Estera schreef:Okee, wat ik tot nu toe lees is ongeveer het volgende:
- Honden zijn individuen en reageren dus ook verschillend op de vele soorten voer die er zijn. De keuze voer zou afgestemd moeten worden op 'waar doet mijn hond het goed op'.
- Er wordt gezegd dat brokvoeding enorm commercieel is, er moet immers geld verdiend worden. Dit principe geldt imo net zo hard voor de kvv's. Een Carnibest doet het niet vanuit het idealistische oogpunt om de hondenpopulatie gezonder te maken hoor!
Maar carnibest voegt geen opvulmiddel toe en vraagt daar dan ook nog veel geld voor. Ik geloof iig niet dat granen 30 euro kosten.
Heb overigens nog geen reclame's voorbij zien komen van een kvv, het is allemaal mond op mond reclame.
Citaat:
- In brokvoeding zouden veel toevoegingen zitten om het voer houdbaar te maken etc. Zo ook een BHA welke mogelijk kankerverwekkend zou zijn. Ik heb gelezen dat er in totaal 4 experimenten zijn geweest op ratten en hamsters en het is me onduidelijk gebleven in welke doseringen het gegeven is.
- In brokvoeding zitten eveneens veel toevoegingen om de gehaltes vitamines, mineralen, etc. op precies het goede niveau te krijgen. Dit zie ik als positief, want het maakt dat het voer gebalanceerd is en er geen tekorten op kunnen treden.
Mijn voorkeur gaat toch echt naar voer waar dat niet aan toegevoegd hoeft te worden, maar grotendeels al inzit. Voor ons is een vitaminepilletje ook geen juiste vervanger voor gezond eten.
Citaat:
- Imo is kvv ook niet geheel veilig. Al het vlees wordt gebruikt, maar dus ook het vlees volgepompt met medicijnen, antibiotica en weet ik wat nog meer voor troep. Daarnaast lijkt het mij dat elk pakje vers vlees dus een andere samenstelling heeft aan vitaminen, mineralen, eiwitten, calcium etc. omdat de kip uit de industrie een andere samenstelling geniet als een scharrelkip. Dit lijkt mij vele malen beter controleerbaar bij een vast concept als brok.
No offence, maar waarom denk je dat er vlees zou worden toegevoegd met medicatie ed.? Jij denkt dus dat dat mag in NL?
Waarom lees je je niet eerst even in in kvv alvorens zoiets te gaan roepen?
What's in a name.... Kompleet vers voeding. Dus ze proppen niet zomaar een kipje in een pakje en verkopen dat als kvv.