Beestjes adopteren uit asiel

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

Anoniem

Re: Beestjes adopteren uit asiel

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-12 15:07

Dat is inderdaad een andere context. Maar in het algemeen zijn dieren heel simpel en doen ze alleen dingen die ze ooit iets opgeleverd hebben.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-12 15:08

Wij hebben ook twee krabpalen staan, dat werkt inderdaad erg goed :j

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-12 16:13

sMijnes heeft er ook twee en worden allebei mishandeld. Dat heb ik haar trouwens geleerd door braaf meteen iets lekkers te geven en een aai over haar bol. Dan krijg je dus het effect: Krabt aan paal en staart naar keukenkastje :D.

Amaris

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-12 16:35

haha :D Pavlof-reaktie op krabpaal.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-12 16:42

Yep :D :D. Als ik onverwacht dat blikje pak, dan trippelt ze naar de paal :)).

Pluizebolpum

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-12 16:58

Mareng schreef:
Ik heb als vrijwilliger gewerkt in het asiel hier in Zoetermeer. Katten en honden worden goed verzorgt en hebben gedurende de periode die ze in het asiel verblijven alles wat ze nodig hebben!

Mja, is natuurlijk vast per asiel verschillend, maar hier ook, waar ik mijn kattebeest vandaan heb, zijn ze iig erg begaan met de diertjes. Toen ik na twee weken nog eens kwam voor de herhalingsenting (zat nog bij de prijs inbegrepen en dat deden ze daar met een drive by-DA) stonden ze al klaar om nog even naar Caitlin te komen kijken of het wel goed ging tussen ons, maar voornamelijk om haar nog eens te knuffelen. Lief toch?

Lovely schreef:
Maar in het algemeen zijn dieren heel simpel en doen ze alleen dingen die ze ooit iets opgeleverd hebben.
Klopt. Het is alleen zo jammer dat ze af en toe zo volhardend zijn in het zorgen dát die actie wat oplevert. Een vorige kat heeft zowat mijn hele slaapkamer én mijn rug verbouwt in de hoop dat ik om 3 uur 's nachts ook voer zou geven. Echt alles werd uit de kast getrokken, letterlijk en figuurlijk, terwijl ik net deed alsof ik sliep (straffen werkte niet bij die kat, negeren wel). Uiteindelijk kwam meneer zuchtend bij me liggen en heeft hij het nooit weer geprobeerd.
Maar goed, dat was dan ook wel een hele aparte. Heb heel wat katten gekend maar nog nooit zo'n belachelijk slimme en volhardende als die.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-12 17:19

Pluizebolpum, mooi verhaal :). Negeren is vaak veel verstandiger dan iets doen, maar meestal verraad ik mezelf toch wel, even je adem inhouden is voor die van mij al genoeg, want baasje wakker :D. Gisteren moest ik haar in de avond afschepen met brokjes terwijl ze eigenlijk altijd een klein blikje krijgt. Helaas stonden die nog in de auto en had ik geen zin om nog naar buiten te gaan (foei me), maar ze bleef nog even achter me aan drentelen om te vertellen dat ik vergeten was om blik te geven.

Miepie77

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-12 23:03

lovehaffie schreef:
Ik zou ook graag een kat uit het asiel halen... Alleen vind ik het belachelijk om er ruim 90,- voor te betalen helaas...

wat dacht je dat voer, entingen, ontworming, ontvlooiing en chippen kost en dan zijn ze ook nog eens meestal gecastreert, dat is samen echtwel meer als 90 euro, als je een kitten gratis bij een boerderij ophaalt zul je al die kosten alsnog zelf moeten maken

Amaris

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-12 23:13

Maar dan ontvlooit, ent, ontwormd en castreert ze natuurlijk niet :+

Soprano

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-12 23:22

Hier ook 3 asielhonden, 1 van een asiel uit België en 2 van een asiel uit Spanje. En ik moet zeggen het hangt er heel erg vanaf wat ze hebben meegemaakt.

Hond 1 van België is e halve-traumahond, is heel lief naar ons toe, heel lief naar bezoek toe maar mannen die imponerend overkomen duikt ze in elkaar van schrik. Hond 2 van Spanje, is een heel erge traumahond. Heel lief naar ons toe maar als we plots een muts, sjaal ofzo aanhebben dat we er anders uitzien wordt ze boos, hetzelfde met onze vader waar ze ook sneller bang voor heeft. Sowieso voor alle mannen maar eigenlijk voor alle vreemden in het algemeen. Ze is al héél erg verbetert sinds we haar hebben, in het begin kon ze gewoon niet los als er bezoek was maar sinds kort zit ze gewoon in de bench als het bezoek binnenkomt en vanaf iedereen neerzit mag ze los, ze gaat meestal eens aan iedereen zijn voeten snuffelen en maakt zich dan uit de voeten (gaat meestal zelf terug in haar bench of ander nestje liggen). Hond 3 van Spanje heeft totaaaal geen trauma's. Was 7 jaar toen we haar adopteerden is steeds vrolijk naar alles en iedereen, is heel intelligent en leert heel snel trucjes aan (terwijl sommigen denken dat oudere honden dit niet meer kunnen) Het is dus wel heel verschillend.

Ik raad ook steeds mensen aan om een asieldier te nemen maar mensen dat totaal geen ervaring met honden hebben en voor de eerste keer een hond in huis nemen raad ik toch aan om iemad mee te nemen dat er iets van kent en goed naar de achtergrond van het dier te vragen en er zich goed in te verdiepen want voor je het weet gaat het fout en is er weer een gezin bij dat een negatief beeld heeft van asieldieren en dit ook door verteld aan hun omgeving en dat is zo ontzettend zonde...

JoyceLa

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-12 23:39

Ik heb ook 2 honden uit Spanje. En het is algemeen bekent dat zij een 'verleden' hebben. Zoiezo wordt daar (en nog vele andere landen) heel anders met huisdieren omgegaan.. En ze zijn over het algemeen wat bangig zijn voor mannen wat ik niet gek vind overigens. Het zijn voornamelijk de mannen die ze mishandelen op straat. Mijn eerste hond (2 ,5 waarvan 2 jaar in het asiel in Spanje gezeten) was ook heel bang voor alles en iedereen. Ik had snel zijn vertrouwen gewonnen, heb de eerste nachten dan ook op de bank geslapen en hij lag altijd naast de bank naast mij. Ik was 24/7 bij hem de eerste 2 weken. Verder was hij angstig voor alle mensen en dieren. Het ging gelukkig wel steeds beter, hij kon uiteindelijk ook los lopen etc. Helaas is hij op 2,5 jarige leeft door een auto geschept (heel verhaal) en overleden..

Nu heb ik ook een hond uit SPanje maar dan een pup van 8 maanden. Ik heb hem nu 2 maanden, en ook hij was bang en onzeker, maar doet het nu super! Op de hondencursus krijgen we dan ook elke week de complimenten hoe goed hij het doet. Hij loopt daar sinds 2 weken ook lekker kwispelend rond en niet meer zijn staart tussen zijn benen.

Ik vind dat je voor je aan een dier begint heel goed moet verdiepen in wat de mogelijkheden kunnen zijn van het gedrag en karakter van je dier en hoe je hierop moet handelen etc.. Meestal is geduld de key (ook niet altijd). Helaas worden dieren nog al eens aan de kant geschoven omdat er een baby geboren wordt, of mensen erachter komen dat een schattig puppy ook volwassen wordt en nog veel meer redenen. Helaas maar wij mensen zijn zorgen voor de getraumatiseerde dieren. En de asiels kunnen idd niet van elk dier precies weten hoe het inelkaar steekt en hoe het dier zich gaat ontwikkelen in een nieuw gezin als zij de nodige informatie missen. Dan is het ook logisch nadenken en een aantal opties verzinnen..

Een heel verhaal, maar ik vind dat dieren uit het asiel een kans verdienen, want wij mensen hebben dat dier de eerste kans al ontnomen door hem op straat te bonjouren of ze naar het asiel te brengen..

Diaz

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-12 23:43

Wij hebben een lange tijd terug ooit met gezin een kat uit het asiel willen halen.. kregen we toen mooi niet mee.. teveel kids.. (4 toen nog maar)

Nou, de kat die er dus als kitten inplaats van asielkat is gekomen zit er al 15 jaar! prinsheerlijk! _/-\o_

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-03-12 00:39

Over honden uit Spanje en ander obscure landen kan ik beter maar niks zeggen :x.

Amaris

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-03-12 09:20

@Diaz. Er zijn ook asielkittens.
@Lovely. Nee doe maar niet.

Diaz

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-03-12 10:03

Amaris schreef:
@Diaz. Er zijn ook asielkittens.

Maar als je ze niet meekrijgt heeft dat dus geen zin...

Mar_Nimbus

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-03-12 10:51

ik hoop vandaag dat kuurtje voor lola binnen te krijgen wat het asiel me beloofd had
heb het helaas nog steeds niet ontvangen en ze blijft maar niesen

Mayflower_

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-03-12 10:57

Ik heb vorige week een konijn uit een opvang geadopteerd, tsja een konijn uit de dierenwinkel is goedkoper, maar nu weet ik zeker dat ze goed is verzorgd. :) Heeft inentingen gehad, veel liefde en goede verzorging. En dat weegt voor mij meer dan een konijn uit de dierenwinkel of van marktplaats. Dan betaal ik er maar ietsje meer voor.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-03-12 11:04

Ons nieuwste asielfrummelke (nouja dikke frummel inmiddels _O- ) heeft oorontsteking :(:) en is op dieet :+ er moet twee kilo af