Vraagje wbt in huis plassen pup van 7 maanden

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

onley

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-12 00:06

dan moet het wel haast onzekerheid zijn als dieniet dominant is waarom zou je hem dan willen casteren?
miscien is het dan toch juist onzekerheid..
mijn mening is een hond hoort niet op de bank thuis alsook niet in bed en ect (maar goed dat is echt ieder zijn keus en mening!)
mischien vind de hond geen rust? angst voor jou?
hoe straf je de hond dan af ? die vraag had ik toch ook al gesteld of niet?

Thirty

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-12 01:22

Ach laat ook maar :+ . Jammer dat de hond onnodig nu al gecastreerd wordt en dat je niet naar advies wil luisteren.

xxrossiexx

Re: Vraagje wbt in huis plassen pup van 7 maanden

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-12 01:41

Ts, snap dat je hem nu al laat casteren. Vind het ook goed van je dat je dat doet. Heb hier 2 ook twee reutjes thuis zitten, en de ene zal eigenlijk geholpen worden omdat hij doordraait van loopje teefjes, Maar is een goede dekker. Als we daarbij de kans hadden gahad lieten we hem ook helpen, maar hij nu al ouder dus dan maar niet.

Ik vind 7 maand aan de jonge kant maar niet te jong.
Plas probleem weet ik niet maar veel succes ermee!

Magrathea

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-12 01:55

Tja sommige mensen laten maar weer eens zien hoe moeilijk het is om de OP goed te lezen :+

Dat je hem castreert lost dit misschien niet op, maar het is op zich een goede zet. Scheelt een hoop hormonen in dat koppie :).
Dat ze aankomen na castratie is een simpel gevolg van dat ze minder druk worden en dus meer beweging nodig hebben. Dus ja, zolang je daarop let zou het goed moeten komen.

Verder: gedragstherapeut lijkt me echt de beste zet, als een hond zijn eigen nest bevuilt moet hij echt zich weer van zichzelf bewust gaan worden als het ware. Is heel moeilijk hoor :) Succes ermee!

horsii

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-01-12 07:10

weetje wat ik reageer hier niet meer. 2behaalde personen komen echt me strot uit. O wat zullen jullie 2perfect zijn. Nou verre van dat , niemand is perfect. Ga maar lekker samen bek vechten want ik post hier niet meer. Succes met het voortzetten van jullie o zo perfecte gedrag.

dierenfan

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-12 08:18

Wilawander schreef:
Je reageert op veel goede tips niet. Of wilt dingen niet zien. Geloof dat reageren hier weinig zin heeft. Komt een beetje ondankbaar over als je om tips vraagt.

Dit zie je werkelijk verkeerd.
TS vraagt om tips. Ze krijgt tips, sommige weerlegt ze en andere wil ze niet proberen en sommige dingen wil ze graag wel doen. Haar goed recht toch?
Als ze alle tips zou moeten proberen die hier gegeven wordt dan draait ze door want de een zegt ballen eraf en de ander erop. En geloof me, erop is al geprobeerd, eraf gaat ze proberen en lukt dat niet dan lukt het niet ze er weer op te zetten :o :D

Hier doe ik het weinig gezien gezien er hier niet veel hondenkennis aanwezig is vind ik!!!! maar vraag ook regelmatig adviezen aan mensen en soms denk ik: Dit is een goed advies dat ik er nooit aan gedacht heb!!! En soms heb ik zoiets: toch maar verder op mijn eigen manier. En dat geeft toch niet? Je vraagt tips en soms (je kent zelf je zelf en je hond het beste) blijkt het op eigen manier toch beter te werken.

Overigens: mijn hond is een x rottweiler. Als pup uit asiel genomen en bewust met 8 maanden gecastreerd. Ergste groei was over (daarom pas met 8 maanden omdat het een grote hond zou worden) heeft ook geen invloed gehad op de groei bij hem (hij is niet doorgeschoten o.i.d.). Maar ik kan wel zeggen dat hij met 3.5 jaar nog steeds met alle honden overweg kan. Of dat nu een dominante volle reu is of een hoogloopse teef overal speelt hij mee. En je kan me geen ongelijk geven als juist rotties en kruisingen daarvan een behoorlijke neiging hebben tot dominant of agressief gedrag tegenover sexe genoten.
Het kan puur toeval zijn maar ik wil het liever niet aan het toeval over laten.

Heb 2 hond agressieve honden gehad die ik daardoor veel beperkingen op heb moeten leggen. Het is geweldig dit nu niet te hebben. Gewoon door het bos te kunnen lopen (liep altijd op de dijk achteraf zodat ze wel los konden mijn agressieve honden) en gewoon met ander ehonden te kunnen laten spelen. NIet meer 10 stel ogen te moeten hebben enz. enz. *\o/*

Bazinga

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-12 11:51

horsii schreef:
weetje wat ik reageer hier niet meer. 2behaalde personen komen echt me strot uit. O wat zullen jullie 2perfect zijn. Nou verre van dat , niemand is perfect. Ga maar lekker samen bek vechten want ik post hier niet meer. Succes met het voortzetten van jullie o zo perfecte gedrag.

Ach het is immers zo dat de beste stuurlui aan wal staan ;) .
Op internet is het makkelijk reageren, lekker anoniem, niemand ziet hoe jouw honden het werkelijk thuis doen.

horsii

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-01-12 11:58

Nee inderdaad, zijn twee keurig opgevoedehonden, die prima luisteren en duidelijk weten op welke plek ze staan.
Ideale gezinshonden die niemand kwaad zullen doen :D

Wilawander

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-12 12:31

Er hebben meerdere mensen vragen gesteld over hoe bepaalde dingen zich ontwikkelen enz. Zodat men daar gericht een antwoord op kan geven. Maar wordt totaal geen reactie op gegeven. Niet echt leuk voor mensen die er moeite voor doen. En ik denk dat hier op Bokt meer kennis qua honden zit als menig mens denkt. (bij een aantal).

Er zijn nu meerdere mensen die gezegd heb dat de hond onzeker is maar wordt niks mee gedaan. Wat denk je wat er gebeurt als je een hond die onzeker is castreert?

horsii

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-01-12 12:34

De hond is niet onzeker.
Niet naar mensen en neit naar honden.
Is haantje de voorste en rent op iedereen af, absoluut niet onzeker.

dierenfan

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-12 13:42

Wilawander schreef:
Er hebben meerdere mensen vragen gesteld over hoe bepaalde dingen zich ontwikkelen enz. Zodat men daar gericht een antwoord op kan geven. Maar wordt totaal geen reactie op gegeven. Niet echt leuk voor mensen die er moeite voor doen. En ik denk dat hier op Bokt meer kennis qua honden zit als menig mens denkt. (bij een aantal).

Er zijn nu meerdere mensen die gezegd heb dat de hond onzeker is maar wordt niks mee gedaan. Wat denk je wat er gebeurt als je een hond die onzeker is castreert?

Hoe kan jij uit een paar berichtjes lezen dat de hond onzeker is?

Kan je enorm veel voorbeelden en foto's van mijn honden laten zien. Dan zal je zo zeggen dat hij volgens jullie enorm dominant is. Echter hij is zo onzeker als wat en benaderd alles met hoge staart en grote houding maar vlucht zodra hij nog maar iets ziet/denkt/ruikt wat hij niet kent.

Oh en een hond die onzeker is en die je laat helpen gebeurd helemaal niets raars mee hoor. Hij wordt reu zonder ballen en blijft onzeker maar gaat dan in elk geval niet de onzekere hond uit hangen die toch zelfverzekerd om de bocht wil komen door zijn hormonen die mee gaan spelen.
Juist door zijn castratie blijft hij dan wel onzeker maar zal hij ook absoluut niet snel ruzie krijgen met andere honden om het feit dat hij nooit ruzie zoekt.
Je moet maar eens een onzekere hond hebben die door hormonen gedreven zich zelfverzekerd wil laten overkomen. Dan krijg je vaak bonje onder de honden.......... nee laat hem maar lekker afwachtend en onzeker zijn.
Namelijk onzeker wil totaal niet zeggen dat het gelijk een bange, agressieve, rot hond wordt!

Wilawander

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-12 16:06

dierenfan schreef:
Wilawander schreef:

Kan je enorm veel voorbeelden en foto's van mijn honden laten zien. Dan zal je zo zeggen dat hij volgens jullie enorm dominant is. Echter hij is zo onzeker als wat en benaderd alles met hoge staart en grote houding maar vlucht zodra hij nog maar iets ziet/denkt/ruikt wat hij niet kent.

Oh en een hond die onzeker is en die je laat helpen gebeurd helemaal niets raars mee hoor. Hij wordt reu zonder ballen en blijft onzeker maar gaat dan in elk geval niet de onzekere hond uit hangen die toch zelfverzekerd om de bocht wil komen door zijn hormonen die mee gaan spelen.
Juist door zijn castratie blijft hij dan wel onzeker maar zal hij ook absoluut niet snel ruzie krijgen met andere honden om het feit dat hij nooit ruzie zoekt.
Je moet maar eens een onzekere hond hebben die door hormonen gedreven zich zelfverzekerd wil laten overkomen. Dan krijg je vaak bonje onder de honden.......... nee laat hem maar lekker afwachtend en onzeker zijn.Namelijk onzeker wil totaal niet zeggen dat het gelijk een bange, agressieve, rot hond wordt!

Ik heb zo'n hond en dat is geen probleem. Daarbij is zo vaak dat een hond die dominant eruit ziet juist onzeker is en gedraagt zich zo om niet op te vallen en juist snel een probleem te hebben. :)* Helaas herkennen heel veel mensen dit niet als zodanig.

Juist door zo'n hond te castreren neem je hem dat laatste beetje zelfverzekerheid en blijft een onzeker hondje over. :n

Waarom ik denk dat TS een onzekere hond heeft? Het rond deze leeftijd problemen hebben met de zindelijkheid, plassen als hij weg gestuurd wordt, het plassen op zijn eigen plek enz. Dat laat hij niet merken door onzeker rond te lopen maar door zijn plassen is dat duidelijk.

Een hond plast niet uit frustratie, dominantie enz. Zo ver denkt een hond niet. Het medische is uitgesloten dus blijft er niet veel over. Het is vaak helemaal niet zo moeilijk.

horsii

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-01-12 16:07

ja door castreren worden ze zo onzeker joh, mijn grote reu is juist dominanter geworden ;)

Wilawander

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-12 16:09

Wat versta jij onder dominantie? die vraag was ook al eerder gesteld!!

Edit: dat kan maar hoe was de hond voor de castratie? we hebben het nu over een al onzekere hond VOOR de castratie.

princesmax

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-12 16:50

horsii schreef:
ja door castreren worden ze zo onzeker joh, mijn grote reu is juist dominanter geworden ;)

hier wil ik toch wel op reageren, ik heb een kruising stafford die erg onzeker/bang is ( ook voor mensen ) ik ben al bij verschillende dierenartsen geweest en die raden mij allemaal ten zeerste af om hem te castreren omdat hij dan waarschijnlijk nog verder in zijn schulp kruipt. ( ivm minder hormonen ) Het liefst had ik hem wel gecastreerd vanwege de stafford die in hem zit maar gelukkig is hij tot nu toe erg goed met andere honden en hij luisterd ontzettend goed en weet dat hij op niemand mag rijden en dat probeert hij dus ook niet meer.

Wilawander

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-12 17:07

princesmax schreef:
horsii schreef:

hier wil ik toch wel op reageren, ik heb een kruising stafford die erg onzeker/bang is ( ook voor mensen ) ik ben al bij verschillende dierenartsen geweest en die raden mij allemaal ten zeerste af om hem te castreren omdat hij dan waarschijnlijk nog verder in zijn schulp kruipt. ( ivm minder hormonen ) Het liefst had ik hem wel gecastreerd vanwege de stafford die in hem zit maar gelukkig is hij tot nu toe erg goed met andere honden en hij luisterd ontzettend goed en weet dat hij op niemand mag rijden en dat probeert hij dus ook niet meer.

Top van jou dierenartsen. gelukkig geen DA die alleen aan het geld denken maar aan het dier. :j

bfsunshine

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-12 17:11

Wilawander schreef:
dierenfan schreef:

Je moet maar eens een onzekere hond hebben die door hormonen gedreven zich zelfverzekerd wil laten overkomen. Dan krijg je vaak bonje onder de honden.......... nee laat hem maar lekker afwachtend en onzeker zijn.Namelijk onzeker wil totaal niet zeggen dat het gelijk een bange, agressieve, rot hond wordt!

Ik heb zo'n hond en dat is geen probleem. Daarbij is zo vaak dat een hond die dominant eruit ziet juist onzeker is en gedraagt zich zo om niet op te vallen en juist snel een probleem te hebben. :)* Helaas herkennen heel veel mensen dit niet als zodanig.

Juist door zo'n hond te castreren neem je hem dat laatste beetje zelfverzekerheid en blijft een onzeker hondje over. :n

Waarom ik denk dat TS een onzekere hond heeft? Het rond deze leeftijd problemen hebben met de zindelijkheid, plassen als hij weg gestuurd wordt, het plassen op zijn eigen plek enz. Dat laat hij niet merken door onzeker rond te lopen maar door zijn plassen is dat duidelijk.

Een hond plast niet uit frustratie, dominantie enz. Zo ver denkt een hond niet. Het medische is uitgesloten dus blijft er niet veel over. Het is vaak helemaal niet zo moeilijk.

Zoals al eerder vermeld is door ts, hij plast niet altijd wanneer hij weggestuurd wordt. Dus kan je er niet vanuit gaan dat hij dat doet omdat hij weggestuurd wordt. Beetje kort door de bocht te denken dat wanneer het een paar keer gebeurt, het dus meteen daardoor komt. Hond plast de hele dag door, en laat ie nou net op dat moment ook gaan plassen, wil niet zeggen dat het komt omdat hij wordt weggestuurd. ;)