Hond gepakt door pitbull /stafford actie..

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

LiesxAnne

Re: Hond gepakt door pitbull /stafford actie..

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-07-12 20:55

Ook ik durf er absoluut voor uit te komen dat het ras er niet om bekend staat goed met andere honden te kunnen opschieten. Gelukkig kan die van mij dat wel met de meeste mits er een dominante tegenover hem staat. Daarentegen is het wel een ontzettend fijne huishond en goed met kinderen. En ook ik vind dat er een bepaald slag volk mee rond loopt al moet ik wel zeggen dat ik de laatste tijd veel vaker een staff zie bij de "gewone" mensen. maar wat ik bedoel te zeggen is dat sommige eigenaren zich aangesproken voelt, en dat vind ik jammer omdat we allemaal gek zijn op onze eigen staffies en zelf weten hie die in elkaar zitten. Jij bent blij met je hond, dus wat maakt het uit wat andere mensen vinden of als andere mensen een blokje voor jouw hond omlopen? Ja, jammer dat het ras negatief in de publiciteit komt maar dat zal toch altijd zo blijven dus kan je je er beter niet druk om maken ;)

Zorry

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-07-12 21:25

cinn87 schreef:
Ook ik durf er absoluut voor uit te komen dat het ras er niet om bekend staat goed met andere honden te kunnen opschieten. Gelukkig kan die van mij dat wel met de meeste mits er een dominante tegenover hem staat. Daarentegen is het wel een ontzettend fijne huishond en goed met kinderen. En ook ik vind dat er een bepaald slag volk mee rond loopt al moet ik wel zeggen dat ik de laatste tijd veel vaker een staff zie bij de "gewone" mensen. maar wat ik bedoel te zeggen is dat sommige eigenaren zich aangesproken voelt, en dat vind ik jammer omdat we allemaal gek zijn op onze eigen staffies en zelf weten hie die in elkaar zitten. Jij bent blij met je hond, dus wat maakt het uit wat andere mensen vinden of als andere mensen een blokje voor jouw hond omlopen? Ja, jammer dat het ras negatief in de publiciteit komt maar dat zal toch altijd zo blijven dus kan je je er beter niet druk om maken ;)

Hier ben ik het helemaal mee eens.
Ook al moet ik zeggen dat ik het dus ook doe net als nu, vind het zo
Jammer dat mensen al oordelen zonder het ras goed te kennen.

Hhilde

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-07-12 21:56

Nouja, sommige mensen kennen het ras wèl goed en hebben oordelen. Staffords zijn tof. Vaak zijn het knuffelberen met een hart van goud, en ze hebben zo'n gouden blik in hun ogen :+: Alleen ze zijn gewoon niet leuk tegen andere honden, uitzonderingen daargelaten. Als alle staffordeigenaren dat nou ook inzagen...

mick75

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-12 00:03

Sommige mensen hebben meerdere zeer negatieve ervaringen met Staffords en aanverwante soorten honden.

Als je zelf, of je hond, of je naasten meerdere malen in de loop der tijd aanvaringen met letsel hebben gehad met Jack Russels, of met Pekinezen, of met Yorkies, of met vul maar in welk ras, dan zal je sneller een blokje om lopen als je zo'n beest maar in de verte ziet aankomen en de kans dat je er eentje in huis haalt is over het algemeen zeer klein. Dat heb ik met die bullachtigen. Ik ben dan wel weer dol op rottweilers en Duitse Herders, maar daar heb ik geen slechte ervaringen mee. Sterker nog, daar heb ik juist super ervaringen mee. Prachtige honden met fijne karakters, waarin je wel moet investeren. Kan best dat dat met bullachtigen ook zo is, maar mijn ervaringen met die honden zijn wel dusdanig dat ik dat niet ga uitproberen en bij mij thuis zijn ze dan ook niet welkom. Ik heb een bepaalde angst voor dat soort honden, een angst die hen juist triggert. Zo'n hond kan bij mij niet ontspannen liggen door mijn angst, dus kunnen mensen die zo'n beest hebben 'm beter thuis laten als ze bij mij op bezoek komen.

Yaemyn

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-12 00:40

Hier in de buurt zit ook een jongen met een Stafford. 's avonds laat loopt hij met dat beest te klooien met zijn groepje vrienden eromheen. Hard lachend staan ze dat beest op te hitsen en dergelijke en loopt hij ermee over straat alsof hij elk moment zijn hond op je af wil sturen. Breed lachen natuurlijk. Stereotype gangster outfitje erbij.. Ze zijn er nou eenmaal wel, dat soort jongens. "Pikverlenger" Haha. :=

Naast hem zijn er natuurlijk ook vriendelijke Staffords hier die gewone baasjes hebben. Zo zie je maar weer dat hoe de hond word grotendeels toch echt wel bij de baas en opvoeding ligt. Elk ras heeft zijn trekjes, dat wel. Ik word overigens niet goed van de advertenties op Marktplaats van mensen die een "dekreu" aanbieden of zoeken. Zonder stamboom geen probleem uiteraard.. Zelfs gewenst zou je denken. En dan de vele nestjes van GEWELDIGE Staffords uit SUPER lijnen. Stamboomloos natuurlijk, en waarom de lijnen zo geweldig zijn weet niemand.. En dan vaak nog zo veel geld er voor vragen ook. Wedden dat veel slechte baasjes bij dat soort "kennels" hun pup haalt? Natuurlijk niet altijd en bij al die fokkers.. Voordat ik alle Stafford eigenaren over me heen krijg. Zo bedoel ik het niet.

Mijn hond kan prima los, maar bij enthousiasme word ze spontaan doof. (Denk kat of andere hond.) Aan de lijn kan ik haar netjes bij me houden maar los wil ze af en toe een sprintje trekken. Vooral bij katten. Als ik een hond zie lijn ik mijn hond standaard aan. Vooral als de andere vast zit. Niet omdat ik bang ben dat mijn hond hem pakt, maar omdat er genoeg mensen rondlopen die er niet van gediend zijn als mijn hond bij hun hond komt snuffelen en ik vaak gewaarschuwd ben voor honden die "niet zo lief zijn". Als pup en jonge hond en soms nu nog vind mijn hond aanstormende honden ontzettend intimiderend. Vind het eigenlijk wel wenselijk dat mensen als ze een vreemde hond tegenkomen hun hond even aanlijnen als ze hem niet bij zich kunnen houden.. Gewoon voor het geval dat. Helaas doen heel veel mensen dat niet of doen de moeite niet hun hond bij zich te roepen. Als is jou hond nog zo lief, die hond waar hij op af stormt kan dat zomaar niet zijn.

Wat me nog het meest stoort is als mensen die jou zien gauw omkeren of een zijweggetje inslaan. Soms zelfs de raarste toeren uithalen om maar niet bij me in de buurt te komen. Dat gebeurd echt ontzettend vaak! Zijn mensen gewoon zo bang voor andere honden? Je kan je hond toch gewoon bij je houden? Helemaal aan de andere kant van de weg lopen vind ik ZO overdreven.. Alsof ze mijn hond aanzien voor een killer of zo. :roll: Of spontaan hun kleine hondje oprapen.. Nou zullen er genoeg mensen een goede reden hebben maar zo veel honden die lelijk doen naar andere honden lijkt me sterk, toch? Ik doe het zelf nooit..

Jazen

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-12 00:57

tja ,spijtig dat hier de staffords weer in de titel staan .
ik heb er zelf 1 ,is een doodbraaf beestje en zeer beschermend naar ons toe .
een keer waren we zonder de hond gaan wandelen ,ze springt over de omheining en volgt ons ,
allemaal paintballers in het bos ,men hond komt eraan .
tja wat doet er 1 van ,zen geweer op der kop richten .
wat er dan volgde kan je wel raden zeker :Y) ,maar der gelukkig kunnen tegenhouden ...

ook met andere honden komt ze niet overeen .
vooral de dominante als er 2 of meerdere zijn ,met die dat lager in rang staan heeft ze geen probleem ,
en ze heeft ook een voorkeur voor Franse bulldogs . :P

Goof

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-12 09:04

ThessaKeizer schreef:
En ja hoor weer een staff/pitt topic!!

Het is weer een staff/pitt topic geworden omdat alle staff/ pitt-eigenaren zich kennelijk weer aangesproken voelen en zich willen verdedigen :+

keona

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-12 09:09

Westernfreak schreef:
dierenfan schreef:
ik snap nog steeds niet waarom stafford eigenaren zo nodig een discussie aan moeten gaan als het gaat om hondvals zijn van staffords. Dat zijn ze nu eenmaal namelijk. Werk al bijna 10 jaar in asiel/pension en 80% is het nu gewoon en die overige 20% die wel sociaal zijn naar honden hebben vaak een enorm kort lontje en zijn fel in hun spel. Helemaal niet erg. Totaal niet, maar gewoon in de gaten houden en ernaar leven als je zo'n hond heb.
Is je stafford wel sociaal? SUper, extra kadootje!!

Hondvalsheid of niet hondsociaal?
De honden die jullie treffen komen vast ook niet voor niets in het asiel terecht, wel? Waarschijnlijk heeft
de eigenaar niet goed nagedacht over de keuze van het ras, kon de hond niet aan, etc. Natuurlijk zijn er ook wel andere gevallen, net als er ook sociale staffords zijn.

Het is inderdaad een feit dat je altijd rekening moet houden met raseigenschappen en met een stafford of bull wat voorzichtiger moet zijn met andere honden. Vooral met de kleinere honden, omdat ze daarvoor vaak domweg te lomp spelen. Ook mijn mechelse herder kon niet met alle andere honden overweg, maar had wel een boerenfox als speelkameraad! Elke hond heeft een persoonlijkheid. En nee, mijn stafford kan ook niet met alle andere honden overweg, maar heeft wel zo haar speelkameraadjes en zal niet zomaar een andere hond grijpen. Moet ik mijn hond dan hondvals noemen? In dat geval zijn al mijn andere honden hondvals. Echt vals, dat worden honden niet zomaar!

Betere voorlichting aan (nieuwe) hondeneigenaren zou inderdaad veel kunnen voorkomen.

Mocht een vreemde mijn hond schoppen omdat hij of zij denkt dat mijn hond zijn of haar hond heeft gegrepen, zou ik ook niet voor mezelf instaan trouwens. Zou het zelf ook niet in mijn hoofd halen om de hond van een ander een trap te geven. Die bewaar ik wel voor het baasje dat mijn hond een trap verkoopt := (Of is dat te asociaal? dan pas ik wel weer in het plaatje van een staffordeigenaar :+)

sluit me hier bij aan,alleen zou ik het dus niet erg vinden als iemand mijn hond trapt als die op hun afvliegt had hij maar moeten luisteren.

ik voel me niet aangevallen punt is gewoon dat een staff niet zomaar met alle honden kan en je dat als baas moet weten.ik heb juist altijd problemen met andere mensen die dus hun hond niet bij zich houden of onder apple hebben jammer.maarniet alleen staffies of pittbulls kunnen niet met andere honden zijn genoeg andere rassen mensen denken altijd te makkelijk,en gooien alles los bij elkaar jammer.mijn staff heeft een aussie vriendin waar hij mee samen leeft super team kon niet beter,maar vreemde honden heeft hij niks mee kent hij ze dan is het ok

Amaris

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-12 09:24

Jazen schreef:
tja ,spijtig dat hier de staffords weer in de titel staan .
ik heb er zelf 1 ,is een doodbraaf beestje en zeer beschermend naar ons toe .
een keer waren we zonder de hond gaan wandelen ,ze springt over de omheining en volgt ons ,
allemaal paintballers in het bos ,men hond komt eraan .
tja wat doet er 1 van ,zen geweer op der kop richten .
wat er dan volgde kan je wel raden zeker :Y) ,maar der gelukkig kunnen tegenhouden ...

ook met andere honden komt ze niet overeen .
vooral de dominante als er 2 of meerdere zijn ,met die dat lager in rang staan heeft ze geen probleem ,
en ze heeft ook een voorkeur voor Franse bulldogs . :P

Eerder spijtig dat het weer net een stafford achtig ras moet zijn dat de ervaring bij TS veroorzaakt heeft.

Helaas is dit typisch zo'n geval, de goeien lijden onder de slechten. Zowel baasjes als honden.

Paintlinger

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-12 09:37

dierenfan schreef:
Paintlinger schreef:
Dierenfan: Je kan je mening wel als waarheid brengen, maar dat maakt niet zo dat het ook zo is.
Ik ben het namelijk niet met je eens.

Je mag het gerust niet met mij eens zijn maar na 10 jaar ervaring en zeer, zeer veel van dit soort honden mee gemaakt te hebben vind ik mijn ervaringen niet meer zomaar een mening van me ;)

Ik ben het ook wel met je eens dat veel van deze honden zo zijn.
Maar ik denk dat het in de meeste gevallen absoluut voorkomen kon en kan worden.

Ik ben nu al een aantal jaren thuis in de hondentraining en werk met allerhande rassen op de dierenkliniek en ik ben van mening dat een heel aantal rassen juist gevormd wordt DOOR de vooroordelen.
Ik weet zeker dat met de juiste training een stafford of pitje echt niet agressief op andere honden meer hoeft te zijn.

keona

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-12 09:46

ee staff of pitt kun je heel goed leren andere honden negeren.maar daar moet je wel tijd in steken en de meeste staaf/pitt eigenaren hebben ze als p*k verlenging.dus denk eerder dat daar het probleem ligt en niet bij de honden.ook ligt het er aan door wie ze gefokt zijn,want wil je een pitt die dus game is dan kies je natuurlijk steeds de twee dominantste en valste honden uit en die kruis je,ja dan heb je de staff/pitt die alles wil vermorzelen van andere dieren.maar zo iets noem ik geen fokkers.een staff in goede handen is een super gezins hond en ook een uitstekende sport hond

Elin_

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-12 09:49

eponine schreef:
en een soort van Molukse herder.

Nog steeds de vraag wat is een molukse herder :') ?

Paintlinger

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-12 09:49

Inderdaad Keona.........daar gaat het mis........en het ligt uiteraard aan de mens, zoals altijd.

Bedoeld ze niet een anatolische herder?

betadine

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-12 09:59

Dat staffords in veel gevallen niet met andere honden kunnen opschieten is omdat ze daar jarenlang voor gekweekt zijn. Kort haar en liggende oren, gesneden staart. Dit zorgde ervoor dat de tegenstander hem niet kon lezen en dat ze dus vochten tot de dood. De huidige goede fokkers van staffies zijn die zwarte geschiedenis volledig aan het wegwerken om er een sociale en speelse hond van te maken, maar lang niet alle fokkers en eigenaars werken hier aan mee....

Amaris

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-12 10:22

Elin_ schreef:
eponine schreef:
en een soort van Molukse herder.

Nog steeds de vraag wat is een molukse herder :') ?

Dat vroeg ik me eigenlijk ook al af. Maar er kwamen zo weinig reakties op dus ik dacht: zal toch wel een gangbaar ras zijn.
Niet dus :')

Paintlinger

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-12 10:25

Ik denk dat ze anatolische herder bedoeld....

ThessaKeizer

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-12 13:57

Goof schreef:
ThessaKeizer schreef:
En ja hoor weer een staff/pitt topic!!

Het is weer een staff/pitt topic geworden omdat alle staff/ pitt-eigenaren zich kennelijk weer aangesproken voelen en zich willen verdedigen :+

Nou ik ben een eigenaresse maar voel me totaal niet aangesproken en verdedig mezelf of mijn honden dan ook niet, lees mijn antwoord maar! Ben het eens met bepaalde uitspraken alleen erg jammer dat zo ongeveer maandelijks een soort gelijk topic voorbij komt!

anhighwood

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-07-12 22:33

Ik heb deze hele lijsten gelezen , wat een ongelovelijke BULLSHIT allemaal.

Hond is hond, ongeacht wat voor ras het is!
Wat staat er op bijtincidenten op de 1e plaats met grote voorsprong?
Jawel...de labrador/golden retriever!!!!
Jaaaaa zeggen dan de meeste mensen, daar bestaan de meeste van in nederland, yep correct...
dus hebben ze ook procentueel gekeken, en daar kwam uit...Weimaranen die dan op 1 stonden!

Bij de bulldoggen en bullachtigen kwamen als eerste aan de beurt...Jawel de engelse bulldog!

Bij de terrierachtigen, jawel ons allerliefste paardenhondje de Jack russel!

Het gaat om de opvoeding die je een hond geeft.
Als een eigenaar verstrakt omdat diegene wat engs ziet, reageert elke hond, ongeacht wat je hebt.

Tja of nou een teckel bijt of een bullterrier, dat is idd een groot verschil, dan is het nochtans aan de eigenaar hoe die ermee omgaat.

Vaak horen wij de frase, mijn hond doet nooit wat en word altijd gepakt.

Signalen van een hond worden zo vanaf 400 meter naar elkaar toegeseind, dan kan zijn, staren, oren en houding.
Het is de wetenschap nog steeds niet duidelijk, hoe de hond nu werkelijk communiceert.
De meeste opleidingen gaan nog steeds uit van het onderzoek wat in de jaren 50 gedaan is bij wolven in gevangenschap.

Eind jaren 80 (of begin 90, weet ik niet zeker) is er weer een onderzoek geweest, maar dan van wolven in de roedel in hun natuurlijke omgeving.
Dat heeft alles maar dan ook alles omgegooit, dat wat we dachten te weten, is dus niet waar.

al met al...het is en blijft een hond, en elke hond is vanuit zichzelf een jager, niks mis mee, moet alleen wel gerealiseerd worden, vanuit dat standpunt kan je al veel tackelen.

Maar ik word er erg moe van als mensen het op rassen gaan gooien, want ook dat, en dat is bewezen door statistieken is dus totaal niet waar.

waarom vermeld ik dat, het is mijn werk, wij hebben de grootste dagopvang in nederland, elke dag rond de 40 honden, iedere dag andere honden.
Die allemaal los door elkaar heen lopen, iedere dag andere groepen.
En geloof me, de makkelijkste typen die het beste met honden overweg kunnen, zijn jawel de bull typen.
De lastigste honden, die de meeste amok maken in de roedel zijn toch echt de labs en retrievers.

Jaren in asiels gewerkt, en tja wat komt daar, honden die finaal maf in de kop zijn,en het is totale onzin om te vermelden dat het de bulltypen zijn.
Zit je in een grote stad, tja dan zijn het de bullen, zit je wat verder weg met de asiel bij grote steden, kom je toch veel herder typen en labs tegen.

het is o zo makkelijk er een etiketje op te plakken, wetende dat de mens de hond op dat moment verpest heeft

an
hondendagopvang-dehoef

bello2005

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-12 18:00

je kunt hier zeker een melding van maken.
echter kun je de hond niet straffen,, maar de eigenaar.
de hond denkt dat hij goed doet om andere aan te vallen.

ik had alsnog die eigenaar flink door gelaten.. met zijn rangorde,, haha,, sukkel.. ik had hem op dat moment rangorde laten voelen

Biepmiep

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-12 09:21

Ik zou met de wijkagent gaan praten en dan eventueel met de buurtbemiddeling. Niet zodat ze gestrafd worden maar zich bewust worden wat ze doen. En ik zou de hond echt mijden.

Paintlinger

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-12 09:38

Anhighwood: Heb je daar een Bron van..............dat zou ik wel een willen lezen.
Niet omdat ik je niet geloof, maar omdat ik gewoon geinteresseerd ben.

anhighwood

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-12 11:42

van welk onder werp wil je de bron?
Meeste kan je bij ministerie van landbouw en visserij krijgen.
zo was er een paar jaar geleden een onderzoek gedaan, vanuit sport welke sporten nu het gevaarlijkst was, en ook welke ervoor zorgen dat de mensen dus niet maandag ochtend op hun werk kwamen.
daar kwam uit dat de frequentie lag op voetbal, maar dat er verhoudings gewijs veel ernstige ongelukken kwamen van de paardensport.
ik spreek al van jaren terug, dus toen werd echt de cap verplicht, of dat geholpen heeft? geen idee, qua ongelukken dan.
als ik naar mijzelf kijk, ik kom nog uit het segment van caploos rijden, dus als ik op mijn paard zit, geen cap, is mijn eigen risico, maar dat ding op mijn hoofd, waardeloos!

MelodyT

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-08-12 08:37

Nou heel het topic gelezen...

Lijkt mij niet een aanval zoals meerdere zeggen dan had je ze niet losgekregen door hem eraf te gooien.De wilskracht is dan gewoon te groot bij die dieren,niks kaken op slot slaan.

Waar ik wel over val is de titel,enig besef hoeveel moeite pitbullclubs er voor doen van dit gecreëerde imago af te komen?Als een golden bijt komt het niet in de krant want ja dan zorgt de media ervoor dat huishond nr 1 in bosjes met bosjes in het asiel beland.Terwijl deze dieren toch echt de meeste incidenten op hun naam hebben.

Ik heb zelf een pit en de 2e komt in november...ik sport met mijn hond en ben hem klaar aan het maken voor de show.
Wat ik wel raar vond was je reactie dat hij hem vals maakt door hem aan een tak te laten zwieren.
Dit is een sporttak namelijk de highjump waarbij een dier naar een dummy moet springen die met een longeerlijn om een tak is gehangen.
Juist sporten met deze honden maakt ze makkelijker,dus dat vals maken is waarschijnlijk juist niet vals willen maken.

Als ik met de mijne loop erger ik me rot aan mensen die hun hond niet onder appel hebben staan...de mijne is altijd aangelijnd puur omdat ik mocht hij aangevallen worden altijd de l*l ben omdat hij een pit is.
De pitbullclubs adviseren daarom ook iedereen met deze rassen uit voorzorg aan te lijnen.