Werkende en een hond in huis, hoe doen jullie dat?

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

Joyamu

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-12 17:11

Thirty schreef:
Elke hond is een roedeldier. En dus hoort geen enkele hond zolang alleen te zijn.
Zoals ik al zei, sommige honden schikken zich nu eenmaal in hun lot, anderen niet. En die geef ik groot gelijk.

De hele dag tegen 4 muren aankijken en je behoefte niet kunnen doen, geen aanspraak, wat een leven :n
Het is niet voor niets dat je bij de meeste goede fokkers dan geen pup meekrijgt.

Helemaal mee eens. _/-\o_

craiester

Re: Werkende en een hond in huis, hoe doen jullie dat?

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-12 18:00

even een vraagje wat vinden jullie dan van waakhonden, wij hebben een hond gekocht om het terrein te bewaken, (toen hij nog een pup was zat hij van half 5? tot 3 uur alleen, in het begin wat ongelukjes ook niet meer dan normaal) mijn pa werkt lange dagen van half 5 soms half 4 soms iets later tot soms 6 uur of later. mijn stiefmoeder komt soms pas om 8 uur ofzo terug. dus die hond zit ook de hele tijd alleen. hij wordt ook niet elke dag uitgelaten (zit buiten op groot erf) en er komt nog een hond bij in de zomer (ook pup) dus die gaat hetzelfde meemaken. honden zijn inderdaad roedeldieren maar geen watjes, een paar uur alleen is voor de meeste honden ook fijn, rust en zo leren ze dat de baasjes terugkomen.
er zijn sommige die hier zeggen dat als je te weinig tijd hebt dat je maar beter geen hond neemt, dit vind ik wel heel kort door de bocht. als je nu graag een hond wilt en je werkt 6-7 uur per dag kan dat helemaal geen kwaad, als je thuis komt eens goed met hem spelen en het is weer goed, elke hond moet leren dat hij voor bepaalde tijden alleen zit, wel ben ik van mening dat je dit goed moet trainen.

Babsiej

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-12 19:55

Hier had ik mijn moeder die ze elke dag uit kwam laten.
Die is nu verhuist een stuk verderop en niet meer te doen.

Ze zitten nu dus veel meer/langer alleen.

Maandag van half 8 tot half 4, dinsdag tot half 5, en dan ben ik op woensdag en donderdag wel op 13 uur thuis en vrijdag werkt mn vriend thuis..

Ga wel elke dag lang met ze lopen, behalve op dinsdag dan is het te vroeg donker, lopen ze ook wel een uur maar aan de lijn. De rest van de dagen 1-1,5 uur losloopgebied.

Misschien niet ideaal maar heb in het verleden uitlaatservice gehad en dat nooit weer.

Mijn honden zitten samen en niet in een bench overigens.

Collie2008

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-12 23:09

Citaat:
als je nu graag een hond wilt en je werkt 6-7 uur per dag kan dat helemaal geen kwaad,

nee hij zal het vast overleven, maar naast je werk heb je reistijd, familie tijd, was tijd, slaap tijd, eet tijd, etc. De tijd die je echt bewust aan je hond besteed is gewoon minimaal dan

realmagic

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-12 01:41

volgens een hoop mensen hier zou ik dus geen recht hebben op mijn hondje,
want ik werk 36 uur en mijn vriend 40 uur. :7

nu is het zo dat mijn hondje inmiddels al bijna 14 is.
ik tot 1,5 jaar geleden een eigen bedrijf had waar ze dagelijks mee naartoe ging.
ik na een ongeluk en het sluiten van mijn zaak(ong zelfde tijd) een half jaar werkeloos thuis heb gezeten.
toen kreeg mijn hondje natuurlijk volle aandacht.
maar goed met op de bank zitten kan je je rekeningen niet betalen...
dus ik heb een baan gevonden. 4 en een halve dag per week.
het ritme van mijn hondje is nu ong als volgt.
smorgens om half 7 ga ik met hondje naar mijn paard. mest mijn paardje uit enz enz,hond loopt lekker een uurtje te ravotten, om half 8 ben ik weer thuis, pak mijn brood enz en ga naar mijn werk.
om ong 4 uur komt vriendlief weer thuis en laat haar dan uit. al die tijd ligt ze boven op bed (ja ze mag op ons bed!! )
en komt vaak pas na 2 keer roepen naar beneden om mee naar buiten te gaan.
sávonds ga ik nog naar mijn paard en als het goed weer is gaat ze dan weer mee. zo niet blijft ze bij mijn vriend die dan thuis is,gaat hij weg gaat ze zoiezo mee naar het paard.
vervolgens ligt ze s'nachts gezellig tussen ons in of gaat ze in der mandje liggen.
Radio staat altijd aan lichten gaan automatisch in de winter.

ik denk niet dat ze het heel slecht heeft, en zou der voor geen goud willen missen.
mocht de tijd komen dat ze met haar ouderdom geen hele dagen meer alleen kan blijven,dan kan ze evt overdags naar mijn ouders,maar omdat dat erg omrijden is en daardoor ook veel tijd kost, hondjelief liever geen autorijd doen we dat nu niet.
maar mijn hondje wegdoen nee dat nooit. ze zou dood ongelukkig worden. als ik op vakantie gaat, logeerd ze meestal bij mijn ouders,(zei is als pup gekomen toen ik nog thuis woonde)
en toch merken ze aan der dat ze van slag is als ik er niet ben.
lang verhaal maar goed.

Jessix

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-12 01:56

Mijn hond is echt nooit langer als 3 uurtjes alleen geweest en dat is dan ook maar enkele keren voor gekomen. Ik werk veel vanuit huis, neem mijn hond verder overal mee naar toe en als dat echt niet gaat dan is ze bij mijn ouders. Mijn hond maakt samen met mij dagelijks lange wandelingen, er wordt met haar gespeeld, ze gaat mee in de auto, naar de paarden, etc. Elke avond speelt ze nog een half uurtje met haar vriendinnetje uit de buurt. Ik zou op geen enkele andere manier een hond willen houden. Ze is mijn vriendinnetje en ik wil dat ze elke dag een leuke dag heeft.