Achtergelaten Cane Corso gevonden, Update p25: baas gevonden

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

edelgold

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-12 16:32

Hoop dat de hond gauw gevangen wordt .
En dat de zoek actie succes heeft.
Goed dat veel mensen behulpzaam zijn.

De Amerikaanse organisatie heeft veel sponsers
De Dierenbescherming is helaas niet zo vermogend.
Laatst bijgewerkt door edelgold op 24-01-12 16:42, in het totaal 1 keer bewerkt

jolandje

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-12 16:40

meggiemeg, ik ben het met je eens dat die reclame van 144 vreselijk is, bah! kunnen ze dáár nou niks beters voor verzinnen?

TS super dat door jouw toedoen de hond straks gevangen gaat worden, als het puur voor mezelf was zou ik zeggen breng maar, maar ja, ik heb hier nog een hond (en een echtgenoot) lopen :+

Kaspar

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-01-12 16:43

rutting schreef:
snap het ook niet dat 144 er niks aan doet dan is het in amerika wel anders de aspca haalt ze wel weg van de snelweg of proberen de dieren wel te vangen,die reageren heel snel op deze situatie.kan ik niet zeggen van 144 daar zijn ze toch voor,dat mensen dat kunnen doen dieren dumpen schandalig.

Op tv worden dingen vaak mooier voorgedaan dan dat deze in werkelijkheid is. Ik betwijfel of ze in USA zo actief dieren redden als dat ze op tv doen voorkomen.

Als je ook even op de site van 144 leest kun je zien waar deze voor in actie komt.
Logisch dat als je ze belt en met een kluitje het riet word ingestuurd het behoorlijk frustrerend is, dat had ik in dit geval met deze hond ook.
Maar later eens de site van 144 gaan lezen en daar is duidelijk te zien dat dit hun 'vakgebied' niet is. Dat neemt natuurlijk niet weg dat deze je wel goed zouden moeten kunnen doorverwijzen naar een juiste instantie die wel hulp kan bieden. Op het vlak van communicatie hebben de dierenwelzijn organisaties nog een lange weg te gaan, maar dierenwelzijn staat allemaal nog in de kinderschoenen en we mogen allang blij zijn dat dierenwelzijn de laatste jaren een hot item is op de agenda van de politiek en dat er uberhaubt organisaties in het leven zijn geroepen.

suuzepuus

Re: Achtergelaten Mastiff gevonden, Update: zoekactie gestart!

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-12 16:45

144 red een dier toch??

arm beestje... ik hoop dat hij snel gevangen wordt.het gaat winter worden hier zeggen ze....

Kaspar

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-01-12 18:12

Zojuist van een bokker welke in Rockanje woont (en waar ik momenteel veel pb contact mee heb over de hond) gehoord dat zij de hond zojuist weer heeft gezien. Ze heeft direct met het nummer van de coordinator gebeld welke ik haar had doorgeven. Het schijnt dat ze de hond vanaf Oostvoorne tot strand 1e slag Rockanje achterna hebben gezetten maar niet hebben kunnen vangen. Arm dier.

ThessaKeizer

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-12 20:43

Jeetje ik zit net dit topic door te lezen! Wil ook even zeggen dat ik het super vind hoe je hiermee aan de slag bent gegaan! :j
Ik woon op een half uurtje van Rockanje en zou zo in mijn auto springen om te gaan helpen zoeken als ze daar nu niet al druk mee bezig waren! Ik hoop en duim heel hard dat de hond gevonden en gevangen gaat worden! Nog meer hoop ik dat deze hond daarna een super plekje vind om te wonen.
Zo sneu dit soort verhalen ;(

Blacky

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-12 20:45

Ook ik heb net dit topic doorgelezen en jeetje vind het echt super hoe jij dit allemaal in actie hebt gezet! Hopelijk komt het allemaal goed!

amyz

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-12 21:00

Jeetje zeg! Schuwe honden zijn een hel om te pakken te krijgen. Was met Havanna ook zo moeilijk...

Mochten er mensen morgen gaan zoeken, let me know. Spring ik in de auto :) Zijn natuurlijk al een hoop instanties mee bezig dus lijkt me niet direct nodig maar wie weet...
Had het toen ook met Havanna... Dierenambulance ging naar een hoop meldingen, was ze eindelijk ergens gezien... Nota bene op een stuk waar ze maar van 2 kanten af kon, ik was al onderweg... Stond die man; ''ja, ze ging net daar de brug over en ze is niet meer terug gekomen''
*&^%$#^@$#!!! Daar liep dus een vreselijk drukke weg!!! Als ie nou effe iemand had aangeschoten om het andere uiteinde te bewaken had ik haar zó kunnen pakken.. Maar goed. :+

Ts, écht super! Arme beessie. Mag hopen dat hij snel warm en droog binnen zit :)

Enne... Havanna is/was ook enorm schuw, maar ze is zó lief en absoluut meer dan de moeite waard! Dat komt wel goed. Moet net iemand zijn die tijd wil steken in zo'n hond maar ze hebben zeker kans op een warm mandje hoor!

Birdie60

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-12 23:17

goed bezig TS.
ik kan zo boos worden op mensen die dat doen met hun dieren. :(
vastbinden aan een paal {:)-:(

Moosje

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-12 23:26

Kan er geen vangkooi neergezet worden?

sandra3235

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-12 00:04

Kaspar schreef:
Zojuist van een bokker welke in Rockanje woont (en waar ik momenteel veel pb contact mee heb over de hond) gehoord dat zij de hond zojuist weer heeft gezien. Ze heeft direct met het nummer van de coordinator gebeld welke ik haar had doorgeven. Het schijnt dat ze de hond vanaf Oostvoorne tot strand 1e slag Rockanje achterna hebben gezetten maar niet hebben kunnen vangen. Arm dier.

Dat ben Ik dus (zei de gek) :+
Er zit nog een heel verhaal aan vast,ik zag haar dus vanmiddag lopen langs de weg naar de duinen toe,ik had gehoopt dat ik zelf de hond in alle rust kon krijgen,die klopjacht vind ik zelf ook erg sneu,maar ik had onze honden in de auto die de boel afbraken,toen stond ze stil midden op de weg,bleef naar de auto kijken en ging een duinpad in.Toen heb ik gauw onze dogs thuis gebracht,maar erna was ik haar weer kwijt. ;(
Maar wat is ze mager en een blik in haar ogen....ze zwerft dus door heel de buurt,maar komt steeds terug waar ze achter gelaten is,hoezo trouw aan haar baas?Die mogen ze van mij {:)-:( {:)-:(
Hopelijk hebben ze morgen succes en wordt ze gevangen voordat de vorst begint....

Maar ik ga stiekum morgenvroeg toch zelf nog even kijken met eten op zak :o

suuzepuus

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-12 00:14

pfff ik denk nog ff kijken voor ik ga slapen... helaas nog geen goed nieuws....

Liesje89

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-12 00:26

Arme hond! Ik hoop op goed nieuws morgen!!

Babootje

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-12 01:00

sandra3235 schreef:
Kaspar schreef:

Dat ben Ik dus (zei de gek) :+
Er zit nog een heel verhaal aan vast,ik zag haar dus vanmiddag lopen langs de weg naar de duinen toe,ik had gehoopt dat ik zelf de hond in alle rust kon krijgen,die klopjacht vind ik zelf ook erg sneu,maar ik had onze honden in de auto die de boel afbraken,toen stond ze stil midden op de weg,bleef naar de auto kijken en ging een duinpad in.Toen heb ik gauw onze dogs thuis gebracht,maar erna was ik haar weer kwijt. ;(
Maar wat is ze mager en een blik in haar ogen....ze zwerft dus door heel de buurt,maar komt steeds terug waar ze achter gelaten is,hoezo trouw aan haar baas?Die mogen ze van mij {:)-:( {:)-:(
Hopelijk hebben ze morgen succes en wordt ze gevangen voordat de vorst begint....

Maar ik ga stiekum morgenvroeg toch zelf nog even kijken met eten op zak :o

Ook ik hoop maar zo dat iemand haar vertrouwen kan winnen...

blokje

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-12 07:57

arme hond. Hoop dat ze snel gevangen wordt.

dakpan

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-12 08:11

[quote="edelgold"

De Amerikaanse organisatie heeft veel sponsers
De Dierenbescherming is helaas niet zo vermogend.[/quote]

volledig offtopic: de dierenbescherming heeft miljoenen op de bank staan!! (vraag maar eens een jaarverslag op)

Ook ik hoop dat de hond snel gevangen kan worden en de kans krijgt om aan te sterken. Het verbaasd mij iedere keer weer wat mensen dieren aandoen.

Traber

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-12 08:36

Arm Diertje,ik hoop dat ze hem te pakken kunnen krijgen.Het wordt kouder,en als hij zo mager is zal die het niet makkelijk krijgen :(:)

friesiszwart

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-12 08:43

Kaspar schreef:
Ik had wat trainingbrokjes in mijn jaszak, die heb ik daar achter gelaten.
Maar dat was niet veel, net 3 kleine handjes dus daar zal de hond weinig aan hebben vrees ik.

In ieder geval toch 3 (kleine) handjes voer, goede inzet voor je actie.

Kentaro

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-12 08:49

Ik volg dit topic met grote bewondering voor o.a. TS en met grote afschuw voor die ()*^%$&&*& die dat arme beest zo hebben durven achter laten!!!
Uiteraard hoop ik iedere keer te lezen dat het dier gevangen is, maar het zou nog zoveel mooier zijn wanneer er iemand is die haar dan in huis zou willen nemen!! Ze heeft nu al zo'n afschuwelijke tijd achter de rug en dan lijkt een asiel me niet erg ideaal :o Het is helaas voor ons geen optie, aangezien 1 van onze honden absoluut niet met andere honden overweg kan ;(
Ik blijf heel hard duimen dat het helemaal goed komt met deze dame!

steinstein

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-12 09:02

Hopelijk wordt ze gauw gevonden.

mirgino

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-12 09:08

het staat bij ons in het streekblad van het AD met foto
wat een mager ding zeg! ;(

Liesje89

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-12 09:17

Ik zou haar dolgraag in huis nemen maarvwe hebben helaas al twee honden..

marleen_usar

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-12 09:20

Afschuwelijk zeg,paarden in de blub komen ze wel voor maar een hond in nood daar komen ze niet voor.Ik hoop dat er snel iets gebeurd voor die arme drommel.Volgende week wordt het een stuk kouder.

jolandje

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-12 09:26

marleen_usar schreef:
Afschuwelijk zeg,paarden in de blub komen ze wel voor maar een hond in nood daar komen ze niet voor.Ik hoop dat er snel iets gebeurd voor die arme drommel.Volgende week wordt het een stuk kouder.

als je het topic goed gelezen hebt weet je dat er behoorlijk wat mensen mee bezig zijn ondertussen

essiesilly

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-12 09:26

Kentaro schreef:
Ik volg dit topic met grote bewondering voor o.a. TS en met grote afschuw voor die ()*^%$&&*& die dat arme beest zo hebben durven achter laten!!!
Uiteraard hoop ik iedere keer te lezen dat het dier gevangen is, maar het zou nog zoveel mooier zijn wanneer er iemand is die haar dan in huis zou willen nemen!! Ze heeft nu al zo'n afschuwelijke tijd achter de rug en dan lijkt een asiel me niet erg ideaal :o Het is helaas voor ons geen optie, aangezien 1 van onze honden absoluut niet met andere honden overweg kan ;(
Ik blijf heel hard duimen dat het helemaal goed komt met deze dame!

Ik heb er vannacht een tijd van wakker gelegen.. Ik zou haar dolgraag opvangen tot ze gereed is om geplaatst te worden (heb al 2 grote honden dus moet wel geplaatst worden) maar ik zit nog wel met een paar dingen... 1. M'n ouders ;) en 2. Geld... Ze zal vast begeleiding bij de DA moeten hebben en ik voer vers vlees
Maar goed nogmaals ik ga er wel over nadenken, in een asiel word zo n beest ook niet gelukkiger