Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly
cruesli schreef:Ik lees hier al even mee. Ik heb 1 konijntje die binnen zit en veel los liep, maar dat gaat nu niet zo heel best met grijpgrage handjes van mn zoontje i.c.m. een lang harig konijnEn we zijn nu toch de tuin aan het aanpassen, dus willen we nu een konijnenparadijs maken en een maatje erbij kopen voor hem (nadat hij gecastreerd is). Het buitengedeelte wordt dan 1.50x3.50, is dit groot genoeg voor 2 nijnen? Dan komt in die ruimte nog een binnenhok en verder wat leuke dingetjes als boomstammetjes, stuk gras, tunneltje etc. En mijn konijn (een Teddy Widder) heeft al 2,5 jaar binnen gezeten. Kan het geen kwaad (ook vanwege het ras?) dat ik hem dan naar buiten doe? (komt wel een geisoleerd hok bij met in de winter een verwarming in het dakje). En qua koppelen, ik begreep als hij gecastreerd is, dat een voedstertje erbij dan het beste is, waar haal ik die het beste vandaan? Toch uit een asiel? Mijn man lijkt dat niet zo'n best plan, die denkt dat zo'n beestje niet voor niets in het asiel zit, dus dat er dan iets mis mee is. En mijn konijn is bijna 3 jaar, moet er een even oud of een ouder of jonger voedstertje bij? En maakt het qua ras nog iets uit?
Dinopino schreef:Heb van de winter nog een binnenkonijn gewoon naar buiten gedaan. Volgens mij kan dat best.
Citaat:Toch uit een asiel? Mijn man lijkt dat niet zo'n best plan, die denkt dat zo'n beestje niet voor niets in het asiel zit, dus dat er dan iets mis mee is.