Meer australian cattledog eigenaren op bokt?

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

crazycactus

Re: Meer australian cattledog eigenaren op bokt?

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-12 13:33

@tosca ieuwwww zo herkenbaar.... Dixie doet dat ook, mijn reuen zijn gelukkig een stuk netter.

fanci_mike

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-01-12 13:36

Dat doet Knuck gelukkig (nog?) niet. Maar je weet maar nooit, wat niet is kan nog komen. Hij pakt dat soort dingen altijd heel snel op als hij het een andere hond ziet doen helaas...

Stoof

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-12 16:43

Die van ons doet het sinds een jaar en ze is nu 2 jaar. Ik heb het eens opgezocht en ze zouden het doen om hun eigen geur te maskeren zodat ze makkelijker prooien kunnen besluipen of zoiets :+ . Nu zorgen we er gewoon voor dat alle dode muizen zo snel mogelijk gespot en verwijdert worden (en dat is nogal iets met die megakiller kat van 14 die denkt dat ze ons eten moet geven :') )

darlindixie

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-12 12:32

hahaha Sky mag ook graag rollen in kadavers, maar alleen als ze al bijna uit elkaar vallen, anders stinken ze niet genoeg!!! heerlijk hond zijn, ik gun het haar...temeer omdat ze echt een heel bijzondere vacht heeft: die houd geen geur vast!!! ze had zelfs geen puppy-nest geur!!!ze rook alleen de eerste halve dag naar vers zaagsel. (lag in het nest) geen zoete puppieadem... heerlijk :D

Stoof

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-12 18:59

darlindixie schreef:
hahaha Sky mag ook graag rollen in kadavers, maar alleen als ze al bijna uit elkaar vallen, anders stinken ze niet genoeg!!! heerlijk hond zijn, ik gun het haar...temeer omdat ze echt een heel bijzondere vacht heeft: die houd geen geur vast!!! ze had zelfs geen puppy-nest geur!!!ze rook alleen de eerste halve dag naar vers zaagsel. (lag in het nest) geen zoete puppieadem... heerlijk :D

Dat geldt (helaas) ook voor Saffie 8-)

darlindixie

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-12 20:49

Afbeelding
dat tóngetje.... _/-\o_

Afbeelding
zoooo genieten!!! <3

Afbeelding

ik bedoel maar....zo is ze gelukkig... :j

crazycactus

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-12 21:00

Gaan die van jullie ook zo op hun rug liggen als ze jeuk hebben??? En dan van links naar rechts bewegen?

joyfordogs

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-12 00:19

Fyn he, dat onze honden van die voor hun, fyne luchtjes mee naar huis nemen om t delen. Joepie.

Stoof

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-12 10:57

Haha, ja dat genoegen willen ze gelukkig met ons delen :')

Dat over de grond rollen van de jeuk doet die van ons niet echt.

fanci_mike

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-01-12 08:23

Knuck rolt wel af en toe, idd meer voor de jeuk, althans, die indruk krijg je erdoor. Wel briljante foto's, je hoort bijne de zelfgenoegzame geluiden erbij!
Hij heeft van het weekend kennis gemaakt met ijs op een plas water, echt geweldig die snoet, zo van :o? -O-

Stoof

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-12 14:00

fanci_mike schreef:
Knuck rolt wel af en toe, idd meer voor de jeuk, althans, die indruk krijg je erdoor. Wel briljante foto's, je hoort bijne de zelfgenoegzame geluiden erbij!
Hij heeft van het weekend kennis gemaakt met ijs op een plas water, echt geweldig die snoet, zo van :o? -O-

Wacht maar tot hij sneeuw ziet dan := De eerste keer dat Saffie in de sneeuw liep was ze een pup van 9 weken en stond de sneeuw 30cm hoog, je zag steeds even een hoofdje boven de sneeuw uitspringen om daarna terug te verdwijnen :')

crazycactus

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-12 14:06

Hier hebben we ook sneeuw gehad toen Dixie nog heel klein was, ze vond het geweldig.
Afbeelding
een koppie om voor te smelten...
Dat deed ik ook, want ik ging voor een blauwe naar de fokker, ze heeft 3 blauwe zusjes, maar ik was impelstimpelstapelverliefd op dat dikke rooie proppie.
Afbeelding
bij de fokker.

fanci_mike

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-01-12 14:32

Gut wat een droppie! Ik vond zelf blauwe ook mooier, maar als een baksteen gevallen voor knuckie. Bijna helemaal wit met die vlek rond z'n oog en oor. HIj blijft ook mooi licht van kleur.
Enne, ik wacht inderdaad met smart op sneeuw, maar kan hier in zeeland even duren, hahaha!

Stoof

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-12 15:49

O mijn god, ik ga er direct nog een halen als ik die van jou zie :D <3

Ik zou ook gesmolten zijn (en dat ben ik ook, want ik ging eigenlijk gewoon kijken bij de fokker van Saffie en kwam met een pup thuis dus... :o )

Stoof

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-12 11:49

Het topic is een beetje stilgevallen denk ik :o

Ik zou graag iets van sport willen doen met Saffie, welke sporten doen jullie met jullie ACD's?

crazycactus

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-12 11:54

Ik heb behendigheid gedaan, deed ze fantastisch!! Flyball, doggydance en frisbeeen vinden ze ook heel leuk. Eigenlijk alles wat ze samen met hun baasje kunnen doen.

Stoof

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-12 12:04

Frisbieën (of hoe schrijf je dat := ) vindt Saffie ook leuk. Behendigheid zou ze ook wel goed doen denk ik, maar er is hier niet echt een club in de buurt. Schapen drijven lijkt me erg leuk, maar waar kan je dat doen? :? Reddingswerk lijkt me ook leuk, maar ik denk dat dat teveel tijd inneemt (denk aan studie, paarden, ed) Verder nog eens iets gelezen over clean boot hunting, kent een van jullie dat?

fanci_mike

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-01-12 12:42

Aan mij heb je niet veel, ben ook nog aan het oriënteren, drijfwerk en behendigheid lijkt me erg leuk, maar eerst maar eens dat cursusje gehoorzaamheid beginnen...

fanci_mike

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-02-12 08:37

Nou, ik gooi er nog maar eens een updeetje tegenaan, wie weet komt er weer wat leven in het topic. Knucksje begint zijn poot op te tillen bij het plassen, de ene keer wel, de andere keer niet. Geeft soms hilarische momenten, bv hij is uitgeplast, maar toch nog even die poot omhoog. Of je tijdens het plassen realiseren dat je straaltje veel beter op dat plantje valt als je je poot optilt, om vervolgens bijna om te kukelen omdat je andere poot er niet zo jofel bij staat.
En vries, ook bijzonder. Al je lekker geurtjes weg, hmmm. Ijs is om aan te likken, Knuck weet het zeker. Hopelijk nog een beetje sneeuw erbij, dat hebben we hier nog niet, lijkt me leuk om te zien wat hij daarmee doet. (denkelijk eet hij het op, hij eet alles wat op de grond ligt dus waarm sneeuw dan niet??)

Stoof

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-12 12:05

fanci_mike schreef:
Nou, ik gooi er nog maar eens een updeetje tegenaan, wie weet komt er weer wat leven in het topic. Knucksje begint zijn poot op te tillen bij het plassen, de ene keer wel, de andere keer niet. Geeft soms hilarische momenten, bv hij is uitgeplast, maar toch nog even die poot omhoog. Of je tijdens het plassen realiseren dat je straaltje veel beter op dat plantje valt als je je poot optilt, om vervolgens bijna om te kukelen omdat je andere poot er niet zo jofel bij staat.
En vries, ook bijzonder. Al je lekker geurtjes weg, hmmm. Ijs is om aan te likken, Knuck weet het zeker. Hopelijk nog een beetje sneeuw erbij, dat hebben we hier nog niet, lijkt me leuk om te zien wat hij daarmee doet. (denkelijk eet hij het op, hij eet alles wat op de grond ligt dus waarm sneeuw dan niet??)

Jouw hond is echt geweldig :') _/-\o_

Saffie vraagt zich ondertussen af waarom haar baasje haar achterna schreeuwt als ze achter de katten en hazen uit de buurt aan loopt, ja die is zeker ook boos op die beesten dus ik moet ze wel vangen :)) Maar als ik ze dan niet gevangen heb is baasje nog steeds boos omdat ik niet luister 8)7 Volgende keer meer geluk 8-)

fanci_mike

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-02-12 12:11

Tsja dat verhaal over poezen etc gaat hier ook weleens op. Briljant zijn onze honden toch he!! O:)
Hij begint trouwens steeds beter te luisteren (thank god!!), alleen aan de riem kan hij echt een etter zijn. Ach ja, zeven maanden oude reu zullen we maar zeggen.... Maar geniet elke dag zoveel van hem, heerlijk! Zeker nu het ook weer wat langer licht blijft en we nog lekker even naar het bos oid kunnen na het werk, en hij lekker zijn eigen gangetje kan gaan.
Had ik ook al verteld dat hij probeert te schaatsen op grote plassen ijs? :D Hij probeert gewoon echt te glijden (doet de baas ook, zal hij het wel van hebben afgekeken, wat de baas kan kan Knuckie ook) en trekt daar ook echt zo'n geweldige bakkes bij!
Oh ja, in een put plassen is ook garantie op stomme bekken, want waarom klatert het toch zo? :o?

Stoof

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-12 01:47

Haha jou hond doet echt dingen waarbij ik van mijn stoel lig :')

Misschien moeten we in de toekomst eens een cattle dog boktmeeting organiseren? :)) *\o/*

fanci_mike

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-02-12 09:15

Ik stem voor!!! Lijkt me gaaf, allemaal cattles bij elkaar!!! Wie nog wie nog wie nog!

Sammyoo

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-12 09:20

Tosca2 schreef:
Misschien moeten we in de toekomst eens een cattle dog boktmeeting organiseren? :)) *\o/*

Leuk! Moet het wel een beetje warmer zijn (hoewel ik vanmiddag ook wel lekker met de honden in de sneeuw ga wandelen)

crazycactus

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-12 09:43

Lijkt me leuk, alleen komen we wel allemaal uit de meest uiteenliggende plaatsen geloof ik maar een centraal punt moet vast te vinden zijn.