Wat is dit ? (foto) KAN SCHOKKEND ZIJN!

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

Marion71

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-03-12 17:13

Blacky schreef:
Nouja ik zou geen pb's sturen als ik geen goede reden zou hebben en dat heb ik wel degelijk. ;)

Waarom kun je die dan niet gewoon in het topic zetten? Enne, een reden in belang van je katten of van jullie?

Blacky

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-03-12 17:14

Amaris schreef:
Navelbreuk €1000,- Dat vind ik apart. Mijnes had ook navelbreuk, is geregeld bij castratie en heb geen cent extra hoeven betalen.

Bij onze kat had het vel onder haar buik helemaal los gelaten waardoor al haar ingewanden er uit hingen, en toen waren er nog wat dingen.

Blacky

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-03-12 17:15

Marion71 schreef:
Blacky schreef:
Nouja ik zou geen pb's sturen als ik geen goede reden zou hebben en dat heb ik wel degelijk. ;)

Waarom kun je die dan niet gewoon in het topic zetten? Enne, een reden in belang van je katten of van jullie?

Ik stuur het via pb omdat er mensen zijn op bokt die er helemaal niks mee nodig hebben of niet mogen weten. En het gaat om de katten.

Tooeet

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-03-12 17:17

Beste Blacky. Weet je hoeveel kittens er in het asiel zitten, omdat mensen zo denken. Dat die andere katten zwanger raken is nog niet het grootste probleem, maar dat die mensen vervolgens met de kittens zitten... Met alle gevolgen van dien. Ik heb zelf een half jaar geleden een kitten geaddopteerd die ergens op straat in een doos was achter gelaten. Kittens die verdronken worden... Misschien kun je dat aan je ouders duidelijk maken.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-03-12 17:18

Gewoon naar DA gaan, dit poesje laten onderzoeken.
En voor de rest afspraak maken om te laten castreren.

Zelf hebben wij ook onze katten gecastreerd. Niet zozeer voor het sproeien. Maar wij willen niet dat wij verantwoordelijk zijn dat andermans kat zwanger word door onze katten.

GamblersCup

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-03-12 17:20

Zo, ik heb even getemt. Het gaat al lang niet meer over de foto of normaal gegeven tips, maar TS moet zich nu als een idioot verdedigen en wordt beschuldigd van verwaarlozing. Jammer dat het altijd weer zo moet lopen hier.

Splash_

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-03-12 17:21

GamblersCup schreef:
Zo, ik heb even getemt. Het gaat al lang niet meer over de foto of normaal gegeven tips, maar TS moet zich nu als een idioot verdedigen en wordt beschuldigd van verwaarlozing. Jammer dat het altijd weer zo moet lopen hier.

Ik wilde hetzelfde doen, ik sluit me geheel aan bij GC.

Marisje76

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-03-12 17:23

GamblersCup schreef:

helemaal mee eens!....

vervelend voor jullie dat het niet zo goed gaat met de katten, deze foetus had geen schijn van kans en dat heeft moederpoes ook geweten anders had ze het vlies zeker opengebeten! heel veel succes met het vervolg

Poosje81

Re: Wat is dit ? (foto) KAN SCHOKKEND ZIJN!

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-03-12 17:28

Moderatoropmerking:
Ondertussen is het TS meer dan duidelijk gemaakt dat het verstandig zou zijn als de kat(ten) in feite zouden worden geholpen. Hierover (en de gevolgen) doordrammen is dan ook niét de bedoeling. Graag weer ontopic

bethje31

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-03-12 17:38

TS als je echt niet meer weet en niet op je moeder kunt wachten en het slechter gaat met de poes kun je de dierenambulance bellen.
Heeft mijn moeder ooit gedaan voor onze oude zieke poes omdat ze geen auto had. Ze schaamde zich een beetje maar toen vertelden ze haar dat ze zelfs komen voor een kanariepietje. Heb ze laatst nog gebeld voor een gewonde meeuw! Toen kwamen ze ook. Ze kunnen je ook wat advies geven misschien.

Dierenambulance Noord-Groningen afdeling Groningen
Geefsweersterweg 9
9937 TB Meedhuizen
Telefoon: 06 - 22244055
Dierenambulance Oost-Groningen afdeling Groningen
Industrieweg 35
9672 AP Winschoten
Telefoon: 0597 - 415532

Nessa

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-03-12 17:40

Heb even over de berichten gelezen over het wel of niet laten castreren/steriliseren en ga daar dus ook niks over zeggen.

Katten dragen echt nauwelijks maar 1 jong, dus de kans dat er nog jongen in de baarmoeder zitten is énorm groot. Dit kúnnen nog levensvatbare jongen zijn, máár er is ook kans dat deze jongen al gestorven zijn. In dat geval moeten ze er ze snél mogelijk eruit!!! Anders wordt de moederpoes zwaar ziek, met vergifiting tot gevolg (en dat gevolg weer sterfte).

Je geeft aan dat jullie sowieso niet meer katten willen. Dan zou ik haar sowieso zo snel mogelijk laten helpen. De eventuele jongen kunnen gelijk ermee uitgehaald worden, levend of niet.

Vind het ook een raar advies van de DA. Als ik zelf zo'n patiënt aan de telefoon krijg zou het bovenstaande mijn advies zijn ;)

Kun je haar temperaturen? Kan met een gewone 'mensen' thermometer.
De normale temperatuur van een kat zit tussen de 38 en 39 graden.

Het is natuurlijk vervelend dat je afhankelijk bent van je moeder, maar je kunt haar mijn verhaal natuurlijk vertellen.
Mensen zijn vaak onwetend, en dat is niet erg. Iedereen leert bij he, maar dan is het wel zaak dat ze goede informatie krijgt.
Succes!

Amaris

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-03-12 18:02

mwwaaa 1 kitten dragen is nou ook weer niet zó zeldzaam. Heb ook ooit maar 1 kitten uit een poes gehad. Ben nog naar de DA geweest om te laten voelen, maar het was er echt maar een.
Kan dus best.

Maartenn

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-03-12 18:10

Mag ik ook een pb met de reden van het niet laten castreren?

Nessa

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-03-12 18:12

ja het kan wel, maar ik zou zelf het risico niet nemen, op laten voelen/foto/echo maken zou wel verstandig zijn.
Zeker aangezien er kans is dat er dode kittens in de baarmoeder kunnen zitten.

Amaris

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-03-12 18:14

Nessa schreef:
ja het kan wel, maar ik zou zelf het risico niet nemen, op laten voelen/foto/echo maken zou wel verstandig zijn.
Zeker aangezien er kans is dat er dode kittens in de baarmoeder kunnen zitten.

Zeker waar. Ik ben toen ook niet voor niets na een telefoontje naar de DA even langs geweest om te laten voelen.

Wij hadden ook nog het vermoeden dat er meerdere papa's een rol hadden gespeeld en dat er dus nog kittens in een andere 'hoorn' van de baarmoeder konden zitten. But no. Het bleef bij een. Maar die telde wel voor 10 ;) :+

Utrolig

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-03-12 18:14

Wel even met je poes heen gaan naar de da! En eigenlijk je gevonden voorwerpen meenemen. Het lijkt een kitten, maar het ziet er zo rood uit, normaal is het vlies veel doorzichtiger..Je poes hoort wel attenter te zijn, ook na een bevalling. Even tempen en je da bellen. anders zit in het weekend met een doodziek kat en een dubbele consult!

wij hebben dienst, hihi..

GamblersCup

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-03-12 18:21

Maartenn schreef:
Mag ik ook een pb met de reden van het niet laten castreren?

Hou eens op zeg, de hulk niet gelezen?

lynnXtubbie

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-03-12 18:24

Wat erg dit zeg.. Sterkte. :(:)

neres

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-03-12 18:45

En hoe is het nu met de poes?

MarlindeRooz

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-03-12 18:53

GamblersCup schreef:

Echt hé, typisch bokt :n

Birdie60

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-03-12 18:58

MarlindeRooz schreef:
GamblersCup schreef:

Echt hé, typisch bokt :n

inderdaad, springen die meid allemaal in de nek.
dat was haar vraag ook niet, ze vroeg wat het was op de foto.
sterkte ts, laat je niet gek maken.

GamblersCup

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-03-12 19:12

Ach, ik vind tips geven n.a.v. die foto ook helemaal niet erg. Was in het begin allemaal goedbedoeld. En er mag wat mij betreft ook best gewoon gezegd worden dat niet-castreren niet handig is, dat het wél belangrijk is dat poes naar DA toe moet etc. Maar dat eeuwige "joehoe, we hebben weer iemand gevonden die we volledig de grond in kunnen boren!!!" op bokt vind ik dan weer jammer. Ook voor mensen die het willen blijven volgen (ik was dus erg nieuwsgierig wat er zou gebeuren, wat DA zegt, wat moeders zegt) is het vervelend, niet alleen voor TS. Want je haakt toch weer af.

Ik ben dan ook nog steeds wel benieuwd naar de reactie van moeders, als ze thuis is van werk.

Blacky

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-03-12 19:16

Bedankt!

Ach ik laat met niet gek maken door sommige mensen hier, ik weet zelf natuurlijk wel beter! :j
Met de poes gaat het goed, ze heeft geloof ik net weer iets uitgeperst maar ze at het meteen op maar ze doet het heel goed! Mijn moeder is thuis en heeft met de DA gebeld en die zei als ze het zelf zo red dat het wel moet lukken gaat het niet alsnog langskomen.

Langcara

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-03-12 19:20

Mogelijk doet de natuur z'n werk en perst de poes alles eruit wat er niet meer in hoort. Hou haar echter in de gaten. Zodra ze sloom wordt, temperaturen. Want dan zou het wel eens kunnen zijn dat de natuur níet z'n werk gedaan heeft.

Blacky

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-03-12 19:23

ZE HEEFT ER NOG EEN UITGEPERST PRECIES HETZELFDE MAAR IETSJES GROTER!