Britten maken jacht op zieke katkiller

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

SharonIndezz

Re: Britten maken jacht op zieke katkiller

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-12-11 21:28

hoevaak is het voorgekomen dat een reuzeslang (anaconda of retic. bijv.) een mens heeft opgegeten?

ik denk dat dat op een hand te tellen is.. dont shoot me als ik het mis heb ( heb me hier namelijk nooit in verdiept/bezig gehouden).

maargoed, iemand die anaconda's in gevangenschap houdt, zijn echt wel ervaren mensen.. ik bedoel, die zorgen wel dat het terrarium/verblijf goed is afgesloten.. en die kijken wel 10x voor de zekerheid.

Maargoed ontopic.. nogmaals ik vind het walgelijk dat deze vent het zo op internet heeft dúrven plaatsen.. Dit is dus gewoon iemand die het ''stoer'' vind om zijn slang eten te geven.. en kickt blijkbaar op boze reactie's waarbij hij ook nog eens een filmpje plaatste van het verdrinken van een kat. WALGELIJK gewoon...

wel jammer dat de slangenhobby dan wel wéér zo in het nieuws komt, je ziet nl. BIJNA nooit positieve berichten in het nieuws over deze dieren.

zometeen denkt iedereen nog dat alle slangenhouders met grote slangen kittens voeren...

_San87_
BKB 2024 winnaar 2D

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-12-11 21:30

Hoe vaak komt het voor dat men een anaconda als huisdier houdt :+?

Raineri

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-12-11 21:38

In het westen niet, maar in landen waar deze dieren voorkomen is heus wel eens een kind of een kleine volwassenen opgepeuzeld..
Anaconda's die aanvallen is wel iets wat veel voorkomt, ik heb genoeg verhalen gehoord van mensen die eerst knaagdieren vast hielden en vervolgens naar hun slang gingen om het terrarium bijvoorbeeld te verschonen. Gelukkig zijn die personen er allemaal ongedeerd uitgekomen. De slangen over het algemeen niet. Serieuze bedreiging van de mensheid is het niet nee, maar het gebeurd wel.

En of iemand 10x keer kijkt dat mag je nooit zeggen, dat weet jij niet. Toen ik mijn paard net had keek ik ook 10 x keer of ik alles had afgesloten, afgelopen zomer was ik het een keer vergeten en toen had ze 's nachts lopen ravotten. Verschil is dat mijn paard over het algemeen geen mensen eet. Als je jaren met slangen omgaat is er een kans dat mensen het minder nauw gaan nemen, totdat het een keer mis gaat.

Vind ik ook jammer, ik denk dat het opzich best interessante dieren kunnen wezen. Ik zou ze zelf niet willen, ik houd te veel van dieren dood knuffelen! Hoewel... de Anaconda dan als perfect huisdier klinkt...

_San87_
BKB 2024 winnaar 2D

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-12-11 21:56

Als je als slangenbezitter eerst prooidier vast houdt en daarna met je slangen bezig gaat zonder eerst je handen te wassen ben je gewoon dom.

Duhelo

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-12-11 22:11

RamboBink schreef:
Kat, muis, kuiken of wat dan ook... Waarom in godsnaam levend voeren? Ook slangen moeten eten, maar er bestaat toch vast wel iets van een vervanging of dergelijke?

En waarom het dier niet eerst een korte, snelle, pijnvrije dood (als het dan toch PERSE nodig is) geven in plaats van smaakvol te gaan zitten genieten hoe bang zo'n dier is en hoeveel pijn die moet hebben?

Ik snap het echt niet.. Als je het niet erg vindt dat een muis of kuiken zo'n dood tegemoet gaat, waarom dan wel een ander dier als een paard of hond?

Tuurlijk, voer ze vegetarisch :')
Hoe denk je dat dood voer dood geraakt is? allemaal een spuitje gekregen door de dierenarts? of een korte klap gekregen, stuk voor stuk?
of zou er een machine voor bestaan?
Volgens mij worden de meeste diepvriesdieren ofwel ingevroren (jup, levend) ofwel vergast (duurt gemiddeld 10-20 seconden voor ze van de wereld zijn dacht ik?)
en volgens mij is een dier dat goed gepakt wordt door een slang in een fractie van een seconde van de wereld weg, en in een seconde of 10-20 helemaal dood.
wat is er nou humaner?

_San87_ schreef:
Als je als slangenbezitter eerst prooidier vast houdt en daarna met je slangen bezig gaat zonder eerst je handen te wassen ben je gewoon dom.

ik werk vaak met knaagdieren en fretten, en ik moet zeggen dat ik regelmatig vergeet mijn handen te wassen tussen het hanteren van knaagdieren en de fretten (met mooie beten als gevolg :+ )

Fenrir

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-12-11 22:12

Was er niet iemand in dit topic die levend voer kocht en ze zelf doodsloeg?

onley

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-12-11 23:26

_San87_ schreef:
Hoe vaak komt het voor dat men een anaconda als huisdier houdt :+?

vaker in ieder geval dan jij je bedenken kan :+

onley

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-12-11 23:27

Fiffill schreef:

ik heb ook geen moeite ermee om mijn dier (voederdier) een vlem te geven voordat ik voer.

onley

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-12-11 23:28

_San87_ schreef:

daarvoor heeft iedere gemiddelde slangenhouder altijd een flesje handalcohol bij de hand

Raineri

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-12-11 23:31

onley schreef:
Fiffill schreef:

ik heb ook geen moeite ermee om mijn dier (voederdier) een vlem te geven voordat ik voer.

Maar als ik alle opties bekijk, dan zou dat dus het meest dier vriendelijke zijn voor de slang en het voederdier?

Duhelo

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-12-11 23:33

Danique_G schreef:
onley schreef:

Maar als ik alle opties bekijk, dan zou dat dus het meest dier vriendelijke zijn voor de slang en het voederdier?

ja

onley

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-12-11 23:36

indd zo raakt je slang niet beschadigd
ruikt 'vers' en voor het voederdier gaat het op die manier erg snel.

want als je eens wist hoeveel geld gemoeid kan zijn in dit wereldje wil jij liever niet dat je muis of rat je slang aanvreet of doodbijt omdat de eigenaar zo laks was om niet even na te kijken of de slang wel gegeten had of niet..

Ketaki

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-12-11 23:59

Ibbel schreef:
Ketaki schreef:
het is indd de natuur.

Het is de natuur niet. In de natuur eten roofdieren zélden andere roofdieren. Alleen als er geen ander eten is.
Kijk maar eens naar je eigen huiskat of -hond: een kat eet met smaak een veldmuis, maar laat een spitsmuis liggen - dat zijn nl vleeseters (eten insekten). Idem met mollen: ze worden wel gevangen, maar niet gegeten. Kennelijk smaakt een dier dat vlees eet ook niet zo lekker.

Het is dus bijzonder onnatuurlijk om een roofdier aan een roofdier te voeren. Het voeren van prooidieren (ratten, muizen, kuikens, of zelfs een jong lammetje/geitje, want daar weten pythons in het wild ook nog wel raad mee) is veel normaler. Dáárom hebben wij als mens het er moeilijker mee. Er zit toch nog een beetje instinct in onszelf.

(En ja, een rat eet ook wel eens een hapje vlees, een kip ook wel eens een wormpje - dus is het dieet hooguit omnivoor, maar daar zit kennelijk toch verschil in voor een roofdier)

@ ibbel, dat heb ik nooit geweten, waarom eten roofdieren elkaar dan niet?

is daar ooit onderzoek oid naar gedaan?

Jess1989

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-12-11 00:06

Ketaki schreef:
Ibbel schreef:

Het is de natuur niet. In de natuur eten roofdieren zélden andere roofdieren. Alleen als er geen ander eten is.
Kijk maar eens naar je eigen huiskat of -hond: een kat eet met smaak een veldmuis, maar laat een spitsmuis liggen - dat zijn nl vleeseters (eten insekten). Idem met mollen: ze worden wel gevangen, maar niet gegeten. Kennelijk smaakt een dier dat vlees eet ook niet zo lekker.

Het is dus bijzonder onnatuurlijk om een roofdier aan een roofdier te voeren. Het voeren van prooidieren (ratten, muizen, kuikens, of zelfs een jong lammetje/geitje, want daar weten pythons in het wild ook nog wel raad mee) is veel normaler. Dáárom hebben wij als mens het er moeilijker mee. Er zit toch nog een beetje instinct in onszelf.

(En ja, een rat eet ook wel eens een hapje vlees, een kip ook wel eens een wormpje - dus is het dieet hooguit omnivoor, maar daar zit kennelijk toch verschil in voor een roofdier)

Ik heb er de ballen verstand van, maar mijn eerste gok zou zijn: waarom een ander roofdier pakken wat nog een potentieel gevaar is als je ook een prooidier te pakken kan krijgen?

darwin

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-12-11 00:19

Jee als je kijkt hoeveel nesten jonge katten er bij de boeren verzopen worden, dan kan ik dit niet echt dramatisch vinden, zou het alleen niet op internet zetten om tere zieltjes te kwetsen.

Jess1989

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-12-11 00:30

darwin schreef:
Jee als je kijkt hoeveel nesten jonge katten er bij de boeren verzopen worden, dan kan ik dit niet echt dramatisch vinden, zou het alleen niet op internet zetten om tere zieltjes te kwetsen.

Iets zegt me dat het jou ook geen zier interesseerd dat die nestjes worden verzopen?
Maar het kan zijn dat ik de toon van je post verkeerd oppak :)

darwin

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-12-11 00:42

JessAndHope schreef:
darwin schreef:

Iets zegt me dat het jou ook geen zier interesseerd dat die nestjes worden verzopen?

Laat ik het zo zeggen: ik vind het niet leuk dat het gebeurt, maar aan de andere kant , als niemand het deed dan hadden we denk ik een kattenplaag in nederland, want er lopen zoveel wilde katten rond en dat blijft maar fokken, dus er zal toch iets moeten gebeuren, dus dan vind ik de optie om ze als voer te gebruiken nog niet heel slecht.

Jess1989

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-12-11 02:05

darwin schreef:
JessAndHope schreef:

Laat ik het zo zeggen: ik vind het niet leuk dat het gebeurt, maar aan de andere kant , als niemand het deed dan hadden we denk ik een kattenplaag in nederland, want er lopen zoveel wilde katten rond en dat blijft maar fokken, dus er zal toch iets moeten gebeuren, dus dan vind ik de optie om ze als voer te gebruiken nog niet heel slecht.

Tsja.... als iedereen zijn/haar verantwoordelijkheden zou nemen en de katten zouden laten helpen, was het niet nodig om ze te verzuipen.
Draai ze dan gewoon de nek om :n Ook niet fijn, maar dan is het in 1x over, verzuipen is... (als ik er zo zelf even over nadenk)... eerst nog pure doodsangst doorstaan en een heel HEEL naar einde. (net als verbranden of stikken.... je krijgt het 'gevecht' eerst nog).

Maargoed, back on topic

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-12-11 09:06

Ketaki schreef:
Ibbel schreef:

Om een heel simpele reden, ze kunnen er heel ziek van worden.
De varkens in Nederland worden vegetarisch gehouden, als ze hun natuurlijke menu zouden eten, zouden mensen ze niet kunnen eten, daar krijg je Creutzfeldt-Jacob achtige ziektes van.
't Is niet voor niets dat het niet koosjer vlees is.

darwin

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-12-11 11:13

JessAndHope schreef:
darwin schreef:

Tsja.... als iedereen zijn/haar verantwoordelijkheden zou nemen en de katten zouden laten helpen, was het niet nodig om ze te verzuipen.
Draai ze dan gewoon de nek om :n Ook niet fijn, maar dan is het in 1x over, verzuipen is... (als ik er zo zelf even over nadenk)... eerst nog pure doodsangst doorstaan en een heel HEEL naar einde. (net als verbranden of stikken.... je krijgt het 'gevecht' eerst nog).

Maargoed, back on topic

Daar ben ik het ook helemaal mee eens, ik vind het ook zielig, maar je weet gewoon dat het gebeurt.

SharonIndezz

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-12-11 12:17

Fiffill schreef:

als ik toevallig niet aan diepvries prooien kan komen geef ik de prooien inderdaad eerst een hijs voor ik ze voer.

onley schreef:
_San87_ schreef:

daarvoor heeft iedere gemiddelde slangenhouder altijd een flesje handalcohol bij de hand

Inderdaad, ik heb vaak ook een flesje mondwater bij de hand :+

_San87_ schreef:

inderdaad, hoewel ik het één keer vergeten ben, en had toen een flinke boa vrouw om me arm heen hangen.. mn hand was gewoon gekneust :+ dus ik ben meteen genezen, en vergeet dit NOOIT meer.

sanne83

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-12-11 13:17

Ik denk dat het meer met emotionele redenen te maken heeft. Wij vinden katten & honden leuk. In china gaan ze gewoon in de pan. Er zijn genoeg voorbeelden te vinden van roofdieren die andere (kleinere) roofdieren eten.

Ben erg blij dat ik dat filmpje niet gezien heb :j Niets zo schattig als een klein katje :(:)

Yamcha schreef:
Om een heel simpele reden, ze kunnen er heel ziek van worden.
De varkens in Nederland worden vegetarisch gehouden, als ze hun natuurlijke menu zouden eten, zouden mensen ze niet kunnen eten, daar krijg je Creutzfeldt-Jacob achtige ziektes van.
't Is niet voor niets dat het niet koosjer vlees is.

Het gaat daarbij niet om roofdieren. Vooral aasdieren worden niet gegeten om deze reden.
Bij varkens gaat het om iets heel anders, namelijk een parasitaire worminfectie (trichinellose) die gevaarlijk is voor mensen (vooral in warme gebieden). Heeft niets met wel of geen vlees eten te maken.
Creutzfeldt-Jacob achtige ziektes komen dan weer vooral bij Koeien (en schapen) voor en daar wordt van gedacht dat het ontstaat door het eten van koeien door koeien (koeienkannibalisme :D ).

mrs_ed

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-12-11 13:23

het lijkt me in dit geval meer om de zieke geest te gaan dan de kitten an sich. Die vent heeft klaarblijkelijk de gedachtengang gehad dat het "leuk" is om een kitten (levend) te voeren aan een slang. Die gedachtengang mag wat mij betreft best bestraft worden, want als je dit kan bedenken ben je m.i. in staat tot meer gruwelijkheden.

edit: lees net dat hij ook een filmpje op internet heeft gezet waarin hij een kat verdrinkt. Het lijkt dus om meer te gaan.

Jolliegirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-12-11 13:37

In_Black schreef:
Wat een drukte, terwijl er van deze site excursies worden georganiseerd naar een paardenslachthuis? 8)7

Oh god... dit meen je ?
Komop hee.. := Er is een verschil tussen iets leren.. en ergens lol in hebben....
''Educatief doeleinde'' heet zoiets!

Of denk je nou werkelijk dat wij daar staan : Kom we gaan filmen hoe die door z'n kop geknald wordt, laten we kijken welke het hards op de grond klettert!! Camera's bij de hand jongens!! Ohhh wat leuk!!!

*koekkoek*
:roll:
Wat walgelijk.... oke een slang moet eten.. of dit nou een muis of kat is...
Maar komop hey := dit voor je lol op het internet zetten? Ik zie niet wat hier leerzaam aan is :n

picobello

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-12-11 14:14

woods schreef:
het lijkt me in dit geval meer om de zieke geest te gaan dan de kitten an sich. Die vent heeft klaarblijkelijk de gedachtengang gehad dat het "leuk" is om een kitten (levend) te voeren aan een slang. Die gedachtengang mag wat mij betreft best bestraft worden, want als je dit kan bedenken ben je m.i. in staat tot meer gruwelijkheden.

edit: lees net dat hij ook een filmpje op internet heeft gezet waarin hij een kat verdrinkt. Het lijkt dus om meer te gaan.

Inderdaad, als je plezier uit dit soort gruweldaden haalt, ben je misschien ook wel geneigd dit met mensen te doen. Deze meneer lijkt mij erg gevaarlijk.