Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly
cinn87 schreef:Bijna iedereen praat hier over een "berucht ras "maar beseffen jullie wel dat de de Golden retriever op nummmer 1 staat met de meeste bijtincidenten? gevolgd door de chiauhua? Omdat de pitbull en alles wat maar op een pitbul leek verboden was in Nl is het natuurlijk hot news als er een bijtincident heeft plaats gevonden en staat het in de krant. De RAD wet is niet voor niets verwenen omdat men ook wel inzag dat andere honden rassen net zo goed en nog wel veel meer bijten.
Als Ts had neergezet dat ze een labrador gingen kopen dan had iedereen het de lucht in geprezen ( op uitzondering na dan van de mensen die echt goed bedoelde adviezen geven ).
Als je een pit neemt en die laat je opgroeien met je kinderen dan gaat dit zeker goed komen. Juist omdat ze zo hoge pijn grens hebben zullen ze minder snel uitvallen na de kinderen als die aan zijn start trekken,ogen prikken etc. Natuurlijk blijven het dieren en moet je ze in de gaten houden, maar dit is met elk ras!
Ik ben ontzettend blij met mijn Amerikaane stafford die met kinderen en andere honden kan en zelfs voor de overheid werkt.
Jammer ook dat iedereen alleen de vervelende situatie's van het hebben van een hond aanhalen en niet vertellen hoeveel liefde je van een hond kan krijgen!!
dan weet ik het wel hoor........... daarnaast is de kracht van een chihuahua niet te vergelijken met met grote rassen..... Romanoff schreef:cinn87 schreef:Op elke internetsite is te lezen dat een pit een idealle gezinshond is voor kinderen en ook wel een "kinderoppas"genoemd word.

Sammy_xxs schreef:Ok maar goed, waarom moet ik een ras nemen wat ik niet leuk vind? Ik vind de pitbull een mooie uiterlijk hebben, daar val je ook voor. En een pitbull is gwn lief voor kinderen. Kinderen heb ik, en zoek een leuke gezinshond met een stoere bouw. Ik hou zowiezo niet van lang harige honden.
Maar goed dit is mijn keuze, en ik ken echt meer dan genoeg mensen die een pitbull hebben en die wel sociaal zijn en heeeeeel erg lief voor kinderen. Kinderen kunnen er alles mee doen.
geerke schreef:Sammy_xxs schreef:Ok maar goed, waarom moet ik een ras nemen wat ik niet leuk vind? Ik vind de pitbull een mooie uiterlijk hebben, daar val je ook voor. En een pitbull is gwn lief voor kinderen. Kinderen heb ik, en zoek een leuke gezinshond met een stoere bouw. Ik hou zowiezo niet van lang harige honden.
Maar goed dit is mijn keuze, en ik ken echt meer dan genoeg mensen die een pitbull hebben en die wel sociaal zijn en heeeeeel erg lief voor kinderen. Kinderen kunnen er alles mee doen.
tja...da is een pitbull een goede keuze....ik zou geen ander ras kunnen bedenken die ook er stoer uitziet en lief is voor kinderen![]()
Enne....niet over een jaar een topic openen dat je je geen raad meer weet want je oh zo lieve pup heeft mijn kind gebeten(en niet omdat het een pit is maar omdat je kinderen vrij jong zijn...en jij trouwens ook)
) ik ben geen puber meer en niet meer lang leve de lol en stoer doen, die tijd heb ik nu gehad, Ik ben verantwoordelijk en volwassen en ik hou van dieren en kinderen, van mn kinderen nog meer dus ik zal ze nooit gevaar laten lopen door mijn schuld.cinn87 schreef:Lees jij mijn reactie's wel? de pitbull heeft een goed karakter naar mens en kind en is dus vriendelijk.
Dit is gewoon een feit en staat overal beschreven.
? (en dat is niet alleen op de pitbull
)
mltex schreef:Je moet het zelf weten zijn ook niet mijn kinderen.
Vind wel als je bepaalde basis dingen al niet weet en jezelf toch bestempeld dat je genoeg kennis hebt, jezelf absoluut tegenspreekt.
Romanoff schreef:cinn87 schreef:Lees jij mijn reactie's wel? de pitbull heeft een goed karakter naar mens en kind en is dus vriendelijk.
Dit is gewoon een feit en staat overal beschreven.
Ja maar meid, dat word over zoveel hondenrassen vermeld.
Anders is er toch geen koop meer op die rassen? Wie wil er nog graag lezen dat het een agressieve, valse neuroot is die mensen graag bijt? (en dat is niet alleen op de pitbull
)
Tzit em allemaal in de fok, DNA e.d. Die verander je helaas niet. Opvoeding kan veel helpen, maar DNA/genen heropvoed je niet
Sammy_xxs schreef:mltex schreef:Je moet het zelf weten zijn ook niet mijn kinderen.
Vind wel als je bepaalde basis dingen al niet weet en jezelf toch bestempeld dat je genoeg kennis hebt, jezelf absoluut tegenspreekt.
Uhm sorry hoor, maar toen jij je eerste hond nam, wist je natuurlijk al gelijk hoe het allemaal moest en wat je allemaal moet hebben en wanneer en hoeveel ze geent en ontwormt moeten worden zonder daar iets over te informeren?
En of ik dit nu op een forum vraag of aan een dierenarts vraag blijft toch hetzelfde?
Je moet toch weten waar je aan begint qua verzorging en dus vraag je dat.
Ik kan het ook gewoon opzoeken op het internet, maar vond dit leuker om te doen omdat je verschillende dingen hoort.
En qua kennis van omgaan en opvoeden van honden ja dat heb ik. dat kan jij niet van achter je computer zien.
Maar qua verzorging nee daar heb ik niet de ervaring mee, en dat was ook mijn vraag.

?