wat te doen tegen ongewenste katten in de tuin ?

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

Thirty

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-11 15:46

Quellian schreef:
Thirty, vergiftigen en afschieten enzo is natuurlijk wel het andere uiterste, maar ik kan me voorstellen dat het mensen tot waanzin drijft. Het is jammer dat de maatschappij steeds meer 'ikke ikke ikke' wordt en dat er steeds minder bespreekbaar is.

Klopt, maar dat is het punt even niet. Er lopen gekken rond daarbuiten, dat weet je, en je accepteerd die risico's zodra je katlief naar buiten schopt.
Je gaat ook niet je 3 jarige 's avonds in het donker alleen in een speeltuintje laten spelen en dan heel verbaasd en verwonderd zijn als je kind weg of gekidnapped is, als je drie uur later weer eens gaat kijken hoe het ermee staat.
Kromme vergelijking, maar je hebt gewoon je verantwoordelijkheid te nemen. Je weet gewoon niet waar andere mensen toe in staat zijn.

EllenB

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-11 15:49

Quellian schreef:
Thirty, vergiftigen en afschieten enzo is natuurlijk wel het andere uiterste, maar ik kan me voorstellen dat het mensen tot waanzin drijft. Het is jammer dat de maatschappij steeds meer 'ikke ikke ikke' wordt en dat er steeds minder bespreekbaar is.

Dat is precies mijn punt. Er wordt hier met grote woorden geschreven dat degene die overlast veroorzaakt het probleem moet oplossen, maar die ander zou ook best eens last kunnen hebben van jou (denk aan harde muziek, hard bonken op de trap, blaffende hond oid). Het is toch een beetje geven en nemen? Het probleem wordt naar mijn mening echt uitvergroot. (En het verdedigen van het standpunt gebeurt met zoveel agressie en weerstand, dat ik vrolijk afzwaai :wave: ).

Thirty

Re: wat te doen tegen ongewenste katten in de tuin ?

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-11 15:51

Blaffende honden kunnen afgenomen worden, geluidsoverlast wordt tegen opgetreden. Je kan er melding van doen zodat het stopt.

Maar de schijt in je tuin, krassen op je auto, kattenzeik in je portiek...moet allemaal maar geaccepteerd worden.

it_is_me

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-11 15:54

Heb niet het hele topic doorgelezen, maar heb je het al met een plantenspuit geprobeerd? Een aantal jaren terug heb ik eens in een huis gewoond, waar ook steeds de katten in de tuin kwamen. Als je de deur niet goed dicht hield, dan liepen ze zelfs zo in huis. Met een plantenspuit kon ik ze toen aardig uit de achtertuin houden. In de voortuin kwamen ze wel, maar durfde toen ook niet voor het oog van de buren daar de katten met een plantenspuit te verjagen.

Thirty

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-11 15:55

it_is_me schreef:
Heb niet het hele topic doorgelezen, maar heb je het al met een plantenspuit geprobeerd? Een aantal jaren terug heb ik eens in een huis gewoond, waar ook steeds de katten in de tuin kwamen. Als je de deur niet goed dicht hield, dan liepen ze zelfs zo in huis. Met een plantenspuit kon ik ze toen aardig uit de achtertuin houden. In de voortuin kwamen ze wel, maar durfde toen ook niet voor het oog van de buren daar de katten met een plantenspuit te verjagen.

Ga jij 24 uur per dag buiten zitten met je plantenspuitje?
8)7

Maanon_

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-11 15:56

Ik vind het een hele interessante discussie hier :j
Zelf ben ik ook van mening dat de katteneigenaar er verantwoordelijk voor is dat de kat op eigen terrein blijft. Of in ieder geval, niet dat van anderen loopt te vervuilen.
Ook wij hebben zo'n buurman met katten, die onze tuin volscheiten. Onze hele buurt zit vol scheitkatten. Dit is zo erg geworden dat ik in de zomer niet meer op het grasveld hier kan zonnen, zonder eerst met een schep alle kattenstront eruit heb geruimd. Deze rotzooi gooien we dan ook bij de buurman in de tuin. En dan nog, de stank houdt je. Onze buurman zou een kattenbak buiten zetten, en deze staat niet altijd buiten, erg vervelend is dat. :n

En ja, ook wij nemen maatregelen. Het is toch absurd dat je niet in je eigen tuin kunt zonnen door de katten van anderen? Kom op zeg, waar gaat dat heen. Ook onze buitenlamp is vernield door de katten van de buren die er meerdere malen op zijn gesprongen, tot onze buitenlamp eraf viel. En nu klinkt het absurd, maar we hebben een nieuwe, met glasscherven erop. En geloof me, hij hangt nog :D Nu zal ik heel bokt over me heen krijgen, maar je gaat je spullen toch niet laten vernielen door zo'n rotkat? En de katten leven allebei nog, prima deal zo :)

Zodra hier een kat gesignaleerd wordt, kan hij ook een steen naar zich verwachten, wel mis, maar de dreiging is er. Helaas helpt dit niet, en zullen ook wij andere, misschien niet zo diervriendelijke, maatregelen gaan nemen. Wat ze precies zijn weten we nog niet, maar als de buurman de kattenbak niet buiten wilt zetten, dan lossen we het zelf maar op :j

050206051012

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-11 16:03

Maanon_ schreef:
Zodra hier een kat gesignaleerd wordt, kan hij ook een steen naar zich verwachten, wel mis, maar de dreiging is er. Helaas helpt dit niet, en zullen ook wij andere, misschien niet zo diervriendelijke, maatregelen gaan nemen. Wat ze precies zijn weten we nog niet, maar als de buurman de kattenbak niet buiten wilt zetten, dan lossen we het zelf maar op :j

Hier kan ik dan weer niet zo gecharmeerd van raken.
De eigenaar moet op z'n donder krijgen, niet de kat zelf!

Maanon_

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-11 16:06

De eigenaar krijgt ook op zijn donder hoor :+ Maar wat moet je dan als je zo'n beest zijn door het gras ziet kruipen op zoek naar een lekker plekje? Dan jagen we hem echt wel weg hoor..

Brainless

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-11 16:07

magda_90 schreef:
Daarom heeft Wolvega (Friesland) de hondenbelasting nu ook afgeschaft. Nu de rest van de gemeentes nog.

Ehhh Wolvega hoort bij Weststellingwerf en de hondenbelasting is niet afgeschaft.
Althans... ik heb gewoon moeten betalen.

Het is (van horen zeggen) wel afgeschaft geweest, maar al weer een aantal jaren verplicht.
Citaat:
Het tarief voor 2011 is als volgt:
Per hond € 39,00
Per kennel € 117,00
Laatst bijgewerkt door Brainless op 11-10-11 16:09, in het totaal 1 keer bewerkt

Miepie77

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-11 16:07

Thirty schreef:
Blaffende honden kunnen afgenomen worden, geluidsoverlast wordt tegen opgetreden. Je kan er melding van doen zodat het stopt.

Maar de schijt in je tuin, krassen op je auto, kattenzeik in je portiek...moet allemaal maar geaccepteerd worden.

nou wat klinkt hier ikke ikke ikke zeg, waar is je gevoel gebleven, als je nergens last van wilt hebben moet je in een hutje op de hei gaan wonen, je leeft in een gemeenschap en dan zie en hoor je mekaar en dieren maken daar idd ook deel vanuit, lijkt wel of men elkaar steeds minder licht in de ogen gunt, ongelooflijk :n

@Maanon: wat jij zegt is helemaal ongelooflijk en weet dat jij dan strafbaar bent

secricible

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-11 16:09

Miepie77: precies, je woont op elkaar en moet dus rekening houden met elkaar. Waarom meot de tuineigenaar alleen rekening houden met de katteneigenaar? En niet andersom?

magda_90

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-11 16:09

Brainless schreef:
magda_90 schreef:
Daarom heeft Wolvega (Friesland) de hondenbelasting nu ook afgeschaft. Nu de rest van de gemeentes nog.

Ehhh Wolvega hoort bij Weststellingwerf en de hondenbelasting is niet afgeschaft.
Althans... ik heb gewoon moeten betalen.

Het is (van horen zeggen) wel afgeschaft geweest, maar al weer een aantal jaren verplicht.

Ik heb het van de week op Omroep Friesland gehoord dat de hondenbelasting daar afgeschaft is/wordt.

Brainless

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-11 16:10

Ze willen het wel, maar het is er nog steeds niet door.
Het is natuurlijk wel een mooie extra inkomstenbron.

Maanon_

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-11 16:11

Mijn vader is strafbaar, vanwege de buitenlamp?

Miepie77

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-11 16:12

Maanon_ schreef:

je hebt het oa over stenen gooien naar katten

magda_90

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-11 16:13

Miepie77 schreef:
Maanon_ schreef:

Ernaast heeft ze gezegd, niet raak.

Maanon_

Mis he, niet raak, lezen. Er is hier in de tuin daadwerkelijk nog nooit ook maar 1 kat geraakt. Niet de boel zo opblazen, het enige wat gebeurd is dat ze naast zich een plof horen en dan rennen ze de tuin uit. Is dat nou zo erg? Er raakt niemand gewond.

Maanon_

Dankje Magda :)

Brainless

Miepie77 schreef:
Maanon_ schreef:

en om dit:
Citaat:
Helaas helpt dit niet, en zullen ook wij andere, misschien niet zo diervriendelijke, maatregelen gaan nemen.

Miepie77

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-11 16:15

idd brainless ;)

Maanon_

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-11 16:15

Niet EN, dat zou alleen dan zijn. En wij hebben nog helemaal geen maatregelen genomen, naast afspraken proberen te maken met de buurman dat hij de kattenbak buiten zet. Dus we zijn nog helemaal niet strafbaar :)

chillse

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-11 16:19

Het gaat er toch ook om dat je een kat iets aan doet / gaat doen, terwijl dat beest er niets aan kan doen?

Brainless

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-11 16:20

@Maanon_
Er staat ook niet dat je nu strafbaar bent, maar dan (op het moment dat je voor een zwaardere oplossing gaat).

Maanon_

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-11 16:22

Punt 1 doen we de kat nog niks aan :)

En daarnaast, ik snap best dat de kat er niks aan kan doen. Maar om onze tuin nou de hele tijd vol te laten scheiten door die rotkat vind ik ook weer zoiets. Daarom proberen we nu dingen af te spreken met de buurman, en we hebben al tegen hem gezegd dat hij een kattenbak voor buiten krijgt voor zijn verjaardag (We zijn gewoon goed bevriend met de buurman).
Maar wat zou jij doen als zelfs dat niet helpt? Het maar gewoon accepteren dat je niet op je eigen grasveld kan liggen? :=

Edit: dat zegt miepie77 toch? Of begrijp ik het nu helemaal verkeerd :P ?

050206051012

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-11 16:23

Brainless schreef:
@Maanon_
Er staat ook niet dat je nu strafbaar bent, maar dan (op het moment dat je voor een zwaardere oplossing gaat).

Ja is dat zo? Ik ben helemaal niet zo thuis in zulke dingen.