Wie hebben er een AM'stafford? waarom mensen bang?

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

keona

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-12 10:32

ik moet eerlijk zeggen,en ik weet ook niet hoe het komt.we hebben 6 paarden en pony's.hij weet dat hij goed moet uit kijken ook in de wei.er zijn bij ons 2 veulens geboren 3jr terug een hengstje(dat is die op de foto),daar speelde hij mee erg leuk,afgelopen jaar is er een merrie veulen geboren,hier was hij ook vanaf dag 1 bij.maar om de een of andere reden trekt hij meer naar het hengstje(nu ruin),de rest van de paarden/pony's zijn merries.heb nog even tussen door een hengstje gehad een 3jr en hier speelde hij ook mee sprong hij tegen aan noem maar op.maar bij de merries doet hij dit niet.ik vind dit echt vreemd.ook bij onze schapen is hij erg lief,kijk je moet hem er niet mee alleen laten,maar als je er bij bent gaat hij er niet heen.terwijl de hond van mijn schoonmoeder 2 schapen van ons dood gebeten heeft,dan lette ze weer even niet op kwamen er pas stuk later achter dat hond weg was.dat heeft ons 2 schapen gekost en je zult nooit raden wat het voor hondje is een jackrussel,in deze hondjes vergissen mensen zich vaak.zijn vaak erg pittig.hij heeft zelfs ruzie gemaakt met onze staff,staff liet los maar hij dus niet.
Trennie schreef:
keona schreef:
stafford valt paard aan of anders om :)
dit is zijn maatje,de hond is van af dag 1 bij hem geweest en samen spelen hoort daar ook bij
http://1.media.hyves-static.net/8027645 ... 64560.jpeg

Mooi is dit he? De mijne gaat ook altijd zo voor de paarden zitten en laat zich dan over zijn hele kop kriebelen. Zo komisch om te zien! Ze weten het zo goed.... :P

Trennie

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-12 13:03

probleem met Jack russels en andere kleine hnodjes is vaak dat ze van pup af aan opgetild zijn geweest bij andere honden. Dan denken ze dat ze grdter zijn terwijl dat nit zo is en gedragen ze zich dus ook zo. En het zijn rattenvangers dus jagen en doodmaken snappen ze wel.

Edit: Typo.

keona

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-12 13:09

deze komt uit het asiel,dus weet niet of hij altijd opgetild is geworden,maar de andere jack die ze hebben is dan wel weer super lief.deze hebben ze wel vanaf pup.maar mensen vergissen zich vaker vies in een klein terrier soort,want ze doen zeker niet onder aan de grotere soorten.
Trennie schreef:
probleem met Jack russels en andere kleine hnodjes is vaak dat ze van pup af aan opgetild zijn geweest bij andere honden. Dan denken ze dat ze grdter zijn terwijl dat nit zo is en gedragen ze zich dus ook zo. En het zijn rattenvangers dus jagen en doodmaken snappen ze wel.

Edit: Typo.

Miepie77

Re: Wie hebben er een AM'stafford? waarom mensen bang?

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-12 13:57

Ik ken er een paar en naar mij toe zijn ze heel vriendelijk, maar mijn honden laat ik er absoluut niet bij in de buurt, als mijn honden ruzie met elkaar hebben is er wat gegrom en gedoe en dat was het die honden pakken meteen vast, meestal zonder waarschuwing, mn herder is zelfs door een AS gepakt terwijl mijn Herder aangelijnd naast me liep en de AS ook aan de lijn zat, t zijn ook meestal mensen die ze als afschrikmiddel gebruiken en vaak amper een idee van honden hebben, heel veel trainingspak-met-gouden-ketting-jochies van net 20 die ze als eerste hond hebben, als pup gaat het dan nog wel en tegen de tijd dat ze 1.5 zijn kunnen ze niet meer los of is de hond ineens weg, erg jammer. Onze stalhond is er ook een, superlief naar de mensen op stal, maar honden kunnen niet het terrein op want ze pakt ze onherroepelijk tot grote frustratie van haar baas. Meeste last heb je overigens van de wat grotere kruising met stafford/pittbull/AM bulldog, lijkt wel of het steeds impossanter moet zijn en als die mensen aan komen lopen met hun hond zie je al aan de agressieve manier van lopen en praten dat de opvoeding van de hond waarschijnlijk niet best zal zijn, ik ontwijk ze nu ook gewoon, tenzij ik de hond uit de buurt goed ken en ik weet dat velen in de wijk dit inmiddels doen. tuurlijk jammer voor de mensen die wel hun best doen met hun hond, maar ik ga het risico met mn 3 honden niet meer nemen.

Miepie77

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-12 19:27

kimmie261 schreef:
http://www.youtube.com/watch?v=ywIqJa9z ... e=youtu.be

overigens vind ik staffords super leuke honden...ach hondagressie...zoveel rassen hebben dat,ook de lieve familierassen kunnen aardig hondagressie hebben,om daar nu een am staff of pitbull op af te rekenen...

een kennisje fokte vroeger am staffs,en echt super lieve en leuke honden :j

ja maar niet met zulke grote schade als je hond een verkeerde AS treft, ik neem het risico niet meer

loez

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-12 22:13

Ik heb ook zon guppie van alweer 3 jaar oud. Enorm lieve fijne knuffelhond. Kan alleen niet met andere dieren. Alleen de hond van mijn moeder. Na 2 jaar lang uitvallen en agressief zijn naar andere dieren zit ik in Ospel op cursus en was het direct afgelopen. Elke week cursus nu weer en privetrainingen daar of hierthuis. Het zit er nog een beetje, maar al veel minder en zijn aan het leren honden te negeren. Verder de liefste schoothond die je je maar kunt bedenken. Mensen mogen van mij voortaan denken wat ze willen. De staffs die ik ken springen direct op schoot en willen alleen maar aandacht. Geen greintje agressie!!

keona

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-12 22:56

agressie naar de mens hoort ook zeker niet bij dit ras
loez schreef:
Ik heb ook zon guppie van alweer 3 jaar oud. Enorm lieve fijne knuffelhond. Kan alleen niet met andere dieren. Alleen de hond van mijn moeder. Na 2 jaar lang uitvallen en agressief zijn naar andere dieren zit ik in Ospel op cursus en was het direct afgelopen. Elke week cursus nu weer en privetrainingen daar of hierthuis. Het zit er nog een beetje, maar al veel minder en zijn aan het leren honden te negeren. Verder de liefste schoothond die je je maar kunt bedenken. Mensen mogen van mij voortaan denken wat ze willen. De staffs die ik ken springen direct op schoot en willen alleen maar aandacht. Geen greintje agressie!!

briitje

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-12 12:33

Ik vind een xxl bully super mooi om te zien. Toch even getwijfeld of we een bully wouden aanschaffen. Aangezien de prijs van z'n hond toch al snel 1500 euro bedraagt.. Naast dat hebben we de keus gemaakt het niet te doen.. Want neem aan dat deze honden zwaar zijn doorgefokt en hier zeker gezondsheidsklachten van komen.. Het is niet natuurlijk hoe deze honden er uit zien.. Vraag me echter toch af.. hoe is dit 'ras' ontstaan?? -O-

Iris82

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-12 17:28

Omdat mensen de behoefte hebben om dingen te overdrijven. Zo groot mogelijk, zo klein mogelijk, zo gespierd mogelijk en ga zo maar door. Verstandige keuze om daar vanaf te zien.

kamatz

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-12 07:01

Zelf ben ik er niet benauwd voor, maar als ik met m'n honden loop dan ga ik er toch een blokje voor om.
Maakt niet uit of het dan een AS betreft, ook voor CC, BB, BM, DC, DA etc etc ga ik aan de kant.

Ik ken er ook een aantal wat schatten van honden zijn, een kennis van ons heeft een staf gehad die 15 jaar is geworden, nooit heeft gevochten, maar wel altijd zelf de Sjaak was. Pffff...wat is die hond vaak gegrepen.
Maar over het algemeen gesproken zijn het idd de "bepaalde" types die met dat soort honden lopen. Ik werk zelf in een dierenspeciaalzaak en zie dagelijks dit soort honden. Dat zijn niet de liefhebbers van het ras, maar zoals ik het meestal zeg " pikverlengende " honden :o
Dit soort type mensen zien hun hond als een statussymbool en zijn totaal niet opgevoed.

Helaas is het dus zo dat de goeie het weer moeten bekopen door de slechte en eigenlijk vind ik dat best zonde. De honden krijgen de naam, maar kunnen er vaak niets aan doen.
Ook zie ik dat er heel veel kruisingen als paddestoelen de grond uitschieten en dat komt ze ook niet ten goede.

Dan is het ook nog de taak aan de fokkers en f*ckers. Een goede fokker kijkt naar het welzijn van het dier en zal ook mensen selecteren of die wel geschikt zijn om een pup aan te verkopen. Een f*cker boeit het niet, als ze maar van de pups af zijn. Bij deze f*ckers komt dus het grootste gedeelte tuig wat deze honden als statussymbool zien. Kijk mij......

Ik vind het heel erg sneu dat de honden een slechte reputatie krijgen door zulke mensen, maar toch blijf ik er een blokje voor om lopen.
Mijn honden vind ik daar toch iets te kostbaar voor ;)

dierenfan

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-12 19:42

tja, je kan het jezelf af vragen waarom mensen er bang voor zijn maar dit wist je voor de aanschaf van je hodn als het goed is al dat deze soort rassen nu eenmaal een slecht imago hebben. Daar kan jou ene lieve hond niets aan veranderen en 10 andere lieve ook niet omdat er ook zeker 20 niet lieve rond lopen ;)

Dit is net zoiets als ik mijn x lab mee heb dan kan ik overal lopen zonder dat ik aangesproken wordt. Heb ik mijn boxer bij dan wordt ik 100% zeker meerdere keren aangesproken en moet hij even geknuffeld worden of kijken mensen nog eens extra om. Ook niet altijd handig en komt ook niet altijd uit maar dat effect hebben boxers nu eenmaal. Kan me daar wel druk om maken maar kan er ook voor kiezen hem dan niet mee te nemen naar een evenement of winkelcentrum.

keona

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-12 19:45

dierenfan schreef:
tja, je kan het jezelf af vragen waarom mensen er bang voor zijn maar dit wist je voor de aanschaf van je hodn als het goed is al dat deze soort rassen nu eenmaal een slecht imago hebben. Daar kan jou ene lieve hond niets aan veranderen en 10 andere lieve ook niet omdat er ook zeker 20 niet lieve rond lopen ;)

Dit is net zoiets als ik mijn x lab mee heb dan kan ik overal lopen zonder dat ik aangesproken wordt. Heb ik mijn boxer bij dan wordt ik 100% zeker meerdere keren aangesproken en moet hij even geknuffeld worden of kijken mensen nog eens extra om. Ook niet altijd handig en komt ook niet altijd uit maar dat effect hebben boxers nu eenmaal. Kan me daar wel druk om maken maar kan er ook voor kiezen hem dan niet mee te nemen naar een evenement of winkelcentrum.

wat jij met je boxer hebt heb ik met mijn engelse staff het is ook een clown.maar bij ons in zuid limburg zie je ook veel van zulke honden en vind iedereen ze geweldig

Niene87

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-12 19:55

Wij hebben 2 am staffs! :)
1 van 1 jaar en 1 van 2 jaar

Beide herplaatsers. De jongste zijn we de 4e baasjes van! Zo sneu mensen die ze alleen kopen voor het imago! Echte opvoeding heeft ze niet gehad, maar het gaat nu steeds beter :)
Ze is nu bijna 4 mnd bij ons. Binnenkort naar cursus om daarna behendigheid te gaan doen, ze is altijd super actief.

De andere hebben we nu iets meer dan een jaar in huis we zijn het 3e baasje! Ook gewoon pure imago kwestie! Belachelijk!!!!
Deze is helaas wel veel ziek we weten nog niet wat het is, eerst was het huidproblemen nu blijkt het darmen te zijn dus ander voer (Royal canin sensitive) ook hiermee gaat het nog niet beter het lijkt als of hij veel pijn heeft. Hij krijgt nu pijnstillers en als het niet helpt worden er volgende week röntgen van hem gemaakt.
DA denkt aan iets in rug of heupen.

We hebben honden altijd los en gaat super goed nog nooit mensen gehad die bang zijn of zo op die manier reageren op het ras.
Wel Is Spike (de oudste het mannetje) een keer gegrepen omdat hij doordramde voor spelen met andere hond, die er geen zin in had en dus een keer van zich af beet. Helaas precies in het oor van Spike dus daar moest een stukje af.

Spike en Lizzie (vrouwtje) zijn alle 2 geholpen. Zie profiel voor foto's

LiesxAnne

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-12 19:55

Ook ik heb een amerikaanse staffiord van nu 5 jaar oud. Een echt knuffelkont en onwijs gek op kinderen. Kan met mijn paard samen en ook met de meeste honden. Niet alle honden vind die even leuk en dan vooral de wat grotere honden die dominant op hem afkomen. Voor katten is die bang, helemaal als ze blazen := ook de stofzuiger en strijkplank zijn geen favoriet.

Gelukkig kent iedereen bij ons uit de buurt hem en speelt ie vaak met andere honden uit de buurt.
Mensen die hem niet kennen lopen met een boog om hem heen of tillen hun hondje op :')
Ach, ik neem het ze niet meer kwalijk. Ik weet dat er veel mensen met vooroordelen zijn en dat het bij staffords ook bekend is dat ze minder goed met andere honden samen kunnen.

Onze stafford is ook wel een special beestje. De eerste stafford ter wereld die voor de overheid werkt. Hij heeft zijn examen gedaan voor het Usar ( rampenmteam wat uitgezonden word naar het buitenland zoals Haitie etc ) Geweldig om hem te zien lopen tussen als die herders die eigenlijk altijd voor het speurwerk worden gebruikt. Hij is al vaak op tv geweest samen met mijn vriend.

Voor de mensen die nieuwsgierig zijn hier de link :) Deze was bij het Klokhuis

http://www.youtube.com/watch?v=tt8uyNDoyVU

En nog een filmpje van de training voordat die in de show van Ceasar Milan ging optreden:

http://www.rtvutrecht.nl/nieuws/357811/ ... eraar.html

Ja, zelfs daarvoor is die gevraagd
+:)+

keona

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-12 20:00

cinn87 schreef:
Ook ik heb een amerikaanse staffiord van nu 5 jaar oud. Een echt knuffelkont en onwijs gek op kinderen. Kan met mijn paard samen en ook met de meeste honden. Niet alle honden vind die even leuk en dan vooral de wat grotere honden die dominant op hem afkomen. Voor katten is die bang, helemaal als ze blazen := ook de stofzuiger en strijkplank zijn geen favoriet.

Gelukkig kent iedereen bij ons uit de buurt hem en speelt ie vaak met andere honden uit de buurt.
Mensen die hem niet kennen lopen met een boog om hem heen of tillen hun hondje op :')
Ach, ik neem het ze niet meer kwalijk. Ik weet dat er veel mensen met vooroordelen zijn en dat het bij staffords ook bekend is dat ze minder goed met andere honden samen kunnen.

Onze stafford is ook wel een special beestje. De eerste stafford ter wereld die voor de overheid werkt. Hij heeft zijn examen gedaan voor het Usar ( rampenmteam wat uitgezonden word naar het buitenland zoals Haitie etc ) Geweldig om hem te zien lopen tussen als die herders die eigenlijk altijd voor het speurwerk worden gebruikt. Hij is al vaak op tv geweest samen met mijn vriend.

Voor de mensen die nieuwsgierig zijn hier de link :) Deze was bij het Klokhuis

http://www.youtube.com/watch?v=tt8uyNDoyVU

En nog een filmpje van de training voordat die in de show van Ceasar Milan ging optreden:

http://www.rtvutrecht.nl/nieuws/357811/ ... eraar.html

Ja, zelfs daarvoor is die gevraagd
+:)+

mega cool :P ik wil ook komend jaar graag met mijn staff gaan speuren

LiesxAnne

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-12 20:02

Hoop ook dat de staffords hierdoor in een wat beter licht komen en de mensen inzien dat ze niet allemaal zo zijn ;)
Mijn vriend geeft nog steeds les in het speuren, bij de club waar die begon totdat die examen voor de overheid ging doen., dus als je een keer wil komen kijken/oefenen ;)

Edith: lees dat je in Belgie woont, btje ver weg :')

keona

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-12 20:03

cinn87 schreef:
Hoop ook dat de staffords hierdoor in een wat beter licht komen en de mensen inzien dat ze niet allemaal zo zijn ;)
Mijn vriend geeft nog steeds les in het speuren, bij de club waar die begon totdat die examen voor de overheid ging doen., dus als je een keer wil komen kijken/oefenen ;)

maar jij zult wel beetje ver weg zitten voor mij.maar jullie zijn wel bekend in het speur wereldje en misschien weet je ergens een goede club voor mij in limburg.

LiesxAnne

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-12 20:04

Ik zal is even informeren bij mijn vriend, dan laat ik het je gelijk weten!

keona

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-12 20:05

cinn87 schreef:

Edith: lees dat je in Belgie woont, btje ver weg :')

woon net over de nl grens,ben zelf ook nederlands dus als je iets in limburg weet.waar zit jullie club misschien als ik ooit in de buurt ben dat ik eens kan komen kijken

LiesxAnne

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-12 20:14

Hij geeft meestal les in de omgeving van Amersfoort,Leusden etc. Op de woensdagavond en zondag middag! Je hebt in Belgie ook een goeie groep, de VRH. En voor Limburg heb je de LRB! als je daarmee op google kijkt dan vind je ze wel.

keona

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-12 20:20

cinn87 schreef:
Hij geeft meestal les in de omgeving van Amersfoort,Leusden etc. Op de woensdagavond en zondag middag! Je hebt in Belgie ook een goeie groep, de VRH. En voor Limburg heb je de LRB! als je daarmee op google kijkt dan vind je ze wel.

ik ga zoeken als ik niks vind pb ik je bedankt alvast

xSlvna

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-12 22:08

Ik heb een van 7 jaar nu, gekregen op mijn 7e verjaardag als pup, ik wou geen 'stomme' hond, en mijn broer ook niet _O-

Heb hem met een vriendinnetje 'getraind', ik was 13 en zij 11, hond leerde springen over alle obstakels (hoog), 'drafbalkjes lopen', 'draf' en 'galop', wijken, spaanse stap, op zn achterpoten rond lopen, op zn achter poten springen, voor de slee lopen waar 2/3 man op zaten...
Mijn persoonlijke mini-shet, en hij vond 't ook nog allemaal oke...
Kan op stal mee lopen maar heeft dan wel eens de neiging om achter een weglopend paard aan te rennen en te happen, een keer roepen en ze veranderd van gedachten gelukkig.
Is wel voor derest ontzettend lief met mijn paard, zijn vaak samen in een box als ik bezig ben op stal, loopt er naast als we gaan uitrijden en ligt in een hoek als ik het paard longeer. Met kinderen is hij ontzettend lief maar soms wat té speels, van lachende kinderen kan die wel eens heel blij worden bij iederen piepje wat het kind dan maakt. Super lief voor andere honden, als andere honden voor haar zitten te blaffen en willen aanvallen kijkt ze echt toe van waar ben jij mee bezig, 'vroeger' was ze zelfs heel onderdanig en ging liggen als een andere hond aan kwam.

Heb vaker AM'staffs in handen gehad, vaak in het begin heel grof, agressief, maar een keer laten merken 'Ik ben de baas' en het zijn lieve honden, zelfs als ze je niet goed kennen.

Wel moet ik zeggen dat pitbulls/staffords met incest écht agressief worden na 1 à 2 jaren, en er dan niks meer aan te doen is.

Mijn 'advies' is, als je je een hond wil kopen waar je veel mee kan, die lief voor jou en je gezin en dieren is en ook nog eens kan waken? Stafford! Leer ze als pup veel, vooral onderdanig zijn, maar ook spelen met andere honden en kinderen. Wees altijd streng maar niet té...
Laatst bijgewerkt door xSlvna op 11-11-12 22:14, in het totaal 1 keer bewerkt

NZ92

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-12 22:12

Ik denk dat de honden gewoon een slecht imago hebben! En ik heb hetzelfde met herdershonden, zij hebben vaak een slechte reputatie en ik heb ook heel wat nare verhalen gehoord. Je moet een goede baas voor zulke honden zijn en de rangorde moet overduidelijk bevestigd zijn en ik denk dat voor heel veel mensen zo'n hond niet is weggelegd en tja dan krijg je problemen...

Mijn hond is al een keer aangevallen door een Stafford en ook door een herder, heb er gewoon nare ervaringen mee en mijn hond trouwens ook. Ze hoeft maar een beetje een dominante hond tegen te komen met een dominante uitstraling en dr haren gaan gelijk overeind staan.

amigootje

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-12 00:19

Billy schreef:
Ik ben niet bang voor staffords, want ik weet dat ze heel mensvriendelijk zijn. Ik wil ze alleen niet in de buurt van mijn honden hebben, want hondvriendelijk zijn ze over het algemeen niet, zeker op latere leeftijd niet. Kunnen die beesten niks aan doen, het is de verantwoordelijkheid van de eigenaren om daar fatsoenlijk mee om te gaan. Helaas zijn de meeste staffeigenaren kloojetsvolk van het ergste soort, dus ik neem geen risico.

Ik ook zo, met mij o zo stoere DH reu loop ik om hoor ;)

amyz

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-12 01:01

Vriend van me heeft een Stafford :) Vreselijk lieve hond, echt een schat, zit geen kwaad in. Inmiddels beste vriendinnetje van mijn Spaanse schone en echt waar, die van mij is behoorlijk dominant over de Staff := Maar die vindt het allemaal goed, stelt zich onderdanig op en regelmatig eten ze samen uit dezelfde bak als we op visite zijn :D
Vanavond deelden ze zelfs een kleedje....
http://sphotos-a.ak.fbcdn.net/hphotos-a ... 3563_n.jpg

Moet wel zeggen dat de Stafford enorm goed wordt opgevoed en dat haar baasje bewust bepaalde dingen traint om brokken te voorkomen. Houdt rekening met haar kaakkracht etc, gewoon heel bewust bezig met het type hond dat hij heeft en dat werpt zijn vruchten duidelijk af :)