Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek
Johanna59 schreef:Wandelen stelt voor een hond niets voor. Eigenlijk doodsaai. Als je het dan goed wilt doen, ga dan met hem 'sporten'. Naar Agility, flyball, doggydance etc. Dat vinden ze geweldig.Wandelen is voor je eigen gemoedsrust. Zo van, ik doe ook wat met mijn hond.
Honden vinden het heerlijk in een tuin.

Johanna59 schreef:Wandelen stelt voor een hond niets voor. Eigenlijk doodsaai. Als je het dan goed wilt doen, ga dan met hem 'sporten'. Naar Agility, flyball, doggydance etc. Dat vinden ze geweldig.Wandelen is voor je eigen gemoedsrust. Zo van, ik doe ook wat met mijn hond.

Martine_R schreef:Johanna59 schreef:Wandelen stelt voor een hond niets voor. Eigenlijk doodsaai. Als je het dan goed wilt doen, ga dan met hem 'sporten'. Naar Agility, flyball, doggydance etc. Dat vinden ze geweldig.Wandelen is voor je eigen gemoedsrust. Zo van, ik doe ook wat met mijn hond.
Of misschien zeg jij dit voor je eigen gemoedsrust![]()
Ik merk aan mijn eigen honden dat ze het wel degelijk fantastisch vinden om te wandelen, helemaal als we met de auto ergens heen gaan waar we niet regelmatig komen.
En in de herfst en winter dan? Ik neem aan dat je je hond dan niet voor langere tijd in de tuin laat..? Dus dan is het even behoefte doen en weer naar binnen?
Bovendien; door niet te wandelen krijg je over het algemeen sneller dikke honden, en honden die hun energie niet kwijt kunnen.
Laatst bij Ceasar Milan nog een hond alles opvrat in huis wat er los en vast zat. Op de vraag: ''Hoe vaak wordt hij uitgelaten?'' kwam het antwoord: ''zo'n 3x per week.'' Zegt genoeg lijkt mij.
SusanW schreef:Eerlijk gezegd vind ik het net zo erg om te horen dat een hond geen plezier gedaan wordt met wandelen, dan dat ik hoor dat een paard niet in de wei wil staanBeide dingen zijn namelijk totaal in strijd met het natuurlijke gedrag van een dier. Een paard zou zich buiten in een wei het prettigst moeten voelen, zo niet dan is dat (in mijn ogen!) een gedragsgestoord dier (met vaak de mens als oorzaak hiervan).
Zo ook een hond die niet wenst te lopen. Een hond(enroedel) is veel in beweging. Sowieso om eten te bemachtigen en honden vinden het dan ook heerlijk om vóór het eten flink energie te verbruiken. Zo zijn ze na het eten ook vele malen rustiger en kunnen zij tevreden gaan slapen.
Het is dan ook niet voor niets dat er zoveel gedragsgestoorde honden in de westerse wereld leven. Die worden namelijk allemaal niet als hond behandeld.
En ja ik woon ook op een boerderij en mijn honden hebben ruimte zàt, maar ik ga ook wandelen en fietsen, dagelijks minstens een uur. Natuurlijk kun je ze gewoon laten lopen, maar als ik hier naar de overkant kijk, waar een hond losloopt waar niets mee gedaan word, dan kan ik je wel vertellen welke dieren het gelukkigst zijn.
Die hond heeft namelijk ook allerlei ondeugden en rare gewoontes. Hij moet zichzelf namelijk maar vermaken, wordt nooit door iemand uitgeput en moet maar wachten wanneer iemand hem over zijn bol aait of wat dan ook.
Dus ja ik ben van mening dat iedereen met zijn honden zou moeten bewegen! En ook ik deed het eerder allemaal anders maar mijn mening is fiks bijgesteld nu ik merk hoe een fijne honden ik heb.
Nikki__ schreef:Bij mij word er tijdens het uitlaten weinig gespeeld hoor. Ze mogen dan van mij doen waar ze zelf zin in hebben. Ze vinden het bij mij lekker om te snuffelen en hun eigen gang te gaan. Wat jij benoemd Sjonnie 48, vind ik eerder trainen.