puppy kopen kan dat?

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

laralangwals

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-05-12 12:47

Thirty schreef:
Waarom niet ouder? Een pup van 5 maand kan ook nog niet met de uitlaatservice mee. Pas boven een jaar bij de meeste. Wat ga je de eerste tijd dan voor oplossing verzinnen?

Ik zou aan mijn buurman kunnen vragen of hij de hond in die tijd in zijn huis wil.
We hebben wel goe contact met hem.

Thirty

Re: puppy kopen kan dat?

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-12 12:48

En die buurman kan ook ziek worden of op vakantie gaan, of het simpelweg niet zien zitten. En dan?

Netje

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-12 12:48

laralangwals schreef:
we willen een pup uit het asiel halen, het hoeft dan geen pup te zijn van 8 weken, maar mag ook al wat ouder zijn, niet ouder als 4 of 5 maanden alleen

Ik heb toch meer en meer het idee dat het een soort hebbeding voor je is, dat je persé wilt hebben ongeacht wat erover gezegd wordt. Je vraagt hier raad in het topic, dat krijg je volop en bijna iedereen raadt je af een puppy te nemen. En het enige wat je aldoor zegt: neeee, ik wil tóch een puppy.. Mijn raad zou zijn: neem er maar gewoon helemaal geen. Want die lieve pup van jou is over een paar maanden een onopgevoede gefrustreerde puber die dan waarschijnlijk in een hokje in het asiel zit. Je bent 16: ik zou zeggen óf luister naar de adviezen óf doe lekker waar je zin in hebt, maar vraag dan geen advies !

Liannevh

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-12 12:49

.
Laatst bijgewerkt door Liannevh op 18-11-22 15:35, in het totaal 1 keer bewerkt

Netje

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-12 12:51

Twee zielen, een gedachte xXLianneXx Als TS mijn dochter was zou ik zeggen: dream on :D

laralangwals

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-05-12 12:52

Netje schreef:
laralangwals schreef:
we willen een pup uit het asiel halen, het hoeft dan geen pup te zijn van 8 weken, maar mag ook al wat ouder zijn, niet ouder als 4 of 5 maanden alleen

Ik heb toch meer en meer het idee dat het een soort hebbeding voor je is, dat je persé wilt hebben ongeacht wat erover gezegd wordt. Je vraagt hier raad in het topic, dat krijg je volop en bijna iedereen raadt je af een puppy te nemen. En het enige wat je aldoor zegt: neeee, ik wil tóch een puppy.. Mijn raad zou zijn: neem er maar gewoon helemaal geen. Want die lieve pup van jou is over een paar maanden een onopgevoede gefrustreerde puber die dan waarschijnlijk in een hokje in het asiel zit. Je bent 16: ik zou zeggen óf luister naar de adviezen óf doe lekker waar je zin in hebt, maar vraag dan geen advies !

Ik heb niet alleen nee gezegd, ik ben blij dat ik om adviesen heb gevraagd, nu weet ik dat ik beter geen berner sennen kan nemen en ook geen pup van 2 maand, omdat ik dan geen tijd heb om hem op te voeden, dus daar heb ik wel degelijk naar geluisterd... ;)
Ik heb er wel wat aan, wat jullie zeggen en luister er ook echt wel naar.

amy_leftover

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-12 12:53

Heb je er eigenlijk wel bij stil gestaan dat je een hond kunt krijgen die niet zo makkelijk is?
Een hond die er lang over doet zindelijk te worden, een hond die blaft of spullen sloopt, een hond die niet goed met andere honden overweg kan? je kunt je hond nog zo goed opvoeden, maar soms heb je gewoon pech en heb je een hond die toch niet zo heel gemakkelijk is. Je hebt niet alles in de hand... :n

Het is leuk dat je in theorie overal al een oplossing voor hebt, maar als je hond bijvoorbeeld niet goed met andere honden overweg kan, wordt het lastig voor je broertjes om de hond uit te laten en kan de hond dus ook niet met een groep andere honden van de uitlaatservice mee...

Als je dan toch perse een hond wil, blijf ik erbij dat je beter een hond van minimaal een jaar oud kunt nemen. Dan weet je in ieder geval een beetje wat voor vlees je in de kuip hebt en of dat bij jullie situatie past.

Thirty

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-12 12:55

Opvoeden gaat een hondenleven lang door, en stopt niet zodra de hond zindelijk is. Sommige honden zijn een jaar oud voordat ze zindelijk zijn. En dan?

sallandval

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-12 12:55

als je een hond koopt zou ik je aanraden om je meer te verdiepen in de aard van de hond dan in het uiterlijk, en vergeet vooral niet de puppytest te doen http://www.puppytest.nl/ dan komt de opvoeding, met een goede cursus en wat boeken kom je vaak al een heel eind!

Liannevh

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-12 12:56

.

laralangwals

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-05-12 12:57

Ik kijk niet naar het uiterlijk!

Thirty

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-12 12:59

Ik kan alleen maar hopen dat moeders dit topic leest, of zelf wat gezond verstand heeft.

laralangwals

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-05-12 12:59

xXLianneXx schreef:
laralangwals schreef:

Ik heb niet alleen nee gezegd, ik ben blij dat ik om adviesen heb gevraagd, nu weet ik dat ik beter geen berner sennen kan nemen en ook geen pup van 2 maand, omdat ik dan geen tijd heb om hem op te voeden, dus daar heb ik wel degelijk naar geluisterd... ;)
Ik heb er wel wat aan, wat jullie zeggen en luister er ook echt wel naar.

maar je wil nog steeds een hond en nog steeds een pup ipv een volwassen hond uit het asiel die al veel geleerd heeft. Want in asielen zitten hele leuke honden die door ziekte of sterfte in het asiel komen en waar niks mis mee is. Dan kan je zoeken op karakter want je hebt geen idee van rassen en wat geschikt voor je is dus een leuke volwassen asiel hond met een karakter die bij jullie past is 100x beter dan een pup van 5 maand.[/quote]

Maar dan heb jij niet goed gelezen, want ik zei dat ik binnenkort naar een dierenasiel ga om te kijken en advies te vragen.

sallandval

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-12 13:00

wat kwam er uit de test?

Liannevh

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-12 13:03

.

Ilse_123

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-12 13:06

het is denk ik ook een beetje de manier waarop je overkomt ts.
je bedenkt allemaal oplossingen voor je gebrek aan tijd. Je broertjes, die eigenlijk te jong zijn om goed te beseffen wat elke dag uitlaten inhoud, je buurman, een uitlaat service. Het komt er gewoon op neer dat jij en je moeder (broertjes kun je nog niet meetellen) samen niet genoeg tijd hebben voor die hond. Alle andere dingen, broertjes, buurman en uitlaatservice, is leuk voor noodgevallen, maar daar moet je niet van afhankelijk worden.
verder kijk je wel naar het uiterlijk.
een Benner Sennen is een grote rustig hond, maar een keer googlen en je komt erachter dat ze vreselijk ongezond zijn.
Een Poedel is een slimme, behendige hond, geschikt voor honden sport, maar heeft een moeilijk karakter en zijn vreselijke pubers.
Een welsh springer spaniel hoef je niet eens te googlen, het is een spaniel, en dat is een jachthond. Een keer een konijn en je o zo goed opgevoede hond is foetsie. verder hebben ze relatief veel beweging nodig.
een hond is niet in twee maanden op te voeden. of in een half jaar.

beestenfreak

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-12 13:12

om nog even antwoord te geven op je vraag van de eerste pagina,
een hond opvoeden gebeurt ongeveer in de eerste 6 maanden. in deze tijd moet je de hond vrijwel alles leren, en dat gaat niet als hij dagen alleen is en er alleen onder de middag even iemand met hem wandelt.
ik snap best dat jullie een jonge hond willen hebben, maar waarom niet een wat oudere? een jonge hond moet echt zijn energie kwijt kunnen anders kun je serieus probleemgedrag krijgen.
onze hond is inmiddels een jaar of 7 en die kan rustig een dagje thuisblijven, daarbij hebben wij mazzel met een buurman die het leuk vind om onze hond mee te nemen als hij een stuk gaat wandelen.

Liannevh

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-12 13:13

.

laralangwals

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-05-12 13:14

Ilse_123 schreef:
het is denk ik ook een beetje de manier waarop je overkomt ts.
je bedenkt allemaal oplossingen voor je gebrek aan tijd. Je broertjes, die eigenlijk te jong zijn om goed te beseffen wat elke dag uitlaten inhoud, je buurman, een uitlaat service. Het komt er gewoon op neer dat jij en je moeder (broertjes kun je nog niet meetellen) samen niet genoeg tijd hebben voor die hond. Alle andere dingen, broertjes, buurman en uitlaatservice, is leuk voor noodgevallen, maar daar moet je niet van afhankelijk worden.
verder kijk je wel naar het uiterlijk.
een Benner Sennen is een grote rustig hond, maar een keer googlen en je komt erachter dat ze vreselijk ongezond zijn.
Een Poedel is een slimme, behendige hond, geschikt voor honden sport, maar heeft een moeilijk karakter en zijn vreselijke pubers.
Een welsh springer spaniel hoef je niet eens te googlen, het is een spaniel, en dat is een jachthond. Een keer een konijn en je o zo goed opgevoede hond is foetsie. verder hebben ze relatief veel beweging nodig.
een hond is niet in twee maanden op te voeden. of in een half jaar.

Ik ken een berner sennen en vond het een geweldig beest, daarom wilde ik een berner sennen niet om zijn uiterlijk. Een poedel werdt mij aangeraden hier op bokt en ik zei dat ik daar wel eens naar wilde kijken, poedels vindt ik er eigenlijk helemaal NIET leuk uit zien( hoe ze soms zijn getrimt :? ) en een welsh springer spaniel leek mij leuk omdat ze allemansvrienden zijn. Er staat in de rassenstandaar: Net zoals het uiterlijk van een Welsh Springer is, moet ook zijn temperament zijn: vriendelijk, zachtaardig en betrouwbaar. De Rasstandaard zegt: ‘vriendelijk van aard, geen sporen van agressie of nervositeit tonend.’

Ook daar niet naar het uiterlijk gekleken hoor.

Liannevh

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-12 13:17

.

NAIWHL

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-12 13:32

Ts, wat is precies de motivatie om voor een pup te kiezen?

Is dat omdat ze er zo lief uit zien? Want bedenk dan dat het maar een korte periode in verhouding van zijn/haar leven is.
En ondanks dat puppys er lief uitzien, kunnen het echte draakjes zijn. Onderzoeken met hun mond, jullue spullen ( schoeneb, tassen en alles wat je laat slungeren) kunnen ze kapot maken. Stoelpoten, noem het allemaal maar op. Dat kan je oplossen door een bench te kopen, maar om en pup na 2 maand lange dagen in een bench te stoppen ben ik geen voorstander van.

Ga naar een asiel en laat je informeren, ook honden die pup-af zijn, zijn vaak om voor weg te smelten. :-)

simone_1986

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-12 13:45

Ik hoop dat jullie een juiste beslissing zullen maken, als ik het zo lees is een pup op dit moment niet echt geschikt.
Je vergist je er heel snel in hoeveel aandacht en tijd een pup kost...
Een paar maanden geleden kreeg ik mijn opvangpup en ik wist dat het een hoop werk zou zijn maar het bleek meer werk te zijn dan ik dacht. En het is echt heel erg leuk om zo'n kleine op te voeden en te verzorgen maar je moet er echt tijd voor hebben, ik was gewoon de hele dag thuis en als we langer dan 3 uur weg gingen ging ze met ons mee.

De eerste paar maanden kan je een pup zoiezo nog niet meteen alleen laten. Je zult moeten beginnen met benchtraining en als de pup daar aan is gewend aan het alleen zijn, dit moet je langzaam op gaan bouwen. Een pup heeft veel energie en moet nog van alles leren dus heeft constant een goede opvoeding nodig, als je meerdere dagen in de week een dag of halve dag van huis bent kan je dit niet gebruiken om de pup op te voeden. De kans is groot dat deze zich gaat vervelen en ongewenst gedrag gaat vertonen.

Ook vond ik het hebben van een pup in een flat niet ideaal. Woon op de 7e etage, we hebben een lift maar aan het begin voor het zindelijk maken moet je gewoon elk uur met de pup naar buiten, daarna ga je dat langzaam wat opbouwen. Omdat je pup aan het begin nog niet zindelijk is zal je haar moeten oppakken zodra je met de lift naar beneden gaat, anders is de kans groot dat ze daar gaat zitten plassen. En je zit nog wel eens met geluidsoverlast, een pup wil tijdens het spelen nog wel eens gaan blaffen en daar moeten je buren maar net tegen kunnen. ;)

Een volwassen hond kan vaak al wat langer alleen zijn en zijn over het algemeen in huis een stuk rustiger, mits je het juiste ras kiest en de hond genoeg beweging geeft.

Laura_x_

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-12 14:43

laralangwals schreef:
FromNorway schreef:
Qua geld is het misschien wel te doen, maar zoals jij omschrijft is er niet genoeg tijd om een pup op te voeden.

We willen hem dan in zomervakantie kopen dan heb ik 2 maand om hem op te voeden.
Dat lijkt me wel genoeg.

Opvoeden in twee maanden, was het maar waar. _/-\o_
Nee, een opvoeding duurt wel een stuk langer.

Ik zou er niet voor kiezen, pup zit veel alleen (aangezien je moeder werkt) en heeft dan geen vriendje.

laralangwals

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-05-12 14:55

:P
Laura_x_ schreef:
FromNorway schreef:
Qua geld is het misschien wel te doen, maar zoals jij omschrijft is er niet genoeg tijd om een pup op te voeden.

We willen hem dan in zomervakantie kopen dan heb ik 2 maand om hem op te voeden.
Dat lijkt me wel genoeg.

Opvoeden in twee maanden, was het maar waar. _/-\o_
Nee, een opvoeding duurt wel een stuk langer.

Ik zou er niet voor kiezen, pup zit veel alleen (aangezien je moeder werkt) en heeft dan geen vriendje.[/quote]
Oke 2 maanden is niet genoeg. Dus volgens jou maag je alleen een hond als je niet werkt... :') ik ken genoeg mensen die een hond hebben en fulltime werken, gaat prima.
Er is een kat als vriendje hoop ik

laralangwals

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-05-12 14:57

NAIWHL schreef:
Ts, wat is precies de motivatie om voor een pup te kiezen?

Is dat omdat ze er zo lief uit zien? Want bedenk dan dat het maar een korte periode in verhouding van zijn/haar leven is.
En ondanks dat puppys er lief uitzien, kunnen het echte draakjes zijn. Onderzoeken met hun mond, jullue spullen ( schoeneb, tassen en alles wat je laat slungeren) kunnen ze kapot maken. Stoelpoten, noem het allemaal maar op. Dat kan je oplossen door een bench te kopen, maar om en pup na 2 maand lange dagen in een bench te stoppen ben ik geen voorstander van.

Ga naar een asiel en laat je informeren, ook honden die pup-af zijn, zijn vaak om voor weg te smelten. :-)

We kiezen een pup, omdat we het leuk vinden om hem op te voeden, ook moet hij met een kat kunnen samenwonen, dat kan je het beste vanaf pup aanleren. Het is leuk om hem op te zien groeien en eigenlijk gewoon alles