Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
RamboBink schreef:Kat, muis, kuiken of wat dan ook... Waarom in godsnaam levend voeren? Ook slangen moeten eten, maar er bestaat toch vast wel iets van een vervanging of dergelijke?
En waarom het dier niet eerst een korte, snelle, pijnvrije dood (als het dan toch PERSE nodig is) geven in plaats van smaakvol te gaan zitten genieten hoe bang zo'n dier is en hoeveel pijn die moet hebben?
Ik snap het echt niet.. Als je het niet erg vindt dat een muis of kuiken zo'n dood tegemoet gaat, waarom dan wel een ander dier als een paard of hond?
_San87_ schreef:Als je als slangenbezitter eerst prooidier vast houdt en daarna met je slangen bezig gaat zonder eerst je handen te wassen ben je gewoon dom.
onley schreef:Fiffill schreef:Was er niet iemand in dit topic die levend voer kocht en ze zelf doodsloeg?
ik heb ook geen moeite ermee om mijn dier (voederdier) een vlem te geven voordat ik voer.
Ibbel schreef:Ketaki schreef:het is indd de natuur.
Het is de natuur niet. In de natuur eten roofdieren zélden andere roofdieren. Alleen als er geen ander eten is.
Kijk maar eens naar je eigen huiskat of -hond: een kat eet met smaak een veldmuis, maar laat een spitsmuis liggen - dat zijn nl vleeseters (eten insekten). Idem met mollen: ze worden wel gevangen, maar niet gegeten. Kennelijk smaakt een dier dat vlees eet ook niet zo lekker.
Het is dus bijzonder onnatuurlijk om een roofdier aan een roofdier te voeren. Het voeren van prooidieren (ratten, muizen, kuikens, of zelfs een jong lammetje/geitje, want daar weten pythons in het wild ook nog wel raad mee) is veel normaler. Dáárom hebben wij als mens het er moeilijker mee. Er zit toch nog een beetje instinct in onszelf.
(En ja, een rat eet ook wel eens een hapje vlees, een kip ook wel eens een wormpje - dus is het dieet hooguit omnivoor, maar daar zit kennelijk toch verschil in voor een roofdier)
Ketaki schreef:Ibbel schreef:
Het is de natuur niet. In de natuur eten roofdieren zélden andere roofdieren. Alleen als er geen ander eten is.
Kijk maar eens naar je eigen huiskat of -hond: een kat eet met smaak een veldmuis, maar laat een spitsmuis liggen - dat zijn nl vleeseters (eten insekten). Idem met mollen: ze worden wel gevangen, maar niet gegeten. Kennelijk smaakt een dier dat vlees eet ook niet zo lekker.
Het is dus bijzonder onnatuurlijk om een roofdier aan een roofdier te voeren. Het voeren van prooidieren (ratten, muizen, kuikens, of zelfs een jong lammetje/geitje, want daar weten pythons in het wild ook nog wel raad mee) is veel normaler. Dáárom hebben wij als mens het er moeilijker mee. Er zit toch nog een beetje instinct in onszelf.
(En ja, een rat eet ook wel eens een hapje vlees, een kip ook wel eens een wormpje - dus is het dieet hooguit omnivoor, maar daar zit kennelijk toch verschil in voor een roofdier)
@ ibbel, dat heb ik nooit geweten, waarom eten roofdieren elkaar dan niet?
is daar ooit onderzoek oid naar gedaan?
darwin schreef:Jee als je kijkt hoeveel nesten jonge katten er bij de boeren verzopen worden, dan kan ik dit niet echt dramatisch vinden, zou het alleen niet op internet zetten om tere zieltjes te kwetsen.
JessAndHope schreef:darwin schreef:Jee als je kijkt hoeveel nesten jonge katten er bij de boeren verzopen worden, dan kan ik dit niet echt dramatisch vinden, zou het alleen niet op internet zetten om tere zieltjes te kwetsen.
Iets zegt me dat het jou ook geen zier interesseerd dat die nestjes worden verzopen?
Maar het kan zijn dat ik de toon van je post verkeerd oppak
darwin schreef:JessAndHope schreef:
Iets zegt me dat het jou ook geen zier interesseerd dat die nestjes worden verzopen?
Maar het kan zijn dat ik de toon van je post verkeerd oppak
Laat ik het zo zeggen: ik vind het niet leuk dat het gebeurt, maar aan de andere kant , als niemand het deed dan hadden we denk ik een kattenplaag in nederland, want er lopen zoveel wilde katten rond en dat blijft maar fokken, dus er zal toch iets moeten gebeuren, dus dan vind ik de optie om ze als voer te gebruiken nog niet heel slecht.
Ketaki schreef:Ibbel schreef:
@ ibbel, dat heb ik nooit geweten, waarom eten roofdieren elkaar dan niet?
is daar ooit onderzoek oid naar gedaan?
JessAndHope schreef:darwin schreef:
Laat ik het zo zeggen: ik vind het niet leuk dat het gebeurt, maar aan de andere kant , als niemand het deed dan hadden we denk ik een kattenplaag in nederland, want er lopen zoveel wilde katten rond en dat blijft maar fokken, dus er zal toch iets moeten gebeuren, dus dan vind ik de optie om ze als voer te gebruiken nog niet heel slecht.
Tsja.... als iedereen zijn/haar verantwoordelijkheden zou nemen en de katten zouden laten helpen, was het niet nodig om ze te verzuipen.
Draai ze dan gewoon de nek omOok niet fijn, maar dan is het in 1x over, verzuipen is... (als ik er zo zelf even over nadenk)... eerst nog pure doodsangst doorstaan en een heel HEEL naar einde. (net als verbranden of stikken.... je krijgt het 'gevecht' eerst nog).
Maargoed, back on topic
Fiffill schreef:Was er niet iemand in dit topic die levend voer kocht en ze zelf doodsloeg?
onley schreef:_San87_ schreef:Als je als slangenbezitter eerst prooidier vast houdt en daarna met je slangen bezig gaat zonder eerst je handen te wassen ben je gewoon dom.
daarvoor heeft iedere gemiddelde slangenhouder altijd een flesje handalcohol bij de hand
_San87_ schreef:Als je als slangenbezitter eerst prooidier vast houdt en daarna met je slangen bezig gaat zonder eerst je handen te wassen ben je gewoon dom.
Yamcha schreef:Om een heel simpele reden, ze kunnen er heel ziek van worden.
De varkens in Nederland worden vegetarisch gehouden, als ze hun natuurlijke menu zouden eten, zouden mensen ze niet kunnen eten, daar krijg je Creutzfeldt-Jacob achtige ziektes van.
't Is niet voor niets dat het niet koosjer vlees is.
In_Black schreef:Wat een drukte, terwijl er van deze site excursies worden georganiseerd naar een paardenslachthuis?
woods schreef:het lijkt me in dit geval meer om de zieke geest te gaan dan de kitten an sich. Die vent heeft klaarblijkelijk de gedachtengang gehad dat het "leuk" is om een kitten (levend) te voeren aan een slang. Die gedachtengang mag wat mij betreft best bestraft worden, want als je dit kan bedenken ben je m.i. in staat tot meer gruwelijkheden.
edit: lees net dat hij ook een filmpje op internet heeft gezet waarin hij een kat verdrinkt. Het lijkt dus om meer te gaan.