Alle briard mensen; gezellig kletsen over de grootste clowns

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

mirim

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-07-12 22:04

Wat is het stil hier....
Hoe gaat het met de kleine poesjes?
Aischa heeft een nieuwe hobby :+ lekker met haar hele lijf tegen de nieuwe hooibalen schuren! Hebben jullie enig idee hoe ze er daarna uitziet? En hoe mijn huis er uitziet? :D
Blijft leuk die clowns om je heen! We stofzuigen en borstelen dan maar een keer ( of wat) extra, toch?

Fammiie_x

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-07-12 22:50

Het is hier idd heel stil.

Morgen heb ik een foto boktmeeting en Dali staat ook model :)
Hoop op mooi weer en dat Dali leuk op de foto's komt.

Met de kleintjes gaat het erg goed <3 Alweer 6 weken zijn ze.
Ze klimmen op me bed dus wordt 's ochtends wakker door de kleine doerakken.
Dali vind ze ook erg leuk.

Afbeelding
Simba
Afbeelding
Zwarte poes
Afbeelding
Poes
Afbeelding

Mirim, Agh ik kan me er wel wat bij voorstellen.
Dan blijf je lekker bezig zeg!

Op texel lag Dali altijd in de duinen te rollen, nou ze zag er ook niet uit en was ook geen zwarte hond meer XD

Ohja en 2 weken geleden kwamen mensen bij ons in de winkel met een briard pupje :D
Zooo leuk!
Deze week waren ze weer geweest en wat is die gegroeid zeg.
Blijkt hij bij mijn fokster vandaan te komen, me fokster had gezegd dat wij een winkel hadden bij hun om de hoek. Dus een zoon van Itaque.
En 11 augustus heb ik een briard in me trimsalon die gewassen en uitgekamd moet worden :D
Vind het zo leuk om wat meer briard's te zien

sarabande

Re: Alle briard mensen; gezellig kletsen over de grootste clowns

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-12 00:07

Het is mijn fokster en mijn trimsalon en niet me

Sterre

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-12 01:15

Wat een leuke poezenkinders Fammiie <3 !
Hier gaat alles z'n gangetje; Mila blijft lekker ondeugend en springt met het warme weer te pas (maar vooral ook on-te-pas := in de rivier en ik blijf mijn best doen om het vervilten tegen te gaan :x .
Zo jammer dat je nog zo'n stuk bij mijn fam. vandaan (Utr.) woont Fammiie, anders had ik d'r zo naar je toe gebracht als ik weer in Ned. ben; maar wie weet maak ik dan toch een keer een afspraak met je ;) !

Fammiie_x

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-07-12 22:43

Nu het sowieso dus weer warmer wordt ligt Mila ook lekker veel in het water?

Nou Dali ook hoor XD
Vanmiddag ook met die fotoshoot er was amper een foto gemaakt en mevrouw zag een hele grote diepe plas liggen.
Luisteren hoo maar ;( Ze had zo'n lol
Gelukkig droogde ze aardig snel daarna dus bij de 2de fotograaf was ze gelukkig droog! En daarna mocht ze nog zwemmen/spelen bij het hondenstrandje.
Ze was lekker moe toen we naar huis gingen.

idd jammer dat het nog een stuk rijden is.

mirim

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-12 23:05

Ischa is helemaal niet van het water! In bad begint ze nu eindelijk een beetje te ontspannen, maar uit zichzelf in water springen is er niet echt bij. Ik zal eens kijken of ze spelen met de tuinslang iets vindt, nu het eindelijk zomer wordt is dat nog wel een optie. Mijn paard geniet daar tenminste wel van, lekker onder de douche.

Sterre

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-12 23:43

*Ben benieuwd naar de foto's Fammiie :) !! En ehhh... je woont denk ik zo'n 700 km bij mij vandaan :+

*Mirim, mijn vriendin heeft een eigen bron in de tuin en bij warm weer legt ze gewoon de tuinslang in de tuin neer en dan hebben Mila en haar hond (Lucky, een herder die net zo oud als Mila is) echt de grootste lol met dat ding :D .
Er staat behoorlijk wat druk op dat ding en Lucky gaat dan zó met z'n poot op de slang staan, dat Mila de volle lading krijgt :)) .
Gek genoeg vindt ze het helemaal niks als ik haar met de tuinslang af wil spuiten als ze weer eens in de prut heeft gelegen :? ...

Fammiie_x

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-07-12 17:19

haha geweldig.
Dit vond Gino ook altijd geweldig in de straal van de tuinslang happen :D
Dali weet ik eigenlijk niet.

Paar foto's van de foto meeting van afgelopen zondag
Als ze alle foto's geplaatst hebben wil ik zeker wat bestellen bij ze.

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Sterre

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-12 22:58

Wow, die grote foto's zijn echt super geworden +:)+ ; vooral die tweede is <3 !!
Die kleinere met jouw natuurlijk ook hè ;) !!

Fammiie_x

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-07-12 23:21

Waar Dali briard in is geschreven vind je mooi?
De foto's spreken zoals Dali is <3
Waar ik elke keer weer van weg smelt :)

Die van Dali en mij vind ik idd ook wel leuk links bovenin, ookal is ze behoorlijk nat

mirim

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-07-12 07:15

Wat een mooie foto's! Ik vind die waar Dali ingeschreven is erg mooi, dat roze elastiekje en die roze tong, helemaal leuk.

mirim

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-07-12 20:21

ieuw..Isch moest vandaag toch echt onder de douche ( tuinslang buiten). Wij maken voor een wat astmatische pony hooi nat. Het vieze weekwater gooien we natuurlijk geregeld weg. Maar het spoelt niet meteen weg via het gootje en er blijft dus een laagje liggen in het zand. Nu het zo warm is stinkt het als de neten, maar.............daar denkt Isch anders over. Ze gaat er in liggen rollen -:(- Wat een meur!!! %)
Nu moeten we ook nog een andere 'weekplek' zoeken, want dit blijft leuk natuurlijk :+

Sterre

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-07-12 23:08

Leuk hè Mirim, zo'n lekkere viespeuk :P ! Hoe vond Isch de tuinslang :) ?!

Haha Fammiie, zo'n natte "dweil" komt me héél bekend voor O:) ; ik vind de "nat" foto's dus ook leuk :) !

Het was hier vanmiddag weer bloedjeheet, dus mocht de slang na het wandelen weer aan :+ :

Deze blijf ik ook leuk vinden: Mila en mijn dochter in de ballenbak, toen we d'r net hadden <3 :

mirim

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-07-12 07:14

Zo leuk als Mila vond ze het niet ( wat heeft zij een lol:)) maar ik had ook niet echt tijd om haar te laten spelen. Het was meer even snel een spoelbeurt. Ze bleef keurig staan en ging daarna uit haar plaat, hahahahaha , ze bleef rondjes rennen....dus ze heeft er toch wel van genoten, of ze had een hekel aan haar natte vel? Ik ga het vandaag nog een keer doen, maar dan als spelletje ....kijken hoe ze reageert.

Fammiie_x

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-07-12 23:33

Leuk die filmpjes

Mirim, Had je het nog uitgeprobeerd?

Ik ben nu lekker een weekje op vakantie (paardenkamp, trektocht)

mirim

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-12 18:02

Ja, ik heb Ischa proberen te laten spelen met de tuinslang. Maar het blijft een gekke hond :+ ze vond het ineens veel belangrijker om weer schoon te worden....ze ging staan om te douchen en dan wordt er niet gespeeld! Douchen is een serieuze aangelegenheid, dan ga je natuurlijk niet happen naar de waterstraal }:0 " Typisch iets voor een mens om dat te verzinnen " :D

mirim

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-08-12 21:46

Ach, de arme Isch...vannacht tijdens het onweer weer helemaal van de rel! Ze is er zo verschrikkelijk bang voor en verbouwd het halve huis. Ze wil zich in de grond ingraven, maar het valt niet mee om door de houten vloer heen te komen. Uiteindelijk hebben we haar in onze slaapkamer gelaten en toen ging ze op een kleedje maffen...

Sterre

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-08-12 23:32

Ach gut Mirim, wat sneu voor Isch dat ze zo bang is :(:) !
Is ze al eerder zo bang geweest of was het voor het eerst?

sarabande

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-08-12 23:53

Daar doe je weinig aan. Mijn vorige briard was ook doodsbang, we deden net of er niets aan de hand was, gingen haar ook niet extra aanhalen of zo, daar werd het wel wat minder van

Mijn mooie Ilias is totaal verkeerd behandeld door de hondentrimster, hij ziet er niet uit ;( . Gelukkig groeit het wel weer aan en blijft hij onze lieve ondeugende vent

mirim

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-08-12 08:27

Isch is altijd al bang geweest voor onweer, schoten, knallen en vuurwerk. Wij hebben er ook nooit aandacht aan gegeven, want ik wilde het angstgedrag niet bevestigen. Maar het is eigenlijk eerder erger geworden dan minder. Zo voorzichtig als ze normaal gesproken is in huis zo lomp is ze als ze bang is...ze begint te graven en dingen om te gooien, echt alles lag van de week overhoop. Ik denk dat het wel te maken heeft met het feit dat ze nu alleen is. De herder was vroeger erg bang, maar sinds hij doof werd gaf hij niets meer om onweer ( er is voor Isch ook nog hoop als de ouderdomskwaaltjes hun intrede doen). Ik denk dat Isch zich daardoor ook zekerder voelde, maar nu ze alleen is heeft ze geen steun meer? We weten dan nu dat ze rustig wordt en gaat slapen bij ons op de slaapkamer, we hoeven alleen de deur open te zetten en ze komt naast het bed liggen en gaat slapen. We geven haar dan ook geen aandacht.
En gelukkig maakt ze er geen punt van om op haar eigen plek te liggen als het niet onweert. We zijn er niet zo heel erg van gecharmeerd om een hond op de kamer te hebben als het niet nodig is.
Wat sneu dat Ilias verknipt is....het groeit wel weer aan, maar duurt toch nog wel even. Gelukkig heeft hij er zelf geen erg in en blijft hij zichzelf :)

Fammiie_x

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-08-12 12:56

[BB-ITP] De kittens van Ziva
Als ik vanmiddag meer tijd heb lees ik even bij.
Zaterdag eind middag ben ik terug gekomen van mijn weekje paardenkamp :)

Sterre

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-12 13:33

Lieve foto's van de kleintjes <3 !

Mila wordt vrijdag geopereerd := ...
Ik was van de week bij de DA voor d'r inentingen en bij een algemene kontrolle bleek er een heel stuk van een van de bovenste tanden te zijn afgebroken (de tand naast het linker kleine voortandje) en dat er een ontsteking in zit :\ .
Ik vroeg nog of 'ie er geen vulling in kon zetten, maar dat schijnt niet zo makkelijk te zijn en ik heb echt een DA met goede ideeen.
Ik heb er al aan zitten denken om aan mijn eigen tandarts (is een goede kennis van mij) te vragen of hij het zou kunnen proberen.
Als 'ie eruit is, zie je het niet, maar ik vind het gewoon doodzonde om er een tand bij zo'n jonge hond uit te laten halen....
Wat zouden jullie doen?

mirim

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-12 13:50

Ik denk dat een hond best wel een tand kan missen, maar begrijp wel dat je ook kijkt naar andere oplossingen. Vullen zou misschien best gaan, maar of de tand ook de kauwdruk dan nog zou kunnen handlen? Bij mensen staat er al een enorme druk op de tanden en kiezen tijdens het kauwen, maar de druk bij een hond zal denk ik nog groter zijn.

sarabande

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-09-12 19:28

Ik zit toch echt met mijn handen in het hondenhaar
Nadat iemand mijn Ilias totaal verknipt heeft zegt ze nu dat ze er verder niet mee door kan omdat hij te veel klitten heeft terwijl ik voortdurend gezegd heb doe het nu iedere week
Omdat ik fibromyalgie heb en daarom nauwelijks kracht in handen en armen kan ik het niet
Ken iemand misschien iemand hier niet zo ver vandaan (weert) die mij kan helpen ik denk dat kort scheren nu de beste optie is

mirim

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-09-12 07:46

Ik ken zo niemand bij je in de buurt, maar er zijn toch best wel andere hondetrimmers te vinden ? Of een lieve kennis die je hond wilt bijhouden?