Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

.
Succes ermee! 
Wilawander schreef:Je reageert op veel goede tips niet. Of wilt dingen niet zien. Geloof dat reageren hier weinig zin heeft. Komt een beetje ondankbaar over als je om tips vraagt.
horsii schreef:weetje wat ik reageer hier niet meer. 2behaalde personen komen echt me strot uit. O wat zullen jullie 2perfect zijn. Nou verre van dat , niemand is perfect. Ga maar lekker samen bek vechten want ik post hier niet meer. Succes met het voortzetten van jullie o zo perfecte gedrag.
.

Wilawander schreef:Er hebben meerdere mensen vragen gesteld over hoe bepaalde dingen zich ontwikkelen enz. Zodat men daar gericht een antwoord op kan geven. Maar wordt totaal geen reactie op gegeven. Niet echt leuk voor mensen die er moeite voor doen. En ik denk dat hier op Bokt meer kennis qua honden zit als menig mens denkt. (bij een aantal).
Er zijn nu meerdere mensen die gezegd heb dat de hond onzeker is maar wordt niks mee gedaan. Wat denk je wat er gebeurt als je een hond die onzeker is castreert?
dierenfan schreef:Wilawander schreef:Er hebben meerdere mensen vragen gesteld over hoe bepaalde dingen zich ontwikkelen enz. Zodat men daar gericht een antwoord op kan geven. Maar wordt totaal geen reactie op gegeven. Niet echt leuk voor mensen die er moeite voor doen. En ik denk dat hier op Bokt meer kennis qua honden zit als menig mens denkt. (bij een aantal).
Er zijn nu meerdere mensen die gezegd heb dat de hond onzeker is maar wordt niks mee gedaan. Wat denk je wat er gebeurt als je een hond die onzeker is castreert?
Hoe kan jij uit een paar berichtjes lezen dat de hond onzeker is?
Kan je enorm veel voorbeelden en foto's van mijn honden laten zien. Dan zal je zo zeggen dat hij volgens jullie enorm dominant is. Echter hij is zo onzeker als wat en benaderd alles met hoge staart en grote houding maar vlucht zodra hij nog maar iets ziet/denkt/ruikt wat hij niet kent.
Oh en een hond die onzeker is en die je laat helpen gebeurd helemaal niets raars mee hoor. Hij wordt reu zonder ballen en blijft onzeker maar gaat dan in elk geval niet de onzekere hond uit hangen die toch zelfverzekerd om de bocht wil komen door zijn hormonen die mee gaan spelen.
Juist door zijn castratie blijft hij dan wel onzeker maar zal hij ook absoluut niet snel ruzie krijgen met andere honden om het feit dat hij nooit ruzie zoekt.
Je moet maar eens een onzekere hond hebben die door hormonen gedreven zich zelfverzekerd wil laten overkomen. Dan krijg je vaak bonje onder de honden.......... nee laat hem maar lekker afwachtend en onzeker zijn.Namelijk onzeker wil totaal niet zeggen dat het gelijk een bange, agressieve, rot hond wordt!
Helaas herkennen heel veel mensen dit niet als zodanig.

horsii schreef:ja door castreren worden ze zo onzeker joh, mijn grote reu is juist dominanter geworden
princesmax schreef:horsii schreef:ja door castreren worden ze zo onzeker joh, mijn grote reu is juist dominanter geworden
hier wil ik toch wel op reageren, ik heb een kruising stafford die erg onzeker/bang is ( ook voor mensen ) ik ben al bij verschillende dierenartsen geweest en die raden mij allemaal ten zeerste af om hem te castreren omdat hij dan waarschijnlijk nog verder in zijn schulp kruipt. ( ivm minder hormonen ) Het liefst had ik hem wel gecastreerd vanwege de stafford die in hem zit maar gelukkig is hij tot nu toe erg goed met andere honden en hij luisterd ontzettend goed en weet dat hij op niemand mag rijden en dat probeert hij dus ook niet meer.
Wilawander schreef:dierenfan schreef:
Hoe kan jij uit een paar berichtjes lezen dat de hond onzeker is?
Kan je enorm veel voorbeelden en foto's van mijn honden laten zien. Dan zal je zo zeggen dat hij volgens jullie enorm dominant is. Echter hij is zo onzeker als wat en benaderd alles met hoge staart en grote houding maar vlucht zodra hij nog maar iets ziet/denkt/ruikt wat hij niet kent.
Oh en een hond die onzeker is en die je laat helpen gebeurd helemaal niets raars mee hoor. Hij wordt reu zonder ballen en blijft onzeker maar gaat dan in elk geval niet de onzekere hond uit hangen die toch zelfverzekerd om de bocht wil komen door zijn hormonen die mee gaan spelen.
Juist door zijn castratie blijft hij dan wel onzeker maar zal hij ook absoluut niet snel ruzie krijgen met andere honden om het feit dat hij nooit ruzie zoekt.
Je moet maar eens een onzekere hond hebben die door hormonen gedreven zich zelfverzekerd wil laten overkomen. Dan krijg je vaak bonje onder de honden.......... nee laat hem maar lekker afwachtend en onzeker zijn.Namelijk onzeker wil totaal niet zeggen dat het gelijk een bange, agressieve, rot hond wordt!
Ik heb zo'n hond en dat is geen probleem. Daarbij is zo vaak dat een hond die dominant eruit ziet juist onzeker is en gedraagt zich zo om niet op te vallen en juist snel een probleem te hebben.Helaas herkennen heel veel mensen dit niet als zodanig.
Juist door zo'n hond te castreren neem je hem dat laatste beetje zelfverzekerheid en blijft een onzeker hondje over.![]()
Waarom ik denk dat TS een onzekere hond heeft? Het rond deze leeftijd problemen hebben met de zindelijkheid, plassen als hij weg gestuurd wordt, het plassen op zijn eigen plek enz. Dat laat hij niet merken door onzeker rond te lopen maar door zijn plassen is dat duidelijk.
Een hond plast niet uit frustratie, dominantie enz. Zo ver denkt een hond niet. Het medische is uitgesloten dus blijft er niet veel over. Het is vaak helemaal niet zo moeilijk.