Chiwawa opgegeten

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Fu_Qi

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-12-11 17:28

.
Laatst bijgewerkt door Fu_Qi op 09-11-24 15:57, in het totaal 1 keer bewerkt

DaisNBenj

Re: Chiwawa opgegeten

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-12-11 17:29

015 die reactie had ik van jou wel verwacht.

roelie74

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-12-11 17:30

ach wat sneu. het zal je maar gebeuren. het verbaast me niet echt. hier is er es eentje geweest die een mol had gevangen en op zat te eten.

Fu_Qi

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-12-11 17:31

.

oOoKellyoOo

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-12-11 17:34

nou zeg weer lekker kort door de bocht heb ook een chi maar niks aan doorgefokt en lekker aan de maat .

Zou het niet een buizert zijn geweest dat mevrouw zich even vergiste in de naam? echt sneu , moet er niet aan denken vreselijk

Lusitano

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-12-11 17:38

Ik vind dat mensen maar vreemd reageren....

EenitraM, natuurlijk maakt het in de kern niet uit welk dier een prooi wordt en wil je waarschijnlijk alleen maar aangeven dat we hypocriet zijn om het zielig te vinden voor een huisdier en niet voor een 'wild' dier. Dat is zo, daar heb je gelijk in.
aan de andere kant zijn je reacties wel volledig ontdaan van enig empatisch vermogen. Dat wekt een hoop irritatie op.

015.... ook jouw reactie is wat kort door de bocht, wat heeft het met het ras of doorgefokt zijn te maken? Het is een vervelende confrontatie met de natuur, waar we allemaal wat ver vanaf staan, maar het ene dier verdient het niet meer dan het andere. Het is alleen pijnlijker omdat het in dit geval een dier is waarvan iemand hield.

Ik zou ook wel even stom staan te kijken als het gebeurde denk ik....Daarna zou ik wel degelijk proberen om achter de reiger aan te gaan....

eridinges

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-12-11 17:39

Haha sorry hoor, lig helemaal dubbel hier.
Vind het voor die vrouw wel heel erg hoor! :(:)

Maare dit is de reden dat ik een echte hond heb gekocht en geen ratje.. :')

Meloen

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-12-11 17:41

Lusitano; mijn inziens heeft het wel enigszins met het ras te maken. Een grotere pup krijgt een reiger niet mee.
Ik neem aan dat hij bijv. geen labradorpup kan tillen.

Fu_Qi

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-12-11 17:43

.

ThreeFingers

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-12-11 17:44

Niet iedereen weet of verwacht dat zoiets zou kunnen gebeuren. Denk dat de meeste mensen niet verwachten dat hun pup door een reiger verslonden word. Ik vind het heel erg sneu voor die vrouw.

Er bestaan overigens ook erg grote roofmeervallen, die instaat zijn om een argeloze zwemmende hond naar beneden te trekken en op te eten!

Utrolig

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-12-11 17:52

Sabinee__ schreef:
Maar als ik googel op internet dat komen er wel meerdere stukken boven dat Reigers niet aanvallen, geen puppy's eten (Reigers kunnen overduidelijk zien dat het GEEN vis is..)

reigers eten ook kikkers hoor!! Tja en als zo pup een beetje raar doet :):)

liesjecryos

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-12-11 17:53

Mindfields schreef:
Mindfields schreef:
Ik vindt de reacties van eenitraM ook erg stuitend...vraag me af of ze het leuk zou vinden als we haar heel hard zouden uitlachen omdat haar paard afgemaakt is, eigen rotschuld, moet je maar geen paard nemen, je weet dat dit kan gebeuren als je een paard neemt dus HAHA wat leuk.....

Omdat eenitraM blijkbaar getemd heeft op dit bericht omdat ik haar persoonlijk aangevallen zou hebben, hierbij nog even ter verduidelijking: Ik vroeg hoe zij het zou vinden als iemand dat tegen haar zou zeggen. Het was dus hypotethisch.

Zo lekker kinderachtig om te gaan temmen omdat zij zich ineens in een hoekje gedreven voelt.
Maar ondertussen welke kwetsende opmerkingen maken :+
Ik vindt je reacties zeer onvolwassen eenitram.

Mandiiy__

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-12-11 17:56

ThreeFingers schreef:
Niet iedereen weet of verwacht dat zoiets zou kunnen gebeuren. Denk dat de meeste mensen niet verwachten dat hun pup door een reiger verslonden word. Ik vind het heel erg sneu voor die vrouw.

Er bestaan overigens ook erg grote roofmeervallen, die instaat zijn om een argeloze zwemmende hond naar beneden te trekken en op te eten!

Ohw getver...maar goed dat die van mij alleen maar over de bodem durft te lopen of te zwemmen waar het niet superdiep is :+

TessaVB

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-12-11 17:57

Wat een rare reacties. Straks loop ik met een golden retriever langs het kanaal en er vliegt een tijger uit het riet en die eet mijn lieve goldie op, das pech hond weg, maar ja, dan had je er maar geen een moeten nemen, want die riettijgers zijn nou eenmaal dol op bruine retrievers.....

Arme mevrouw, en bovenal het verlies voor haar, zal ze ook een hoop geld verloren zijn. :(:)

samoth

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-12-11 17:58

Jammer dat het zoiets gebeurd.

Reigers kunnen kleine konijntjes opeten....

ThreeFingers

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-12-11 17:59

TessaVB schreef:
Wat een rare reacties. Straks loop ik met een golden retriever langs het kanaal en er vliegt een tijger uit het riet en die eet mijn lieve goldie op, das pech hond weg, maar ja, dan had je er maar geen een moeten nemen, want die riettijgers zijn nou eenmaal dol op bruine retrievers.....

Arme mevrouw, en bovenal het verlies voor haar, zal ze ook een hoop geld verloren zijn. :(:)

Ik maak geen geintje hoor, die roofmeervallen bestaan echt!

doemaar

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-12-11 18:09

Ik vind dat er dom gereageerd wordt een hond is toch niet te vergelijken met een vis of rat... Met een vis of rat heb je heel geen binding mee dus zeker minder erg dan je eigen hond... En of dat nouw een kleintje is of een grote :(

Ik vind het verschrikkelijk!! Ik schrok best van dit verhaal ik laat mijn chi ook altijd uit op een wandel pad tussen 2 slootjes waar dus ook reigers zitten :oo nooit gedacht dat die dingen ook hondjes kunnen
pakken ;(

Zou echt ziek worden %) ...

shilady

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-12-11 18:12

Nog een reden om geen chihuahua te kopen :9

Maar even zonder gekigheid ik geloof dit verhaal wel hoor zijn hele kleine pupjes en ik weet ook dat ze niet alleen vis eten die reigers

Fu_Qi

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-12-11 18:16

.

roxiie

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-12-11 18:18

Sneu voor die vrouw en pup.

Maar ergens vind ik het niet eens heel vreemd dat die reiger het pupje aan ziet voor ( wilde) prooi. Een chihuahua is ook net een rat een heeft ook het zelfde formaat en gewicht ( al dan niet lichter.)
Ja aan de ene kant had die vrouw het 'kunnen weten', maar aan de andere kant ga je er niet vanuit dat je pup voor avondeten aangezien zal worden door een ander dier totdat je het een x mee maakt of via via hoort. Een zure les voor deze dame en dat maakt het natuurlijk niet minder pijnlijk :(:)

maura

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-12-11 18:19

Citaat:
Citaat:
Ik vindt de reacties van eenitraM ook erg stuitend...vraag me af of ze het leuk zou vinden als we haar heel hard zouden uitlachen omdat haar paard afgemaakt is, eigen rotschuld, moet je maar geen paard nemen, je weet dat dit kan gebeuren als je een paard neemt dus HAHA wat leuk.....
Omdat eenitraM blijkbaar getemd heeft op dit bericht omdat ik haar persoonlijk aangevallen zou hebben, hierbij nog even ter verduidelijking: Ik vroeg hoe zij het zou vinden als iemand dat tegen haar zou zeggen. Het was dus hypotethisch.

Citaat:
Zo lekker kinderachtig om te gaan temmen omdat zij zich ineens in een hoekje gedreven voelt.
Maar ondertussen welke kwetsende opmerkingen maken :+
Ik vindt je reacties zeer onvolwassen eenitram.

Zoals ik de reacties van EenitraM en anderen (o.a. MelanieB) lees, zouden zij de vrouw in kwestie echt niet uitlachen of nare opmerkingen tegen haar maken. Alleen vindt niet iedereen het even slim om een chihuahua-pup los te laten lopen op een plek waar (water)roofvogels voorkomen. Ik vind het zelf een beetje ver gaan om dat echt dom te noemen, onwetendheid is niet altijd verwijtbaar en kennelijk was het mevrouw haar eerste hondje. En eerlijk gezegd zie ik ook niet wat er kwetsend is aan die opmerkingen, ik geloof niet dat de vergelijking tussen chihuahua's en knaagdieren wel vaker gemaakt wordt, en zelfs liefkozend gebruikt wordt door chihuahua-eigenaren. Het zou een ander verhaal zijn als dit topic was geopend door de vrouw zelf.

Tyrzavm

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-12-11 18:19

vind dat dit topic een hele andere kant op gaat , kan zo'n hondje wat aan doen dat hij zo klein is ?
Het gaat erom dat het enorm schrikken is als je hondje opeens van de grond gevist wordt door een reiger lijkt me .

Nikka

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-12-11 18:22

Ach wat sneu voor die mevrouw. Op zich zijn het niet mijn type hondjes, maar voor oudere mensen wel goed geschikt.
En echt sommige berichten hier: 8)7 . Maar goed van een aantal die dat doen verwondert het me niet. Inlevingsvermogen van een garnaal.

eenitraM

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-12-11 18:30

liljebo schreef:
eenitraM schreef:

En wat vind de TS wel niet!!!

Zij vond het schrikkelijk én lachwekkend!! Lees eens

Waarschijnlijk heb ik beter gelezen dan jij, want de ts vind het nergens lachwekkend. Ze vind het ellendig voor de betreffende vrouw.

Maar dat buiten beschouwing... dus als iemand anders op dergelijke wijze zou reageren is het ok om dat ook maar te doen?
Ik dacht toch van niet...[/quote]

xRomana schreef:
:oo <<--
Ja zo ongeveer was ook mijn eerste reactie. Ik wist niet wat ik zeggen moest vond het verschrikkelijk en lachwekkend tegelijk, zoiets verzin je niet.

Zo zou ik ook gereageerd hebben hoor O:) Schijnbaar meer hier. Het klinkt gewoon als broodje aap. Maar ik weet dat reigers niet alleen mooie beestjes zijn die stekelbaarsjes uit de sloot vissen bij ons, zou het maar zo kunnen dat de pup nu in de maag zit :)

eenitraM

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-12-11 18:33

Franka1986 schreef:
Ik vind dat er dom gereageerd wordt een hond is toch niet te vergelijken met een vis of rat... Met een vis of rat heb je heel geen binding mee dus zeker minder erg dan je eigen hond... En of dat nouw een kleintje is of een grote :(

Ik vind het verschrikkelijk!! Ik schrok best van dit verhaal ik laat mijn chi ook altijd uit op een wandel pad tussen 2 slootjes waar dus ook reigers zitten :oo nooit gedacht dat die dingen ook hondjes kunnen
pakken ;(

Zou echt ziek worden %) ...

Wie zegt dat je geen binding kunt hebben met vissen of ratten? Hier iemand uti de buurt die houdt schildpadden. Heilig zijn ze! Slangen.. :j Ook lievelijk. Alsof het je beste maatjes zijn! Wandelende takken. Ook! Het is maar net waar je voorkeur voor naar uit gaat! Maar houden kun je van alle diersoorten