Mijn hanen worden geslacht!!

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

Miracle_

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-12 17:08

Realistisch blijven? :+ Dus als jouw hond de hele buurt wakker blaft snachts moet ie ook maar naar de slager :j toch?

Orchid

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-12 17:09

Als je in een flatje woont, dan koop je ook geen keffer nee...
Waarmee ik bedoel te zeggen, maai je gras dan wordt het kort, fok je kippen dan krijg je ook hanen. Het feit dat hanen er in overschot zijn is makkelijk te beredeneren als elke kippenhouder maar 1 haan kan hebben niet? Dat is realiteit. En als de TS écht geen idee had van dit feit, en dit écht niet had zien aankomen dan is er in mijn ogen niks mis mee om te vertellen dat dit zo gaat. Ik heb het hierbij niet over de manier waarop en alle blabla en opvoedkundige praat die dit topic rijk is, maar gewoon feitelijk. Los van het feit dat zij zich er nu aan gehecht heeft en het even sneu is.
Laatst bijgewerkt door Orchid op 26-02-12 17:14, in het totaal 2 keer bewerkt

Cayenne
Crazy Bird Lady en onze Berichtenkampioen!

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-12 17:09

Maartje1990 schreef:
Gemeen? Ze moet gewoon realistisch blijven.

Nee, dat "moet" ze helemaal niet. Ze moet uberhaupt helemaal niets. Wie ben jij om dat van haar te verlangen?
TS opent hier een topic omdat ze verdrietig is. Dan is het ontzettend onfatsoenlijk om op deze manier iemand nog eens even extra neer te sabelen. Het had je imo gesiert om een ander topic te openen over je mening en op die manier het gescheiden te houden. Dan was waarschijnlijk niemand erover gevallen.
Nu confronteer je TS met dingen die ze misschien helemaal niet wilt weten. Moet dat er dan nog perse bovenop? en nogmaal, waarom?

TS weet de reden waarom ze geslacht moeten worden. Dat lijkt me hier verder helemaal niet relevant.
Laatst bijgewerkt door Cayenne op 26-02-12 17:11, in het totaal 1 keer bewerkt

Jellebie

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-12 17:10

Miracle_ schreef:
Realistisch blijven? :+ Dus als jouw hond de hele buurt wakker blaft snachts moet ie ook maar naar de slager :j toch?

Als ze er 8 heeft gefokt en die de hele nacht blaffen? Ja dan had ik toch echt stappen ondernomen waardoor die beestjes werden weggehaald!

Urbanus

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-12 17:10

Ik zou niet blij zijn met een slotje, gewoon de bezem erdoorheen.

En Maartje, je bent zelf iemand die ook gauw van slag is door opmerkingen, ik begrijp daarom ook niet waarom je zo'n lelijk tweede gezicht laat zien in dit topic.

Miracle_

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-12 17:11

MaritAriel schreef:
Miracle_ schreef:

Als ze er 8 heeft gefokt en die de hele nacht blaffen? Ja dan had ik toch echt stappen ondernomen waardoor die beestjes werden weggehaald!

Weggehaald ja, naar een nieuw huis neem ik aan..

Ailill

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-12 17:11

MaritAriel schreef:
Ik zie dit niet zo zeer als meer ellende bezorgen, ookal zouden sommige mensen best anders mogen reageren omdat ze het er overduidelijk erg moeilijk mee heeft. Toch denk ik dat het goed is om te laten zien dat de hanen een veel slechter leven hadden kunnen hebben voor de slacht. Deze hanen hebben geluk gehad bij haar en hebben een mooi leven gehad. Het zou fijn zijn als ze nog een huisje zou vinden, maar als dat niet lukt is dat niet anders en moet ze toch proberen het positieve ervan in te zien. En wie weet hoe sommige hanen terecht komen als ze een huisje zoekt. Mensen kunnen zich soms zo anders voor doen....

100% mee eens, ik ben ook van mening dat die hanen een goed leven hebben en dat laten zien is ook goed (ik zat ook even te denken van goh, ze hebben wel gelijk toen ik bep. reactie's las). Maar blijkbaar ben ik niet de enige die van mening is dat je dit beter op een andere manier duidelijk kunt maken.

Als ik dan lees dat iemand voor de klas wil gaan staan en met zulke opmerkingen blijft komen gaan mijn nekharen overeind staan.

Jellebie

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-12 17:13

Miracle_ schreef:
Weggehaald ja, naar een nieuw huis neem ik aan..

Ja omdat naar honden vraag is, naar hanen niet. Je komt er hooguit 2 kwijt aan een goed huis, en de rest zal bij iemand terecht komen die zich goed voordoet maar eigenlijk hele andere dingen van plan is. Let maar op, ik spreek echt uit ervaring!

Miracle_

Re: Mijn hanen worden geslacht!!

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-12 17:13

Dat geloof ik best, maar dan hoeft dat nog steeds niet op zulke manieren duidelijk gemaakt te worden.

Jellebie

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-12 17:15

Miracle_ schreef:
Dat geloof ik best, maar dan hoeft dat nog steeds niet op zulke manieren duidelijk gemaakt te worden.

Hoeft inderdaad niet, ik zeg het nu alleen omdat ik even wou laten zien dat een hond iets totaal anders is dan een haan qua verkoop.

Mossel

Heel vervelend TS. Ik hoop dat je een huisje voor ze vindt :)
Dat hoop ik ook voor mijn haantjes.
Maar eerlijk is eerlijk, een kip blijft toch vaker als product gezien. Ik ben het met de meeste hier wel eens, al is dit niet het topic om daar over te discussieren. En wellicht had het wat subtieler gebracht kunnen worden.

Ailill

Maartje1990 schreef:
Gemeen? Ze moet gewoon realistisch blijven.

En jij moet een cursus "hoe ga ik begripvol met andere mensen om" gaan volgen. . . ik oordeel niet snel over mensen, maar alsjeblieft lees je reactie's in de topic nog eens terug.

060606

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-12 17:17

MaritAriel schreef:
[naam] schreef:
Rare opmerkingen Maartje1990! Misselijk makend wijf! Beetje nadenken voor je wat zegt.

Je verlaagd je nu zelf net zo ver als haar! Laten we het een beetje vriendelijk houden, dit gaat veels te ver! Eerst zelf nadenken voordat je dat van een ander verwacht!

Toch heb ik er goed over nagedacht voor ik het zei. Ik vind het gewoon echt ziek en misselijk makend. 'wijf' had misschien niet gehoeven ik ken haar natuurlijk niet persoonlijk maar dat krijg je als je je zo opstelt; irritaties.
Laatst bijgewerkt door 060606 op 26-02-12 17:19, in het totaal 1 keer bewerkt

pressent

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-12 17:18

Tjee wat een topic weer..

Maar TS, kan je ze niet gewoon ergens uitzetten in een bos ofzo? Hebben wij ook gedaan toen onze hanen elkaar van de ene op de andere dag niet meer konden luchten of zien.

Amaris

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-12 17:19

@ Maartje1990:
Nu gaat het dan toevallig om haantjes.

Zou je zo'n opmerking ook plaatsen in een topic in In Memoriam mbt een bokster die vertelt dat ze haar paard naar de slacht heeft moeten brengen om wat voor reden dan ook?

Dan roep je toch ook niet: joh geef me even het adres van die slager, lekker paardenbiefstuk jomjom!

Dat DOE je toch gewoon niet. En waarom nu dan wel?

Mossel

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-12 17:19

pressent schreef:

Maar TS, kan je ze niet gewoon ergens uitzetten in een bos ofzo? Hebben wij ook gedaan toen onze hanen elkaar van de ene op de andere dag niet meer konden luchten of zien.

Een diertje aan z,n lot over laten is niet zielig, en slachten wel?

Jellebie

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-12 17:20

Zipporah schreef:
Toch heb ik er goed over nagedacht voor ik het zei. Ik vind het gewoon echt ziek en misselijk makend. 'wijf' had misschien niet gehoeven ik ken haar natuurlijk niet persoonlijk maar dat krijg je als je je zo opstelt; irritaties.

Ik snap het ook wel, maar doe het dan op zijn minst over PB. Je helpt het meisje zelf ook niet op deze manier ;)

Jellebie

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-12 17:21

pressent schreef:

Dan toch echt liever in de pan! Dan zal de lijdens weg een stuk minder zijn! Dat wat ik hier boven lees vind ik echt heel zielig!

pressent

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-12 17:21

Mossel schreef:
pressent schreef:

Een diertje aan z,n lot over laten is niet zielig, en slachten wel?

Het is maar net hoe je het bekijkt, maar bij ons in het bos lopen meer uitgezette kippen die zich prima redden. :j

Orchid

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-12 17:22

pressent schreef:

Ja dan sterven ze fijn een pijnlijke dood door vossen roofvogels en dergelijke. _/-\o_ Kun je beter een bio-industrie kip uitsparen denk ik dan.
En als ze het wel overleven vind ik het ook niet net, zo ga je ook niet met natuur om, das weer een andere discussie.

Jellebie

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-12 17:22

pressent schreef:
Het is maar net hoe je het bekijkt, maar bij ons in het bos lopen meer uitgezette kippen die zich prima redden. :j

Er zullen genoeg kippen zijn die zich niet redden in hun eentje!

Mossel

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-12 17:24

pressent schreef:

Hoe werk je een overschot in de hand!

MelanieB

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-12 17:24

Cayenne schreef:
Maartje1990 schreef:
dat weet ik.... die worden (levend!) in een hakselaar gegooit en leven max. 3 dagen

Wat ben jij ontzettend kinderachtig en sneu bezig zeg.
TS huilt omdat ze haar diertjes gaat verliezen. Of dat nou kippen, paarden of voor mijn part een Japanse huismier is. Het gaat om haar gevoel.
Je weet dat je eerste opmerking hier al niet lekker viel, en dan vooral doorgaan? Wat ontzettend gemeen.
Valt me echt heel erg van jou tegen. Ik krijg gewoon last van plaatsvervangende schaamte.

TS, heel veel sterkte.

Helemaal mee eens...
Asociaal hoe sommige reageren, hou eens op mensen bah, moet je nou echt iemands verdriet nóg groter maken???
Zullen we ook ff als jouw paard bijv doodgaat gelijk over slacht en consumptie beginnen, vind het gewoon sneu dat sommige zo reageren :n

Had van sommige écht niet verwacht dat ze hun niveau zó zouden verlagen..
Laatst bijgewerkt door MelanieB op 26-02-12 17:29, in het totaal 1 keer bewerkt

Orchid

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-12 17:26

Helemaal mee eens...
Asociaal hoe sommige reageren, zij heeft die dieren toch niet gefokt, hou eens op mensen bah.
Zullen we ook ff als jouw paard bijv doodgaat gelijk over slacht en consumptie beginnen, vind het gewoon sneu dat sommige zo reageren :n

Had van sommige écht niet verwacht dat ze hun niveau zó zouden verlagen..[/quote]

Citaat:
Ik heb ze notabene zelf gefokt!!

quotes zijn een beetje raar, anyway, openingspost zegt genoeg.

Jellebie

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-12 17:27

MelanieB schreef:
Helemaal mee eens...
Asociaal hoe sommige reageren, zij heeft die dieren toch niet gefokt, hou eens op mensen bah.

Had van sommige écht niet verwacht dat ze hun niveau zó zouden verlagen..

Hmmm , gek dat je denkt dat ze ze niet zelf gefokt heeft.... In haar OP staat namelijk wel anders ;)