o0melis0o schreef:*Offtopic* er wordt altijd zo leuk zwart/wit gezegd dat als ze niet van een fokker met stamboek komen het maar broodfok is. Weet je wel hoeveel erkende fokkers ook aan broodfok doen! Zijn er genoeg. Alleen wordt daar niet naar gekeken, omdat ze een papiertje hebben en that's it.. en rasfokker is indd zeker geen garantie op het hebben van een lang en gezond leven bij 1 eigenaar zoals hierboven wordt aangegeven.
Het staat en valt gewoon met de mensen die een pup willen aanschaffen en zich niet goed genoeg erin verdiepen en gewoon onwetend zijn of die het niks interesseerd.. Zolang daar niks mee wordt gedaan, zal de broodfok ook nooit ophouden.
Ontopic, Ts ik zou toch even goed nagaan of je er goed aan doet om zomaar een hondje voor jouw moeder uit te kiezen. Ik zou inderdaad de mogelijkheid bieden aan je moeder om mee te gaan en zelf te kijken welke voor haar geschikt is. de Karakters van hondjes uit 1 nest kan zo erg verschillen, op deze manier kan ze wel zelf een beetje kiezen wat ze wilt hebben. Ik snap dat dan de hele verrassing er vanaf is, maar ik denk dat ze het zelf toch ook heel bijzonder zou vinden als ze de kans had om te kijken naar het nestje? Verder ben ik wel erg benieuwd straks als de pup er eenmaal is, laat je dan fotos zien? ben erg benieuwdMag ik vragen op welk ras je oog gevallen is
?
Een erkende fokker die papieren aanvraagt hebben in elk geval de honden gestest enz zodat deze aan de eisen voldoen. Wat met twee stamboom honden die papierloze pups niet zo is.
Snap niet wat sommige mensen er tegen hebben dat mensen hier een minderjarige proberen te behoeden voor een fout
Mag ik vragen op welk ras je oog gevallen is
?
.
gelukkig ben ik al weer 28 jaar