Bokkers met een Franse Bulldog

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

aslo

Re: Bokkers met een Franse Bulldog

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-09-12 17:56

Aaach ook al zulke scheetjes. En wat leuk, alle pups een ander kleurtje.

Kunnen jullie Bullen ook zo eten? En dan bedoel ik niet zozeer dat ze een 'gezonde' eetlust hebben, maar meer dat ze best veel moeten hebben om op gewicht te blijven? Diva zag er prima uit toen ze kwam, mss heel ietsje te dik. Heb haar overgezet van brok (vorige eigenaar) op KVV (voer ik al 15 jaar). Ben begonnen met 300 gram per dag, zou eigenlijk voldoende moeten zijn. Schat dat ze zo'n 10 kg weegt. Ze viel af, heb haar een wormenkuur gedaan en nu krijgt ze sinds 10 dagen bijna 400 gram per dag. Das net zoveel als onze Witte Herder destijds, maar die woog 25 kg. Ze is nu wel iets dikker geworden, maar zou nog wat meer mogen. Tussendoor krijgen ze niks, hooguit restje avondeten en heel soms een snack. Ons andere hondje van ca. 5 kg krijgt maar 100 gram KVV per dag en ziet er prima uit.

sallandval

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-09-12 18:01

aslo schreef:

Kunnen jullie Bullen ook zo eten? En dan bedoel ik niet zozeer dat ze een 'gezonde' eetlust hebben, maar meer dat ze best veel moeten hebben om op gewicht te blijven? Diva zag er prima uit toen ze kwam, mss heel ietsje te dik. Heb haar overgezet van brok (vorige eigenaar) op KVV (voer ik al 15 jaar). Ben begonnen met 300 gram per dag, zou eigenlijk voldoende moeten zijn. Schat dat ze zo'n 10 kg weegt. Ze viel af, heb haar een wormenkuur gedaan en nu krijgt ze sinds 10 dagen bijna 400 gram per dag. Das net zoveel als onze Witte Herder destijds, maar die woog 25 kg. Ze is nu wel iets dikker geworden, maar zou nog wat meer mogen. Tussendoor krijgen ze niks, hooguit restje avondeten en heel soms een snack. Ons andere hondje van ca. 5 kg krijgt maar 100 gram KVV per dag en ziet er prima uit.

die van ons hebben alledrie andere eetbehoeftes... Tyler eet veel maar is ook superenergiek met wandelen, Jamie wil veel maar mag het niet (wordt anders te dik). En Vegas laat het eten soms gewoon staan en is wat tengerder.

Posh

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-09-12 18:54

Inderdaad een leuk gezicht al die kleurtjes, heeerlijk zoveel Bulletjes bij elkaar!

Happinez: Nee absoluut niet verwend (gewoon blijven volhouden :P ) Als ik moet opnoemen wat mevrouw Posh allemaal heeft en krijgt pff.. Maar goed, al onze beestjes zijn een beetje verwend.
Vechten met honden doet ze eigenlijk nooit, als een hond negatief op haar reageert gaat ze op haar rug liggen en als dat niet helpt loopt ze snel weg.

aslo: Wij geven Posh wel iets meer dan ze nodig heeft omdat ze altijd mee rent met de paarden op stal en dus heel veel beweegt. Ze is nu zelfs iets te licht, ik weet zo niet hoeveel ze krijgt.

Vond ik op internet, geniaal:
Afbeelding

koda

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-09-12 18:57

Mijn honden hebben de hele dag brokjes staan en water. Als er nog wat avondeten over is (ligt er wel aan wat) dan krijgen ze dat af en toe. Soms ook gewoon een plak brood of iets anders lekkers tussen door. Als we pizza halen krijgen ze ook altijd wel een punt hahahaha

aslo

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-09-12 19:05

Diva is dus ook best actief, ze speelt ook veel met ons andere hondje. En ze is de hele dag erg alert. Tis bepaald geen slaperd ;) Naja, laat haar voorlopig op die 400 gram staan met zo nu en dan wat extra's.

sallandval

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-09-12 20:27

aslo schreef:

het grappige was dat ze precies dezelfde kleuren en geslacht hadden als onze grote bullen; oudste: fawn-wit teefje, middelste: fawn teefje, jongste gestroomd reutje... alleen had het witte pupje bijna geen aftekeningen en heeft mama die wel.

Ik mis de pups ;(

crazyshar

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-09-12 20:32

hier nog een bokker met een fransoos!

lekker koppig, flink dominant, hyper actief bij andere mensen, bij ons heerlijk rustig.

Elevien

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-09-12 21:20

Hier eentje die dus níet eet... Als hij per dag 1/3 van zijn brokken eet is het veel. Ach... hij is levendig, gezond en mooi op gewicht. Hij voelt het zelf wel aan denk ik ;)

Happinez

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-09-12 21:41

Apart Aslo, Hier moeten we echt opletten dat we ze niet teveel geven.
Ook al doet ze veel, vaak mee naar de paarden, rennen en vliegen .. maar aanleg om dik te worden wel.

Ruzie gaat hier vaak over Kluiven, ander eten of aandacht :') het zijn dan net kleine kinderen.

Sallandval, wat een geweldige foto <3 Al die fransoosjes bij elkaar.
Ik heb ook wel eens over een nestje na gedacht, maar vond bevalling wat eng omdat dat vaak een keizersnede is hé

diesuus

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-09-12 21:59

Ik meld me ook even, heb twee franse bullen.
Jaap en Guusje, gestroomd en 5,5 jaar jong. Jaap mankeert van alles maar gelukkig is Guusje (teefje) op wat allergie na gezond. (Wel heel druk :D )
Ik zal effe gaan zoeken voor een leuke foto.
Ze eten samen 400 gram vlees, niet veel dus.

sallandval

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-09-12 22:21

Happinez schreef:
Sallandval, wat een geweldige foto <3 Al die fransoosjes bij elkaar.
Ik heb ook wel eens over een nestje na gedacht, maar vond bevalling wat eng omdat dat vaak een keizersnede is hé

Wij hadden besloten het haar zelf te laten proberen, het was een lange nacht maar geen keizersnede gelukkig. *\o/*

2 dagen oud:
Afbeelding

maar toen ze al bijna weg mochten wilden ze ook nog soms een slokje:
http://www.youtube.com/watch?v=Q8l4H0mZGl0&feature=plcp

Happinez

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-09-12 22:48

Ahh gutt , * zwijmelt weg *

gina2003

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-09-12 19:37

Even een vraagje. Mijn monster wil buiten overal achteraan. Thuis valt hij de stofzuiger aan en zo. Als meneer zijn zin niet krijgr, gaay hij tegen ons opspringen en bijt ons dan. Vanaf dag 1 zijn we heel consequent met hem, maar hij komt echt in zo'n modus en daar krijg je hem niet uit. Buiten doet hij dat ook tegen andere mensen. We hebben al vanalles geprobeerd, net zoals cesar op zijn zij leggen, negeren, een tik geven,het doet hem helemaal niks. Hebben jullie dit ook gehad? Ik wil binnenkort even naar een gedragsdeskundige. Ik heb echt veel ervaring met honden, ook dominante honden, maar ik weet echt niet wat ik met hem moet

sallandval

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-09-12 19:48

gina2003 schreef:
Even een vraagje. Mijn monster wil buiten overal achteraan. Thuis valt hij de stofzuiger aan en zo. Als meneer zijn zin niet krijgr, gaay hij tegen ons opspringen en bijt ons dan. Vanaf dag 1 zijn we heel consequent met hem, maar hij komt echt in zo'n modus en daar krijg je hem niet uit. Buiten doet hij dat ook tegen andere mensen. We hebben al vanalles geprobeerd, net zoals cesar op zijn zij leggen, negeren, een tik geven,het doet hem helemaal niks. Hebben jullie dit ook gehad? Ik wil binnenkort even naar een gedragsdeskundige. Ik heb echt veel ervaring met honden, ook dominante honden, maar ik weet echt niet wat ik met hem moet

Dat op de zij leggen is meer een Martis Gaus truuk, Cesar Millan doet dat niet als truukje maar als deel van het geheel in een interactie en kijkt vooral naar de energie die de mensen uitstralen en onbewust projecteren op de hond. Wat je zou kunnen doen is jezelf filmen en eens kijken hoe je je gedraagt als hij dat doet; ben je kalm? Geïrriteerd? Boos? Nerveus? Dat voel je niet altijd even goed aan; vandaar dat objectief naar jezelf kijken handig kan zijn. Is de hond ook hyper als je net uit bad komt/gemediteerd hebt/ muziek hebt geluisterd?

Franse bulldoggen zijn heel gevoelig voor stemmingen van de baasjes, de onze tenminste wel. Opspringen en losgaan op de stofzuiger klinkt voor mij eerder als neurotisch gedrag dan als agressie/dominantie. Maar ik heb jullie nooit gezien natuurlijk.

Happinez

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-09-12 20:02

Citaat:
Franse bulldoggen zijn heel gevoelig voor stemmingen van de baasjes, de onze tenminste wel. Opspringen en losgaan op de stofzuiger klinkt voor mij eerder als neurotisch gedrag dan als agressie/dominantie. Maar ik heb jullie nooit gezien natuurlijk.

Idd hier ook, ze heeft aan mijn stem vaak al door als ik het serieus meen.
Soms wil ze dan nog wel eens niet luisteren, dan corrigeer ik haar met een tik onder d'r billen. ( geen harde meppen, maar meer als bijzet op mijn stemgebruik )
Opspringen doet ze hier ook, puur enthousiasme net als losgaan op de stofzuiger, zwabber of dweil een geniaal spelletje is.

Dwingend gedrag ken ik wel, als ze eten wil of iets anders graag wil hebben of doen .. blijft ze aandacht trekken, tegen je op staan e.d
Dat is geen kwaad gedrag bij mijn bull.

Maar doet jouwe het op een agressieve manier of ook meer een zeurende manier ?

gina2003

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-09-12 20:38

Het is echt neurotisch gedrag van hem. Hij gilt, piept en blaft als een gek en springt dan tegen je op en bijt alles wat hij vast kan pakken. Ik probeer heel rustig te zijn en ook innerlijk, maar heb niet echt het idee dat dat echt heel veel verschil maakt bij hem

sallandval

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-09-12 21:00

Wanneer doet hij dat (behalve bij de stofzuiger) nog meer?

Rustig blijven als je hond gestoord doet is ook heel moeilijk, verwacht geen enorme sprongen in de vooruitgang; een klein beetje rustiger op bepaalde momenten is al goed. Je kunt beginnen met hem alléén maar aandacht geven als hij rustig is. Als je thuis komt bv... negeren, niet aankijken, bokkesprongen afweren met je knie en wachten tot hij rustig is, dan zeg je 'goed zo' en aai je hem.

Ook met eten: (zowieso altijd pas voeren nadat jij gegeten hebt) voerbak op het aanrecht zetten, eten erin doen en wachten. Niet aankijken, wachten en je concentreren op je eigen rust tot hij (al is het twee seconden) staat of zit. Dan zeg je 'goed zo' en geef je het pas. Dat kun je dan (als je geduld hebt) opbouwen (dit mag je alleen doen als je het op kunt brengen dit elke dag te herhalen, hij mag nooit meer het voer krijgen als hij hyper is, anders versterk je het gedrag juist -google maar op intermittend reiforcement-)

Koppelen aan de clicker is wellicht nog beter... maar ik weet niet of je dat ziet zitten.

Ps; met 'goed zo' bedoel ik gewoon een rustige beloning, geen 'jaaaa, bráááf, goed zo!!!' op een hoge toon (ik overdrijf nu hé). Anders koppelt hij beloning aan 'hyperdepiep ik mag weer'.

unicumW

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-09-12 21:02

saszuidema schreef:
Hier hebben we er ook 2 maar het knaagt op dit moment zo erg. Ik heb het idee dat ze beter verdienen. Sinds deze maand ben ik meer gaan werken en zitten ze meer alleen. Nu kunnen ze als ik aan het werk ben gewoon naar buiten, drinken en eten. Maar toch voelt het niet prettig...Maar wil ze eigenlijk niet missen

als je afgewerkt bent en je gaat meteen een lekkere ronde lopen int bos maak je het toch goed met ze..
Ik zou mijn mops daar echt niet voor weg doen.. je hebt je hond toch gekocht voor het leven neem ik aan?!

gina2003

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-09-12 21:20

Dat trainen met voeren doen we al, hij rent naar zijn voerbak en gaat daar netjes wachteb. Hij doet het eigenlijk met alles wel. Als je voor hem iwts te hard wegloopt wordt hij al opgewonden
als hij een auto, fiets, brommer of uberhaupt iets ziet, gaat hij gillen en trekken. Als hij merkt dat ik niet toegeef, springt hij tegen mij op en gaat bijten. Ik probeer hem met mijn been weg te houden, maar hij heeft nu ook bedacht dat hij ook gewoon in je been kan bijten... Als ik een bezem in mijn hand houd wordt hij al helemaal gek. Vaak zet ik hemin de keuken, dan kan ik in ieder geval iets in huis doen.

sallandval

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-09-12 22:33

Met het eten gaat het dus goed? Dan zou ik die zelfde methode hanteren voor de andere zaken.

Maak het goede gedrag makkelijk en het verkeerde moeilijk. Dat klinkt simpeler dan het is dat weet ik. Vooral niet als je een druk leven hebt.... je moet wel de tijd hebben om de tijd te kunnen nemen om dit gedrag aan te pakken.

evanescence

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-10-12 18:43

Hallo,

Ik werd net getipt over dit topic na aanleiding van mijn topic, over mijn nieuwe aanwinst! Daddy.
evanescence @ [BB] Mijn nieuwe aanwinst!

Het lijkt mij gezellig om met jullie mee te kleten.

Ik ben trouwens Marleen. 19 jaar oud, of naja zaterdag niet meer!
Ik woon samen met mijn vriend in Kootwijkerbroek in een gezellig appartement. :)
zelf zit ik op school en volg ik een opleiding tot paravetrinair dierenarts assistente. Hiervoor heb ik mijn opleiding melkveehouderij afgerond.

Marleen. :)

MirandaNH

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-10-12 18:44

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Tis een echte fotomodel hoor :')

@ Marleen: Gezellig dat je hier bent gekomen! :D Je pup is echt schattig <3

Posh

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-10-12 18:48

Marleen: Welkom!

Leuk dat je een nieuwe aanwinst heb, ik ga even in je topic spieken zodalijk. En alvast gefeliciteerd met je verjaardag want dat ga ik vergeten :P

MirandaNH: Wat een lieve foto's, die van jou kan dus ook zo heerlijk bij je liggen?

Deze vind ik echt geniaal:
Afbeelding

Posh

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-10-12 18:49

Hebben jullie eigenlijk al eens blauwe (blue fawn) Bullies in het echt gezien? Zie ze alleen op foto's maar ze zien er echt prachtig uit.

evanescence

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-10-12 19:04

Dankjewel! :)

Meneer slaapt heerlijk, met zijn tong uit ze mond... En 1 oog half open?! Hij is ook druk aan het dromen..

MirandaNH: wat een leuk foto's!