) maar jullie honden lopen in losloopgebieden wel los maar mogen dus niet naar andere (loslopende) honden toegaan?Ik lees eigenlijk alleen maar dat iedereen niet wil dat andere honden naar andere honden toegaan maar kom op, dat is toch wat honden doen? Als de mijnes losloopt -en dat doet 'ie dus òmdat hij sociaal èn afgericht is- waarom zou hij dan niet vooruit mogen lopen naar een andere loslopende hond toe? Een hond die losloopt is voor mij een teken dat deze sociaal genoeg is om met andere te spelen.
't Kan mij niet boeien of ik die hond dan ken of niet hoor, als ze elkaar nog niet kennen gebeurt dat op dat moment wel he

Enige wat ik niet wil is: - dat mijn loslopende hond op een andere aangelijnde hond afloopt omdat deze waarschijnlijk niet voor niks is aangelijnd
- en dat andere mensen hun honden niet op mijn aangelijnde logé af laten komen... ook omdat deze niet voor niks aangelijnd is (pakt andere reuen, pup, puber of volwassen maakt niet uit). Vaak vraag/roep ik van een afstandje of het een reu of teef is, is het een teef dan maak ik hem los en laat ik ze gewoon doen want dan gaat 't goed.
Maar schoppen zodra er een hond op mij afkomt?
denk het niet. Dan houd ik mijn reu-hatende logé maar even wat steviger bij me en probeer ik de hond weg te sturen maar geen haar op mijn hoofd die er aan denkt om de andere hond een schop te geven, nooit. Tenzij er gevochten wordt.