Gebeten door hond; aangifte/vaccinatie?

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

matharitje

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-12 09:37

Fiffill schreef:
Dit heeft echt niks met open minded te maken dat slaat echt helemaal nergens op. :') Wat is nou precies het probleem? Want je herhaald eindeloos hetzelfde (dat het niet de schuld van de hond is) terwijl de rest dat al lang begrepen heeft, dus wat wil je nou horen, want het voegt niks toe om telkens te blijven herhalen :) Ik bedoel het overigens niet vervelend, maar het voegt gewoon echt niks toe en is alleen maar vermoeiend :o

Met andere argumenten.
Om een standpunt duidelijk te maken.
Ik geef mijn mening niet omdat ik wil dat iemand mijn mening lees, maar in dit geval omdat ik wil dat mensen begrijpen en misschien van standpunt veranderen. Of er toch even bij stilstaan. Voor jouw voegt het duidelijk niets toe. Kan anders liggen voor anderen.

Maar bon mij goed als jij alleen de comments wil lezen van diegene die dezelfde mening hebben als u.
Dan moet je ook niets posten op een forum als je dat niet kan verdragen.
Jij hoeft mij niet te zeggen wat ik kan neerschrijven en wat niet, zo lang ik niemand beledig of...
En voor zo ver ik weet, doe ik dat niet.

betadine

Re: Gebeten door hond; aangifte/vaccinatie?

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-12 09:52

Ik zou in jouw geval wel aangifte doen. Mischien heb je ondertussen besloten om het zo te laten, maar eigenlijk zit de eigenaar van de honden precies te wachten op ongelukken.
Ik zie zelf doodgraag honden en heb er zelf 2, maar als ik die hun zinnetje laat doen dan zouden ze ook best eens gevaarlijk kunnen worden. Een hond zonder consequente baas is een gevaarlijke hond en zeker als dat baasje dan nog eens zo onverantwoordelijk is om zijn honden los te laten lopen.
Ik zou denk ik toch wel hard op die vent geroepen hebben. Dit kan echt niet. 1 van mijn honden durft ook al eens zo overenthousiast zijn, maar in een ander zijn been hangen, en dan zelf niet reageren :n

Dromen

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-12 09:59

Zeker een tetanus injectie halen. Beter 1x te veel dan 1x te laat.
Aangifte ook doen, hoe halen ze het in hun hoofd om zomaar hun honden te laten bijten?

Jis_
BKB 2025 winnaar 2D

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-12 10:27

matharitje schreef:
Fiffill schreef:
Dit heeft echt niks met open minded te maken dat slaat echt helemaal nergens op. :') Wat is nou precies het probleem? Want je herhaald eindeloos hetzelfde (dat het niet de schuld van de hond is) terwijl de rest dat al lang begrepen heeft, dus wat wil je nou horen, want het voegt niks toe om telkens te blijven herhalen :) Ik bedoel het overigens niet vervelend, maar het voegt gewoon echt niks toe en is alleen maar vermoeiend :o

Met andere argumenten.
Ik geef mijn mening niet omdat ik wil dat iemand mijn mening lees, maar in dit geval omdat ik wil dat mensen begrijpen en misschien van standpunt veranderen. Of er toch even bij stilstaan. Voor jouw voegt het duidelijk niets toe. Kan anders liggen voor anderen.

Maar bon mij goed als jij alleen de comments wil lezen van diegene die dezelfde mening hebben als u.
Jij hoeft mij niet te zeggen wat ik kan neerschrijven en wat niet, zo lang ik niemand beledig of...

Je bijt je hier wel erg in vast terwijl Fiffil er gewoon recht op heeft om hier aangifte van te doen, die man moet weten dat hij zijn honden op zijn erf moet houden en dat gebeurd niet als iedereen dat gebijt naar voorbijgangers maar ok vinden want de hond kan er niks aan doen.

matharitje

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-12 11:00

Ik zeg ook niet dat ze geen aangifte mag doen, het gaat hier om het feit dat ze blijkbaar commentaar heeft op het feit dat ik mijn mening uit.
En ik zeg niet dat het verkeerd is dat ze aangifte doet.
Ik zal het niet nog maar eens herhalen waar het mij om gaat zeker.

gohya

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-12 11:06

Idd. tetanus prik halen.ik werd gebeten door een pony,ook opervlakkig en blauw.Moest wel degelijk een tetanus prik [3 x] hebben volgens de H.A.
En zeker aangifte doen!

Fenrir

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-02-12 16:41

matharitje schreef:
Fiffill schreef:

Met andere argumenten.

Maar wat IS dan je standpunt. Je herhaalt namelijk telkens in feite "het is niet de schuld van de hond, maar van de eigenaar/een hond zou niet minderwaardig moeten zijn aan een mens", dat is je standpunt dan neem ik aan? Iets waar iedereen het zo'n beetje al over eens was, en ik al voor jij daar over begon. Ik snap dus niet waar je vandaan haalt dat jij een ander standpunt zou hebben dan ik?
Vandaar dat ik me afvraag waarom je het zo vaak blijft herhalen; iets wat allang duidelijk is hier, heeft toch niet zoveel herhaling nodig. Dan wordt het alleen maar irritant na een tijdje. Men is het erover eens, en toch blijf je herhalen. Vandaar mijn vraag waarom. Want nee, dan voegt het allang niks meer toe aan het topic. Je mag uiteraard je mening geven, en al hadden we niet dezelfde, ook geen probleem. Een mening voegt zeker toe (daar heb ik dan ook geen commentaar op, goed lezen), maar ik vraag me af waarom je er zo op door blijft gaan terwijl je punt a) allang duidelijk is en b) zo'n beetje iedereen is het er mee eens. Een discussie is oké, maar ik krijg de indruk dat je de helft van de posts niet goed leest/begrijpt.

Maar goed, ik voel me ook zo'n zeikerd omdat het zo lang duurt voor het duidelijk is wat ik nu bedoel maar het is misschien wat lastig uitleggen, ik bedoel 't verder ook niet vervelend namelijk.

matharitje

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-12 17:14

Zoals ik ook al zei, reageer ik op post met argumenten.
En ja daar komt de zelfde conclusie uit.
Dat is meestal wel het punt van discusies.
Argumenteren ...
Spijtig dan dat lastig wordt als het op de zelfde conclusie uitkomt.
Maar ik kan maar beter niet meer antwoorden want nu herhaal ik weer hetzelfde maar met andere redenen als in mn vorige post.
Btw is vrij offtoppic.
Maar bon ik heb het wel begrepen hoor :)

Fenrir

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-02-12 17:20

Ja, maar mijn punt is, is dat er eigenlijk geen discussie (meer) is. Dus dan is het herhalen van die argumenten, eigenlijk onnodig. :) Dat er een discussie was vind ik geen probleem en jouw bijdrage daaraan zeker niet hoor! :)

matharitje

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-12 17:21

Er zijn wel argumenten nodig wanneer je mensen het ook eens van een andere kant wil laten bekijken.

matharitje

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-12 17:24

Anders kunnen we beter allemaal antwoordenn met
- ja, doen
- Neen, niet doen

gohya

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-12 17:38

Heel simpel antwoord op je O.P:
aangifte doen en zeker weten een tetanus prik halen.

Fenrir

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-02-12 17:41

matharitje schreef:
Er zijn wel argumenten nodig wanneer je mensen het ook eens van een andere kant wil laten bekijken.

... snap je het nou niet, of wil je het nou niet snappen? Natuurlijk zijn er dan argumenten nodig. Maar als die mensen aan dezelfde kant staan, niet meer. DAT bedoel ik. Lees het maar terug misschien begrijp je het dan, heb geen zin om er eindeloos over door te gaan :+

matharitje

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-12 09:07

Als mensen aan de zelfde kant zouden staat zouden er ook geen tegenargumenten komen. Die waren er dus wel. Dus snap jij het nu niet of wil jij het nu gewoon niet snappen? Blablabla

Fenrir

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-02-12 14:39

Maar die tegenargumenten waren er dan ook niet (meer). :') Dus ja, ik snap het, maar dat is dus helemaal niet van toepassing en DAT is dus wat ik telkens probeer te zeggen. :) Maar kennelijk komt het toch niet aan, dus ik stop d'r mee want heb geen zin om er zolang over door te moeten gaan, alleen maar vervelend ;)

Fenrir

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-04-12 18:03

Even een update, misschien vinden mensen hier het interessant om te weten. Ik ben vandaag gebeld door een hondenbegeleider van de politie, die vanochtend bij de betreffende boerderij is geweest. Er wordt een proces verbaal tegen de man aangemaakt en hij vroeg of ik de foto van mijn been op wilde sturen (politie had me ook gevraagd die te bewaren). Er zijn meerdere meldingen geweest waarvan iemand tot bloedens toe is gebeten (zoals hij het zei "de gaten stonden erin"). Welke hond het is weten ze niet precies ("ze zijn alledrie zwart met wit"), ik weet ook niet wat er uiteindelijk gaat gebeuren dat zullen ze hierna wel gaan beslissen.