Al voor de 3de keer op marktplaats..

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Wilawander

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-12 14:01

Marion71 schreef:
Wilawander schreef:
De mensen voor wie zo\n hond geschikt is willen dit juist graag zien. Een hond uit werklijnen is geen hond voor gezinnen als bankhond en met kinderen. Die worden gefokt voor de IPO en KNPV. Die hebben veel hogere driften en bijten daardoor ook erg snel dat is er in gefokt. Niks mis mee in juiste handen. In niet juiste handen is het voorgeprogrammeerd dat dat mis gaat. Vindt het fout van zowel koper als verkoper die moeten beide weten wat past en wat niet.

Ook in juiste handen is dat best mogelijk. Mijn Mechel komt uit een echte werklijn: paps politiehond bij IJsselland, mams na dit nestje in Amerika, evenals haar broertjes, terwijl zij de meest dominante van het nest was. Toch is ze bij ons een echte gezinshond. Werkelijk de meest betrouwbare evenwichtige hond die iemand zich wensen kan. Zo hebben wij haar opgevoed, met respect voor haar eigenschappen. Zeker in haar jonge jaren werkte ze dolgraag en had alternatief pakwerk echt nodig. Daar moet je wel mee omkunnen gaan. Jammer genoeg bedachten de familieleden van TS dat pas later, evenals rekening te houden met de angst van TS' zusje voor grote honden. Hopelijk loopt het voor deze hond net zo goed af als het mopshondje van Steff__.

Hier zijn de honden naast werkhond ook gewoon familiehond maar daar moet je mee om kunnen gaan en ze ook een uitlaadklep kunnen geven anders gaat dat fout. Helaas denken veel mensen dat ze dat kunnen wat erg zonde is. Ik hoop ook dat ze een goed passend huis vindt

Bon_charmeur

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-12 14:07

ik vind belachelijk hoe jullie oordeloen over de TS...
ze woont immers thuis. en als de FAMILIE een hond wil, en het ter goede trouw neemt,
maar vervolgens niet aan de eisen voldoet omdat het ronduit te gevaarlijk is omdat de mensen geen of weinig ervaring hebben met z'n hond. is het een GOEDE beslissing om hem weg te doen aan iemand die dat wel Zou hebben,... althans hadden ze beter moeten nadenken voordat ze een hond uberhapt aanschaffen.. maar TS woont thuis. dus als haar ouders nee zeggen. wat moet ze dan? met de hond onder een brug gaan wonen???

jeetje sommige mensen op bokt leven volgens mij of niet in REALLIFE... of denken dat ze zelf alles zo perfect doen!!!...

ashley1

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-12 14:10

Dan zou ze zich beter moeten laten informeren over het karakter van de hond, en meer dan alleen dat ene uurtje dat ze er gezeten heeft en waarin ze zelf aangaf nog het karakter van de hond niet goed te kunnen zien omdat de kinderen van het stel het dier steeds zaten te treiteren. Dan zou ze ook haar eigen honden mee moeten nemen om te kijken of die honden uberhaupt wel samen kunnen en dan zou haar familie zich er ook iets meer mee moeten bemoeien, als zij die hond ook in huis willen.

En ronduit te gevaarlijk? Het gaat hier over een pup van 5 maanden, die uit zijn oude omgeving is geplukt, bij TS is neergezet en daar welgeteld 3 (let op: 3 hele dagen!) heeft gezeten alvorens er is besloten dat deze pup 'gevaarlijk' is en voor een "bloedbad" zou gaan zorgen, en binnen die 3 dagen is er al een andere eigenaar gezocht en hebben ze met de hond het land door gecrosst, naar Rotterdam, naar Eindhoven en weet ik veel waar.

Ja dan krijg je inderdaad een goed beeld van die pup :n

CouCou

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-12 14:41

Amaris schreef:
eowyn04 schreef:
TS is een beetje op haar ziel getrapt denk ik (mogelijk door de borderline...)
maar reageren doet ze niet meer, zie haar laatste bericht.

Waarheid is hard dame! En met dit soort dingen zal je toch moeten leren omgaan.
Helaas zal er niet altijd in je straatje gekletst worden.

Misschien zou jij toch beter de rest van het topic doorlezen. Dame.

:') :+
Dan nog is de waarheid hard!
Commentaar is commentaar en dat kan je verwachten met een topic als dit.

GroteVogel

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-12 14:52

Hoi Ts,

Zelf heb ik een pup hollands/mechel gekocht toen ze 5 weken was. Moest weg bij de moeder omdat ze de tepels stuk beet. Is toen wel nog 2 weken bij broertjes en zusjes gebleven bij de fokker.
Vader ( hollands) is politiehond) en moeder( Mechelaar) is ook af getraind.
Ik maakte de fout om een pup te willen die ik zo kon trainen als de film k9.
dus alles op commando leren.
na een week was al duidelijk dat het eigenlijk niet lekker ging, pup was hyper de pieper, beet overal in en mij tot bloedens open.
iedere dag dacht ik, ik breng je naar het asiel................

Met 10 weken is er een gedrags deskundige geweest( ik heb nog een teckel en kleine york in huis, wat iedere dag vechten was met de pup)
Wat bleek, ik was zelf de dader wat betreft de pup gek maken.
Als eerste moest ik rust creeren, dus pup in bench met deken, andere 2 niet in de buurt laten , en ieder uur wakker is verplicht 2 uur rust.

ook heb ik me aan gemeld bij een pup cursus ( de fokker zei dat dit geen zin had, dat ze me weg zouden sturen met deze pup)
Pup is dus echt gefokt als pakwerk hond en heeft ook echt zin om te bijten ( van speeltjes tot ijzer)

Nu? De pup is nu 4 maanden en aan het wisselen van gebit.
Wat een vreselijke dagen maak ik mee, bijten, niet luisteren ( deed ze toch al niet zonder beloning)
Als ze iets vast heeft laat ze echt niet los, of ik moet iets heeeeeeeeel lekkers voor dr neus houden dan wil ze nog eens ruilen, maar ja ondertussen staan wel de tanden door je schoenen in je vel ( AU!!!)

Truukjes als een hele hoge gil geven, kaken van elkaar af proberen te krijgen helpt echt niet, en tja ik weet niet wat de toekomst gaat geven....
soms denk ik dat ik haar beter weg kan doen, maar ze is eigenlijk buiten de 2x per dag dat ze gestoord lijkt te zijn een echte knuffel, ze geeft zachtjes kusjes, likt aan je kin, en maakt lieve geluidjes.
Dan breek ik weer en denk ik, nee ik KAN haar niet eens meer weg doen.
Uit veiligheid?
Ik heb geen kliene kids en ala iemand komt met kindjes gaat ze eerst in de bench.
( misschien leerst ze het nog af om tegen iedereen op te springen en in alle broekspijpen een prooi te zien?
Ik hoop het, maar op MP zou ik haar nooit zetten.

Ik wil een lieve waak/huishond en moet er maar heel veel energie, bloed zweet en tranen in steken.
waar ik aan begin eindig ik ook......
Gelukkig heb ik hulp en kan ik die desnoods ook aanvragen van iemand anders.

Tja jij hebt minder geluk, ik voel best met je mee, dat je je echt rotig voelt eronder.
Helaas kun je er niks aan doen, misschien het nieuwe baasje mailen en vragen waarom ze nu precies weg moet, evt vragen naar naam van nieuwe eigenaar en of ze je op de hoogte willen houden?

Mijn pup is echt een piranha, klapt met de kaken in de lucht en al...maar dat zal met de tijd minder worden, zeker als ze eenmaal gewisselt heeft.
Ach dat de tafel en meubels stuk gaan boeit ons niet zo, op de lieve momenten stoom ik over van liefde, en dat maakt gewoon alles goed ( ja ook de hechtingen die ik moest in mn duim)

Ik wil nooit dat ze zo als die van jou terecht gaat komen, in de handel dus, als blijkt dat dit geen huishond kan worden gaat ze OF naar een goede kennis, of een spuitje.
( uiterst geval)
We blijven uiteraard met haar bezig en oefenen en lopen.
Komt wel \goed, hopelijk weet jij waar Tanja terecht gaat komen zodat je dr een beetje kan volgen.

Sterkte ermee!!

Marion71

Re: Al voor de 3de keer op marktplaats..

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-12 15:03

Wat een eerlijke post GroteVogel! Als jij zorgt dat je ondertussen de kennis en begeleiding vergaart en krijgt om je pup op te voeden, komt het echt goed. Mijn Mechel was ook een ramp als pup. Teefjes zijn als pup ook vaak moeilijker en dat was mijn hond ook. Zo'n gruwelijke dominante zelfverzekerde tante. Als ze een stok niet wilde loslaten, kon je haar kop omdraaien, maar loslaten ho maar. Ruilen deed ze ook niet aan, maar tegen negeren kon ze niet.
Inmiddels is ze 11 en wordt ze wat krakkemikkig. Ik hou er vanaf nu rekening mee, dat ik die geweldige hond binnen nu en een paar jaar moet missen. Ik moet er niet aan denken. Als pup soms een ramp, maar wat een heerlijk dier is het nu. Wat je erin stopt, krijg je weer terug. En daarvan kun je jarenlang genieten!

Zoolgangster

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-12 15:23

Eerlijk gezegd vind ik dat de vorige eigenaar van de hond, dus degene waarvan TS de hond heeft overgenomen, ook een verantwoordelijkheid heeft in het verhaal. Zij zou als eerste de hond terug horen te krijgen, en wil zij niet, dan de fokker, want deze hond is feitelijk nog maar kort bij de fokker weg. Als mensen bij mij een huisdier ophalen, en na 3 dagen al denken dat het niet gaat, (wat de reden ook is) neem ik mijn verantwoordelijkheid en neem het dier terug!
Het dier heeft er niet om gevraagd bij iemand anders terecht te komen die tijdgebrek/onervarenheid heeft.

Ik wil best geloven dat TS en haar familie te goeder trouw zijn, niet iedereen is goed in het bepalen van de aanpak van dit soort honden als ze van tevoren zelf denken, dat is nu eenmaal een feit, en dan kun je daar beter eerlijk in zijn, dan als leek blijven aanmodderen en wachten tot het fout gaat. Niet nodig dus om TS af te kraken, hier zijn meer meer mensen verantwoordelijk!

Is de fokker bekend? Dan zou daarmee contact kunnen worden gelegd, best vreemd dat dat niet al eerder is gebeurd door de mevrouw die die hond aan TS verkocht...

SienenIvo

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-12 16:01

Eowyn04:

Heb je het topic wel doorgelezen dame?

Dan pas kun je meepraten! ;)

capopjekop

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-12 16:02

SienenIvo schreef:
Eowyn04:

Heb je het topic wel doorgelezen dame?

Dan pas kun je meepraten! ;)

Want? Wat is er dan zo raar aan die opmerking van Eowyn?

amy_leftover

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-12 16:03

Zoolgangster schreef:
Eerlijk gezegd vind ik dat de vorige eigenaar van de hond, dus degene waarvan TS de hond heeft overgenomen, ook een verantwoordelijkheid heeft in het verhaal. Zij zou als eerste de hond terug horen te krijgen, en wil zij niet, dan de fokker, want deze hond is feitelijk nog maar kort bij de fokker weg. Als mensen bij mij een huisdier ophalen, en na 3 dagen al denken dat het niet gaat, (wat de reden ook is) neem ik mijn verantwoordelijkheid en neem het dier terug!
Het dier heeft er niet om gevraagd bij iemand anders terecht te komen die tijdgebrek/onervarenheid heeft.

Ik wil best geloven dat TS en haar familie te goeder trouw zijn, niet iedereen is goed in het bepalen van de aanpak van dit soort honden als ze van tevoren zelf denken, dat is nu eenmaal een feit, en dan kun je daar beter eerlijk in zijn, dan als leek blijven aanmodderen en wachten tot het fout gaat. Niet nodig dus om TS af te kraken, hier zijn meer meer mensen verantwoordelijk!

Is de fokker bekend? Dan zou daarmee contact kunnen worden gelegd, best vreemd dat dat niet al eerder is gebeurd door de mevrouw die die hond aan TS verkocht...

Dit vind ik eigenlijk nog het beste advies :j

SienenIvo

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-12 16:03

Lees haar 1 ste bericht maar!

CouCou

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-12 16:07

SienenIvo schreef:

~

:roll: duhhhh en dan nog?
Waarheid wordt niet graag gehoord....

capopjekop

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-12 16:08

SienenIvo schreef:

Ja heb ik al 6x gedaan en kan er niet veel aan ontdekken. Maar aangezien jij zo met je heb jij het topic wel doorgelezen dame aankomt kun je me het vast wel even uitleggen? Want blijkbaar zie ik het niet :)

CouCou

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-12 16:10

capopjekop schreef:
SienenIvo schreef:

Ja heb ik al 6x gedaan en kan er niet veel aan ontdekken. Maar aangezien jij zo met je heb jij het topic wel doorgelezen dame aankomt kun je me het vast wel even uitleggen? Want blijkbaar zie ik het niet :)

Thanx, want ik zie het ook niet helemaal geloof ik.... :7

Loody

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-12 16:16

hmmmm... TS ik begrijp je probleem en ik snap ook dat je vader de hond weer heeft weggedaan.

Maar......

Je geeft aan dat de pup gefokt is om te trainen( pakwerken enz)
En dat je vader zelf politiehonden traint, toch?

Dit soort pups worden al vanaf heel klein pupje meegenomen naar het veld om te leren. worden opgejut en krijgen als puppie van 12 weken al een jutten zak om mee te spelen op het veld.. dus ja, als ze hier voor gefokt dat is het een bijtgraag hondje...(wij namen regelmatig onze pups mee)

Alleen als ze echt geschikt zou zijn voor KNPV dan was jij haar niet tegen gekomen op marktplaats!
Dus iets is er dan al mis..

Dus ik kan de reacties van sommige hier best begrijpen.

En voor sommige bokkers. Hollandse herders KUNNEN zeer drukke nerveuze honden, en als ze dan gefokt zijn om pakwerk te doen is dat niet zomaar af te leren.

De meeste "gewone"hondenscholen kunnen er niet mee omgaan.

Maar elke hond, pup of niet HOORT geen kinderen te bijten... de hond mag blij zijn dat die nog leeft.. ff hard gezegd dan!!

Maar ik vind het wel vreemd dat je vader dit niet wist aan te pakken aangezien hij politiehonden traint...

kimmie261

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-12 16:24

Grotevogel,echt ga trainen bij een knpv vereninging met je hondje,daar is ze voor gefokt ,en de hond kan daar haar bijtlust en energie kwijt,je zal dan een veel rustiger en evenwichtiger hondje krijgen ,daar helpen ze je ook goed met gehoorzaamheid trainingen en met de opvoedproblemen die je tegenkomt,daar zijn ze wel dit soort type hondjes gewend :D enzo..

en tja hondje van TS zal hopenlijk een keer een baasje vinden wat echt wat met het hondje gaat doen,blijf het ongelooflijk vinden dat knpv hondenfokkers deze hondjes mee blijven geven aan particulieren die er niet mee gaan trainen :n

van de 3 dagen dat het hondje bij TS heeft gezeten zal het weinig gehad hebben,dan zou niemand een puppie/jonge hond een weekendje ter logee ergens kunnen brengen nl...dat het hondje in haar korte leventje naar huis nr 4 gaat is wel errug triest..

voorbeeldje hoe het bijten in dit soort hondjes gefokt zit,en waarom het dus verstandig is ermee te gaan trainen,of eigenlijk ook wel,onverstandig is om een hondje uit knpv bloedlijnen als huis tuin en keukenhond te willen hebben :
Laatst bijgewerkt door kimmie261 op 19-03-12 16:29, in het totaal 1 keer bewerkt

SienenIvo

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-12 16:25

eowyn04 schreef:
SienenIvo schreef:

~

:roll: duhhhh en dan nog?
Waarheid wordt niet graag gehoord....

Voor jou dan ook niet he!

SienenIvo

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-12 16:25

capopjekop schreef:
SienenIvo schreef:

Als je dat niet ziet..... :Z

Loody

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-12 16:30

kimmie261 schreef:
Grotevogel,echt ga trainen bij een knpv vereninging met je hondje,daar is ze voor gefokt ,en de hond kan daar haar bijtlust en energie kwijt,je zal dan een veel rustiger en evenwichtiger hondje krijgen ,daar helpen ze je ook goed met gehoorzaamheid trainingen en met de opvoedproblemen die je tegenkomt,daar zijn ze wel dit soort type hondjes gewend :D enzo..

en tja hondje van TS zal hopenlijk een keer een baasje vinden wat echt wat met het hondje gaat doen,blijf het ongelooflijk vinden dat knpv hondenfokkers deze hondjes mee blijven geven aan particulieren die er niet mee gaan trainen :n

van de 3 dagen dat het hondje bij TS heeft gezeten zal het weinig gehad hebben,dan zou niemand een puppie/jonge hond een weekendje ter logee ergens kunnen brengen nl...dat het hondje in haar korte leventje naar huis nr 4 gaat is wel errug triest..

Precies Kimmie :)

Al moet ik wel zeggen dat wij ook KNPV hondjes gefokt hebben,maar wel hebben laten opgroeien in huishoudelijke kring.. dus heerlijk in huis met kleine kinderen en soms mee naar het veld.

Als de puppies niet geschikt waren voor de sport gingen ze inderdaad naar een particulier.. maar doordat ze goed opgevoed waren zijn er nooit problemen mee ontstaan :)

CouCou

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-12 16:32

SienenIvo schreef:

Zei de wijsheid van een 12 jarige....
Ik wil graag de waarheid horen, dus vertel maar waar het over gaat.
Ik zie het niet >;)

SienenIvo

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-12 16:33

eowyn04 schreef:
SienenIvo schreef:

Zei de wijsheid van een 12 jarige....
Ik wil graag de waarheid horen, dus vertel maar waar het over gaat.
Ik zie het niet >;)

Een 12 jarige kan ook slim zijn! ;)

Amaris

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-12 16:34

pagina 5, reaktie minikatje en knuffeldier.

scheelt mij weer typen.

CouCou

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-12 16:35

SienenIvo schreef:
Een 12 jarige kan ook slim zijn! ;)

Vast en zeker. ;)

shilady

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-12 16:36

kimmie ik vind het filmpje echt erg
maar kan je je dan goed voorstellen hoe pittig deze pup zal zijn met 5 maanden en in mijn ogen dan niet geschikt voor in een gezinnetje.....

CouCou

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-12 16:38

Amaris schreef:
pagina 5, reaktie minikatje en knuffeldier.

scheelt mij weer typen.

Ja dus, wat heeft dat met mijn opmerking te maken, dat waarheid hard is....
Dat je dit soort commentaar in een topic kan verwachten?
Dat is toch eenmaal een feit, leuk of niet, daar moet je toch tegen kunnen als je dit op bokt zet.
En daarvoor hoef je niet weg te blijven.

Ik snap gerust wel dat ze nog in huis woont en dat ze onder invloed van paps woont.
Maar dan nog blijf je dit soort commentaar houden. Leuk of niet.