Fijn dat je toch nog wat aan dit topic hebt
. Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly
.
. Dieren overgeplaatst, dieren binnengekomen, een aantal katten toch nog ziek geworden en de eerste kittens worden alweer binnengebracht.
.
. Vandaag is helaas ook Chica ziek geworden. Toen ik vanmorgen binnen kwam hoorde ik haar al wat niezen, gelukkig geen snot in het hok. Ze eet goed (speciaal intestinal vlees en voer), haar ontlasting is ook goed. Toch werd het niezen meer en nadat ik haar bek bekeken had (opkomende blaasjes) en constateerde dat ze belletjes snot uit haar neusje blaaste, is ze overgebracht naar de ziekenboeg.
). Maria is een erg aanhankelijk lapje van iets meer dan een jaar oud. Franklin een prachtige wit/grijze cypers die ontzettend bang is, maar wel lief. Franklin krijgt rehydration support (elektrolyten). De laatste, Rooie, is een wit met rode kater, erg lief en aanhankelijk.
.
.
. Prachtig poezenmeisje.

. De rechter is een halve Vlaamse reus (6 maand oud), de linker een Frans hangoortje van 3 jaar.

.

.
.
. Drie nieuwe katten op de quarantaine, Spoeky een open kater van 5 jaar met een tumor naast zijn oog, en beide ogen ontstoken. Tevens een kale rug. Hij is nagekeken en heeft zalf dat op zijn ogen moet worden gesmeerd, nadat ze zijn schoongemaakt. Hij stinkt enorm, maar omdat hij er nog maar net is, willen wij eerst dat hij minder gestresst voordat we ook maar een poging gaan doen hem schoon te maken.

.

sheela schreef:Ach wat sneu al die zieke katten. En jullie doen je stinkende best om ze het zo makkelijk mogelijk te maken. Hopen dat ze snel weer opknappen. Vindt het alleen een beetje vreemd dat er niet goed schoongemaakt is. ( de infectiedruk met zoveel katten is natuurlijk ook erg hoog). Laatst hadden wij die bijeenkomst van de kitten-pleeggezinnen en wij kregen instructies hoe schoon te maken zodat thuis de kittens (met minder weerstand) niet zo snel ziek worden. Ik neem toch aan dat ze bij jullie ook wel weten hoe er schoongemaakt moet worden. Slordig als door niet goed schoonmaken zoveel katten ziek worden. Meer als je best kun je niet doen, maar zielig is het wel met al die benauwde katten met zere bekkies.
.princesmax schreef:Jeetje wat slecht van die vaste medewerkster, kan je daar niet iets over zeggen tegen je baas oid.?
Wat ik niet goed snap is, waarom je een kennel met sanitairreiniger gaat schoonmaken dat is niet goed voor de dieren en is geschikt juist voor sanitair en zal dus niet beter schoonmaken als bijv. een speciale dierenkennel reiniger (die dus wel geschikt is om bij dieren te gebruiken)?
Elevien schreef:Erg leuk topic! En je doet fantastisch werk, TS
.
. Deze is van afgelopen zaterdag:
!
. Alleen zoveel pech... Als hij beter is, verdient hij de beste baas van de wereld
!
! Op een kat na, alle katten van de sondevoeding af en alles (op die ene met de sonde na) aan het eten!
). Annet heeft een grote wond op haar rug, die 4 keer per dag met glycerine ingesmeerd wordt. De wond is nu netjes aan het helen.
. Jimi is een pikzwarte, bange kater, Chica een geweldig lief en aanhankelijk schildpadje met witte tenen, Dorus een rode kater, heel aanhankelijk en hondsbrutaal. Flodder is een prachtige cyperse kater met geweldig mooie groene ogen.

.
. Als klap op de vuurpijl heeft hij er ontstoken oogjes bij gekregen, daarvoor heeft hij een zalfje.
.
. _San87_ schreef:Ik zal het eens aankaarten, de volgende keer. Nu gebruiken we alleen warm water om puur en alleen het aangekoekte snot weg te halen. Misschien kunnen we met de zoutoplossing inderdaad de neusjes ook van binnen schoonmaken...
Bedankt voor de tip.
Sjaak
update:

.

.
!

. Helaas was ik te laat met foto's maken omdat ze niet lang daarna naar beneden mieterde.

. Maar het is voor het goede doel, zijn oortjes moeten weer helen.
.