Dier achterlaten bij de dierenarts na het inslapen.

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

kimmie261

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-10-11 12:33

hier liggen de honden een veulen en een shetlander begraven...

de hond van de vorige bewoners ligt ook ergens,maar nog niet tegen gekomen :n

en een hond mag je gewoon in de tuin begraven hoor :) ,dat is helemaal niet verboden...:

Begraven
Jarenlang was er in de diverse gemeentes een verschillend beleid ten aanzien van het begraven van huisdieren in de tuin. In de ene gemeente was het toegestaan, in de andere gemeente werd het gedoogd. Gelukkig is hier nu een eenduidige wetgeving over; honden en andere gezelschapsdieren mogen begraven worden in de eigen tuin. Het dier mag niet in plastic gewikkeld worden en het grafje moet minimaal één meter diep zijn.
Begraven in eigen tuin is een prachtige ceremonie. Uw trouwe vriend blijft altijd dichtbij.

timokyana

Re: Dier achterlaten bij de dierenarts na het inslapen.

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-10-11 12:35

Ik vind dat wel een mooie optie voor je paard,begraven.
Zou echter niet weten hoe ik (ongezien) mijn paard naar mijn tuin moet krijgen :+
Helaas is cremeren onbetaalbaar.

loulou

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-10-11 14:18

je hond begraven mag tegenwoordig inderdaad gewoon. onze hond ligt ook op een groot weiland en daar is ondertussen echt niks meer van over behalve de botten.

ik ken trouwens iemand die gewoon zijn paard begraven heeft in zijn weiland. en nee, ik geloof niet dat dat officieel is toegestaan.
maar ik kan wel wel goed voorstellen dat je het doet als je de ruimte hebt.

SanderD

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-10-11 17:30

Paarden mogen volgens mij inderdaad niet begraven worden, moeten worden opgehaald ter crematie of reguliere verwerking. Maar zeker weten doe ik dat niet.

Als je een hond in de tuin begraaft zou ik dat inderdaad wel diep genoeg doen, anders kom je hem tegen met spitten.

lynne_berna

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-10-11 17:37

Daar heb ik toevallig van de week les in gekregen.
De dieren worden wanneer de eigenaar geen crematie wilt, in een grote containter gegooit.
Daar ligt al het organische afval ook van operaties, dit word dan opgehaald en dan word het naar een distributie bedrijf gebracht ;)
Het ligt er per gemeente aan of je je huisdier in de tuin mag begraven.

kimmie261

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-10-11 17:44

nee, dat ligt het niet :Gelukkig is hier nu een eenduidige wetgeving over; honden en andere gezelschapsdieren mogen begraven worden in de eigen tuin. Het dier mag niet in plastic gewikkeld worden en het grafje moet minimaal één meter diep zijn.

lynne_berna

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-10-11 19:01

kimmie261 schreef:
nee, dat ligt het niet :Gelukkig is hier nu een eenduidige wetgeving over; honden en andere gezelschapsdieren mogen begraven worden in de eigen tuin. Het dier mag niet in plastic gewikkeld worden en het grafje moet minimaal één meter diep zijn.

Dan klopt het niet wat de docent mij verteld heeft ;)

kimmie261

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-10-11 21:07

ja, het is in de wet opgenomen,dus wettelijk vast gelegd..

deze wet is er sinds 2009 overigens...daarvoor was het wat gemeentes zelf bepaalden...

dus je docent loopt een beetje achter kwa wetgeving misschien :)

Trennie

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-10-11 22:12

mick75 schreef:
Maargoed, regeltjes zijn voor iedereen behalve jezelf he, wanneer ze lastig zijn...

En zo is het maar net! :+

Ontopic:
Heb het ook maar even gechecked en het klopt: bij wet geregeld dat je gewoon je huisdier mag begraven in je tuin sinds 2008.
Vond het zowiezo al een idiote regelgeving voordat dit dan officieel mocht.
Er zijn gewoonweg geen steekhoudende argumenten.

dierenfan

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-11 00:07

Tja het is gevoel hier. Mijn dieren zijn me enorm dierbaar en als ze mijn hele leven bij me willen blijven graag maar dat gaat niet. Reeel gezien hoop ik dat mijn dieren eerder gaan dan ik..........
Maar ja, idd wat op het moment dat ze overlijden? Als ze ingeslapen en dood zijn dan gaat er een knop om. Vind het moment en de beslissing verschrikkelijk. Maar als ze dood zijn dan wil ik ze liefst niet meer zien. Echter het moet allemaal wel netjes gaan. Bij konijnen zit het voor mij anders en geen idee waarom want ik vind ze net zo leuk en lief als mijn andere dieren en jank er net zo hard om. Toch laat ik die bij de dierenarts achter.

Mijn honden en katten echter die gaan naar een net dieren crematorium en daar worden ze gezamelijk ingeslapen met andere dieren maar wel op een nette en respectvolle wijze. Het aandenken wat ik heb aan mijn dieren zijn mijn gedachten, de foto's en schilderijen.

franka75

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-11 01:03

franka75 schreef:
Jos brink schreef ooit toen hij zn kat naar de dierenarts bracht nu heeft ze nog een ondeelbaar ogenblik van haar leventje de hele stad verlicht. volgens mij gaan ze hier naar de vuilverbranding wat ik er van weet. In Den Haag ik denk dat het aanbod in zon grote stad te groot is om ze een voor een te laten gaan.

Ik kom hier op terug want vanmiddag hoorde ik dat huisdieren naar de rendac gaan en apart opgehaald worden, dan worden ze gekookt , ja echt en worden de botten eruit gehaald voor de lijm fabriek dit zei iemand van de dieren ambulance, denk toch wel dat dit klopt aangezien de vuilverbranding niet meer schijnt te mogen.

franka75

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-11 01:23

amyz schreef:
picobello schreef:
Mijn dieren zijn volwaardige gezinsleden. Ook mensen zouden ze van mij niet hoeven begraven/cremeren want ik ga er toch niet langs... Zelf zou ik wel een zeemansgraf willen, laat de vissen mij maar verwerken...

Zo zegt mn vader altijd dat ie bij t grofvuil wil :')

haha ja die van mij ook zet mij maar aan de straat, en ik nee pa dat gebeurd in elk geval niet...

loez

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-11 18:57

Scheelt voor mezelf dat ik mijn hond verzekerd heb incl crematie. Mijn oude hond is een aantal jaren terug overleden en toen wist ik niet eens dat het mogelijk was om je hond te laten cremeren. Anders had ik dat zeker laten doen.

BlackEyed

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-11 20:02

Mijn huisdieren blijven achter bij de dierenarts.
Ik laat ze niet apart cremeren.

Tja, wat moet ik ermee?
Ik heb geen tuin en begraven in het bos vind ik ook weer zoiets.

Dode vissen spoel ik door de wc.

Gimme_Joy

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-11 21:50

Ik heb een maand geleden mijn konijn in laten slapen. Doordat ik erg emotioneel was, het beessie daar gelaten. Ik kreeg ontzettend veel spijt (dat had hij ook niet verdient), dus de dag erna naar de DA, en gelukkig lag hij daar nog in de vriezer. Ben erg blij dat ik hem thuis heb begraven!

HeleneDas

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-11 20:04

Onze kat is bij de dierenarts ingeslapen, hij was daar al een week en had vreselijk veel pijn, om hem dan weer mee naar huis te nemen terwijl hij zoch vreselijk ellendig voelde en liever niet bewoog leek ons geen oplossing. Hij had blaasgruis en zn hele blaas was stuk, hij is daar heel lief en rustig ingeslapen. Alle tijd om afscheid te nemen, we kregen stukje vacht mee zelfs en we kregen kwartier later telefoontje dat hij is opgehaald. Hij is gecremeerd, met meerdere dieren. We kregen een brief waar een mooie tekst, datum van cremeren en naam op stond. Zo was het goed! :)

Marloes__

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-11 04:51

Ik ga er vanuit dat er netjes met het dier wordt omgegaan als je hem achterlaat. Ik heb ooit eens een konijn laten inslapen, maar die hebben we gewoon mee genomen en in de tuin begraven. Mijn andere 4voeters heb ik gelukkig allemaal nog, maar als 1 van mijn honden komt te overlijden laat ik ze cremeren, apart. Gewoon omdat ik het as een mooi plekje wil geven, ook al is het 'maar' een 'omhulsel', puur een gevoels kwestie...

noordje

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-11 06:09

Ik heb bij een DA gewerkt en daar werden alle dieren opgehaald en samen gecremeerd.
De laatste kat die wij in hebben laten slapen,hebben wij bij de DA achtergelaten.We konden haar nl niet begraven thuis,want het was winter met ruim een meter sneeuw en had niet zo zin om de kat in de vriezer te bewaren tot het voorjaar zou worden.Onze andere kat hebben we wel begraven in de tuin.