Wat voer jij je kat / wat is goed voer?

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

Vienna2007

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-11-11 13:43

Quellian schreef:
En Vienna? Wat vonden je katten van de kippenpoten? :D

Ik ga ze zometeen halen! Beetje druk geweest op werk gisteren! Dan geef ik ze vanavond, zal verslag brengen, gewoon de hele drumstick neerleggen dus? Niet ontdoen van bot?

Bassenqua

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-11-11 13:44

Quellian schreef:
Bassenqua schreef:
Vers vlees voeding blijft naar mijn idee de beste manier van voeren maar is niet voor iedereen haalbaar.

En ook voor veel mensen niet interessant.
Ik heb heel bewust de keuze gemaakt om niet vers te voeren, omdat ik niet overtuigd ben van vers.

Dat hoeft ook niet Quellian, dit is mijn mening waar om gevraagd werd en zoals ik al zei spreek ik uit ervaring en dan praat ik niet over 2 of 3 katten/honden. ;) Wie Whiskas wil voeren gaat gewoon lekker naar de supermarkt en geeft zijn kat Whiskas, ik lig daar niet wakker van. Ben overigens wel benieuwd waarom je niet overtuigd bent van vers vlees voeding?

Vienna2007

Re: Wat voer jij je kat / wat is goed voer?

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-11-11 13:46

Er zullen ook katten zijn die vers vlees niet lusten neem ik aan... Mijn katten zijn echte kakkers wat dat betreft... Dus ben benieuwd hoe ze het vanavond op die drums doen.

050206051012

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-11-11 13:47

Bassenqua, wat ik op de vorige pagina ook al zei :)
Ik vind het 'leuk' om vers erbij te geven, maar niet als basis. En ook inderdaad wat Vienna zegt, niet alle katten eten het.

Ragdollcat

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-11-11 13:49

Oh ja ik vergat erbij te zeggen, zijn drollen zijn altijd mooi hard en het stinkt nooit, zelfs niet als ie net gepoept had als we toevallig ff poep gaan scheppen (doen we elke dag ff).

F_Orumster

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-11-11 14:05

Bedankt voor je post.
Ik stond te twijfelen tussen prins en rc proefverpakking en had de rc meegenomen.
Prijstechnisch is prins wel aantrekkelijk dus zal dat ook eens proberen.

Vers zal in de meeste gevallen beter zijn, maar je moet goed inlezen met welke combi ze voldoende van alles binnen krijgt. En het vergt ook planning wat betreft bestellen, invriezen, ontdooien en mijn vriezer is al te klein voor onszelf.
Voeding is voor mijzelf al een obsessie voor mijzelf en ik ga daar niet een obsessie bij halen.

Ben er wel uit dat ik haar op een brok zet, maar dan wel een kwalitatief goede wil en voor de extra smuldier of eens eek kipvleugeltje.
Een combinatie tussen gezond voor haar en gemak voor mij.

mika11

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-11-11 14:09

Mijn katten eten altijd brokken uit de supermarkt.
Perfect fit is het merk, volgens mij.
Er staan altijd brokken, dus ze kunnen altijd eten als ze dat willen.
Daar doen ze het prima op, want 2 katten zijn al boven de 18 jaar!

ZZonneglans

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-11-11 14:33

Bassenqua, heb je ook ervaring met de droogvoer merken Carocat en Taste of the wild? Wil je die ervaring delen?

Ik ben blij dat je mijn vermoeden bevestigd heb, dat in blikvoer inderdaad een hoop zout zit (en dat het dus totaal geen zin heeft om katten blikvoer bij te geven voor het vocht). Ik ga er eigenlijk van uit dat het assortiment kattenvoer in de supermarkt ook veel zout bevat, maar dat is door mij niet te checken, er staat gewoon 'mineralen' op de verpakking.

Vienna2007

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-11-11 15:03

Zonet naar de dierenwinkel geweest, ook nog even aan de dierenwinkel meneer gevraagd naar Royal Canin, maar hij zei dat dat al sinds een paar jaar niet meer gedaan word. De "Chemische" stoffen toevoegen om de houdsbaarheid datum langer te houden. Daar in ieder geval een klein zakje van gekocht nu, want ze vinden het nu eenmaal lekker, en ik vind het ook fijn dat de brok zo groot is...

Maar ik heb nu dus ook Almo Nature gekocht, was toevallig in de aanbieding, omdat er wat smaken uitgaan, heb twee zakken brok gekocht, en wat blikvoer, hij zei dat het ook geschikt was voor menselijke consumptie, dus ik ben benieuwd wat ze daarmee gaan doen. Anders kan ik wellicht daarop overstappen, alleen zijn het kleine brokjes...

Ik heb ook de drumsticks gekocht, dus ik ben benieuwd!

Bassenqua

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-11-11 15:11

Vienna2007 schreef:
Zonet naar de dierenwinkel geweest, ook nog even aan de dierenwinkel meneer gevraagd naar Royal Canin, maar hij zei dat dat al sinds een paar jaar niet meer gedaan word. De "Chemische" stoffen toevoegen om de houdsbaarheid datum langer te houden

Bij RC is dit zeker nog het geval, het staat zelfs als conserveringsmiddel vermeld op de zak , ofwel bij naam ofwel onder het E nr ( E320 + E321 ) ;) Ik begrijp wel dat ze liever RC adviseren, de marge is bijna het dubbele dan van de Prins voeders.

ZZonneglans, nee ik heb helaas geen ervaring met Carocat en/of Taste of Wild.

Vienna2007

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-11-11 15:16

Is dat Almo nature dan wel ok?

ZZonneglans

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-11-11 15:23

Jammer, de Carocat (3-mix) is erg voordelig geprijsd (4kg voor 12,95) en dat is voor mij wel interessant. Ik denk dat ik gewoon maar een poging ga wagen. (ik vind Prins nl. prijzig, 1,5kg voor 13,95)

Nog een vraagje, Granen zijn slecht voor katten, rijst is wel okee?

050206051012

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-11-11 15:27

ZZonneglans, de 3-mixs van Carocat is de goedkoopste versie (veel zout en meer eiwitten), ik zou je dan eerder de andere aanraden (kip of lam).

ZZonneglans

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-11-11 15:50

Nou, ik zit net te kijken, je hebt gelijk, 0.37% natrium. Bij lamb/rice is dit het minst, 0.31%
Ik ben even gaan kijken naar Prins vitalcare indoor en daar is het 0.6%. Veel meer dus!
Nu kan ik me voorstellen dat ook katten zout nodig hebben, maar ja, hoeveel dan..?

Eiwitten zijn voor mij niet zo erg, vlees bevat tenslotte ook heel veel eiwitten.

Pff, hoe meer ik er over lees, hoe minder ik er van begrijp. Er zal toch wel een droogvoer bestaan die het dichtst bij goed in de buurt komt?

Vienna2007

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-11-11 16:04

ZZonneglans, ik heb precies hetzelfde als jij. Ik wil het zo goed mogelijk doen (Ik koop zelf alleen maar biologisch eten voor eigen consumptie!), ik ben dan ook zo'n muts die voor de dieren dat ook wil.. Maar er is zoveel keuze, en zoveel meningen. En moeilijke katten!

keona

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-11-11 16:10

als je brok wilt geven wat het beste is voor je kat/hond moet je naar orijen kijken.zit wel een prijs kaartje aan.
zelf voer ik het als ik vergeten ben natudog uit te leggen.van brokken is dit de meeste kwaliteits brok erna komt taste of the wild en acana
Vienna2007 schreef:
ZZonneglans, ik heb precies hetzelfde als jij. Ik wil het zo goed mogelijk doen (Ik koop zelf alleen maar biologisch eten voor eigen consumptie!), ik ben dan ook zo'n muts die voor de dieren dat ook wil.. Maar er is zoveel keuze, en zoveel meningen. En moeilijke katten!

Vienna2007

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-11-11 16:14

En Almo Nature dan? Ik las dat dat ook geschikt is voor menselijk consumptie.

keona

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-11-11 16:44

ik ken dit voer eigenlijk niet,maar ik ga het eens bekijken.vind alles over voeding erg interessant
Vienna2007 schreef:
En Almo Nature dan? Ik las dat dat ook geschikt is voor menselijk consumptie.

keona

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-11-11 16:56

Emytje

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-11-11 17:42

Bassenqua schreef:
De reden dat de DA Royal Canin verkoopt is om een andere reden, de markt van de voeders die bij de DA liggen wordt streng afgeschermd, zo wordt de prijs kunstmatig hoog gehouden, enig idee wat de DA pakt op een zak brokken?

Ik ben hier eigenlijk wel heel erg benieuwd naar. ;)

Overigens is Acana ook een brok waar geen toegevoegde troepjes in zitten en wel een hoog vleesgehalte. Voordat onze katten overgingen op Barf, hebben ze dat met Orijen en af en toe een blikje Cosmo (blik zonder toegevoegde troepjes) erbij, gehad.

Floor_x

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-11-11 17:44

Die van mij hebben onbeperkt Royal Canin voor Indoor katten staan, vinden ze erg lekker.

Daarnaast krijgen ze 's avonds runderhart gemixt met zalm/tonijn uit blik, dat hart vinden ze namelijk los niet echt lekker, maar gemixt eten ze het redelijk goed...

Succes met die van jou! :)

Rytir

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-11-11 17:45

Mijn poes krijgt porta grain free brokjes en de blikjes van porta. De blikjes hebben ook een relatief hoog vleesgehalte; de 'kip in sap' ziet er dan ook gewoon uit als gekookte kip :D Ik hou er wel van als iets een beetje herkenbaar is en ze doet het er erg goed op.

Zo heel af en toe krijgt die van mij 'voor de lekker' wat tonijn, zalm of sardines uit blik (gewoon uit de supermarkt en véél goedkoper dan blikvoer). Wordt erg gewaardeerd en ik word dan ook na afloop overladen met kopjes en aandacht.

Tja, denk toch echt dat het een kwestie van uitproberen is wat ze lekker vinden. Voor mij is het belangrijk dat het voer kwalitatief hoogwaardig in voedingsstoffen is (ik eet zelf ook gezond) maar hoeveel het uitmaakt; wie zal het zeggen. De kat van mijn ouders wordt in maart 20 en heeft geleefd op whiskas, felix en van dat Purina voer in de AH. Ja, hij stinkt op de kattenbak maar glimt nog als een spiegeltje...

050206051012

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-11-11 17:45

Bassenqua schreef:
De reden dat de DA Royal Canin verkoopt is om een andere reden, de markt van de voeders die bij de DA liggen wordt streng afgeschermd, zo wordt de prijs kunstmatig hoog gehouden, enig idee wat de DA pakt op een zak brokken?

100%. Een zak Royal Canin gaat over de kop.

Emytje

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-11-11 17:49

Wow, dat is behoorlijk dus.

saskiakefie

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-11-11 18:09

Ik geef m'n kitten Sanabelle en m'n kat van 11 krijgt op het moment Gourmet, granentroep en 's avonds blikvoer, maar ze staat op dieet. Als m'n kitten 1 jaar is (hij is nu 7 maand) dan ga ik ze iets geven wat ze allebei eten. Maar wat weet ik nog niet, misschien wel sanabelle want dat bevalt wel goed. In ieder geval iets wat een beetje tussen in zit qua prijs.

Ik heb trouwens ook een tijdje vers voer gegeven (carnibest) en daarbij vers vlees als kippenboutjes, runderhart etc alleen kregen ze toen allebei wormen en flinke ook. Dus dat durf ik niet zo goed meer aan. En om ze nou heel vaak te ontwormen lijkt me ook niet zo goed. Eitjes kunnen er altijd in zitten.