[Discussie] Neem jij je hond mee naar een winkel?

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

pleiada

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-12 20:16

Ik vind het nooit zo handig mijn hondjes mee te nemen de winkel in,maar als een ander het doet vind ik dat been probleem..Ik snap niet dat er zoveel mensen vies zijn van honden en dieren in het algemeen..alsof we zelf helemaal vrij zijn van bacteriën,nou dacht het niet en bacteriën zijn overal en daar is niets mis mee..

gohya

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-12 20:17

Ach zo vind iedereen wel iets vies in een supermarkt.Ik vind het zó smerig als er een mens in de winkel loopt met een druipneus! Gadver,hangt er zo'n grote druppel aan de neus,die valt weer op de grond.Moet je uitkijken dat je er niet over uitglijd.

Iris82

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-12 20:17

Bij ons is het eigenlijk heel normaal dat er honden voor de deur van een winkel liggen?

__PSM__

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-12 20:18

Mijn hond gaat wel eens mee, zowiezo naar het restaurant, daar verdwijnt hij onder de tafel, en komt er pas weer onder vandaan als we gaan :j

De dierenwinkel gaat hij naar mee naartoe soms, meestal wacht hij in de auto... Verder, tja op dit moment ga ik wel eens naar een winkel en bind ik met -15 echt niet mijn hond aan een paaltje vast :n Hij mag mooi mee naar binnen....

Wbt ratten, kunnen best schone diertjes zijn, maar als je in de supermarkt je rat kwijt raakt, heb je volgens mij toch een stuk groter probleem dan wanneer je je hond kwijt raakt ;)

pleiada

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-12 20:20

gohya schreef:
Ach zo vind iedereen wel iets vies in een supermarkt.Ik vind het zó smerig als er een mens in de winkel loopt met een druipneus! Gadver,hangt er zo'n grote druppel aan de neus,die valt weer op de grond.Moet je uitkijken dat je er niet over uitglijd.

Ja dat is zo,ik ben niet vies van dieren maar wel van vieze mensen(en dan niet van mensen die naar dieren ruiken)..Dus eigenlijk mogen die dan ook niet in de winkel komen :D

Iris82

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-12 20:21

Ligt er een beetje aan naar wat voor soort restaurant je gaat.
Ik ga graag heel luxe uit eten en daar mag je gewoon echt je hond niet meenemen.

Maar ook wel eens naar een eetcafé oid en daar wordt er nooit moeilijk over gedaan.
Al zou ik het enkel doen voor bijvoorbeeld lunch en niet voor een hele avond zitten.

pleiada schreef:
Ja dat is zo,ik ben niet vies van dieren maar wel van vieze mensen(en dan niet van mensen die naar dieren ruiken)..Dus eigenlijk mogen die dan ook niet in de winkel komen :D

Toch heb je ook van die mensen wiens hele huis naar muffe hond ruikt en waarbij het zelf ook in de kleren zit.
Dat vind ik echt niet fris hoor. :n

gohya

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-12 20:21

quote:Wbt ratten, kunnen best schone diertjes zijn, maar als je in de supermarkt je rat kwijt raakt, heb je volgens mij toch een stuk groter probleem dan wanneer je je hond kwijt raakt.

Whahaha ja daar heb je wel gelijk in.

@pleiada
Ik idem dito.
Vind dieren schoner dan sommige mensen.

Wennii

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-12 20:22

Ik erger me er totaal niet aan als mensen hun hond meenemen, maar die van ons gaan nooit mee. Ze hebben er helemaal niks aan vind ik, aan het bos hebben ze tien keer meer :D. Daar gaan ze trouwens wel mee het restaurantje in, maar daar neemt iedereen de hond mee naar binnen. Staan overal drinkbakken en het 'is' er eigenlijk gewoon een beetje voor.

__PSM__

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-12 20:23

Onze hond gaat altijd mee, zowel naar luxe restaurants als een eetcafe... Wij doen hem daar meer plezier mee, dan met thuis blijven, al kan hij dat ook prima :) Geef hem een watertje :P en hij doet het er de hele avond op :P

_San87_

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-12 20:23

Iris82 schreef:
Ligt er een beetje aan naar wat voor soort restaurant je gaat.
Ik ga graag heel luxe uit eten en daar mag je gewoon echt je hond niet meenemen.

Maar ook wel eens naar een eetcafé oid en daar wordt er nooit moeilijk over gedaan.
Al zou ik het enkel doen voor bijvoorbeeld lunch en niet voor een hele avond zitten.

Ik vind dat honden, op hulphonden na, niet in een restaurant thuishoren :).

karuna
Drukke kabouter

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-12 20:24

Ook in een luxe tent mogen ze vaak mee hoor :j zelfs in restaurants waar ze 7 gangen menu s hebben.kwestie van vooraf vragen en eigenlijk zelden zijn ze verboden.

Een rat ontsnappen in een supermarkt. Ai daar kunnen ze voor gesloten worden als dat gebeurt.

Wat ik smeriger vind is idd vieze kinderhanden die overal aanzitten. Vieze schoenen in het winkelwagentje door het zitje dat daar zit. Brr.

Seraphim

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-12 20:25

Mijn hond gaat altijd gezellig mee lunchen of drankje doen, mits we buiten kunnen zitten. Als we naar een restaurant gaan blijft ze wel thuis :j

__PSM__

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-12 20:25

Ik heb trouwens zelf meer problemen met onopgevoede honden dan opgevoede honden... Probleem is eigenlijk vaak dat het de kleine, makkelijk meeneembare hondjes zijn die overal mee naartoe gaan :j

Idd hond mee naar een restaurant geven wij altijd wel van te voren aan :j

Iris82

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-12 20:27

Niet in de restaurants waar ik kom in ieder geval.
Zou het als gast ook echt niet kunnen waarderen.

gohya

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-12 20:28

quote Een rat ontsnappen in een supermarkt. Ai daar kunnen ze voor gesloten worden als dat gebeurt.

Is dat zo? dus als er een vermoeden bestaat dat er muizen in de winkel zitten moeten ze sluiten?
In een supermarkt hier in Ermelo vond ik zakjes chips waar muizentandjes aan geknaagt hadden.Het waren écht muizen die eraan geknabbelt hadden,ik ken het exact.Ik heb dat zakje afgegeven bij de kassa,nooit iets erover gehoord.Of er nu nog muizen zitten? geen idee.

Kentaro

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-12 20:29

Wat ik erg vind in een restaurant, is wanneer het hondje ook een stoel krijgt en dan lekker van tafel dingen mee zit te eten.....

Iris82

Re: [Discussie] Neem jij je hond mee naar een winkel?

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-12 20:30

OMG. :') Als ik dat ooit mee maak dan loop ik echt weg. :D

karuna
Drukke kabouter

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-12 20:31

Officieel hoort bij dat soort ongedierte de boel tijdelijk gesloten te worden tot het ongedierte is bestreden. Bij muizen zijn ze iets minder vervelend maar bij kakkerlakken of ratten is het dicht tot bestreden ivm overbrenging van ernstige ziektes. Maar vaak wordt daar niet zo strak op gereageert.

Nikka

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-12 20:32

Iris82 schreef:
Niet in de restaurants waar ik kom in ieder geval.
Zou het als gast ook echt niet kunnen waarderen.

Ik kan ze over het algemeen eerder meenemen naar een chique restaurant dan naar een wat gewoner restaurant is mijn ervaring. Maar goed daar zijn ze vaak ook wel bepaalde wensen gewend. Wel geven ze aan dat het dier niet tot last moet zijn en dat is logisch.

Seraphim

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-12 20:34

Kentaro schreef:
Wat ik erg vind in een restaurant, is wanneer het hondje ook een stoel krijgt en dan lekker van tafel dingen mee zit te eten.....

Neeee serieus?? En dat werd toegestaan? Dan zou ik mezelf echt niet in kunnen houden en er wat van zeggen hoor :=

Elevien

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-12 20:34

__PSM__ schreef:
Wbt ratten, kunnen best schone diertjes zijn, maar als je in de supermarkt je rat kwijt raakt, heb je volgens mij toch een stuk groter probleem dan wanneer je je hond kwijt raakt ;)

Even doosje rattengif neerzetten... :D

Nee geintje, ik neem niet voor niks maar één bepaalde rat van mij mee. Is van jongs af aan gewend om rustig op de schouder/in de capuchon te blijven zitten en blijft daar ook net zolang zitten totdat ik haar eraf haal :j En het is ook niet dat ik dan uitgebreid boodschappen ga doen. Vaak is het maar 1 of 2 dingentjes ophalen die ik eerder op de dag vergeten was. Dus binnen 5 minuten sta ik weer buiten.

En mbt tot het sluiten van winkels op verdenking van ongedierte... dat valt best mee. Je wilt niet weten in hoeveel % van de supermarkten muizen in het magazijn lopen. Maar zodra ze zichtbaar over de winkelvoer lopen... dan heb je een probleem :D Maar dat is een andere discussie.

karuna
Drukke kabouter

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-12 20:36

Klopt het moet officieel wel maar gebeurt zelden. De controle daarop is erg slapjes helaas. Als je rat ontsnapt, doet ie dat in de winkel neem ik aan :D .

__PSM__

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-12 20:38

Dat ben ik helemaal met je eens Nikka :)

Elevien, ik snap t wel, en van mij mag t ook gewoon hoor, maar ergens vind ik het net zoiets raars als je hond mee de supermarkt in....

Kentaro

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-12 20:38

Het was wel geen 'chique' restaurant, maar dan nog!! En of het nu was dat de bediening het wel leuk vond of er niets van durfde te zeggen, maar het werd dus gewoon toegestaan!
Ik ben stápel gek op mijn hondjes, maar zou dat écht nooit toelaten!

Hhilde

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-12 20:40

Iris82 schreef:
Bij ons is het eigenlijk heel normaal dat er honden voor de deur van een winkel liggen?

Tot dat 'ie gejat wordt, ja, ieks! Nooit dat ik mijn hond zonder toezicht achterlaat!

Mijn hond gaat mee naar de winkels waar hij in mag, en moet ik naar de supermarkt bijvoorbeeld (daar mogen honden niet in), blijft 'ie lekker thuis.