BARF

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Wijslander

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-08-12 17:12

Kuggur schreef:
Baarlijke nonsens. Ontgifting door een dieet verandering is onmogelijk, maar tegerlijkertijd een van de onuitroeibaarste gezondheidsmythes die er bestaan. Dat de slijmwand van de darm als vlies om de keutels wordt uitgepoept is een nieuwe voor mij, maar net zo absurd.

Toch heb ik ook hier dat verschijnsel gezien gedurende een paar maanden na het overzetten van brok op barf... Toeval?

En verder denk ik inmiddels: laat mensen lekker doen waar ze zichzelf goed bij voelen. Ik weet voor mezelf dat ik nooit meer anders zou willen voeren dan barf en voor mijn portemonnee is het alleen maar beter als het gros brok blijft voeren ;) (al vind ik het wel een tikkeltje sneu voor de hondjes)

xRomana

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-08-12 19:06

Willeke12

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-08-12 19:38

Kuggur schreef:
Zoals ik eerder zei, heb ik niets tegen rauw voeren.
Het is trouwens niet waar dat honden op barf het beter doen, tenminste als er bedoelt wordt, beter dan op een normale goede kwaliteit brok (ook niet slechter trouwens vooropgesteld dat de samensteller van het dieet weet wat hij/zij doet).
Wél tegen het verspreiden van onzin, en dat is dat geleuter over ontgifting; de onderbouwingen van deze hypotheses geven aan dat de betreffende "ervaringsdeskundigen" nog nooit een fysiologieboek hebben opengeslagen.
Waar men die onzin over afgestoten darmslijmvlies vandaan haalt is me een raadsel, maar als het zó zou gebeuren is dat een behoorlijk pathologische toestand voor het betreffende dier.

Wat is volgens jou een goede brok?

Sansevieria

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-08-12 20:00

Nu, hier krijgen de honden ook vlees, en ja ik zie wel verschil...hoe snel de bakken leeg zijn :)
En de tanden zijn schoner...

Bovendien heb ik geen zin om veel geld te betalen voor afval en bietenpulp, wat dus in zowat elke brok zit.

__YSB__

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-09-12 09:16

Gisteren heb ik paardenvlees, organen en geiten ribben gekocht. Dus dat is wat er van het weekend gegeten wordt.
En dan maandag ochtend een dikke vette pensdag.... _/-\o_

yenopi

Re: BARF

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-09-12 09:19

Hoi hoi, ik heb de vriezer weer vol met Darf en pens ... maar vandaag nog rundvleescompleet en morgen strot ...

__YSB__

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-09-12 09:22

Vinden ze vast heel erg fijn!!! :') '
Ik ben nog drukker met de maaltijden van de honden dan met die van mezelf... :')

Kasztanka

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-09-12 09:32

Ik open nu pas dit topic en heb niet alles gelezen, dus sorry als ik iets zeg dat al gezegd is. Ik geef mijn honden standaard brok, af en toe kvv en van tijd barf. Ik ben begonnen met kippennekken, dat kan geen kwaad als ze niet goed kauwen, ondertussen zitten ze aan de karkassen. Het grote nadeel van barfen vind ik, dat je ze niet in huis kunt laten eten, dus dat moet in de tuin en als het regent is het toch niet ideaal, daarom moeten mijn honden ook brok blijven eten. Ik koop de kip gewoon in de diepvries in de Aldi (dijen en bouten)

Wijslander

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-09-12 10:06

Kasztanka schreef:
Het grote nadeel van barfen vind ik, dat je ze niet in huis kunt laten eten, dus dat moet in de tuin en als het regent is het toch niet ideaal

Dat kan toch zo opgelost worden? Gewoon van de vloer eten en daarna een dweiltje eroverheen, en anders ergens een afvalstukje vinyl halen, dat op de grond leggen, daarop laten eten en dan zeiltje even dweilen... Of op een handdoek laten eten en daarna in de was stoppen... Nee, om die reden zou ik mijn honden geen brok meer laten eten, creatieve oplossingen genoeg!

Kasztanka

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-09-12 11:17

Mijn honden lopen rond met hun "prooi". Heb echt geen zin om telkens na dat ze gegeten hebben mijn volledige living en keuken (open ruimte) te gaan opkuisen, dweilen zal ook niet volstaan want al dat barf is toch wel vettig. Natuurlijk als hun barf in hapklare brokken wordt geserveerd eten ze wel uit hun pot, maar hapklare brokken is niet wat ik onder barfen versta. Mss kan ik ze kvv serveren in huis en af en toe in de tuin laten barfen, maar ik wil niet dat ze hun neus gaan optrekken voor de kant en klare droogvoer want dat is toch het gemakkelijkst als je op verplaatsing bent.

Wijslander

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-09-12 11:21

Ik dweil met een beetje chloor, werkt prima :) Maar hmm, lastig. Je zou nog kunnen overwegen een bench neer te zetten en ze daarin te laten eten met het deurtje dicht? Dat zou ik persoonlijk liever doen dan ze brok te geven... Maargoed, dat is natuurlijk persoonlijk!

Kasztanka

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-09-12 11:50

Sonja89 schreef:
Ik dweil met een beetje chloor, werkt prima :) Maar hmm, lastig. Je zou nog kunnen overwegen een bench neer te zetten en ze daarin te laten eten met het deurtje dicht? Dat zou ik persoonlijk liever doen dan ze brok te geven... Maargoed, dat is natuurlijk persoonlijk!

Ja, daar had ik ook al aan gedacht, dat zou idd een oplossing zijn. Toch blijf ik hoofdzakelijk brok geven. Mijn honden worden daar ook oud op hoor, dus zo slecht kan het toch niet zijn (begin dit jaar oudje van bijna 18 jaar moeten afgeven, altijd brokken gehad, nooit ziek geeest).

xRomana

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-09-12 12:07

Kasztanka schreef:
Mijn honden lopen rond met hun "prooi". Heb echt geen zin om telkens na dat ze gegeten hebben mijn volledige living en keuken (open ruimte) te gaan opkuisen, dweilen zal ook niet volstaan want al dat barf is toch wel vettig. Natuurlijk als hun barf in hapklare brokken wordt geserveerd eten ze wel uit hun pot, maar hapklare brokken is niet wat ik onder barfen versta. Mss kan ik ze kvv serveren in huis en af en toe in de tuin laten barfen, maar ik wil niet dat ze hun neus gaan optrekken voor de kant en klare droogvoer want dat is toch het gemakkelijkst als je op verplaatsing bent.

Dat is een kwestie van opvoeden, mijn honden eten gewoon in de schuur, allemaal op een rijtje en dr wordt niet gesleept met het vlees, wel als ze buiten zijn maar dan mag het.
Verder dwijl ik met gewoon zeepsop.

essiesilly

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-09-12 09:34

Kasztanka schreef:
Ik open nu pas dit topic en heb niet alles gelezen, dus sorry als ik iets zeg dat al gezegd is. Ik geef mijn honden standaard brok, af en toe kvv en van tijd barf. Ik ben begonnen met kippennekken, dat kan geen kwaad als ze niet goed kauwen, ondertussen zitten ze aan de karkassen. Het grote nadeel van barfen vind ik, dat je ze niet in huis kunt laten eten, dus dat moet in de tuin en als het regent is het toch niet ideaal, daarom moeten mijn honden ook brok blijven eten. Ik koop de kip gewoon in de diepvries in de Aldi (dijen en bouten)

nou ik heb nog NOOIT meegemaakt dat mijn honden in de regen zitten te eten, geef het altijd buiten op het gras en ja.. als het om 6 uur regent krijgen ze toch gewoon om half 7 te eten?.. en anders zitten ze maar even in een paar druppels dat moet ik zelf ook wel eens.
dat is wel een slap excuus om maar brokken te blijven voeren -O-

voor degene die misselijk willen worden: http://www.youtube.com/watch?v=bAZrpWzA ... e=youtu.be
en veel hebben de kvw filmpjes vast wel eens gezien maar voor degene die dat niet gezien hebben:
http://www.youtube.com/watch?v=jTQ0MMyL ... playnext=2 4 delen

essiesilly

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-09-12 09:53

__YSB__

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-09-12 11:02

Dat van die brokken is echt erg, dat van Youtube...
Ik heb wel foto's van mijn honden en hun karkassen... Maar die staan op de iPhone.
Ze liggen alweer heerlijk uit te buiken op de bank!!!

essiesilly

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-09-12 09:19

ja het is verschrikkelijk :( dat hele zielige filmpje is in amerika gemaakt hoor maar bah dat dat op deze wereld kan gebeuren ;(

mijn heerlijk verwende kids hebben lekkere hertenribbetjes op, met kalkoenvlees en eendenlevertjes en ook nog wat doperwtjes, vinden ze heerlijk! :D

Kasztanka

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-12 19:26

Het was een beetje een ongelukkige uitpraak van mij dat mijn honden brokken moeten blijven eten omdat ze niet buiten kunnen als het regent. Ik laat sowieso mijn honden maar tussendoor barfen, ik vind veel voordelen aan kvv. Runds- of andere harten, nieren of magen noem ik niet echt barfen, dat krijgen mijn honden ook regelmatig, gewoon binnen in huis, in hun potten, ook Duck en soms Naturis (al vind ik Naturis niet zo smakelijk uitzien). De brokken gaan hier ook op een paar minuten binnen, dus, lekker vinden ze het wel.

AFCAAFCA

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-12 19:47

Wij geven onze mopsen KVV en proberen steeds vaker te Barfen.
We zijn nu nog in de probeerfase zeg maar, onze beige mops is altijd een hele moeilijke eter geweest.
Hij at niks behalve brokken ( helaas) geen koekjes, vlees helemaal niks.

Nu sinds een maand of 6 is er een knopje om bij hem *\o/*
Hij begint steeds meer te eten! Is nu ook dol op vlees _/-\o_

Afbeelding

Afbeelding

Runderstrotten ze vinden het heerlijk! Was de eerste keer nogal een gestuntel ze wisten eerst niet zo goed wat ze ermee aanmoesten.
Maar nu gaat het prima :D

Wijslander

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-12 20:15

Klinkt goed, essiesilly! Doperwtjes, ergens gaat er bij mij een belletje rinkelen... Mochten die alleen met mate?

En leuke foto's van barfende mopsen :)

Ik zal binnenkort eens onze weekmenu's op de foto zetten... De allergiehond had vandaag hazenbout (bot+vlees) met hart+long van de haas en worteltjes. Onze andere hond staat een weekje op kvv (Barf Tinlo menu) vanwege hechtingen in zijn mond. Hij heeft er wel wat hertenvlees bij gekregen!

essiesilly

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-09-12 23:14

heerlijk genietende mopsjes afcaafca!! ze zien er goed uit :j

Kasztanka schreef:
Het was een beetje een ongelukkige uitpraak van mij dat mijn honden brokken moeten blijven eten omdat ze niet buiten kunnen als het regent. Ik laat sowieso mijn honden maar tussendoor barfen, ik vind veel voordelen aan kvv. Runds- of andere harten, nieren of magen noem ik niet echt barfen, dat krijgen mijn honden ook regelmatig, gewoon binnen in huis, in hun potten, ook Duck en soms Naturis (al vind ik Naturis niet zo smakelijk uitzien). De brokken gaan hier ook op een paar minuten binnen, dus, lekker vinden ze het wel.

als je al magen harten en nieren binnen geeft kan je net zo goed helemaal overstappen, dat is het vieste :P haha
barfen is niks anders als bones and raw food, zelf samenstellen, dus nu combineer je je kvv met een klein stukje samenstellen dus al een klein beetje begonnen ;)

ah sonja hoe komt ie nou aan hechtingen in z n mond?
geen idee, ik geef altijd maar heel weinig groente en vaak vergeet ik t ook nog :P de rode bietjes gaan er trouwens ook in! :P

ik heb as weekend weer m n eerste show in maanden! leuk :)

Kasztanka

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-09-12 15:36

Kippenmagen, harten en nieren zijn kleine hapklare happen, een halve kip daarentegen wordt wel mee gezeuld, dàt moeten ze buiten eten.

Leuke fotos van de mopsen!

Wijslander

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-09-12 17:49

@ essiesilly: ach dat van die hechtingen is een apart verhaal, we gingen voor zijn oren naar de DA waar hij een snuitje om kreeg en kennelijk heeft hij toen in zijn lip gebeten, want er zat een behoorlijke krater in!

Wat voor show heb je?

Ik heb er eindelijk aan gedacht een foto te maken, dus hier de avondmaaltijd van vandaag :D:

Afbeelding

Konijnkarkas, lamavlees en sperzieboontjes. Het orgaan (konijnenhart-long) was vanochtend al verorberd ;)

essiesilly

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-09-12 21:11

oee konijnen kk ziet er goed uit! lekker dik bevleesd

ik heb show met m n hond in alkmaar :)

essiesilly

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-09-12 11:59

en ja hoor ze is 1 uitmuntend, beste teef,BOB (best of breed) cac geworden :D wihoeee