radeloos over mijn rottweilerpup

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

ukje

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-12-11 19:24

Sjolvir schreef:
Langcara schreef:
Een probleempje: ik zit hier heerlijk comfortabel op de bank, en ze kijken mij aan dat ze naar buiten willen.... en het is zo'n beroerd weer, ik moet helemaal moed verzamelen.......

Hier is dan weer het grappige, dat als mijn hond zijn neus dat buiten de deur steekt je hem ziet denken, gatsiejakkesbahbahbah...
Terwijl hij met liefde de goorste sloot in springt, maar oh oh oh, als het regent!!!! :+
Met sneeuw ben ik dan wel weer tot bevroren tenen veroordeeld, want volgens hem is er geen mooier weer, dan iets wat een pak sneeuw opleverd.

Hoe herkenbaar, mijn hondje zet geen stap met regen zelfs in de tuin is het snel plas doen en hoppa naar binnen, maar als het sneeuwt dan is mevrouw er als de kippen bij. :D

Utrolig

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-12-11 19:26

Sjolvir schreef:
Langcara schreef:
Een probleempje: ik zit hier heerlijk comfortabel op de bank, en ze kijken mij aan dat ze naar buiten willen.... en het is zo'n beroerd weer, ik moet helemaal moed verzamelen.......

Hier is dan weer het grappige, dat als mijn hond zijn neus dat buiten de deur steekt je hem ziet denken, gatsiejakkesbahbahbah...
Terwijl hij met liefde de goorste sloot in springt, maar oh oh oh, als het regent!!!! :+
Met sneeuw ben ik dan wel weer tot bevroren tenen veroordeeld, want volgens hem is er geen mooier weer, dan iets wat een pak sneeuw opleverd.

Ik heb een ridge back, en die denken dat ze smelten met regen. Ze gaat snel plassen en wil dan gelijk terug naar huis. Wat dat betreft ideaal!! Nu is ze ook al 11.5 jaar, dan ben je ook wat gevoeliger met dit weer.

Tancreda4

Re: radeloos over mijn rottweilerpup

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-12-11 21:28

Hele topic gelezen, maar sta er ook wel van te kijken.... er worden tips gevraagd, maar alles wordt aan de kant geschoven. Waarom open je dan een topic? Ik hoop dat dit topic wel je ogen heeft geopend, en je toch naar de DA bent gegaan. Waarom gelijk 600 euro, mischien is het een 'simpel' iets als een blaasontsteking. Toch vind ik het vreemd dat je in eerste instantie dat niet wilt gaan doen, ondanks dat meerdere bokkers deze symptomen verdacht vinden (en zeg nu zelf, als je het zo schrijf jij toch ook??). Dat je niet gelijk 100en euros op kan hoesten, oke, kan gebeuren. Al vind ik dat wel een beetje vreemd, want je weet dat beesten veel geld kunnen kosten als ze ziek worden.... je hebt voor de pup gekozen, dan moet je er ook naar behoren voor zorgen.
Ik hoop van harte dat je toch met de pup naar de DA bent gegaan. Ben benieuwd of je nog een update gaat schriven...

Bazinga

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-12-11 12:27

Aan de andere kant is er ook een hoop mogelijk qua betaling.
Stel dat het duur is, dan kun je met de d.a. om de tafel qua betaling, bv. in termijnen.
Maar goed TS reageert niet meer, lijkt mij geen goed teken |( .

Iris82

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-12-11 12:42

Nou ik heb juist helemaal geen goede ervaring mbt dierenartsen en betalingsregelingen.
Ik heb jaren voor de dierenambulance gewerkt en kwam daarvoor bij verschillende dierenartsen. Ook wel eens met spoedjes waarbij de eigenaar aangaf niet te kunnen betalen en soms konden we gewoon bijna nergens terecht. Ook mijn eigen dierenartsen die hebben allebei een briefje hangen dat betalingsregelingen onder geen enkele voorwaarde mogelijk zijn.

Bazinga

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-12-11 12:19

Oke.
Ik weet van mijn buurvrouw dat ze haar echt geholpen hebben met betalen. Is minima en kater moest door operatie een poes worden en dat kon ze niet betalen. Ze mocht in termijnen betalen en ze hebben zelfs een potje voor haar geopend.
Aan de andere kant kun je ook weer niet bezig blijven als d.a., zeker nu niet in crisistijd....hoe hard het ook is..

Maar goed TS reageert niet meer, krijg het vermoeden dat ze de pup niet heeft laten nakijken, anders had ze wel gereageerd.....

MondyJoker

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-12-11 12:46

Als er al een pup is vraag ik mij nu af. Ik ben de laatste die zal afvragen of iets wel of niet klopt, maar dit is wel heel raar.

TS er vragen nu al meerdere mensen hoe het met de pup gaat !?

Lida3

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-12-11 13:25

Kijk even naar haar berichten, denk dat het hier om een gevalletje aandacht gaat, heeft gisteren wel op andere topics gereageerd. Dus ?

Limanade

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-12-11 16:52

Lida3 schreef:
Kijk even naar haar berichten, denk dat het hier om een gevalletje aandacht gaat, heeft gisteren wel op andere topics gereageerd. Dus ?

ik denk eerder een gevalletje 'ik heb geen geld voor de dierenarts dus ik ga ook niet'
ik walg daarvan :r
heb het zelf ook absoluut niet breed maar mijn hond gaat voor alles!
dan maar een paar weken droog brood vreten

HolyPope

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-12-11 18:40

En zo hoort het ook! of geen hond nemen.

pleiada

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-12-11 19:03

Vind het niet zo netjes dat ts niet meer reageert :n

mika11

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-12-11 19:04

Ik denk dat ze de hond niet meer heeft }>

pleiada

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-12-11 19:08

Eerlijk gezegd hoop ik dat voor de hond..Niet naar de dierenarts willen omdat je bij voorbaat al denkt dat het heel duur wordt en het overwegen om de hond weg te doen omdat hij af en toe zijn plas niet kan ophouden vind ik eigenlijk niet kunnen..Een hond neem je voor zijn leven en daar komt verantwoordelijkheid bij kijken..

Bazinga

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-12-11 19:47

Ach ja pas stond er op marktplaats een advertentie waar ik heel boos om werd.
2 mensen zochten een gratis hond. Ze zijn minima hebben haast geen geld, konden niet voor een hond betalen, etc etc.
Waarop ik denk: Als je in de advertentie al aangeeft dat je haast niet rond kan komen, waarom begin je dan aan een hond??
Is sneu, maar als je het niet kan betalen houd het op! Wat als het beestje ziek wordt? Ga je dan niet naar de D.A. of breng je hem dan naar het asiel omdat je de D.A. niet kan betalen??

Langcara

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-11 21:54

Lid worden van de hondenbescherming. Die kunnen voor jou de kosten dekken. Is maar 15euro per jaar. Dat zou ik dan doen. Want ik wil ook persé een hond. Behalve als ik er nooit ben want dat kan ik zo'n hond dan weer niet aan doen.

Thirty

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-11 22:04

Langcara schreef:
Lid worden van de hondenbescherming. Die kunnen voor jou de kosten dekken. Is maar 15euro per jaar. Dat zou ik dan doen. Want ik wil ook persé een hond. Behalve als ik er nooit ben want dat kan ik zo'n hond dan weer niet aan doen.

Lijkt me sterk dat dat zo makkelijk gaat. Anders had iedereen dat wel zo geregeld.

Langcara

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-11 22:05

Thirty schreef:
Langcara schreef:

Lijkt me sterk dat dat zo makkelijk gaat. Anders had iedereen dat wel zo geregeld.

Dat denk ik toch van niet. Vele mensen weten het bestaan van de hondenbescherming niet. En verder weten ze ook de mogelijkheid niet. Maar er zijn ook stichtingen voor bejaarde dieren. Die kun je dus ook in je testament laten zetten op voorwaarde dat ze voor jouw dieren zorgen.

Thirty

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-11 22:16

Citaat:
Naast deze hulpverlening, steunt de Hondenbescherming particulieren die door omstandigheden in de knel komen wat betreft de verzorging van hun hond. Wanneer zij zelf niet in staat zijn om tot een oplossing te komen, kunnen ze een beroep doen op de Hondenbescherming. De situaties betreffen vaak onverwacht zware operaties bij hun dier of opvang wanneer de eigenaar tijdelijk niet in staat is om voor zijn hond(en) te zorgen.

Aanvragen van zowel asielen als particulieren worden getoetst aan de hand van een protocol. Wanneer de aanvraag gegrond is en aan de gestelde voorwaarden voldoet, komt deze in aanmerking voor honorering.

http://www.hondenbescherming.nl/hond/on ... ticulieren

lijkt me nu niet bepaald van toepassing.

shilady

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-12-11 22:51

Ben benieuwt of Ts inmiddels al bij de dierenarts is langs geweest of dat er een andere oplossing is gevonden ?

S123321

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-12-11 10:11

Klinkt toch als blaasontsteking of drinkt ze veel als je net terugkomt van het wandelen? want ja als ze veel drinken na een lange wandeling moeten ze weer plassen.
Hier ook een rottweilerpup van 7,5 wk.

Ziviaantje

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-12-11 17:11

Iris82 schreef:
Nou ik heb juist helemaal geen goede ervaring mbt dierenartsen en betalingsregelingen.
Ik heb jaren voor de dierenambulance gewerkt en kwam daarvoor bij verschillende dierenartsen. Ook wel eens met spoedjes waarbij de eigenaar aangaf niet te kunnen betalen en soms konden we gewoon bijna nergens terecht. Ook mijn eigen dierenartsen die hebben allebei een briefje hangen dat betalingsregelingen onder geen enkele voorwaarde mogelijk zijn.

Eigelijk wel te begrijpen... Ik werk bij een dierenarts en mijn baas is wel soepel met betalingsregelingen... helaas nemen klanten daar misbruik van en hebben we hele stapels onbetaalde rekeningen, ondanks nabellen en nasturen.... Deurwaarder wil mijn baas niet aan, maar eigelijk schandalig dat mensen gewoon geen cent betalen.... Steeds smoesjes, en dan bijvoorbeeld om 30 euro... Ik kan me voorstellen dat veel dierenartsen dat beu zijn en een briefje ophangen. Bij de Albert Heijn krijg je het ook niet op de pof mee en als je aan een dier begint weet je dat het geld kan kosten. Daar kun je niet een ander voor op laten draaien :( Ik heb besloten een flinke pot aan te maken als ik een eigen paard heb om onverwachte kosten op te kunnen vangen :j Had ik dat niet gekund, dan nam ik geen paard /3 Als ik de garage niet kan betalen neem ik toch ook geen auto?

Limanade

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-12-11 17:15

@ zivaantje

idd poedersuiker als mensen daar misbruik van maken maar is het dier daar mee geholpen?
ik zou het als dierenarts en dus dierenvriend niet over mijn hart kunnen verkrijgen een dier te laten stikken en wegrotten van de pijn

dierenfan

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-12-11 08:26

Limanade schreef:
@ zivaantje

idd poedersuiker als mensen daar misbruik van maken maar is het dier daar mee geholpen?
ik zou het als dierenarts en dus dierenvriend niet over mijn hart kunnen verkrijgen een dier te laten stikken en wegrotten van de pijn

Zou ik ook niet kunnen maar wat ik dan wel kan is proberen het dier van de bazen af te praten en het op te knappen en herplaatsen... Daarom ben ik ook geen dierenarts.
Eigenlijk als je erbij na denkt dat een potje voor noodgevallen gebruikt wordt voor een operatie die ze voordat ze wist dat de hond kwam al zou laten doen (kan ik niet anders zeggen als je je hond al zo enorm jong laat steriliseren) dat je dan toch ook wel verkeerd bezig bent.... En komen daar mogelijk problemen door dan mag het niets kosten.

Een betalingsregeling heb ik gelukkig nog nooit moeten nemen. Wel een keer gemaakt via familie dat ik genoeg geld had maar dan kon ik het bij hun aflossen wat een stuk makkelijker was. Mijn hond moest namelijk geopereerd worden aan LPC aan beide ellebogen. Dat kan na 2 dagen al en zo snel was mijn overschrijving niet van spaarrekening naar normale rekening. Had het geld wel dus maar heb ook niet zomaar 1000 euro voor het oprapen.

Let_be

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-12-11 08:34

Dit is echt belachelijk!
Je koopt een dier, neemt alle verantwoordelijkheid op je, maar dierenarts is nu al teveel gevraagt!

De hond kan er verdorie niets aan doen! Dit is echt geval van een medische oorzaak.
Onze hond heeft ook nierfalen, met goede en slechte momenten, ene keer niets, andere keer hele woonkamer vol al is ze 5min binnen.

Het kan ook suikerziekte zijn.

fjordowner18

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-12-11 08:51

mmm ik denk toch ook een medisch probleem :(:)
tja en incontinentie komt met vlagen, spreek uit ervaring :+