Werk aan de winkel!!

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
Seven schreef:Hoe leer je het meeste over hondengedrag, door het te zien. Een boekje of tekst kan verheldering geven maar als je dan alsnog het gedrag nog niet hebt gezien is het lastig herkennen
Kijk of er iemand is in je omgeving die veel van gedrag en honden weet die kan je helpen dor het terplekke aan te geven wanneer de dieren communiceren.
Ik heb het ook geleerd door honderden honden in jaren te hebben getraind en te hebben gezien en in het begin iemand naast me te hebben die liet zien wanneer een hond iets liet zien. Heel leerzaam en handig want dan ga je het zelf ook herkennen en kan je gedrag voor zijn
GroteVogel schreef:Tjonge gister avond was het weer eens prijs hier in huis....
Mutz zat naast mijn vriend op de grond, de terrier zat achter hem op de bank en de teckel ernaast.
Hij was een ei aan het eten, en op het moment dat ik zeg, niet eten met de honden naastje, alleen aan tafel, vliegt de terrier de pup aan............gillen.............en ja hoor, ze heeft weer een gaatje in haar lip, helemaal erdoor...zo zielig!
Even bloed, toen was het goed, maar wat zijn die andere 2 gemeen naar de pup!
Is al de 4e x sinds ze hier is dat ze echt goed gepakt word, en eigenlijk deed ze niet eens wat, ze draaide zich alleen maar om....( nu dacht de terrier waarschijnlijk dat de pup dat ei ging pakken en verdedige die.....maar dan nog.....pfffff
Ik ben zo bang dat als de pup groot is dat ze terug vecht...met alle gevolgen van dien...mijn vriend zegt dat dat niet gebeurd, en dat ik overal beren op de weg zie, ik krijg het hem maar niet aan zijn verstand.......
Vandaag is de pup heel terug houdend naar die 2, negeert ze echt en loopt ze uit de weg als ze langs lopen.
Vanmorgen heeft ze ontbeten op stal ( bleh mest) en flink gerend, nu ligt ze languit op de bank in de zon, ze maakt steeds van die geluidjes, piep, kreun, smak, gaap.......loop ik naar haar toe dan gaat ze lang op de rug liggen en wil geaaid worden, hihi zo lief!
Utixo schreef:Even snel een foto. TinTin wilde niet stil staan, en mijn telefoon neem niet zulke snelle foto's. De foto vertekend wel iets, in werkelijkheid steken z'n heupbotten een stuk uit.
En even thuis
Utixo schreef:Ok, ik geloof julie. Ben zelf altijd erg van dat dieren niet te dik mogen zijn, maar dacht toch echt dat Tin te mager was.
Bespiering heeft hij trouwens echt niet. Kan ook niet, met 3x per dag uitlaten en verder in een te klein appartement opgesloten zitten. Maar dit komt goed.