Cesar Milan

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

mbkaatje

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-12 11:12

Volgens mij kan je eindeloos over CM blijven discussieren en dat lijkt mij prima. Altijd vragen blijven stellen.
Maar om zijn methode nou helemaal als onzin af te schrijven, zoals de ts schrijft over dat asiel waar zij werkt / heeft gewerkt, lijkt me wat "dom". Zeker uit zijn methode kan je best veel halen zonder dat je de hele methode over moet nemen.

Wij hebben geen hond en dat is puur en alleen omdat zowel mijn partner als ik fulltime werken en we het dus niet eerlijk vinden naar een hond toe. Ik ben wel met honden opgegroeid. En in mijn omgang naar vreemde honden toe (en de lieve maar een beetje opdringerige hond van mijn zus) toe heb ik toch aardig wat dingen opgepikt en ik zie ook dat het werkt.

Emita

Re: Cesar Milan

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-03-12 12:29

mbkaatje: Dat vond ik dus ook.. Maar wat mij het meest irriteerde was dat er meteen raar naar je werd gekeken als je pro-Cesar was. Ik vond de sfeer daarom ook niet zo fijn bij dat asiel. Door al deze dingen ben ik er dus maar mee gekapt :P

Maar ik zou best wel in en asiel willen werken zoals Magrathea op de vorige pagina aangaf. Dat vind ik echt ontzettend goed met dat inwerken enzo!

Magrathea

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-12 12:33

In Gouda! Je bent van harte welkom :D

geerke

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-12 12:38

wat ik zo zie in zijn uitzendingen werkt het prima wat hij doet :j
Hij corrigeert ook de eigenaren daar ben ik altijd wel voor.
Vaak zijn het de eigenaren die voor gedragsproblemen zorgen,net als bij paarden eigenlijk ;)

mbkaatje

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-12 12:45

Het komt inderdaad ook vaak door de eigenaren. Sommigen zijn echt erg.
En dat zie ik inderdaad ook vaak bij paarden. Paarden kunnen ook ontzettend vervelende beesten worden als ze nooit gecorrigeerd worden. En dan merk je pas hoe groot, zwaar en sterk paarden kunnen zijn.

Kentaro

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-12 12:51

90% komt door de (vorige) eigenaren! Vind dat ook zo'n sterk punt van CM dat hij dat ook gewoon direct aangeeft!
Vraag me wel vaak af na een aflevering of mensen het een tijd later nog steeds zo doen als dat hij heeft aangegeven :P

geerke

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-12 12:54

Kentaro schreef:
90% komt door de (vorige) eigenaren! Vind dat ook zo'n sterk punt van CM dat hij dat ook gewoon direct aangeeft!
Vraag me wel vaak af na een aflevering of mensen het een tijd later nog steeds zo doen als dat hij heeft aangegeven :P

dat is inderdaad een probleem...probeer een mens maar eens te veranderen ;)

Magrathea

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-12 12:56

Wat ik goed vind is dat hij nooit verwijten maakt :j Hij gaat er altijd vanuit dat mensen het beste voor hebben met hun hond. En als je niet weet dat je het zus en zo moet doen, ja dan is het logisch dat er dingen fout gaan. Sommige mensen hebben ook gewoon een duwtje in de rug nodig, daar helpt hij ook bij.

Maar de meeste mensen weten zelf ook wel dat ze fouten hebben gemaakt, ze weten alleen niet meer hoe ze het moeten oplossen. Er was een keer een man wiens hond het zwembad niet in durfde, omdat toen ze er als pup in was gevallen (was in de winter, erg koud en alles) de baas helemaal in paniek was geraakt. Daardoor was ze het als een eng iets gaan zien. Terwijl het natuurlijk niet leuk is voor een hond als er een zwembad in de tuin zit en het gemiddeld 25 graden is, om er dan niet lekker in te kunnen (durven) spelen.
Edit: maar goed, die man wist wel dat het zijn schuld was, maarja hoe los je zoiets op :+
Laatst bijgewerkt door Magrathea op 22-03-12 13:04, in het totaal 1 keer bewerkt

Kentaro

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-12 13:03

[quote="geerkedat is inderdaad een probleem...probeer een mens maar eens te veranderen ;)[/quote]

Moet eerlijk zeggen dat ik mezelf er ook op betrap dat je sommige dingen laat versloffen.... :o

Kentaro

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-12 13:07

Net als dat bepaalde angsten óók vaak liggen aan (de reactie van) het baasje.
Toen een keer met een beagle. Liepen langs een huis waar een hond naar buiten kwam en de beagle aanviel. Niet leuk natuurlijk. Maar iedere keer wanneer het vrouwtje met de beagle langs dat huis liep, raakte ZIJ totaal in paniek. Hondje trok net zo lang tot de riem van het koppie schoot en ging terug naar huis. CM liep er zo mee langs dat huis!! De hond voelt heel erg goed jouw spanning/angst.

Magrathea

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-12 13:12

Jep... Precies hetzelfde met de (onlangs overleden) hond van mijn vriend.

Ze was dominant als de ziekte, maar als mijn vriend erbij liep kon ze prima los bij andere honden. Een enkele keer ging het fout, zoals een keer met een frans Bulletje (goddank wist de andere eigenaar WEL het eea van honden af.. in tegenstelling tot wat je vaak ziet. Toen beiden rustig waren weer even laten snuffelen zodat ze goed uit elkaar gingen :j ). Maar, 9 van de 10 keer ging het gewoon goed de laatste tijd. Maar zijn moeder was ZO bang dat hun hond uit zou vallen, dat voelde ze natuurlijk aan.. Gokje: hond voelt die angst aan, en wil de baas verdedigen en valt andere hond aan. Duh 8)7

Mja, zijn moeder wil dan ook niet echt leren hadden we het idee. Een keer tijdens een wandeling met mijn vriend en zijn moeder ging het perfect tussen hun hond en een andere (gewoon snuffelen, en daarna weer verder). Was ze weggelopen omdat ze het niet wilde verstoren/zien *facepalm*

Kentaro

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-12 13:17

:D hoe herkenbaar!!

Magrathea

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-12 13:35

Ja sorry hoor maar dat snap ik echt niet :') Ik hoop maar dat hun volgende hond zo sociaal als de pest is, dan kan die tenminste los.. (in huis gaat het trouwens wel prima)

Kentaro

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-12 13:39

Té sociaal is dan ook niet handig, springt die iedere voorbij komende fietser/voetganger ondersteboven...... :+ :D

Chantal1973

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-12 14:58

Ben toch wel heel benieuwd naar de afstof filmpjes.
Er staan iig veel filmpjes op youtube en ook over de 4 puppies die hij opgevoed heeft. Jammer genoeg loopt het maar tot de 33 minuten maar tot dan is het heel interessant.
Volgens mij zijn er mensen die zelfs een sociale hond asociaal krijgen door hun angstige onzekere houding.
Daarom blijft Cesar teug komen op in het nu staan en kan er niet bij wat daar zweverig aan is. Je leeft nu eenmaal in het nu en vooral dieren leven in het nu dus werkt het het beste om in het nu te blijven.
Zag laatst een aflevering van 2 golden retrievers die zo enthousiast waren dat na 1.5 uur Cesar ging wandelen en de riem om zijn middel deed hij werd namelijk geïrriteerd en werd heel moe van 1 van de 2 honden. Uiteindelijk is het natuurlijk weer goed gekomen door even te mediteren (oh jé, ook al zweverig? ) en de hond en Cesar begrepen elkaar weer. Hij zie ook geef mij maar 300 boze honden ipv 1 zo'n hyper de pieper.
Ik mag hem iig om zijn makkelijke en eerlijke mening en je ziet dat het werkt door een goede houding als pack leader dan weet de hond waar hij aan toe is.
Wordt af en toe een beetje kriegel van dat alles maar met liefde en koekjes moet, dat is nou vermenselijking. Wees een goede leider laat bv niet in jezelf bijten als je werk honden traint want hoe kan een hond dan weten dat je echt de leider bent een leider laat zich namelijk niet bijten maar stuurt de hond.

Chantal1973

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-12 15:05

Even wat lange filmpjes van hem opgezocht

Dit is die met de puppies volgens mij nu wel compleet:
Ik zou zeggen veel kijk plezier

amyz

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-12 15:08

Oa het stuk over het in de hand werken heeft mij enorm geholpen :j Zit hier zo'n zenuwpees en door er niet op te reageren is ze inmiddels dusdanig dapper dat ze buiten weet dat kliko's en plastic zakjes geen honden opeten :D Ook ''calm and assertive'' heeft me al menig maal geholpen als ze uit haar halsbandje schoot of we materiaalpech hadden.

Ik vind dat er een hoop handvatten in zitten in elk geval. Het tikken met hand/hiel ga ik niet proberen want ik weet niet precies hoe en waar dat moet. Zeker met een hond als Havanna ga ik niet experimenteren, dus ik houd het op een ouderwetse correctie met de riem :)

Maar dat mensen vaak de problemen zelf maken.. Pfft. Op een gemiddeld rondje met de hond kom ik daar al tig voorbeelden van tegen := Laatst een Stafford-pup. Mens bleeeef maar roepen *Angel... Aaaaangeeeel, kom dan bij het baaaaaasje*. Uhm... Wat dacht je ervan om je hond gewoon te gaan pakken? Wordt vast een heeeel leuke hond... :n

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-12 15:10

Het aantikken is net zoals bij paarden lastig want je moet het precies op het goede moment doen :j Dus als je niet zeker weet of je dat goed doet moet je daarmee oppassen idd :j

amyz

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-12 15:16

Timing ben ik wel altijd erg scherp op maar ik snap dat aantikken gewoon niet helemaal goed, dus dan is het niet voor mij weggelegd :+ Hoewel er een hoop momenten zijn dat ik haar aandacht even terug bij mij wil hebben en dan baal dat ik alleen de riem heb om mee te werken...

Chantal1973

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-12 15:57

Vaak zie je als een hond onrustig is in een groep de andere honden ook aantikken met de bek. Hoe meer afleveringen je kijkt hoe makkelijker het wordt om het zelf te doen.

Hij is er 's morgens van 8:00 tot 9:00 en 's avonds van 19:00 to 20:00.
Op vrijdag vanaf 22:00 tot 24:00. Zaterdags van 0:00 tot 5:00 (voor als je niet slapen kan) 's middags van 16:00 tot 18:00 en 's zondags van 14:00 tot 17:00. natuurlijk op national geographic.
En dan staat youtube helemaal vol. Maar nog steeds geen afstof filmpje gevonden of gaat het hier dan over de vrouwelijke kant van Cesar? (denkende aan Qeeun I want to break free)

Kentaro

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-12 15:59

amyz schreef:
Timing ben ik wel altijd erg scherp op maar ik snap dat aantikken gewoon niet helemaal goed, dus dan is het niet voor mij weggelegd :+ Hoewel er een hoop momenten zijn dat ik haar aandacht even terug bij mij wil hebben en dan baal dat ik alleen de riem heb om mee te werken...

Klinkt misschien stom, maar heb je voor even aandacht al eens klikken met je tong (eigenlijk net als bij de paarden) geprobeerd?? Werkt bij die van mij heel goed :P

amyz

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-12 17:47

Hee dat kan ik wel eens proberen! Het gaat wel al steeds beter maar soms ziet ze iets en dan is ze alleen nog maar daar mee bezig... Op veel momenten wil ik gewoon dat de aandacht bij mij blijft en dan is het ontzettend lastig om haar uit die ''vibe'' te krijgen. Soms geef ik druk op de riem en beweegt dat lijf wel mee maar t koppie blijft dezelfde kant uit kijken :+ Trientje...

Myrddin _/-\o_ Lig zaterdagnacht meestal uren tv te kijken maar zap op de een of andere manier er kennelijk overheen.

jackyline

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-12 17:50

Xjosee schreef:
Ik vind dat Milan hele goede dingen kan doen om honden te heropvoeden maar je kan honden niet onderling vergelijken. Ik denk dus niet dat je de methode van Milan zo kan overnemen, iedere situatie, iedere hond en ieder baasje is anders. Denk dat er daarom veel mis gaat als mensen hem proberen na te doen.

Wat ik verder mis is dat Cesar Milan nergens verteld over hoe je alles kan voorkomen, oftewel hoe je de opvoeding van je hond start.

hij voed eerder de eigenaars op want daar zit meestal in eerste instantie het probleem

Emita

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-03-12 19:53

Magrathea schreef:
In Gouda! Je bent van harte welkom :D

Gouda.. Jammer! Net te ver weg. Maar nu ik weet hoe ze daar werken zou ik zeker in de toekomst overwegen om daar een hond vandaan te halen! :D

bello2005

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-12 20:09

saskiakefie schreef:
Ik ga eigenlijk wel mee met dierenfan :j
Over de lichaamsbeweging, je kunt ook overdrijven. Als je ziet hoeveel beweging de honden van Cesar krijgen is ook niet echt normaal meer..
Hhilde: Mag ik weten waarom je tegen castreren bent?

dat is ook een mooie vraag voor mij.. ik ben absoluut ook TEGEN castreren!!
waarom een hond of uberhaupt een dier castreren ???
als we eens alle dieren deden castreren gaat het diersoort dood ??
als je denkt een mannelijk geslacht niet aan te kunnen moet je voor het vrouwelijke gaan !!

waarom wel castreren ?? de vraag aan jou