sarov schreef:Thirty volgens mij heb je je statement duidelijk gemaakt, je mag doorgaan met je eigen leven!!
En dat bepaal jij?
Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek
Geryon schreef:Anoli schreef:Wie zonder zonde is gooit de eerste steen...
Mensen gaan hier echt ver over de lijn van fatsoen
Niemand maar dan ook niemand weet hier de situatie van de ts, wie ben jij dan om daarover te oordelen?
Lieve ts, blijf hier niet op bokt zitten, maar bij je konijn! Het is jouw keuze om het op deze manier te doen, ik kan vanaf hier niet inzien of het dier onnodig aan het lijden is. Mijn ervaring is dat dieren ook wel rustig kunnen overlijden zonder hulp van mensen.
Heel veel sterkte
Moeten we van de situatie afweten dan? Geen geld is geen dier!
vickylover schreef:als er geen geld voor is houdt het snel op .
niet iedereen heeft er altijd centjes voor om even naar de da te gaan .
onze kat lag toen al op sterven snel naar de da gegaan even een ''spuitje'' 90 euro .
een konijn in het wild doet het ook zonder spuitje
Geryon schreef:vickylover schreef:als er geen geld voor is houdt het snel op .
niet iedereen heeft er altijd centjes voor om even naar de da te gaan .
onze kat lag toen al op sterven snel naar de da gegaan even een ''spuitje'' 90 euro .
een konijn in het wild doet het ook zonder spuitje
Als er geen geld voor is, geef je je konijntje weg aan iemand die er wél het geld aan wilt/kan uitgeven als je van je dier houd! Wat boeit het nou of het 90 euro kost? Je dier is toch veel belangrijker? En wat is dit nou voor vergelijking van konijnen in het wild? Slaat echt nérgens op. Als je een diertje (ook die in het wild) pijn kan besparen, doe je dat toch?
Ragdollcat schreef:Om eerlijk te zijn vind ik 8 jaar een hele leeftijd voor een konijn, want er halen heel veel konijnen niet eens de leeftijd van de 5, er is goed voor gezorgd anders was ie niet eens 8 jaar geworden.
Caira schreef:TS nogmaals, als je in de buurt woont wil ik je wel ophalen om naar de DA te gaan, dan betaal ik ook wel, want een dier zo laten lijden gaat me echt te ver. Kan je moeder het niet voorschieten?
Anoli schreef:Hoe weet jij dat TS geen geld had op het moment dat het konijn er kwam??
Het is zó makkelijk om zwart-wit te denken... er is nog zoveel grijs in het leven hoor...
linnieke schreef:Geen geld= geen dier, is zeer moeilijk als je het dier gekregen hebt van je overleden vader Daar zit zoveel emotie achter. Ik zelf ben 2 jaar geleden ook mijn vader verloren. Dus ik weet wat voor emotie erachter kan zitten. En het is dan echt niet makkelijk om het zomaar weg te doen. Want toen ze het konijn kreeg, was er vast wel geld genoeg. Maar als je vader sterft, zit er financieel er ook al heel anders eruit.
Het dier ligt al op sterven.. Dus al die stompzinnige opmerkingen van geen geld geen dier.. etc. Is toch te laat voor. Een stomme discussie, waar iemand die al zeer veel verdriet heeft eronder lijd..
ShauniBef schreef:-
imaudy schreef:Beetje vreemde reacties hier als je bedenkt dat veel mensen dieren uit de bio industrie eten..
Natuurlijk is het fijn als je een konijn op tijd kunt laten inslapen, maar om TS nou zo aan te vallen is ook niet nodig.
upendo schreef:imaudy schreef:Beetje vreemde reacties hier als je bedenkt dat veel mensen dieren uit de bio industrie eten..
Natuurlijk is het fijn als je een konijn op tijd kunt laten inslapen, maar om TS nou zo aan te vallen is ook niet nodig.
Wat maakt dat nou weer uit?
Besides, ik spaar voor mijn biologische stukkie vlees hoor..
Geryon schreef:Anoli schreef:Hoe weet jij dat TS geen geld had op het moment dat het konijn er kwam??
Het is zó makkelijk om zwart-wit te denken... er is nog zoveel grijs in het leven hoor...
Als je geen geld meer hebt als je je konijn al een paar jaar hebt kan je hem gewoon weggeven hoor.. Is niet zo moeilijk