Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek
Kuggur schreef:Tendance schreef:Bewezen vind ik honden, die duidelijk een hele groep schapen op de heide precies laat doen wat de herder van ze verwacht.
De oma en opa van mijn hond werken namelijk samen met een herder op de heide.
Slagen voor één of ander proefje/examen reken ik daar niet onder, dat is namelijk niet de werkelijkheid.
Inderdaad, en werkvermogen van opa en oma ook niet. Jammer maar zo werkt het dus niet.
Tendance schreef:Kunnen we dan nu weer leuk praten over die beesten, die lijken op die dieren die achter de schapen aan rennen?
Weet je wat? Laten we ze Border Collies noemen!
Junia schreef:Zijn border collies eigenlijk leuke honden om mee naar je paard te nemen? Zijn er hier bijvoorbeeld mensen die de hond laten meerennen naast het paard? Omdat ik zelf over een jaar of 2 waarschijnlijk een BC ga aanschaffen, ben ik heel benieuwd of en hoe jullie de hond met je paard combineren...
.Tendance schreef:Kugger, jij zegt wel degelijk, dat een hond die niet een een bewezen werklijn komt geen "échte BC" is. Dat zeg je in een aantal posts eerder.
Dit is jouw referentiekader, maar dat wil niet zeggen, dat jouw referentiekader ook een algemeen geldend referentiekader is! Blijkbaar zijn er verschillende meningen.
Ik zou nooit met Skib gaan drijven, omdat ik in een buurt met veel kinderen woon en mijn hond los wil kunnen laten lopen. Uit 2 ervaringen heb ik gemerkt, dat mensen die eerst een super BC hadden tegenover kinderen en toen ze gingen schapendrijven, begonnen ze ook kinderen te drijven en hakken te happen. Dit wil ik gewoonweg niet. En het risico alleen wil ik al niet lopen!
Tendance schreef:Nogmaals Kuggur: Je kunt dikgedrukt gaan typen, maar dat maakt niet, dat hoe ik het lees bizar is. Blijkbaar druk je jezelf dus niet voldoende duidelijk uit om gaten voor interpretatie van mijn kant dicht te metselen.
Mensen denken niet allemaal hetzelfde als jij, communiceren niet altijd hetzelfde als jij en delen regelmatig waarschijnlijk ook wel eens niet jouw mening, dus als je iets wilt vertellen, zo dat je exact vertelt wat je wilt vertellen, dan moet je dat ook doen en geen ruimte laten voor interpretatie.
Mijn Skib is een heerlijk BC en brengt jouw mening 0% verandering in. Dan moet je toch echt met betere bewijzen komen!