zelf ervaring mee helaas (zie onderschrift voor info)
maar kan ook een pulvex vergifteging zijn.
ontvlooining voor honden en erg giftig voor katten.
sterkte TS
schandalig hoe de DA heeft gehandelt
Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek
hanny_jelke schreef:klinkt mij erg bekend als een vergifteging,
sterkte TS
jiperdepip schreef:hanny_jelke schreef:klinkt mij erg bekend als een vergifteging,
sterkte TS
Er staat 3 posten geleden waar het kitten aan gestorven is namelijk FIP
TS nogmaals sterkte
hopelijk kun je het ooit een plekje geven nu je weet waar ze aan is gestorven
Sita_ schreef:Lilly is gestorven aan een buikwandontsteking, ten gevolge van het Coronavirus (ook wel FIP) genoemd.
Een op de zoveel katten zijn dragers, en een klein aantal krijgt het daadwerkelijk.. Lilly was dus de uitverkorene helaas.. Maar we weten nu wel wat ze had, ze had er zowiezo aan dood gegaan.
Het is niet besmettelijk voor haar zusjes en onze andere katten.
Sita_ schreef:Babsiej, ik wil op jou bericht nog wel even kwijt dat wij hier nog niet zo gek lang wonen en dus voor de gewone zaken bij onze huidige DA zijn gebleven.
Daar we (gelukkig) nooit spoed hebben gehad hebben hebben we er ook nooit aan gedacht hier in t dorp te gaan. Dus ja, het kan op die manier gedacht hebben, maar echt klantenbinding is het natuurlijk niet..
tienus63 schreef:Allereerst sterkte.
Het Coronavirus veroorzaakt ook diarree bij de kalveren. Wellicht op die manier besmetting mee naar binnen genomen?
dierenfan schreef:Volgens mij een enorm probleem onder de katten wat onderschat wordt en waar helaas weinig aan te doen is. Mensen die bewust fokken kunnen van te voren ouders controleren op FIP maar aangezien het niet altijd een betrouwbare uitslag geeft kan je nog geen 100% garantie geven schijnbaar.

Sita_ schreef:jiperdepip schreef:jeetje zeg wat verschrikkelijk onmenselijk van de dierenarts,
maar 12 weken is wel erg jong zeg
Is ze bij jullie geboren ? normaal mogen ze namelijk pas met 13 weken bij moeder weg
volgens het stamboom ( gewoon puur uit intresse hoor) en weet je wat de oorzaak van haar dood kan zijn?
verder wil ik je natuurlijk enorm veel sterkte wensen met het verlies van zon prachtig lief poezeltje
Ze is idd bij ons geboren.Ze worden deze week 13 weken, maar omdat wij zelf de hele week werken is een van haar zusjes dus vanavond opgehaald.. De anderen gaan komend weekend weg, maar goed, ik denk niet dat dat te maken heeft met de dood van Lilly nu..
Ik heb dus geen idee wat de oorzaak kan zijn, het kwam ineens opzetten en het was op krap 2 uurtjes gebeurd..