Ninx schreef:Wilawander schreef:Waarom zou je een hond uit het Buitenland halen terwijl je daar een hoop gevaar loopt een zieke hond te nemen? dan ook nog eens de honden in NL hier aan blootstelt. De laatste jaren komen tekenziektes die normaal alleen in de warmere landen voorkomen hier ook steeds meer voor. Dat heeft ook zeer zeker te maken met de honden die allen naar hier heen komen. Het klinkt allemaal zo goed maar helaas is dat vaak helemaal niet zo en ook nog eens voor zo weinig geld dat testen helemaal niet uit kan. Ik vraag me dan echt af of die honden daadwerkelijk getetst zijn.
Van alle Europese landen heerst er in Nederland de grootste tekendruk. Tot tweemaal zo hoog!!!!
De kans dat mens of dier dus ziek wordt van teken is het grootst in eigen land.
Ik weet dat jij erg negatief bent over buitenlandse honden, maar probeer in je redenatie dan wel zoveel mogelijk 'ware' feiten te gebruiken.
Hoe denk je dat de druk zo hoog komt? Borreliose ja. Babesiose en Ehrlichiose komen wel degelijk uit andere landen. Ja ik ben zeker negatief. Door mijn werk als dierenartsassistente helaas teveel ellende gezien van deze adoptiehonden. Dat zijn voor mij ware feiten. Daarbij is het mijn mening en deze mag net zo goed gezegd worden als die van jou omdat jij voor bent.

Google maar eens op 'base rate fallacy'.
), maar je wilt graag dat wij onze meningen onderbouwen met valide argumenten. Dan vind ik dat je dat zelf ook moet doen en ook moet luisteren naar ónze valide argumenten. De neiging is groot om je vast te klampen aan je mening en daardoor alle tegenargumenten overboord te gooien (google maar eens op 'conformation bias'
ik blijf bezig), maar ik denk dat de kracht van een mening ook wel in de nuance kan liggen.