Wat te doen, zit met de handen in het haar..

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Ayasha
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-04-12 13:31

Amaris schreef:
precies GamblersCup.

Een kind met snoepjes een auto inlokken is toch ook ontvoering. Of moet je dan zeggen 'ja ze kwam vrijwillig de auto in'.

8)7 :roll:

Ik vind het altijd leuk dat het maar net van de discussie af hangt bij bokkers, of je kinderen met dieren mag/kan vergelijken _O-

LadyMadonna

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-04-12 13:31

anneliesdj schreef:
stef schreef:
dus dan moet je weet ik veel hoeveel kosten op je nek halen, omdat de buurvrouw de katten naar binnen lokt? Dat is toch de omgekeerde wereld?

Nee je haalt je die kosten op je nek bij aanschaf van die katten.
Een hond laat je ook niet loslopen, die blijft ook alleen op eigen terrein achter een hek, aan een ketting of wandelend aan de riem.
Waarom mag een kat wel overal rondsjouwen en is het omgekeerde wereld als jij die in je eigen tuin houd? Je vind dus eigenlijk dat iedereen die geen katten in de tuin wil daar maar maatregelen voor moet nemen?

dat is niet wat ik zeg, maar ik praat tegen dovemans oren.
Jij bent fel tegen het loslopen van katten, prima, maar dat is het punt niet.
Het punt is dat de katten bij een ander naar binnen gelokt worden, en niet worden terug gegeven zonder een grote woordewisseling. En jij neemt het serieus voor de buurvrouw op.... Je hebt kennelijk nogal een "loslopende katten complex?"

TS zou helemaal niks hoeven doen, het is van de zotte dat ze uberhaubt maatregelen moet nemen

Amaris

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-04-12 13:35

Ayasha schreef:
Amaris schreef:
precies GamblersCup.

Een kind met snoepjes een auto inlokken is toch ook ontvoering. Of moet je dan zeggen 'ja ze kwam vrijwillig de auto in'.

Ik vind het altijd leuk dat het maar net van de discussie af hangt bij bokkers, of je kinderen met dieren mag/kan vergelijken _O-

Het gaat niet over kinderen met dieren vergelijken, het gaat om lokken van (okee, vooruit, 'wezens'? 'levensvormen'?) die niet veel benul hebben, maar achter iets lekkers aanlopen. Nmbm horen kinderen daar ook bij. Dan is het nog de verantwoording van de volwassene dat een 'wezen' bepaald gedrag vertoont (het naar binnen lopen naar de brokjes, het binnen gaan in een auto naar de snoepjes)

CrazyCat

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-04-12 13:35

Ik ben ook fel tegen los laten lopen van katten, maar het is en blijft toch echt ieders eigen keuze.
En of de katten het bij de buurvrouw naar hun zin hebben doet niet ter zake. Ze blijven eigendom van de TS en die mag dus zelf bepalen wat ze wel en niet wil.

Ik denk alleen dat het lastig is om het te veranderen als je te maken hebt met iemand die een psychische stoornis heeft en dus niet goed voor rede vatbaar is.

anneliesdj

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-04-12 13:39

GamblersCup schreef:
bigone en anneliesdj, zo werkt dat niet met katten. En is nog slecht ook, je kat volproppen. Ik denk dat een verhuurder weinig kan doen als het om zo'n vrouw gaat die niet helemaal werkt zoals zou moeten. En verhuurder is ook niet de makkelijkste, heb ik van TS begrepen.

Nouja, bij mijn katten werkt dat wel zo, die zijn zowieso de eerste 2 uur niet binnen te lokken als ik ze buiten laat en als ik ze eerst gevoerd heb krijg ik helemaal de vinger als ik 3 uur later ga rammelen.
Ik ben overigens niet fel tegen het loslopen van katten, ik vind alleen dat je het niet kunt maken om ik een drukke woonwijk (rijtjes bv) je kat uit te laten in de tuin van de buren.

Ik denk dat TS er wel werk van kan maken als ze het gooit op het 'huurgenot', daar heb je als huurder recht op en moet de verhuurder voor zorgen. Als ze de verhuurder erop aanspreekt dat de buurvrouw haar huurgenot bederft dan hoort hij daarin te bemiddelen en serieuze stappen te ondernemen als de buurvrouw overlast blijft bezorgen.

GamblersCup

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-04-12 13:45

Maar er wordt btw wel héél erg op de katten gefocussed, wat inderdaad ook heel erg is... maar 3-5 keer per nacht op het raam lopen bonken en die andere fratsen vind ik ook héél erg not-done en zou die vrouw problemen moeten bezorgen.

opisop_shop

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-04-12 13:45

hebben jullie dezelfde verhuurder?

anneliesdj

Re: Wat te doen, zit met de handen in het haar..

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-04-12 13:46

Naar ik begrepen heb wel, dat maakt het een stuk makkelijker.

opisop_shop

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-04-12 13:51

misschien kun je met de huurbaas en de buurvrouw gezamenlijk om tafel en bespreken wat er niet goed gaat en hoe iedereen elkaar tegemoet kan komen?

CrazyCat

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-04-12 13:54

GamblersCup schreef:
Maar er wordt btw wel héél erg op de katten gefocussed, wat inderdaad ook heel erg is... maar 3-5 keer per nacht op het raam lopen bonken en die andere fratsen vind ik ook héél erg not-done en zou die vrouw problemen moeten bezorgen.

Klopt vind ik ook.
Hoe banketstaaf het ook is voor de buurvrouw (die er eigenlijk door haar ziekte ook niks aan kan doen) ik zou net zo lang blijven melden bij politie/ggd dat er overlast is tot er iets aan gedaan wordt en deze dame geholpen wordt.

opisop_shop

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-04-12 13:58

dat zou ik ook proberen inderdaad.
Ook al wil de vrouw geen hulp, er moet toch een instantie zijn die in kan grijpen als het niet goed gaat?
Want ook al kan ze wel voor zichzelf zorgen, en dus volgens de instanties zelfstandig wonen, blijkbaar komt het toch niet goed want ze hindert anderen.

Amaris

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-04-12 14:08

Inderdaad, mij lijkt dat het toch ergens gemeld moet worden dat het allemaal niet zo goed gaat, anders blijft ze het stempel 'kan zelfstandig wonen' houden terwijl iedereen in de omgeving er gek van wordt (oh, oeps, woordspelinkje) en dat kan toch ook niet de bedoeling zijn...

gemma92

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-04-12 14:50

Amaris schreef:
precies GamblersCup.

hahhahahaa geweldig :') ..
maar ben het wel met je eens :D!..

BigOne

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-04-12 14:56

Is ook niet de bedoeling om dit elke keer te doen,puur om het langer te laten duren voor ze bij haar naar binnen gaan, kunnen ze dat mens en haar reacties filmen zodat ze wat sterker staan tegenover de huurbaas. Heb trouwens al 35 jaar katten, nu zes stuks, van 1 tot 18 jaar dus weet wel iets van katten af.

GamblersCup schreef:
bigone en anneliesdj, zo werkt dat niet met katten. En is nog slecht ook, je kat volproppen. Ik denk dat een verhuurder weinig kan doen als het om zo'n vrouw gaat die niet helemaal werkt zoals zou moeten. En verhuurder is ook niet de makkelijkste, heb ik van TS begrepen.

gemma92

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-04-12 15:01

bigone schreef:
Is ook niet de bedoeling om dit elke keer te doen,puur om het langer te laten duren voor ze bij haar naar binnen gaan, kunnen ze dat mens en haar reacties filmen zodat ze wat sterker staan tegenover de huurbaas. Heb trouwens al 35 jaar katten, nu zes stuks, van 1 tot 18 jaar dus weet wel iets van katten af.

GamblersCup schreef:

dan weet je dus ook dat sommige katten gewoon door blijven vreten..

GamblersCup

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-04-12 15:06

So? Wat heeft dat met dit topic te maken?

gemma92

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-04-12 15:08

dat was @bigone.. dat het dus inderdaad niet geweldig goed is voor die katten om ze vol te proppen met eten voordat ze naar buiten gaan.. omdat sommige gewoon door blijven eten = dit soort katten dan alsnog naar die buuf zouden gaan voor eten..

GamblersCup

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-04-12 15:09

Ah, nu vat ik m :D
Ik dacht dat je er ineens achter kwam dat sommige (de meeste) katten niet stoppen met eten :+

F_Orumster

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-04-12 15:15

Ik heb even een idee van laag niveau...
Je hebt van die hulpjes om kattenpies te vangen, zodra de buuf je katten in huis heeft, deze urine door de bus spuiten en hopen dat zij afkerig raakt van je katten als ze denkt dat ze in huis plassen? Moet je wel echte kater urine hebben, anders stinkt het niet genoeg.

Cayenne
Crazy Bird Lady en onze Berichtenkampioen!

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-04-12 15:31

Afwachten tot ze de katten weer bij haar naar binnen haalt, politie bellen (onder het mom van "diefstal", rustig aan, je hoeft geen aangifte te doen tegen buuf :D ). Die laten komen, beginnen over hulp van het GGZ (dat ze blijkbaar al heeft) en op die manier kijken of je eens met de begeleiding van het GGZ in contact kunt komen. Je kunt het gedeelte met de politie natuurlijk ook weglaten maar ik betwijfel of het dan indruk maakt op het GGZ.
Uiteraard is de politie bellen niet leuk en ja, ze kan ervan over de rooie gaan, maar op een bepaald moment moet je eens grens trekken en maatregelen nemen :)

anneliesdj

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-04-12 15:39

Politie is er ook voor om te bemiddelen dus het hoeft echt niet zo hard van stapel te lopen.
Het lijkt een beetje rigoreus maar dat zit gewoon tussen de oren.

Cayenne
Crazy Bird Lady en onze Berichtenkampioen!

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-04-12 15:41

Dat lijkt me duidelijk, maar dan nog weet ik uit ervaring dat dit nog steeds onder diefstal valt en je op die manier bij het GGZ meer gedaan zult krijgen.

Diablo

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-04-12 16:33

Ayasha schreef:
Diablo schreef:
Die doet niets joh, die heeft wel wat anders te doen.

Als jouw dieren uit gelaten/gestolen worden? :+ Zou mooi zijn als ze dan niets deden. Ze komt op jouw terrein dan en laat jouw dieren uit/steelt jouw dieren. Is heel wat anders dan als de katten bij haar binnen wandelen he.

Dan moet TS het eens proberen, misschien doet de politie wat. Ik denk het niet.

GamblersCup schreef:

Een kat eet buiten ook zoveel hij wil, als hij de kans krijgt. Als je niet wilt dat je kat elders eet, moet je hem thuis laten.

GamblersCup schreef:

Dat ben ik wel met je eens, maar het topic ging in eerste instantie over de katten. Als er zoveel andere klachten bijkomen, ging ik naar de verhuurder toe.

GamblersCup

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-04-12 16:37

Diablo schreef:
GamblersCup schreef:

Een kat eet buiten ook zoveel hij wil, als hij de kans krijgt. Als je niet wilt dat je kat elders eet, moet je hem thuis laten.

Ik zeg niets over het "buiten eten" en of dat goed of slecht is. Ik zeg alleen dat het niet werkt je kat vol te proppen, zodat buurvrouw niet met brokjes kan lokken. Want zo werkt het bij katten niet. En is vreselijk ongezond het tóch te proberen.

Diablo

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-04-12 16:40

Je zegt dat het ongezond is je kat vol te proppen (hoewel ze hier ook onbeperkt eten krijgen), maar een kat kan zich buiten ook volstoppen. Als dat het excuus is, vind ik dat je je kat gewoon binnen moet houden.

Ik denk inderdaad niet dat de kat het niet meer bij de buren haalt als je hem thuis volpropt. Eten doen ze toch wel.