uit te komen dat het ras er niet om bekend staat goed met andere honden te kunnen opschieten. Gelukkig kan die van mij dat wel met de meeste mits er een dominante tegenover hem staat. Daarentegen is het wel een ontzettend fijne huishond en goed met kinderen. En ook ik vind dat er een bepaald slag volk mee rond loopt al moet ik wel zeggen dat ik de laatste tijd veel vaker een staff zie bij de "gewone" mensen. maar wat ik bedoel te zeggen is dat sommige eigenaren zich aangesproken voelt, en dat vind ik jammer omdat we allemaal gek zijn op onze eigen staffies en zelf weten hie die in elkaar zitten. Jij bent blij met je hond, dus wat maakt het uit wat andere mensen vinden of als andere mensen een blokje voor jouw hond omlopen? Ja, jammer dat het ras negatief in de publiciteit komt maar dat zal toch altijd zo blijven dus kan je je er beter niet druk om maken
Alleen ze zijn gewoon niet leuk tegen andere honden, uitzonderingen daargelaten. Als alle staffordeigenaren dat nou ook inzagen...
Of spontaan hun kleine hondje oprapen.. Nou zullen er genoeg mensen een goede reden hebben maar zo veel honden die lelijk doen naar andere honden lijkt me sterk, toch? Ik doe het zelf nooit..
,maar der gelukkig kunnen tegenhouden ...
Westernfreak schreef:dierenfan schreef:ik snap nog steeds niet waarom stafford eigenaren zo nodig een discussie aan moeten gaan als het gaat om hondvals zijn van staffords. Dat zijn ze nu eenmaal namelijk. Werk al bijna 10 jaar in asiel/pension en 80% is het nu gewoon en die overige 20% die wel sociaal zijn naar honden hebben vaak een enorm kort lontje en zijn fel in hun spel. Helemaal niet erg. Totaal niet, maar gewoon in de gaten houden en ernaar leven als je zo'n hond heb.
Is je stafford wel sociaal? SUper, extra kadootje!!
Hondvalsheid of niet hondsociaal?
De honden die jullie treffen komen vast ook niet voor niets in het asiel terecht, wel? Waarschijnlijk heeft
de eigenaar niet goed nagedacht over de keuze van het ras, kon de hond niet aan, etc. Natuurlijk zijn er ook wel andere gevallen, net als er ook sociale staffords zijn.
Het is inderdaad een feit dat je altijd rekening moet houden met raseigenschappen en met een stafford of bull wat voorzichtiger moet zijn met andere honden. Vooral met de kleinere honden, omdat ze daarvoor vaak domweg te lomp spelen. Ook mijn mechelse herder kon niet met alle andere honden overweg, maar had wel een boerenfox als speelkameraad! Elke hond heeft een persoonlijkheid. En nee, mijn stafford kan ook niet met alle andere honden overweg, maar heeft wel zo haar speelkameraadjes en zal niet zomaar een andere hond grijpen. Moet ik mijn hond dan hondvals noemen? In dat geval zijn al mijn andere honden hondvals. Echt vals, dat worden honden niet zomaar!
Betere voorlichting aan (nieuwe) hondeneigenaren zou inderdaad veel kunnen voorkomen.
Mocht een vreemde mijn hond schoppen omdat hij of zij denkt dat mijn hond zijn of haar hond heeft gegrepen, zou ik ook niet voor mezelf instaan trouwens. Zou het zelf ook niet in mijn hoofd halen om de hond van een ander een trap te geven. Die bewaar ik wel voor het baasje dat mijn hond een trap verkoopt(Of is dat te asociaal? dan pas ik wel weer in het plaatje van een staffordeigenaar
)
Jazen schreef:tja ,spijtig dat hier de staffords weer in de titel staan .
ik heb er zelf 1 ,is een doodbraaf beestje en zeer beschermend naar ons toe .
een keer waren we zonder de hond gaan wandelen ,ze springt over de omheining en volgt ons ,
allemaal paintballers in het bos ,men hond komt eraan .
tja wat doet er 1 van ,zen geweer op der kop richten .
wat er dan volgde kan je wel raden zeker,maar der gelukkig kunnen tegenhouden ...
ook met andere honden komt ze niet overeen .
vooral de dominante als er 2 of meerdere zijn ,met die dat lager in rang staan heeft ze geen probleem ,
en ze heeft ook een voorkeur voor Franse bulldogs .
dierenfan schreef:Paintlinger schreef:Dierenfan: Je kan je mening wel als waarheid brengen, maar dat maakt niet zo dat het ook zo is.
Ik ben het namelijk niet met je eens.
Je mag het gerust niet met mij eens zijn maar na 10 jaar ervaring en zeer, zeer veel van dit soort honden mee gemaakt te hebben vind ik mijn ervaringen niet meer zomaar een mening van me![]()

Goof schreef:ThessaKeizer schreef:En ja hoor weer een staff/pitt topic!!
Het is weer een staff/pitt topic geworden omdat alle staff/ pitt-eigenaren zich kennelijk weer aangesproken voelen en zich willen verdedigen