Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly
Myrddin schreef:Of we niet lang genoeg gezocht hebben heeft niemand geen reet mee te maken.
Wij zijn blij met onze zeer gezonde hond en naast ons ook andere mensen.
Ik heb geen dieren voor alleen mezelf maar ook om andere mensen iets te leren en te plezieren.
Dat dat nu toevallig een buitenlander is zou eigenlijk niks uit moeten maken maar door sommige wordt je dan toch als of je een of andere melaatse uitgemaakt en denk dat daar de fout zit.
Het is goed om met gezonde honden te fokken maar een garantie op een lang en gelukkig leven is het niet.
Heb al verschillende bastaardjes gehad die een zeer respectabele leeftijd behaald hebben. Zonder rare ziektes en allen veel gedaan voor de maatschappij. Vele mensen gelukkig gemaakt en vele van hun angsten voor honden afgeholpen.
Daar zijn uiteindelijke de dieren hier voor op aarde om van te leren en als alles maar makkelijk gaat en geen complicaties heeft wat leert men dan eigenlijk.
Zieke dieren naar hier halen schiet idd niet op. Maar hier gefokt geeft nog steeds geen garantie.
heb al te vaak gehoord dat fokkers niks van zich lieten horen als er iets niet goed was met een door hun gefokt rasdier.
gewoon omdat men niet de verantwoordelijkheid wil nemen en alleen maar geld wil verdienen.
Is dat dan de bedoeling.
Kasztanka schreef:Ik heb al lang voor mezelf uitgemaakt dat ik geen rashond wil, tenzij ik op een leuke rashond (maar dat heeft dan meer met het karakter van de hond te maken dan met het feit dat het een rashond zou zijn) val in een dierenasiel en het heeft echt niets, maar dan ook niets te maken met de prijs van een rashond, maar wel alles met het feit dat ik een reeds gedumpte hond een warm nest wil bieden. En de dag dat die asielhond even duur zal zijn als een rashond, het zij zo, het zal niets veranderen aan mijn ideologie.
Ik heb vroegere jaren Syberische huskys gehad, ermee gesport maar sindsdien is mijn visie veranderd en in de laatste 25 jaar heb ik meerdere gedumpte honden opgevangen en een wam nest gegeven. Ik heb steeds zeer leuke en vooral gezonde honden gehad. Momenteel heb ik twee asielhonden, gewone bastaardjes,heel mooie honden, ik zou ze voor geen enkele rashond, hoe mooi ook, willen ruilen. Het valt me trouwens op dat de honden die ik mooi vind, altijd kruisingen of bastaarden zijn. Want een DH is toch maar een DH en zo zijn er dertien in een dozijn (kan ook gezegd worden van alle andere rassen, wat trekt er het meest op een labrador dan een labrador? enz. enz.) en ik wil geen hond van 13 in een dozijn. Maar ik denk dat wij een beetje off-topic aan het gaan zijn.
Wilawander schreef:. We hebben altijd asielhonden gehad met de bijbehorende gezondheidsproblemen en vooral problemen in de omgang en dat is iets wat ik niet wil.
Wilawander schreef:Helaas zal dan niet werken zolang er mensen zijn die zielige dieren redden of geen geld willen uitgeven aan een ras hond. Iets wat erg jammer is. Van mij mag alles een stuk strenger worden ook voor de erkende fokkers want daar zitten ook genoeg rotte appels tussen helaas.
)... aan deze vraag van puppies voldoen.zonder broodfokker te worden ?

)GamblersCup schreef:Zeg meid, ik denk niet dat je persoonlijk moet gaan worden.
Je weet NIETS van mij. Als ik hier op ga noemen wat ik "allemaal voor de wereld heb gedaan" dan ben ik morgenochtend nog aan het typen. Je weet niet wat ik hier aan opvangers heb en heb gehad de afgelopen 25 jaar, en wat ik op de wei heb staan. Als je hier een wedstrijdje "wie het meest voor goede doelen heeft gedaan en uitgegeven" wilt houden, zit je verkeerd.
Ik veroordeel ook niemand, zoals jij beweerd, ik zou alleen zelf kiezen voor de grotere aanpak, ipv de druppel op de gloeiende plaat. Het is niet zo dat jouw ideeen de enige goede zijn weet je
Cer schreef:Die vraag zou je wel door kunnen trekken naar bijv. ondraaglijk lijden, of zoals ik vanochtend op het nieuws zag, ouwe mensjes die niet meer willen...
Cer schreef:Nee hoor, het is nl heel positief om NLse asielen leeg te halen, ipv buitenlandse
Cer schreef:Dat is relatief... ik heb ook wel eens gezien dat iemand een oud beest een 'goeie oude dag' bezorgde.. maar daar had ik een andere mening over..
Cer schreef:Dat hadden ook best veel Nlse asieldieren kunnen zijn, toch? Maar die zitten in hun hokje nog steeds
Langcara schreef:Cer schreef:aldaar zwerfdier vrij te krijgen door de mentaliteit te verbeteren van de mensen, castratieprojecten op te zetten, voorlichting te geven. Te laten zien dat het ook anders kan! Zij werken aan een goede en mooie toekomst!.
Lokaal oplossen is altijd beter![]()
Cer schreef:[Al mijn dieren komen uit Nlse asielenzelfs de raskatten..
Cer schreef:[
Ik weiger om versgefokte rasdieren te kopen als er nog zoveel beesten zonder baasje zijn... Hobbyfokkers (och want de buurvrouw neemt wel een kitten, pup, kuik, babyvis weet ik veel) en eigenlijk ook de professionele fokker zonder voorafzet zijn imo slecht bezig..
Yamcha schreef:Ik ook niet. En voor hetzelfde geld kan ik een jonge hond die nog veel meer jaren voor de boeg heeft, een kans geven op een goed leven. Wat doe je dan? Je kunt niet niet alles redden.
En die oude hond? Ik heb mijn oudje niet gered, ik heb hem laten inslapen, en en ben gruwelijk dankbaar dat niemand hem heeft 'gered' van een sluitje, want dat had hem alleen maar uitzichtloos lijden bezorgd. Je moest eens weten hoevaak ik, terwijl de hond in mijn armen in slaap viel, de neiging had om te roepen: alsjeblieft, laat hem wakker worden....... ik heb het niet gedaan. Ook al zag hij er nog geweldig uit, en deed hij het geweldig....... het zou niet lang zo blijven. Nog misschien een dag...... de pijn zou snel erger worden, en hij kreeg al het maximum Metacam, de laatste dagen. Hij had het ongetwijfeld nog een dag heel prettig gehad.
Ik geef liever die jonge hond een kans.
Yamcha schreef:Ongefundeerd, als de info van een DA zelf komt?
Yamcha schreef:En onverschillig? Wáárom zou ik een hond hierheen halen van een organisatie van een twijfelachtig allooi, en het risico op enge ziektes gaan lopen, als ik ook een gezonde hond hierheen kan halen? Wat is daar onverschillig aan? Het is niet dat ik beide honden laat stikken, maar je moet een keus maken, altijd. Je kunt niet alles redden. Red om wie je je armen heen kunt slaan, en voor de rest moet je je ogen maar sluiten, als je tenminste niet stuk wilt gaan van binnen.
Yamcha schreef:Hopeloosheid?
Hier geen hopeloosheid....... sterker nog, mensen die doen wat ze kunnen. Echter ben ik wel een realist geworden. Ik koop geen puppen met een twijfelachtige afstamming, ook al zijn ze nog zo zielig.
Want voor elke pup die ik koop, wordt de moeder van dat nest weer volgestopt, en mag ze nog weer maanden in afschuwelijke onstandigheden doorbrengen. Voor elke pup die je koopt, is er weer geld om te dekken en nieuwe pups te fokken, en weer 8 tot 10 honden die hun leven op een vreselijke manier beginnen, en waarvan een aantal het leven schreeuwend van ellende doorbrengen, om in eenzaamheid te sterven. Dát is waar je verantwoordelijk voor bent als je zulke puppen koopt. Dat is apenliefde, en door dat valse sentiment, wat in wezen puur egoïsme is, wordt onvoorstelbaar veel leed veroorzaakt. The road to hell is paved with good intentions.
Het leven rekken van een hond is alleen maar het lijden verlengen, als er geen reële hoop is op herstel, en ik verdom het. Ik laat ze liever inslapen, en I hope to God dat niemand ze redt, want dan kan ik ze pijn en lijden besparen....... soms is dat ook redding.
Yamcha schreef:Ik heb een totaal NIET zielige pup gekocht, van een fijne fokker met vrolijke, gezonde honden. Een hond met een stamboom, en een hele papierwinkel. En geen Hollandse keurfok, want daar heb ik helaas niet meer zoveel vertrouwen in. En ik heb er met alle liefde voor betaald, want met mijn geld kunnen de ouders getest worden op allerlei gezondheidsdingen, en kan er stamboomonderzoek gedaan worden, en voor dat geld kan er een vrolijke pup geboren worden, met een geweldige start, en álle kansen op een goed leven. Ik heb die keuze bewust gemaakt, omdat ik wil dat álle honden zulke kansen krijgen, maar dat kan alleen, als mensen dat ook financieren.
Yamcha schreef:Als er geen mens meer betaalt voor een zielige Oostblokpup, en de 'fokkers' ze aan de straatstenen niet meer kwijt kunnen, houdt de fok wel op, want dan kost het veel meer dan het oplevert...... en dán, als die puppiefarms opgeheven zijn, mogen ze die teven wel bij mij komen brengen...... maar ik betaal er geen cent voor. Nu niet, en nooit.
Yamcha schreef:Als de stichtingen geen honden meer naar Nederland kunnen exporteren, zijn ze wel gedwongen om de mensen daar voorlichting te gaan geven. Brooke doet dat al jaren, en de resultaten daarvan zijn bewézen beter dan die van het redden. Het duurt alleen langer, maar je doet veel meer voor veel meer honden.......
Yamcha schreef:Dát is pas idealisme. Ik red geen individuele zielige gevallen, ik ga voor wereldverbetering. Maar dan moet je wel over je valse sentimenten kunnen heenstappen, en hard durven zijn.
Yamcha schreef:Dan móeten ze wel iets anders. Maar honden blijven redden is pappen en nathouden, en dus juist het probleem in standhouden....... dat wil je toch niet?
Yamcha schreef:Of je kijkt verder dan je neus lang is.......
Yamcha schreef:Ik ben dol op honden, en daarom betaal ik liever aan een fokker, die vrolijke, blije gezonde puppen fokt, dan aan de instandhouding van een zwerfhondenprobleem, of de broodfok. Ik kan mijn geld maar één keer uitgeven, en ik heb echt een maximum aan dieren die ik kwijt kan én kan onderhouden.
GamblersCup schreef:Langcara is héél erg van zichzelf overtuigd. Ondertussen "veroordeel" ik mensen (nee, dat maak jij er van) en heb ik er geen verstand vanJe moest eens weten.
kimmie261 schreef:Wilawander schreef:. We hebben altijd asielhonden gehad met de bijbehorende gezondheidsproblemen en vooral problemen in de omgang en dat is iets wat ik niet wil.
maw honden in nederlandse asielen hebben gezondheidsproblemen en problemen in de omgang...geef mij dan 1 reden wáárom iemand in hemelsnaam voor zo'n hond moet gaan??![]()
zitten blijkbaar alleen maar rotte appels in,toch??Wilawander schreef:Helaas zal dan niet werken zolang er mensen zijn die zielige dieren redden of geen geld willen uitgeven aan een ras hond. Iets wat erg jammer is. Van mij mag alles een stuk strenger worden ook voor de erkende fokkers want daar zitten ook genoeg rotte appels tussen helaas.
er is alleen al in nederland een vraag naar 150.000 puppies per jaar,hoe zie jij die anderhalve betrouwbare stamboomfokker ( want ooowww wat zitten er rotte appels tussen de zogenaamde "beste" stamboomfokkers)... aan deze vraag van puppies voldoen.zonder broodfokker te worden ?
![]()
( geeft niet hoor als je geen antwoordt weet,niemand weet dat nl te geven,iedereen roept maar dat we niet papierloos moeten kopen,maar op deze vraag heeft nog nooit iemand een antwoordt weten de geven..)
een jaartje geleden had ik me opgegeven voor een hond uit spanje mee te nemen,helaas kon die er niet meer bij toen de honden hierheen gehaald werden,maar die hond was zo leuk,en stond op het punt gedood te worden,en ja dan had ik hem graag een goed huis hier gegeven..
net zo goed als dat nederlandse honden die op het punt stonden dood gespoten te worden hier een goed huis hebben gekregen..
tis net waar ik tegenaan loop,en of we een plekje hebben,en dan kan het zijn dat er hier een hond komt wonen uit welk land dan ook,das me om het even...

ik ken de kosten...een goede stamboomfokker ( én een goede kennis fokte stamboomstaffords en die stak nu niet bepaald onder stoelen of banken hoeveel de pups opleverde) heeft ooit eens een keurig lijstje gemaakt ,en de conclusie was dat met 2 a 3 pups je kosten eruit zijn de rest is gewoon verdienen,geeft niet,kan alleen niet zo heel goed tegen de verhalen "maar we verdienen er niets op" en daarentegen is elk thuis gefokte nestje standaard enkel en alleen de portemonnee spekken,want tja deze honden krijgen natuurlijk áltijd slecht te eten en áltijd slechte verzorging...
.Ik vind het heel mooi dat mensen een dier een tweede kans willen bieden maar met gewoon een goede eerste kans is toch ook niets mis??