Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek
Air schreef:Langcara: Dieren hebben een instinct. Niet denken zoals mensen maakt nog niet dat dieren achterlijk zijn. Kat rent niet voor niks.
Ayasha schreef:Dus een hond en een kat zijn appelen en peren volgens dit topic maar een kind en een kat is een logische vergelijking?
Ik zal later geen kinderen hebben, ten eerste, ten tweede zouden ze idd niet alleen op straat mogen spelen maar in de tuin; afgesloten tuin. Net zoals mijn paarden op een afgesloten weide heerlijk staan te grazen en mijn honden dagelijks heerlijk in de tuin dollen. Jouw paarden lopen gewoon in het bos en als je ze nodig hebt fluit je ze zoals Lucky Luke zijn Jolly Jumper?
LCharlotte schreef:Een in omheining met bijbehorende halsbandjes.
Overigens naar aanleiding van de achterbuurman die even kwam melden dat ik blij moest zijn dat hij mijn mag had doodgeschopt als hij thuis was geweest. (Zijn vrouw zag hem en zij is bang van katten)
Air schreef:Maar als je paard zijn been breekt in de weide ben jij de schuldige en heb je nooit van je paard gehouden. Je liet hem immers buiten lopen, in een situatie waar het dier zich prettig voelde.
LCharlotte schreef:Ongelukken voorkom je niet, zelf wat jezelf overkomt niet. Maar moeten we dan maar binnen blijven? Blijven zitten waar we zitten? Bang zijn tot er de dag komt dat er een aardbeving komt en je huis in stort en je alsnog verongelukt?
Of moeten we toch gewoon de straat opgaan, kunnen reizen en dingen kunnen doen waar je plezier in hebt, zodat je gelukkig bent?
LCharlotte schreef:Onze hond heeft HD. Maar ze zal niet gelukkig worden als wij haar alleen maar aan een kort lijntje zullen uitlaten en dat ze haar energie niet kwijt mag, niet mag spelen, zodat ze langer hier is. Dat is egoistisch. Wij willen haar gelukkig zien, en helaas heeft ze daardoor dan misschien een korter leven omdat haar heupen eerder slijten, maar een kort leven waarin ze plezier heeft is beter dan lang leven en geen plezier hebben.
Je kan mij niet vertellen dat een kat, wat graag speelt en rooft, gelukkig wordt van de vrijheid buiten zien maar daar niet heen mogen.
Dat is hetzelfde als dat jezelf in een cel zit en alleen naar buiten kan kijken en daar gelukkige mensen ziet die bezig zijn met paarden.
LCharlotte schreef:Langcara: Iets wat groot is, op je afkomt en lawaai maakt is gevaar. Zeg nergens dat een dier niet plotseling kan oversteken.
. Gaat zeker wel gebeuren hoor als ik een tuin heb.
waar ze dolgelukkig zijn.Ayasha schreef:vuurneon schreef:Jaa daar is het appels met peren vergelijk weerde eerste kat die formaat golden retriever heeft moet ik nog tegenkomen.
Katten begraven hun poep, honden schijten rustig op de tegels. Mijn kat heeft hooguit 1 keutel per dag, de meeste honden echt wel meer![]()
En honden kun je nog leuk aanlijnen en mee wandelen, katten kunnen zich daaraan ophangen of wurmen zich alsnog er zo uit.
Je kan geen kat met een hond vergelijkendat zijn 2 verschillende dieren.
Denk dat mijn jack kleiner is dan jouw kat. Honden worden ook niet aangelijnd geboren hoor, die moet je het ook leren. Wel eens een pup de eerste keren aan de leiband zien lopen? Die wurmen ook.
Gek dat je terug krabbelt en gaat beginnen over "leven met elkaar" en "leven en laten leven" wanneer iemand zegt dat het niet enkel om de keutels gaat. Waarom jouw kat wel en mijn hond niet als we het toch over leven en laten leven hebben?
een pup wordt groot, een kat blijft wurmen. Katten hebben een compleet andere bouw dan een hond waardoor ze zich ook later makkelijk kunnen verhangen in een tuig. Mijn kat is er gewoonweg ongeschikt voor, dat is een vreselijk onrustig dier. Dus daar begin ik niet eens aan.
dus daar maak ik mij ook echt niet druk om. Als de duif van de overburen schijt, prima. Ik ga ook onze dode conifeer niet verhalen op de overburen omdat hun katten het meeste er tegen aan sproeien.
risico van een woonwijk!
ik erger mij gewoon niet zo snel aan dieren van een ander 

Citaat:Maar als je buren gaan klagen moet je wel voor een passende oplossing zorgen.
Ayasha schreef:troi schreef:Interessant trouwens dat zonet duiven als hobby genoemd werd. Wat vinden de mensen hiervan dan? Die poepen ook de hele bende onder namelijk (vogelpoep op je schone was, yuk!). Die ook binnen houden? Of aan een tuigje? Of simpwelweg verbieden?
Of misschien accepteren dat je nu eenmaal niet alles onder controle hebt en als je als mensen dichter bij elkaar leeft dit nu eenmaal dingen zijn waar je tegenaan kan lopen???
duif is geen huisdier bij mijn weten. Kat wel.

Nessa schreef:Izie, zou ik graag doen hoor! Sterker nog, als ik een tuin heb ga ik die ook netjes afzetten.
Maar ik heb geen tuin. Gaat zeker wel gebeuren hoor als ik een tuin heb.
Voorlopig blijven de kitties lekker binnenwaar ze dolgelukkig zijn.
Vrienden noemen mijn huis zelfs kattenparadijs.
! Air schreef:Langcara: Ik gok nu even dat je zelf geen kat hebt?
Je hebt het nu namelijk over honden.... een hond is iets af te leren.... probeer dat bij een kat. Heb zal je niet lukken![]()
Misschien in jou bijzijn, maar niet wanneer je er niet bent. Daar zijn ze veel te snugger voor.
Air schreef:En ik vind het jammer dat je niet leest naar wat anderen daadwerkelijk schrijven.
Dat eerste is namelijk niet mijn beredenatie maar was een reactie op de beredenatie van Ayasha.
Air schreef:Daarnaast, jij vergelijkt het buiten laten lopen van katten met zelfmoord plegen? En dan zeg je dat IK appels met peren vergelijk?
Air schreef:Stil te blijven staan van angst hoef je geen kat voor te zijn, wijzelf hebben dat net zo goed. Ook wij kunnen van angst stil blijven staan ipv te gaan rennen. Ipv. na te blijven denken blokkeren, een black out te krijgen.. en zo voor een ongeluk te zorgen.
Air schreef:Zeuren over dieren in je tuin in een woonwijk is hetzelfde als vlakbij een school gaan wonen en dan klagen over de schoolkinderen.
Air schreef:Er is nog een verschil tussen platteland en binnenstad.

Air schreef:In de auto stappen, op een paard stappen etc, vind ik niet onder risico's uit de weg gaan vallen.
Air schreef:Met dat te doen heb je altijd een risico. Of wil je de schuld van een ongeluk op wegen waar alleen auto's komen wijden aan voorbijvliegende muggetjes?
Air schreef:Hmmm... je hebt het niet over zelfmoord plegen maar je hebt het wel over op de weg gaan staan als er een auto aan komt of op de rails gaan staan als er een trein aan komt. Dat is vast willen blijven leven
Air schreef:Nogmaals: dieren hebben een instinct. Katten kunnen inschatten, en doen dat ook. Betekend nog niet dat ze geen fouten kunnen maken.