nieuw project: tropisch aquarium 375 L

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Jenkins

Re: nieuw project: tropisch aquarium 375 L

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-12 16:11

Ziet er al goed uit! Ben benieuwd hoe het eruit ziet als er meer planten in zitten!

Ik ga morgen de bodem van mijn 60cm bak vernieuwen.. zal ook wel een aardig klusje worden :P
Wil dan het liefst ook min planten weg doen en nieuwe halen, maar was net in de winkel en ze hadden niet echt veel aanbod, dus anders maar nog even mijn oude plantjes houden.

Tieme

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-12 22:17

Jenkins schreef:
ZiWil dan het liefst ook min planten weg doen en nieuwe halen, maar was net in de winkel en ze hadden niet echt veel aanbod, dus anders maar nog even mijn oude plantjes houden.

heb jij al eens gekeken bij aquaplantsonline.nl?
hier bestel ik altijd m'n plantjes. kan je alles vergelijken en het is veel goedkoper als in de winkel. plantjes zijn echt van goede kwaliteit en het zijn grote bosjes die ze sturen.

Jenkins

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-12 23:42

Bedankt voor de tip Tieme, heb even wat plantjes gehaald bij de winkel vandaag. maar moet nog meer.

Hier een voor foto
Afbeelding

en zo is die nu :) Maar wil nog mos enzo op het gebouw.
Mijn vriend wou die er graag in en aangezien hij al genoeg heeft te verduren met al mijn dierenhobbys stemde ik maar toe :P
Afbeelding

Jette

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-12 19:13

Ik ben al vrij lang een stille meelezer, maar hoe gaat het nu met je aquarium?

Batlow

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-12 10:38

Ja ben ook benieuwd hoe het nu is....

Benfan

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-12 10:51

Wat leuk allemaal, ben zelf heftig aan het inlezen over het houden van dwerg-cichliden. Wil zodra we zijn verhuist een aquarium gaan beginnen. Hoe meer je inlees hoe meer je ondekt dat je niet 'zomaar' wat vissen kunt gaan houden. Keuze licht, pomp, bodem, planten, inrichting, vissen is echt iets waar je over moet nadenken. Het beste is dan ook NIET naar advies van een winkel te luisteren, maar te gaan lezen via websites. Heb dan uiteindelijk zelf de keuze gemaakt voor een bak van 150 met Amerikaanse dwerg-chicliden. Heb ik toch mijn cichliden EN een groene bak.

avalonnancy

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-12 12:11

Sommige winkels kunnen heel goed advies geven hoor, je moet alleen goed kijken naar welke winkel je gaat.
Er zijn er inderdaad veel die er te weinig vanaf weten en zomaar wat roepen.

Keet

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-12 12:20

Er zijn weinig winkels waar ze écht verstand hebben van vissen en dit boven hun commerciele activiteiten plaatsen (dus niet verkopen als het niet in de bak past enzo)
Verstandigste is om naar de winkel te gaan, namen opschrijven die je leuk vind + het advies wat je erover krijgt. Daarna thuis op internet kijken of dat klopt en of het ook echt kan.
Dan zelf je visbestand samenstellen en in fases gaan aanschaffen :)

Benfan

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-12 12:23

Zo kreeg ik de tip van een vriend om info in te winnen bij een tuincentrum :P Gelukkig ken ik iemand die aquaria heeft EN in een winkel werkt. DIe heeft me zelfs 'huiswerk' gegeven :P IK schrijf de vissen op die ik wil, en dan kijkt hij of ze bij elkaar willen en wat er bij zou kunnen. Vond ik via het internet een 'database' waarbij je de waterwaarde, tempratuur en regio waar de vis vandaan komt kunt invoeren. Dat en natuurlijk de soorten vis, en dan krijg je een waslijst met namen inclusief informatie in beeld :) Das nog eens makkelijk zoeken.

avalonnancy

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-12 12:24

Gelukkig zijn wij 1 van de winkels die echt NEE verkopen als iets niet past.
Maar wij zijn ook stichting dierbaar gecertificeerd :)

corientjuhh

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-12 12:28

Ik vind het aquarium nu al mooi
Ik volg :)

Keet

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-12 12:32

Benfan schreef:
Zo kreeg ik de tip van een vriend om info in te winnen bij een tuincentrum :P Gelukkig ken ik iemand die aquaria heeft EN in een winkel werkt. DIe heeft me zelfs 'huiswerk' gegeven :P IK schrijf de vissen op die ik wil, en dan kijkt hij of ze bij elkaar willen en wat er bij zou kunnen. Vond ik via het internet een 'database' waarbij je de waterwaarde, tempratuur en regio waar de vis vandaan komt kunt invoeren. Dat en natuurlijk de soorten vis, en dan krijg je een waslijst met namen inclusief informatie in beeld :) Das nog eens makkelijk zoeken.

Kan je beter zelf doen :) leer je veel meer van. Over de voeding, over de waterkwaliteit, over de andere wensen e.d. van de vissen. Over hun gedrag, wat normaal is, hoe ze kweken enzo. Erg interessant. Zonde omdat door iemand anders te laten uitzoeken.

merel90

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-06-12 22:10

Sorry ik ben door omstandigheden maar weinig op bokt geweest, en ben ook helemaal vergeten hier een update te plaatsen! Mijn bak draait ondertussen al een tijdje, en gaat nu goed!

Heb wel wat opstartproblemen gehad, zoals te hoge nitrietwaarden door teveel voeren :o en witte stip waar ik gelukkig op tijd bij was. En ik had een mini-haaitje die in 3 dagen al mijn ruim 20 tetra's op had gegeten, dus die heb ik ingeruild in de viswinkel. Ben nu erg blij met de inrichting van de bak, en de vissen die ik erin heb. Ik zal deze week nog foto's plaatsen!

Benfan

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-12 22:35

Evelli schreef:
Benfan schreef:

Kan je beter zelf doen :) leer je veel meer van. Over de voeding, over de waterkwaliteit, over de andere wensen e.d. van de vissen. Over hun gedrag, wat normaal is, hoe ze kweken enzo. Erg interessant. Zonde omdat door iemand anders te laten uitzoeken.

Je leest het verkeerd, dat laat hij me doen. En om er zeker van te zijn dat er geen fouten worden gemaakt bespreek ik mijn ideeen met hem. Omdat hij de vissen beter kent. Heb boekjes mee gekregen over voer, filters, zelf voer kweken en cichliden om me goed in te lezen. Kijk, als ik mijn vriend zover kreeg nam ik een bak van meer dan 2 meter. Ik ben verliefd op die grote cichliden <3 vind ze werkelijk geweldig (en heb er echt wel een paar om mijn verlanglijstje staan) Gelukkig heb ik nog tot na de verhuizing, dus nog tijd ZAT om me in te lezen en uiteindelijke keuzen te maken. Ik heb nu 15 cichliden uitgekozen die ik zou willen (en daar moet nog de uiteindelijke keuze uit gemaakt worden) en verder nog 'aanvulling' om de hele bak mooi gevult te krijgen (dus bodem vissies, middenzwemmers en 'plafonhangers")