Puppy kopen, maar geen vervoer??!

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

Wilawander

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-12 23:23

o0melis0o schreef:
*Offtopic* er wordt altijd zo leuk zwart/wit gezegd dat als ze niet van een fokker met stamboek komen het maar broodfok is. Weet je wel hoeveel erkende fokkers ook aan broodfok doen! Zijn er genoeg. Alleen wordt daar niet naar gekeken, omdat ze een papiertje hebben en that's it.. en rasfokker is indd zeker geen garantie op het hebben van een lang en gezond leven bij 1 eigenaar zoals hierboven wordt aangegeven.
Het staat en valt gewoon met de mensen die een pup willen aanschaffen en zich niet goed genoeg erin verdiepen en gewoon onwetend zijn of die het niks interesseerd.. Zolang daar niks mee wordt gedaan, zal de broodfok ook nooit ophouden.

Ontopic, Ts ik zou toch even goed nagaan of je er goed aan doet om zomaar een hondje voor jouw moeder uit te kiezen. Ik zou inderdaad de mogelijkheid bieden aan je moeder om mee te gaan en zelf te kijken welke voor haar geschikt is. de Karakters van hondjes uit 1 nest kan zo erg verschillen, op deze manier kan ze wel zelf een beetje kiezen wat ze wilt hebben. Ik snap dat dan de hele verrassing er vanaf is, maar ik denk dat ze het zelf toch ook heel bijzonder zou vinden als ze de kans had om te kijken naar het nestje? Verder ben ik wel erg benieuwd straks als de pup er eenmaal is, laat je dan fotos zien? ben erg benieuwd :D Mag ik vragen op welk ras je oog gevallen is ;)?

Een erkende fokker die papieren aanvraagt hebben in elk geval de honden gestest enz zodat deze aan de eisen voldoen. Wat met twee stamboom honden die papierloze pups niet zo is.

Snap niet wat sommige mensen er tegen hebben dat mensen hier een minderjarige proberen te behoeden voor een fout

DeSa

Re: Puppy kopen, maar geen vervoer??!

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-12 23:32

En ik snap niet waarom mensen er klakeloos vanuit gaan dat een minderjarige er niet goed over nadenkt, of vanachter hun pctje al weten dat er niks getest gaat worden.

TS en ik hebben inmiddels het een en ander besproken. Ik ga met haar mee om bij ze te kijken en ben ook wel een neutraal persoon hierin die niet gelijk verkocht is bij een lief koppie maar verder kijkt. (naar de gezondheid)

MamboBeach

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-12 23:36

Wat fijn DeSa!

Vjestagirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-12 23:37

DeSa schreef:
En ik snap niet waarom mensen er klakeloos vanuit gaan dat een minderjarige er niet goed over nadenkt, of vanachter hun pctje al weten dat er niks getest gaat worden.

TS en ik hebben inmiddels het een en ander besproken. Ik ga met haar mee om bij ze te kijken en ben ook wel een neutraal persoon hierin die niet gelijk verkocht is bij een lief koppie maar verder kijkt. (naar de gezondheid)

Nee, we gaan er niet vanuit dat ze er niet over nadenkt. We zeggen alleen dat zij geen hond voor haar moeder kan kiezen. Dat haar moeder misschien wel voor een hele andere pup uit dat nest zou zijn gegaan als ze de keuze had, en aangezien het haar moeder is die met het dier moet wekren en niet de TS, dat we het een veel beter idee vinden voor iedereen als haar moeder gewoon zelf mag kiezen.

Ik vind het wel helemaal super dat je dit doet voor de TS DeSa!

upendo

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-12 23:53

Meid, waarom open je in vredesnaam een topic op bokt en vraag je niet gewoon vrienden/kennissen/weetikveelwat om hulp?

Dat je dit gezeik krijgt had je van tevoren moeten weten.

Vind het trouwens een nogal risky verjaardagscadeau anyhow, maar veel plezier met de pup uitlaten en schijtruimen alvast he.

liesjecryos

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-12 11:25

Jeetje wat ben ik geschrokken van dit topic!
TS wie neemt er vrij om de pup de komende twee weken hem/haar te helepen thuis te laten voelen en zindelijkheid?
Of is je mams huisvrouw?
Wij verwachten ook een pup maar ik heb een hele maand geen afspraken staan,helemaal niks,nul komma nul.
Waarom omdat (dit weet je als je ervaring hebt met honden) een pup heel intensief is.
Ik snap eigenlijk niet waarom vriendin wel moeders als verrassing mee mag nemen met winkelen maar niet meenemen om pup uit kiezen?

Edit:ik lees nu dat een bokker meegaat om me te kijken :).

geerke

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-12 11:42

DeSa schreef:

er is volgens onderzoek bewezen dat iemand pas met 25 jaar oud gevolg en oorzaak van handelen kan inschatten.....en nu voelen velen zich hier beledigd ;)

upendo

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-12 11:43

geerke schreef:
DeSa schreef:

er is volgens onderzoek bewezen dat iemand pas met 25 jaar oud gevolg en oorzaak van handelen kan inschatten.....en nu voelen velen zich hier beledigd ;)

Prefrontrale cortex he :))

Wilawander

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-12 12:33

geerke schreef:
DeSa schreef:

:D

liesjecryos

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-12 12:50

geerke schreef:
DeSa schreef:

:') gelukkig ben ik al weer 28 jaar :D

Thirty

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-12 12:52

25? Ik word elk jaar opnieuw 18.