Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek
One_Love schreef:Macs schreef:Ik hoop heel erg dat jou honden hier niks aan over houden qua gedrag..
HAAR honden? Het gedrag wat ze vandaag hebben vertoont is sowieso al niet normaal maar echt vals. Bijna elke hond komt voor zichzelf op maar in deze mate is dat zeker niet normaal!
Macs schreef:Kom maar eens hier langs ik heb er ook zo een (dan niet tot de kill, maar wel poging tot happen) .. Alleen niet echt vals te noemen, alleen te onzeker.

Yamcha schreef:Macs schreef:Kom maar eens hier langs ik heb er ook zo een (dan niet tot de kill, maar wel poging tot happen) .. Alleen niet echt vals te noemen, alleen te onzeker.
Misschien is het verstandig dit soort dingen eruit te laten, anders krijgen we straks een enorme verwarring tussen angstbijten, jagen, verdedigen, beschermen en aanvallen en écht gestoord gedrag. De eerste dingen die ik noemde zijn niet praktisch maar wel natuurlijk gedrag, en zeggen niets over valsheid.
One_Love schreef:Macs schreef:Ik hoop heel erg dat jou honden hier niks aan over houden qua gedrag..
HAAR honden? Het gedrag wat ze vandaag hebben vertoont is sowieso al niet normaal maar echt vals. Bijna elke hond komt voor zichzelf op maar in deze mate is dat zeker niet normaal!
cinn87 schreef:@one_love:
Nooit geweet dat dat nu zo is, maar als jij het hebt meegemaakt...
Toch raar dat ze daar nu zelf een draai aan mogen geven he!
Het gaat in de praktijk ook altijd anders dan hoe het nu op papier staat...zo jammer eigenlijk!
Miepie77 schreef:dat de losse hond zo op 2 van dit kaliber honden afstormde zegt ook wel iets over het gedrag van de loslopende hond, daar klopte ook iets niet in de communicatie
Geplaatst: 0 min geleden
One_Love schreef:meissielief: Dit is geen verdedigen meer. Ook cane corso's, staffords etc zijn heel goed in staat om zich te verdedigen zonder noemelijke schade. Ik heb deze rassen zelf en er ook mee gewerkt en echt ze kunnen het wel. Een cane corso kan ook zacht bijten en normaal waarschuwen echt waar ze kunnen het even zacht/hard als een jack russel alleen als de knop omgaat krijg je dit soort situaties.

JuliaMaria schreef:Heel leuk hoe sommigen hier het vanuit instinct/roedelgedrag proberen te verklaren. Maar dat verandert er niets aan dat ze andermans dier aan stukken hebben gescheurd. Vind het een beetje onzinnig om daar dergelijke verklaringen voor te noemen als sluitend excuus. Honden zijn geen wilde dieren meer en binnen deze samenleving moet een ander dier/kind daar geen last van ondervinden op zo'n heftige manier..
Vind het nogal wat hoor....
Macs schreef:JuliaMaria schreef:Heel leuk hoe sommigen hier het vanuit instinct/roedelgedrag proberen te verklaren. Maar dat verandert er niets aan dat ze andermans dier aan stukken hebben gescheurd. Vind het een beetje onzinnig om daar dergelijke verklaringen voor te noemen als sluitend excuus. Honden zijn geen wilde dieren meer en binnen deze samenleving moet een ander dier/kind daar geen last van ondervinden op zo'n heftige manier..
Maar even voor de duidelijkheid..
Wat als jij met een vriend lekker aan het wandelen bent en er komt opeens een kerel aan die jullie begint uit te schelden en te slaan? Wat doen jullie dan?

Ik hoop in elk geval dat de andere hond nog leeft en dat de eigenaar er van geleerd heeft dat als je je hond niet onder appel hebt je hem gewoon niet los moet laten JuliaMaria schreef:Heel leuk hoe sommigen hier het vanuit instinct/roedelgedrag proberen te verklaren. Maar dat verandert er niets aan dat ze andermans dier aan stukken hebben gescheurd. Vind het een beetje onzinnig om daar dergelijke verklaringen voor te noemen als sluitend excuus. Honden zijn geen wilde dieren meer en binnen deze samenleving moet een ander dier/kind daar geen last van ondervinden op zo'n heftige manier..
JuliaMaria schreef:Heel leuk hoe sommigen hier het vanuit instinct/roedelgedrag proberen te verklaren. Maar dat verandert er niets aan dat ze andermans dier aan stukken hebben gescheurd. Vind het een beetje onzinnig om daar dergelijke verklaringen voor te noemen als sluitend excuus. Honden zijn geen wilde dieren meer en binnen deze samenleving moet een ander dier/kind daar geen last van ondervinden op zo'n heftige manier..

Yamcha schreef:JuliaMaria schreef:Heel leuk hoe sommigen hier het vanuit instinct/roedelgedrag proberen te verklaren. Maar dat verandert er niets aan dat ze andermans dier aan stukken hebben gescheurd. Vind het een beetje onzinnig om daar dergelijke verklaringen voor te noemen als sluitend excuus. Honden zijn geen wilde dieren meer en binnen deze samenleving moet een ander dier/kind daar geen last van ondervinden op zo'n heftige manier..
Dan moet je een Fur Real Animal kopen. Kost wel wat bij Intertoys en Bart Smit, maar wel 100% veilig.