kvv, recepten en bestellingen

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

Neej

Re: kvv, recepten en bestellingen

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-12 18:54

Haha dat is wel goed om te weten ja :D Ik doe normaal alles met pin dusja :') Hmm volgende week maar even langshoppen dan :)

cheyentic

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-12 18:55

ik stond er de eerste keer ook van "ehm, dan ga ik even pinnen ben ik zo terug" _O-

MMIDV

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-12 19:01

niet pinnen is wel erg ehhhhhhh 2011 ;)

Jammer dat dierenzaken/supermarkten niet veel meer inspringen op het vers willen voeren aan dieren, zou het een stuk makkelijker maken hahaha
vind ook dat er nog relatief weinig voor katten te krijgen is, sommige dierenzaken hebben wel aardig wat KVV maar dat is allemaal op honden gericht. Ik kom steeds weer op Tinlo uit, dat merk bevalt wel heel goed maar wil meer afwisseling voor de katten

essiesilly

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-01-12 19:07

cheyentic bedankt voor de tip, wist wel dat die daar zat maar had nog nooit op de site gekeken ze hebben echt veel leuke dingen!
vind ik ook marley, gister werd ik ook niet optimaal geadviseerd over de kvv vond ik...

Neej

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-12 19:10

Hmm ja, over het algemeen weet ik het beter dan de verkopende partij :')

Weet je wat het ook is, Duck (en soms Engergique) is wel alom verkrijgbaar hier in de regio. Maargoed, dat heeft heel weinig met vlees te maken :P Ollie heeft het wel een tijdje gekregen, omdat er echt niks anders te krijgen was, maar mooi vind ik het er niet uitzien. Er is hier in het dorp één dierenwinkel die Duck/Energique verkoopt, en eentje die daarnaast ook enkel rolletjes haaksbarf-konijn heeft. Meer is er niet te krijgen, moet er elke keer voor naar Rotterdam en die hebben dan ook alleen maar Carnibest..

essiesilly

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-01-12 19:11

wat raar joh renee! das wel echt kl ote, maar ik moet zeggen dat ik ook heel blij ben dat ik nu op lotgering heb en ze dus thuis komen brengen

MMIDV

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-12 19:13

Discus verkoopt Tinlo, vind ik wel prettig
Zit een winkel vlakbij mijn werk en er zit er 1 vlakbij huis dus dat is ideaal
zou fijn zijn als Discus het assortiment vergroot :)

hmmmm vind eerlijkdierenvoeren.nl prettiger dan Caroba, het assortiment is toch wat groter en zou daar veel meer kunnen en willen bestellen...... maar ja om nou vanuit Rotterdam naar Barneveld te rijden :') waarom zitten zulke zaken nou niet dichterbij ^)

Neej

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-12 19:16

Ik zie net dat de pets place hier ook tinlo zou moeten hebben volgens de site, maar die hebben niet eens een diepvries staan :=

MyWishMax

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-12 19:19

Ik vind het nog een soort lastig hoor. := Smuldier eet ze alles van, Lotgering weigerde ze vorige keer. Maar dat was niet thuis en niet op 'haar' manier gegeven ;) Misschien eet ze het thuis wel, maar om daar meteen hele bestelling voor te plaatsen?

Zelf samenstellen ben ik te chaotisch voor, maar wil wel soms wat erbij geven. Pfffff :D

MMIDV

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-12 19:19

Hier vond ik de pet's place erg tegenvallen (en dat is dan zogenoemd de grootste dierenwinkel van NL). Er stond achterin de winkel in een hoekje een vriezer die nog niet voor een kwart was gevuld :') En dan voornamelijk Carnibest (geloof ik) voor honden....

MyWishMax

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-12 19:20

Ik ben nog nooit in een pet's place winkel geweest... :=

MMIDV

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-12 19:21

Merel, ik heb toen in Dordrecht Lotgering gekocht om te proberen. Gewoon bij iemand aan huis, het is duurder dan bij Lotgering zelf maar ik wilde het eerst proberen alvorens ik een grote bestelling zou plaatsen....
Er waren nog wel wat punten die redelijk in de buurt waren....

MyWishMax

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-12 19:21

Oh, ik ga even kijken, dank je!

essiesilly

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-01-12 19:22

MyWishMax schreef:
Ik vind het nog een soort lastig hoor. := Smuldier eet ze alles van, Lotgering weigerde ze vorige keer. Maar dat was niet thuis en niet op 'haar' manier gegeven ;) Misschien eet ze het thuis wel, maar om daar meteen hele bestelling voor te plaatsen?

Zelf samenstellen ben ik te chaotisch voor, maar wil wel soms wat erbij geven. Pfffff :D

jij woonde toch eerst in waddinxveen?
anders kan je bij mij wel een keer wat ophalen om te proberen van lotgering

MyWishMax

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-12 19:28

:j Ik woon nu 10 minuutjes verder. Als dat zou kunnen? :D

essiesilly

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-01-12 19:29

o ok, nou je kan wat komen halen hoor (ze komen de bestelling denk ik donderdag weer brengen, ben nu ff leeg haha)
o ps nu heb ik besteld; totaal voer met rund
halve krat vis, en halve krat met eend en rund ofzo geloof ik en dan nog barf dingen :P

Emytje

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-12 21:53

Doet die eerlijkdierenvoeren.nl niet aan bezorging? Ik vond hun assortiment er namelijk ook leuk uitzien. :))

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-12 21:58

Jawel, over 2 maanden weer, ze is nu 32 weken zwanger.

MyWishMax

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-12 22:02

Essie en andere die voornamelijk KVV geven, hoevaak per week geef jullie barf dingen dan?

Ik dacht dat ik naast KVV dan zo'n 2 a 3 keer wat barf dingen wilde geven, of is dat teveel? En moet ze op die dagen ook KVV?

Neej

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-12 22:18

MyWishMax schreef:
Essie en andere die voornamelijk KVV geven, hoevaak per week geef jullie barf dingen dan?

Ik dacht dat ik naast KVV dan zo'n 2 a 3 keer wat barf dingen wilde geven, of is dat teveel? En moet ze op die dagen ook KVV?

Ik doe in principe (als ik barfdingesjes in huis heb) zo af en toe, idd 2 keer per week ofzo, barfhapjes geven, en dan hangt het er helemaal van af wat ik heb of dat ik daarnaast op zo'n dag nog kvv geef of niet. Laatst had ik een zalmkop, dat is (zeker voor die van mij) echt een goeie flinke maaltijd, dus dan geef ik daarnaast geen KVV meer. Behalve dan dat ie 'm niet lustte hahahaha dus toen werd het alsnog KVV :P

Soms gaf ik een paar kippennekkies als 'extra' naast z'n maaltijd bv, dan kreeg ie nog wel gewone Carnibest daarnaast :)

MMIDV

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-12 00:01

Bezorgen ze door heel NL dat je weet Yamcha?

essiesilly

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-01-12 01:14

Mwm ik geef dat ook een paar keer per week zo n 3x en dan gewoon KVV erbij, aangezien ze van lotgering heel weinig krijgen.

cheyentic

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-12 08:35

die van mij krijgt eigenlijk nooit zalmkoppen :n
zou ik misschien van het voorjaar kunnen geven, als hij weer buiten kan knabbelen... eten ze dat helemaal op??

Cynthiaaapje

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-12 10:00

Hier ook nog een rauw voeder, onze katten krijgen;
lamskotelet,
rundvlees,
schenkels,
hart/nier,
paardensnijlingen,
kippenruggen,
kippenkarkassen,
eendenekken,
kuikens,
muizen,
hamsters,
ratten en
kwartels

Ze zijn gister begonnen aan hun eerste hamster, muis en kuiken ging er al wel goed in, net als de normale stukken vlees. De hamsters zijn nu half op en bieden we ze vanmiddag weer aan. Maar moeten toch maar een weer KVV ophalen, voor het geval ik eens niet thuis ben en Remon moet overwerken, dan kan iemand anders ze ook voeren, zonder dat ze bijvoorbeeld hamsters moeten gaan villen (oudste is nog aan het leren eten) :P

Lovepaints

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-12 14:34

Ik krijg over 2 weken een 2e/3e hands diepvriezertje (ladenmodel) en wil dan toch wel meer vleesstukken aanschaffen. Ben er alleen nog niet helemaal aan toe. :o
Verder doen ze het erg goed op Degomeat en Smuldier maar wil natuurlijk goedkoper voeren en zo ik begrijp is Barf behalve goed, gezond en lekker ook beter betaalbaar. Nu de gang naar die slachterij nog weten te maken. :j

Ik had het idee dat eerlijkdierenvoeren niet echt goedkoop is, klopt dat?